Stránka 1 z 2

Napsal: pát 22.08.2008 20:49
od dandy
Zdravím všetkých na fóre.Mám e39 530D r.2002 a objavil sa taký probém, že keď prechádzam nejakú nerovnosť a zároveň brzdím, tak sa rozkmitá predné koleso/to, ktoré ide po nerovnosti/až tak, že to doslova búcha.Inak je auto stabilné aj pri vysokých rýchlostiach, nič nebúcha ani pri prejazde nerovností, len vtedy, keď zároveň brzdím.Ešte som si všimol, že keď prechádzam v zákrute nejakú nerovnosť tak akoby sa auto rozvlnilo, hlavne pri prechádzaní zákruty väčšou rýchlosťou.Nedávno som bol u kamoša na STK, kde kontroloval podvozok, tlmiče aj brzdy a všetko bolo OK, len sa mu nezdalo, že keď vyťahoval kolesá na stolici do strán, bola vôľa alebo skôr pruženie/teda vychýlenie/ v tom veľkom silentbloku na ramene a nevedel či to tak má byť, alebo sú tie silentbloky v háji.Myslíte, že by tie silentbloky mohli spôsobovať to rozkmitanie, alebo pri záťaži v zákrute zmenu geometrie.Ak máte niekto podobnú skúsenosť budem rád ak mi poradíte.Vďaka.Inak auto má najazdené asi 210 000 km.

Napsal: pát 22.08.2008 21:00
od eric
dandy píše:Zdravím všetkých na fóre.Mám e39 530D r.2002 a objavil sa taký probém, že keď prechádzam nejakú nerovnosť a zároveň brzdím, tak sa rozkmitá predné koleso/to, ktoré ide po nerovnosti/až tak, že to doslova búcha.Inak je auto stabilné aj pri vysokých rýchlostiach, nič nebúcha ani pri prejazde nerovností, len vtedy, keď zároveň brzdím.Ešte som si všimol, že keď prechádzam v zákrute nejakú nerovnosť tak akoby sa auto rozvlnilo, hlavne pri prechádzaní zákruty väčšou rýchlosťou.Nedávno som bol u kamoša na STK, kde kontroloval podvozok, tlmiče aj brzdy a všetko bolo OK, len sa mu nezdalo, že keď vyťahoval kolesá na stolici do strán, bola vôľa alebo skôr pruženie/teda vychýlenie/ v tom veľkom silentbloku na ramene a nevedel či to tak má byť, alebo sú tie silentbloky v háji.Myslíte, že by tie silentbloky mohli spôsobovať to rozkmitanie, alebo pri záťaži v zákrute zmenu geometrie.Ak máte niekto podobnú skúsenosť budem rád ak mi poradíte.Vďaka.Inak auto má najazdené asi 210 000 km.


Podle toho co píšeš s těma kilákama budou určitě v háji.Já mám najeto 240tis.km a nedávno jsem právě měnil ty silentbloky na spodních ramenou,měl jsem jeden už naprasklej.Po výměně bylo cítit ve volantu,že je auto bez vůle i kola byly na fest,před tím se s nima dalo mírně zahejbat.Sada silnetbloků stojí do dvou litrů,takže pohoda :D

Napsal: pát 22.08.2008 21:09
od dandy
Takže ak som správne pochopil, tak ten silentblok musí byť pevný a rameno by sa na ňom pri ťahaní koles do strany nemalo hýbať.Z toho vyplýva, že ak sú čapy ok, tak stačí vymeniť tie silentbloky a malo by byť všetko ok.Ďakujem!

Napsal: pát 22.08.2008 21:38
od eric
dandy píše:Takže ak som správne pochopil, tak ten silentblok musí byť pevný a rameno by sa na ňom pri ťahaní koles do strany nemalo hýbať.Z toho vyplýva, že ak sú čapy ok, tak stačí vymeniť tie silentbloky a malo by byť všetko ok.Ďakujem!


Jj,je třeba vylisovat starý a nalisovat nový,když jsou čepy ok.

