Stránka 1 z 4

Napsal: čtv 25.09.2008 11:38
od Speedy20V
Zajímá mě kdo má jak poladěný tento motor, zajímá mě kolik se z něj dá dostat koníků :)

Napsal: čtv 25.09.2008 12:39
od Demostenes
Kdyz chces koniky, proc si kupujes uhlak? Bmw neni zadny vw golf jako tuzerska platforma :roll:

Napsal: čtv 25.09.2008 14:46
od Kail
Demostenes píše:Kdyz chces koniky, proc si kupujes uhlak? Bmw neni zadny vw golf jako tuzerska platforma :roll:
No ono z moderního "turbouhláku" s CommonRailem se dá poměrně snadno vyždímat víc koníků než má benzín o stejném obsahu :twisted:

Napsal: čtv 25.09.2008 15:09
od Speedy20V
Jojo, přesně tak a zvlášť když BMW nepoužívá u benzínu turbo... takhle toho uhláka chipneš a myslím že už se benzín v 3litru nechytá.

Napsal: čtv 25.09.2008 15:12
od Hyri
Hmmm zaujmave .....

Napsal: čtv 25.09.2008 15:35
od Speedy20V
dokonce jedna firma tvrdí, že udělá ze 193 koní 232koní a ze 400Nm 550Nm!! No nevím.... :) každopádně tím pádem by to mělo koní co 530i a krouťák skoro dvojnásobný... sice je diesel o 95kg těžší, ale to už nehraje takovou roli...

Napsal: čtv 25.09.2008 15:52
od prase007
Speedy20V píše:Zajímá mě kdo má jak poladěný tento motor, zajímá mě kolik se z něj dá dostat koníků :)
Tady neni tuning forum a moc lidí s chipnutym motorem tu nenajdeš. Každopádně že lze TD jednoduše chipnout a nárust výkonu je velkej je známá věc, ale já bych to neriskoval.

Napsal: čtv 25.09.2008 15:59
od Speedy20V
No o motor bych se až tak nebál, ale je fakt, že spojka a turbo bude trpět...asi....asi určitě :)
Mimochodem, já myslel, že tohle je vše i o tuningu, ale bylo mi divný že tu nemůžu toho moc o tuningu najít :)

Napsal: čtv 25.09.2008 16:16
od Hyri
tak uz ti to enmusi byt divne ... na to ej dobre TDYYYYY

Napsal: čtv 25.09.2008 16:27
od Demostenes
Common rail neni TDI, jsou tam daleko vyssi tlaky. Jiste, zvednutim plniciho tlaku zvednes vykon, ale taky se to pak vysere HODNE rychle.

Napsal: pát 26.09.2008 08:48
od Fazeey
já mam chip, podle úpravce by mělo bejt cca 225k, na brzdě sem nebyl protože pořád řešim ten overboost, až to bude ok tak zajedu k Mvoleskovi.. co jsem se bavil s jednim z hlavních ladičů dieselů(ne někoho kdo jenom přehraje soft a pak jen čeká jestli to pojede ok) v ČR tak 530d seriový vstřiky stačej na cca 280-300k, hlavní investice je tam turbo.. jestli budeš upravovat tak si tam nech dát T z nový 530d u který zvedaj výkon na 260k a asi budeš první v ČR :)

Napsal: pát 26.09.2008 08:49
od Fazeey
Demostenes píše:Common rail neni TDI, jsou tam daleko vyssi tlaky. Jiste, zvednutim plniciho tlaku zvednes vykon, ale taky se to pak vysere HODNE rychle.
a maj vstřikovací tlaky něco společnýho s chiptuningem :?:

Napsal: pát 26.09.2008 10:14
od Demostenes
Fazeey píše: a maj vstřikovací tlaky něco společnýho s chiptuningem :?:
Vis vubec jak funguje motor? To si jako myslis, ze nejaky Franta tuzer v garazi je tak genialni, ze zahanbi vyvojova oddeleni automobilek a prijde s nastavenim motoru, ktere prida nejaky zasadnejsi vykon? Jako jo, neco malo se da "poladit", treba za cenu emisi, ale zadny rapidni narust vykonu nelze cekat (pokud ten motor nebyl uz z vyroby schvalne priduseny). Pokud chci narust vykonu, musim spalit vice paliva. Jenze atmosfericky motor ma nejaky objem valce a prave ten objem urcuje, kolik paliva mohu spalit, protoze cim vice paliva chci palit, tim vice kysliku musi ve valci byt. Pokud vstrikuju vice benzinu nez umozni kyslik rozumne spalit, tak bude auto akorat zrat a lip to nepojede a jeste si tim odprasknu lambdy a kat.

