Stránka 1 z 1
Napsal: ned 21.09.2008 14:18
od gpz27
Cus.Mam 520i Vanos.Kdyz rozdelam na motoru za chodu vicko oleje.Motor se rozhazi a otacky klesnou na 500.To snad neni normalni ne?Jo a kde mam hledat snimac otacek kliky?Dik,mam to auto snad zaklety nebo co.Dva roky byl klid,stacilo menit naplne.Dik
Napsal: ned 21.09.2008 14:40
od libovka
To je normální.Čidlo kliky je vpředu na motoru pod termostatem.
Napsal: ned 21.09.2008 14:57
od starML
gpz27 píše:Kdyz rozdelam na motoru za chodu vicko oleje.Motor se rozhazi a otacky klesnou na 500.To snad neni normalni ne?
- při (úplném) otevření víčka (na volnoběh) by měl benzínový motor (teplý/studený) zhasnout, protože systém odsávání par z klikové skříně nabere více vzduchu, než je pro běh motoru potřebné (=DOBŘE).
- pokud se benzínový motor s otevřeným víčkem udrží v chodu, je systém odvětrání ucpaný (=ŠPATNĚ), ale dá se to léčit
gpz27 píše:Jo a kde mam hledat snimac otacek kliky?
Hledej tady na fóru, je toho tady dost. Taky se to jmenuje Drehzahlgeber, dvojpólový konektor je označen X2013, čidlo B2013, fotka z WDS je níže

zapojení :
- Pin1 černý drát do ŘJ motoru jako P_KWG,
- Pin2 žlutý drát do ŘJ motoru jako M_KWG
Napsal: ned 21.09.2008 17:59
od libovka
Sorry,to čidlo je pod startérem.Já přehlíd že je to E39.
Napsal: pon 22.09.2008 22:05
od Marek520
čus..to čidlo je opravdu pod termostatem mam stejny motor a nedavno jsem ho menil..je to takova fajka u hridele.... marcus007
Napsal: pon 22.09.2008 22:50
od Susi
starML píše:gpz27 píše:Kdyz rozdelam na motoru za chodu vicko oleje.Motor se rozhazi a otacky klesnou na 500.To snad neni normalni ne?
- při (úplném) otevření víčka (na volnoběh) by měl benzínový motor (teplý/studený) zhasnout, protože systém odsávání par z klikové skříně nabere více vzduchu, než je pro běh motoru potřebné (=DOBŘE).
- pokud se benzínový motor s otevřeným víčkem udrží v chodu, je systém odvětrání ucpaný (=ŠPATNĚ), ale dá se to léčit
gpz27 píše:Jo a kde mam hledat snimac otacek kliky?
Hledej tady na fóru, je toho tady dost. Taky se to jmenuje Drehzahlgeber, dvojpólový konektor je označen X2013, čidlo B2013, fotka z WDS je níže

zapojení :
- Pin1 černý drát do ŘJ motoru jako P_KWG,
- Pin2 žlutý drát do ŘJ motoru jako M_KWG
Jak probíhá "léčba"?
Mám 523i a po otevření víčka motor začne škytat, sníží otáčky a běží dál. Může tohle přicpané odvětrávání kliky něco způsobit?
Děkuju za radu...

Napsal: úte 23.09.2008 09:26
od Maxiczech
Vměnit čidlo. Nic jiného nepomůže..
Napsal: stř 24.09.2008 11:32
od gpz27
dneska dam cidlo a svicky tak uvidime.skoro rok jsem jezdil na vpower racing.pred dvema dny jsem ho vyjel a natankoval 95 vpower.motor se dost sklidnil,utisil a spotreba sla o litr dolu na normalnich 9,3.kdyz jsem ale zacinal jezdit na racing,sla taky dolu klidne pod 8.pak to asi po 3000km zaclo stoupat a kdyz jsem si nedaval bacha bylo to taky12 a zaclo to skubani apod.no to cidlo a svicky uz tam dam.darky se taky davaj jen tak ne?
Napsal: stř 24.09.2008 12:40
od gpz27
tak kde je teda to cidlo?je to touring 97 520 150ps vanos M52
Napsal: pát 17.10.2008 12:42
od gpz27
chlapi vymenil jsem svicky a cidlo kliky(je pod termostatem)a nic se nezmenilo
Napsal: pát 17.10.2008 14:05
od zet
a potřebuješ opravdu jezdit se sundaným víčkem?
Napsal: pát 17.10.2008 16:38
od Susi
gpz27 píše:chlapi vymenil jsem svicky a cidlo kliky(je pod termostatem)a nic se nezmenilo
Moje auto se chová stejně (nechcípne, jen sníží otáčky), jede to normálně, tak to neřešim...
Napsal: pát 17.10.2008 19:25
od gpz27
jo,to vicko neresim,mam neplynulou,cukavou akceleraci asi do 3tis.to jsem chtel vyresit svickama a cidlem,ale nepovedlo se.Taky mi jeden vstrik cvaka dost hlasite a je nekdy citit benzin.Muze protejkat?Kde ho muzu objednat?Je to M52 150k
Napsal: pát 17.10.2008 22:32
od starML
gpz27 píše:tak kde je teda to cidlo?je to touring 97 520 150ps vanos M52
Podívej se
kolego gpz27:
Sám píšeš, že potřebuješ vyměnit čidlo na "klice" (=klikový hřídel). Já ti Ti to popíšu, fotku dám, ale Ty vyměníš čidlo na vačkovém hřídeli a závada přetrvává. Takže ještě jednou: Klikový hřídel je v motoru až úplně dole, jeho výstupem je ta nejnižší řemenice a má snímač otáček - Drehzahlgeber. Ne to bílé kolečko (=vodní pumpa), ale ten válcový senzor vlevo a informaci dává ten ozubený věnec, zub-díra=1-0.
viz. příspěvek od xSAFA "čidlo kliky"
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... highlight=
Vačkový hřídel je v hlavě válců (nahoře) a taky má snímač - Hallgeber. Na tomto obrázku je to pozice (17)
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=15
Řidící jednotka motoru potřebuje informaci od čidla otáček na klikovém hřídeli (to=spodní). Pokud ho nedostane, vezme si v nouzi informaci od čidla otáček vačkového hřídele, který se ale otáčí poloviční rychlostí, takže informace není plnohodnotná. A pokud čidlo na klice chvilku informaci dává, chvilku ne, tak to dělá to "kolísání" a to je Tvůj případ. OK?

Napsal: sob 18.10.2008 13:54
od gpz27
vzdyt jo,vymenil jsem cidlo na klice a svicky,zadna zmena