Napsal: ned 24.08.2008 12:49
od dandy
Ešte by som sa chcel spýtať, či to je nutné vymeniť hneď, lebo mám ísť na tom v pndelok do Chorvátska a mám obavu aby to vydržalo.

Napsal: pon 25.08.2008 07:46
od Birkoff
To ti vydrží, ale jízda nebude úplně příjemná, ale to už víš co ti to dělá ne.

Napsal: pon 25.08.2008 15:24
od libovka
Já bych to viděl spíš na tlumiče.Jakmile vymete díru tak se kolo rozskáče a přenese se to i do volantu.Já to měl taky a řešil jsem ramena a nakonec to byli tlumiče.

Napsal: pon 25.08.2008 15:44
od dandy
tiež ma to napadlo, ale skúšali mi tlmiče v BMW aj na STK a boli OK vyše 70%,takže neviem

Napsal: čtv 28.08.2008 11:02
od Tickerow
No tak me to delalo uplne to same...trochu zvlneny kotouce a asi narazeny kola nebo disk. Kotouce srovnas, kdyz je trochu ohrejes a parkrat prudce zabrzdis...musis uplne na doraz(pokud mas ABS). Potom sem prohodil zadni a predni kola a bylo po rozklepavani...delalo mi to hlavne kolem 80 a pri brzdeni....rozkmitalo se to vzdycky jako krava....jinak kdyz se ti to rozkmita, tak staci prudcejc pribrzdit a ono to prestane...nebo kdyz mas kola v rejdu tak to taky nedela....

Napsal: čtv 28.08.2008 12:31
od RuDoSh
Tickerow píše:No tak me to delalo uplne to same...trochu zvlneny kotouce a asi narazeny kola nebo disk. Kotouce srovnas, kdyz je trochu ohrejes a parkrat prudce zabrzdis...musis uplne na doraz(pokud mas ABS). Potom sem prohodil zadni a predni kola a bylo po rozklepavani...delalo mi to hlavne kolem 80 a pri brzdeni....rozkmitalo se to vzdycky jako krava....jinak kdyz se ti to rozkmita, tak staci prudcejc pribrzdit a ono to prestane...nebo kdyz mas kola v rejdu tak to taky nedela....


on resi uplne neco jineho.... ;-)

Napsal: úte 14.10.2008 13:19
od Palom
zdar.
o ktory silentblok ide ?