Z tohoto duvodu jsou pak na prvni pohled vyhodnejsi turbo motory, protoze narozdil od atmosfery nemusim resit problem s kyslikem, proste chipem zvednu plnici tlak na turbu (coz u modernich motoru jde), mam vice kysliku a mohu spalit vice benzinu. Tim je samozrejme i vetsi tlak ve vstriku, protoze musi za stejny casovy usek striknout vice paliva, pripadne se bude vice "otevirat", cili opet vetsi opotrebeni. V tom je cela ta "genialita" chiptuzingu u uhlaku. Kazdy motor ma samozrejme reservy, ale v dnesni dobe je to mene nez treba pred 10-20 lety a jakekoliv zasadnejsi zvednuti vykonu znamena i vymenu dalsich soucastek, jinak si clovek koleduje....

Common rail je narozdil od TDI technologie dost na hrane a ty motory se serou pomerne casto tak jako tak, takze jakekoliv modifikace jsou cira blbost. Pokud teda nejedete styl ze jakmile se to zacne srat, tak vratite puvodni chip a ryhle prodate :evil:

Nebo si jako myslis, ze lidi v BMW nevedi co delaji a ze schvalne vyrabi motory, ktere maji o 50 a vice koni mene, nez by mohly mit? Nemyslis, ze by pro ne bylo vyhodnejsi takovy motor davat na plno, aby se mohly vysmat konkurencnim automobilkam, ze maji daleko silnejsi motory pri stejnem objemu? Ze by neudelali 530D s 250hp, kdyby to vzhledem k technologii motoru tenkrat slo?

Mel by sis uvedomit, ze dany motor je temer vzdy nastaven na maximum, ktere mu cela jeho technologie umoznuje. Pokud zacnes zvedat vykon, vzdy to bude na ukor neceho jineho. Pri malem zvednuti emise, pri vetsim zivotnost.

Napsal: pát 26.09.2008 10:24
od Fazeey
Demostenes píše:
Fazeey píše: a maj vstřikovací tlaky něco společnýho s chiptuningem :?:
Vis vubec jak funguje motor? To si jako myslis, ze nejaky Franta tuzer v garazi je tak genialni, ze zahanbi vyvojova oddeleni automobilek a prijde s nastavenim motoru, ktere prida nejaky zasadnejsi vykon? Jako jo, neco malo se da "poladit", treba za cenu emisi, ale zadny rapidni narust vykonu nelze cekat (pokud ten motor nebyl uz z vyroby schvalne priduseny). Pokud chci narust vykonu, musim spalit vice paliva. Jenze atmosfericky motor ma nejaky objem valce a prave ten objem urcuje, kolik paliva mohu spalit, protoze cim vice paliva chci palit, tim vice kysliku musi ve valci byt. Pokud vstrikuju vice benzinu nez umozni kyslik rozumne spalit, tak bude auto akorat zrat a lip to nepojede a jeste si tim odprasknu lambdy a kat.

Z tohoto duvodu jsou pak na prvni pohled vyhodnejsi turbo motory, protoze narozdil od atmosfery nemusim resit problem s kyslikem, proste chipem zvednu plnici tlak na turbu (coz u modernich motoru jde), mam vice kysliku a mohu spalit vice benzinu. V tom je cela ta "genialita" chiptuzingu u uhlaku. Kazdy motor ma samozrejme reservy, ale v dnesni dobe je to mene nez treba pred 10-20 lety a jakekoliv zasadnejsi zvednuti vykonu znamena i vymenu dalsich soucastek, jinak si clovek koleduje....

