Napsal: čtv 25.09.2008 11:38
Zajímá mě kdo má jak poladěný tento motor, zajímá mě kolik se z něj dá dostat koníků 

Veřejné diskusní fórum pod záštitou BMW Auto Klubu Česká Republika
https://www.bmwklub.cz/
No ono z moderního "turbouhláku" s CommonRailem se dá poměrně snadno vyždímat víc koníků než má benzín o stejném obsahuDemostenes píše:Kdyz chces koniky, proc si kupujes uhlak? Bmw neni zadny vw golf jako tuzerska platforma
Tady neni tuning forum a moc lidí s chipnutym motorem tu nenajdeš. Každopádně že lze TD jednoduše chipnout a nárust výkonu je velkej je známá věc, ale já bych to neriskoval.Speedy20V píše:Zajímá mě kdo má jak poladěný tento motor, zajímá mě kolik se z něj dá dostat koníků
a maj vstřikovací tlaky něco společnýho s chiptuningemDemostenes píše:Common rail neni TDI, jsou tam daleko vyssi tlaky. Jiste, zvednutim plniciho tlaku zvednes vykon, ale taky se to pak vysere HODNE rychle.
Vis vubec jak funguje motor? To si jako myslis, ze nejaky Franta tuzer v garazi je tak genialni, ze zahanbi vyvojova oddeleni automobilek a prijde s nastavenim motoru, ktere prida nejaky zasadnejsi vykon? Jako jo, neco malo se da "poladit", treba za cenu emisi, ale zadny rapidni narust vykonu nelze cekat (pokud ten motor nebyl uz z vyroby schvalne priduseny). Pokud chci narust vykonu, musim spalit vice paliva. Jenze atmosfericky motor ma nejaky objem valce a prave ten objem urcuje, kolik paliva mohu spalit, protoze cim vice paliva chci palit, tim vice kysliku musi ve valci byt. Pokud vstrikuju vice benzinu nez umozni kyslik rozumne spalit, tak bude auto akorat zrat a lip to nepojede a jeste si tim odprasknu lambdy a kat.Fazeey píše: a maj vstřikovací tlaky něco společnýho s chiptuningem
ahoj, román je to sice hezkej, ale otázka je furt stejná:Demostenes píše:Vis vubec jak funguje motor? To si jako myslis, ze nejaky Franta tuzer v garazi je tak genialni, ze zahanbi vyvojova oddeleni automobilek a prijde s nastavenim motoru, ktere prida nejaky zasadnejsi vykon? Jako jo, neco malo se da "poladit", treba za cenu emisi, ale zadny rapidni narust vykonu nelze cekat (pokud ten motor nebyl uz z vyroby schvalne priduseny). Pokud chci narust vykonu, musim spalit vice paliva. Jenze atmosfericky motor ma nejaky objem valce a prave ten objem urcuje, kolik paliva mohu spalit, protoze cim vice paliva chci palit, tim vice kysliku musi ve valci byt. Pokud vstrikuju vice benzinu nez umozni kyslik rozumne spalit, tak bude auto akorat zrat a lip to nepojede a jeste si tim odprasknu lambdy a kat.Fazeey píše: a maj vstřikovací tlaky něco společnýho s chiptuningem
Z tohoto duvodu jsou pak na prvni pohled vyhodnejsi turbo motory, protoze narozdil od atmosfery nemusim resit problem s kyslikem, proste chipem zvednu plnici tlak na turbu (coz u modernich motoru jde), mam vice kysliku a mohu spalit vice benzinu. V tom je cela ta "genialita" chiptuzingu u uhlaku. Kazdy motor ma samozrejme reservy, ale v dnesni dobe je to mene nez treba pred 10-20 lety a jakekoliv zasadnejsi zvednuti vykonu znamena i vymenu dalsich soucastek, jinak si clovek koleduje....
Common rail je narozdil od TDI technologie dost na hrane a ty motory se serou pomerne casto tak jako tak, takze jakekoliv modifikace jsou cira blbost. Pokud teda nejedete styl ze jakmile se to zacne srat, tak vratite puvodni chip a ryhle prodate
Nebo si jako myslis, ze lidi v BMW nevedi co delaji a ze schvalne vyrabi motory, ktere maji o 50 a vice koni mene, nez by mohly mit? Nemyslis, ze by pro ne bylo vyhodnejsi takovy motor davat na plno, aby se mohly vysmat konkurencnim automobilkam, ze maji daleko silnejsi motory pri stejnem objemu? Navic na tomhle si BMW zaklada.
Mel by sis uvedomit, ze dany motor je temer vzdy nastaven na maximum, ktere mu cela jeho technologie umoznuje. Pokud zacnes zvedat vykon, vzdy to bude na ukor neceho jineho. Pri malem zvednuti emise, pri vetsim zivotnost.
100 koni na litr atmosfericky je dneska v pohode dosazitelny vykon a ani to neni na ukor zivotnosti. U htp je to sekrceny proto, ze 3 hrnek neni uplne kultivovany a misto po 20km km by se to rozpadlo po vyjezdu z tovarnymari píše:A víte že třeba 1,2 HTP má reálnej výkon motoru 100 koní a je jen seškrcenej? Stejně jako ostatní motory dnes automobilky podhodnocují z důvodu životnosti. O ničem jinym to neni. A 530d si s chipem zrovna moc nerozumí, hlavně automaty jdou brzo do kytek a celkově motor víc trpí když se to s chipem přežene.
Jestli to spis nebude tim, ze m30 je design ze 70. (!!) let. Coz pak samozrejme dava velky prostor pro lazeni. Staci dat modernejsi afm (dratek misto dvirek) a rozdil je razem +20-30nm a cca 15 koni.Helldiver píše:M30 prave teraz skladam a je normalne fabricky skrteny (asi umyselne) nedopasovanymi prechodmi medzi sanim a hlavou a vyfukovymi zvodmi (zaujimave je ze jeho maly braska M20B25 zdaleka takto skrteny neni, netusim preco, aj ked mam jeden drobny typ). Ked to poskladam, tak pojde na brzdu a dam vediet vysledok.