Stránka 1 z 1

Napsal: ned 21.09.2008 22:58
od Honzaml
Jsem tu nový, ale né neznalý vozů BMW a tak zde zdelím malý postřech ohledně opravy topení které mi zlobilo.Koupil jsem si asi před 14dny e34 530i V8 r.v.93´manuál nějaká pozůstalost po někom za super peníze.Diamantová černá a šedá kůže..prostě bomba.Ale pořád jsem měl problémy s topením....nahoru a dolu šel jenom vařící vzduch nezávisle na tom jak jsem kroutil s ovládaním teploty a ze předu pokud jsem si ho pustil šel studený a občas se to obrátilo.Nastavil jsem teplotu 22 a někdy to správně přidávalo podle teploty v autě a někdy to jenom topilo...Vyzkoušel jsem všechno vyměnit střední ovládací panel,kontrola el. ventilů jestli cvakají a vše bylo v pořádku.Vyčistil jsem i ten motorek čidla teploty v autě a pořád to zlobilo.A tak jsem rozebral ty elektromegnetické ventily co pouštějí vodu do radiátoru i když cvakali, tak se mi to stejně nezdálo...no a taky jo.Jeden šel a jeden ne.Člověk to nepozná pokud jsou sešroubované k sobě, tak má pocit že cvakají oba.Změřil jsem je a jeden měl 150 ohmu a druhý nic.Motorek šel.Tak jsem je rozebral a změřil přímo na cívce každý zvlášť.Přišel jsem na to, že jeden drát na vinutí je přerušený přímo na cívce.Takže jsem tu jednu cívku vyndal z toho kovového obalu lehce rozbalil tu ochranu vynutí a našel ten přerušený konec.Lehce jsem ten měděný drát obrousil, namočil do kalafůny a napajel na konec z toho konektru kde to bylo přerušené a bylo vyhráno.Nasadit zpátky vyčistit proměřit .../ všechny ty kontakty vzájemně musí vždy při jaké koli kombinaci dávat nějaký odpor buď 150ohm nebo 288 ohm a pak je to v pořádku / ...nasadil trubky a test... a ono to funguje..takže záchrana 5000,-kč.Topení funguje jak nové.Taková prkotina a člověku to otravuje život.UF to je článek, ale třeba to někomu pomůže.

Napsal: pát 10.10.2008 10:46
od BeXTeR
8) :cool2: :thumbsup:

ja to vyresil vrakacem za 1.000,- ... da se predpokladat nizka zivostnost, takze pri 3 oprave do toho jdu se sroubovakem :) Zatim si to nacvicim na tech starych.

Napsal: sob 11.10.2008 00:41
od Honzaml
Myslel jsem to tak, že když ho na vrakáči někdo kupuje, tak není nic jednodušího než si sebou vzít měřák a změřit ty tři kontakty, do kterých jde ten konektor z auta a vždy při jaké-koli kombinaci zapojení dvou kontaktů, musí mít nějakou hodnotu odporu.Pak jsou ty cívky v pořádku a stačí to třeba jen vyčistit.Je to lepší než vyhodit prachy.

Napsal: úte 21.10.2008 11:25
od HansE34
JJ taky mám podobnej problémek...

Napsal: čtv 23.10.2008 09:26
od sean
Jsem na tom stejně.............kde najdu ty el.mag. ventily?
díky,-)

Napsal: čtv 23.10.2008 11:21
od BeXTeR
na strane ridice, hned vedle pojistek.. vypada to takhle (c.15):



Obrázek

Napsal: čtv 23.10.2008 12:08
od sean
paráda,díky,omrknu to,-)

Napsal: pát 24.10.2008 15:20
od BMWdejf
Skvělý článek asi se na to budu muset taky mrknout protože mi to topí teprve až auto proženu nad 3a půl tisíce otáček. Asi bych přez zimu zmrznul. :D

Napsal: sob 25.10.2008 09:58
od sean
To dost možná může být spíš špatně odvzdušněným chladícím systeme.Takhle jsem mrznul minulý rock:-)