Common rail je narozdil od TDI technologie dost na hrane a ty motory se serou pomerne casto tak jako tak, takze jakekoliv modifikace jsou cira blbost. Pokud teda nejedete styl ze jakmile se to zacne srat, tak vratite puvodni chip a ryhle prodate :evil:

Nebo si jako myslis, ze lidi v BMW nevedi co delaji a ze schvalne vyrabi motory, ktere maji o 50 a vice koni mene, nez by mohly mit? Nemyslis, ze by pro ne bylo vyhodnejsi takovy motor davat na plno, aby se mohly vysmat konkurencnim automobilkam, ze maji daleko silnejsi motory pri stejnem objemu? Navic na tomhle si BMW zaklada.

Mel by sis uvedomit, ze dany motor je temer vzdy nastaven na maximum, ktere mu cela jeho technologie umoznuje. Pokud zacnes zvedat vykon, vzdy to bude na ukor neceho jineho. Pri malem zvednuti emise, pri vetsim zivotnost.
ahoj, román je to sice hezkej, ale otázka je furt stejná:

a maj vstřikovací tlaky něco společnýho s chiptuningem :?:

Napsal: pát 26.09.2008 10:28
od Demostenes
Chytremu napovez...

Napsal: pát 26.09.2008 11:16
od mari
A víte že třeba 1,2 HTP má reálnej výkon motoru 100 koní a je jen seškrcenej? Stejně jako ostatní motory dnes automobilky podhodnocují z důvodu životnosti. O ničem jinym to neni. A 530d si s chipem zrovna moc nerozumí, hlavně automaty jdou brzo do kytek a celkově motor víc trpí když se to s chipem přežene.

Napsal: pát 26.09.2008 12:01
od Demostenes
mari píše:A víte že třeba 1,2 HTP má reálnej výkon motoru 100 koní a je jen seškrcenej? Stejně jako ostatní motory dnes automobilky podhodnocují z důvodu životnosti. O ničem jinym to neni. A 530d si s chipem zrovna moc nerozumí, hlavně automaty jdou brzo do kytek a celkově motor víc trpí když se to s chipem přežene.
100 koni na litr atmosfericky je dneska v pohode dosazitelny vykon a ani to neni na ukor zivotnosti. U htp je to sekrceny proto, ze 3 hrnek neni uplne kultivovany a misto po 20km km by se to rozpadlo po vyjezdu z tovarny ;)

Ono hlavne dneska se z duvodu setreni delaji daleko mensi reservy nez kdysi. Srovnejte reservy m30 a dnesnich motoru.....

Napsal: pát 26.09.2008 12:08
od Helldiver
M30 prave teraz skladam a je normalne fabricky skrteny (asi umyselne) nedopasovanymi prechodmi medzi sanim a hlavou a vyfukovymi zvodmi (zaujimave je ze jeho maly braska M20B25 zdaleka takto skrteny neni, netusim preco, aj ked mam jeden drobny typ). Ked to poskladam, tak pojde na brzdu a dam vediet vysledok.

Napsal: pát 26.09.2008 12:18
od Demostenes
Helldiver píše:M30 prave teraz skladam a je normalne fabricky skrteny (asi umyselne) nedopasovanymi prechodmi medzi sanim a hlavou a vyfukovymi zvodmi (zaujimave je ze jeho maly braska M20B25 zdaleka takto skrteny neni, netusim preco, aj ked mam jeden drobny typ). Ked to poskladam, tak pojde na brzdu a dam vediet vysledok.
Jestli to spis nebude tim, ze m30 je design ze 70. (!!) let. Coz pak samozrejme dava velky prostor pro lazeni. Staci dat modernejsi afm (dratek misto dvirek) a rozdil je razem +20-30nm a cca 15 koni.

Jinak urcite se pochlub jak jsi dopadl a co vsechno jsi predelal, docela me to zajima.

Napsal: pát 26.09.2008 12:38
od selkie
ono se skrti jak z duvodu vydrze motoru, i z duvodu, aby to ve vetsine nadmorskych vyskach a vlhkostech vzduchu (proste vsude na Zemi :D ) jelo priblizne stejne...

jenom dotaz: 730d ze stejnyho roku ma snad 165kW nebo kolik...tam je to akorat jinou RJ??