na ramene 4 alebo 11

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=31&fg=05

Napsal: úte 14.10.2008 14:30
od dandy
na ramene 4 /označenie č.5/

Napsal: ned 22.02.2009 19:05
od dandy
Vďaka všetkým za odpovede.Nedávno som bol v BMW na inspection a nechal som si skontrolovať aj prednú nápravu.Bola zistená vôľa na spojovačkách, tyčkách stabilizátora a tiež silentbloky ramena boli natrhnuté.Tak som sa hneď objednal na výmenu.Po výmene spomínaný problém pominul.Síce pri prejazde väčších nerovností ešte cítiť, že je niekde vôľa, ale je to výrazne lepšie.Nejaký čas to vydrží a potom vymením komplet ramená a ostatné veci na náprave, ktoré som ešte nemenil a potom by to malo byť OK.Vyskytol sa ale iný problém.Zistil som, že v značkovom servise Tempus AWT Bavaria v Bratislave nevedia urobiť prácu odborne a kvalitne.Kvalitne chcú len zaplatiť.Za 3,5 hod. 530 eur + cca 400eur za diely.Celý čas som bol pri aute a môžem povedať, že katastrofa s výnimkou mechanika, ktorý robil diagnostiku. Ten bol Ok.Keďže sa menili spojovačky auto išlo na geometriu a to je ten hlavný problém.Neviete mi niekto poradiť aký je presný postup pri nastavovaní geometrie pri E39 r.2002 s M-podvozkom ? Lebo mám pocit, že postup bol nesprávny.Machanika, ktorý robil geometriu som upozornil, že auto má M-podvozok, na čo on povedal, že to je jedno a zadal do PC sériový podvozok aj keď bola možnosť dať tam "športový znížený podvozok".Potom mal reči, že už sa to nedá dobre nastaviť, že sú vybité excentre/pritom auto nebolo búrané ani ešte nebolo hýbané s nápravami/Ale nakoniec to akože zvládol.Lenže hneď po ceste zo servisu som zbadal, že auto sa na ceste chová nenormálne.Bolo citlivé na vietor, koľaje, nerovnosti a malo problém trafiť sa do zákruty, čo predtým absolútne nerobilo.Tak som to reklamoval.Urobili znovu geometriu, ale na moju žiadosť už iný mechanik.Ten už zadal/ale tiež až keď som ho upozornil, že mám M-podvozok/ do PC "špotový znížený podvozok" a urobil geometriu znova.Samozrejme všetko bolo zle a nanovo to nastavil.Len som si všimol, že niektoré príkazy z PC ignoroval.Teraz auto jazdí oveľa lepšie, len volant nie je presne v strede, ale je vychýlený cca 1-2cm doprava.Neviete niekto, či to tak môže byť, alebo to mám znova reklamovať, lebo mám obavu, či to nemôže mať vplyv na snímač polohy volantu, kvôli stabil.syst.DSC.A ešte jedna vec ma zaujíma.Niekde tu som sa dočítal, že pri nastavovaní geometrie má byť auto zaťažené, čo nebolo. Tak aj na to by som sa chcel spýtať, či to platí vždy u BMW.No proste čakal som za tie peniaze odbornosť a kvalitu v značkovom servise, ale som sa hlboko sklamal, ale chcem to dotiahnuť do konca, aby dokončili svoju prácu tak ako treba.Preto budem rád za každú radu.Vďaka.

Napsal: pon 23.02.2009 09:49
od tds
Volant MUSÍ být rovně, vrátit a znova! 530EUR za 3 hod práce? si děláš srandu ne??levnější servis je v Rakousku s úplně jiným přístupem!

Napsal: pon 23.02.2009 09:58
od dandy
Bohužiaľ srandu si nerobím, tiež som zostal prekvapený.Vrátili mi síce 82 eur, ale až po mojom písomnom upozornení, že účet sa mi nezdá, nakoľko bol v angličtine, že došlo k omylu bla bla bla .... Ozaj nevie niekto poradiť ohľadne toho postupu pri geometrii aj s tým zaťažením auta, aby som bol pripravený, keď tam zase pôjdem.

Napsal: pon 23.02.2009 10:24
od tds
zatížený být nemusí, ona by si to ta geoška měla spočítat bez zatížení.pokud mají geometrii co k čemu (doufám že alespoň laser) tak ta sama řekne kde co jak doštelovat, aby seděli hodnoty které tam navolí (typ auta, podvozek atd.)

Napsal: čtv 26.02.2009 11:05
od jjjjjj333
Ahoj, podobny problem som mal v Holandsku kde som potreboval nejake veci na moje BMW a neboli schopni mi zistit zakladne informacie. Bolo to ako pokus omyl a ty sa zorientuj. Az po mojom naliehani zadiali do PC VIN cislo co je pre mna nepochopitelne, ako mozu operovat bez neho (nehovoriac o tom, ze nevedeli ktoru cast tam zadat). Moja rada k tvojmu problemu je, ist spat, nech to spravia poriadne, ale asi by som sa siel spytat do Wiedne, co robit v takomto pripade, povedat im svoj problem a oni ti urcite daju dobru radu s ktorou tam mozes potom operovat. Inak pred dvoma dnami som volal do AWT do Ba koli oleju do mojho auta a poviemti, ze tym by som nedal ani povysavat moje auto. To same sa opakovalo aj v Ziline.

Napsal: čtv 26.02.2009 16:18
od dandy
No ja nemôžem povedať na Žilinu nič zlé.Bol som tam 2x a spokojnosť.Síce ceny sú podobné ako v Tempus AWT , ale aspoň urobili prácu odborne a kvalitne.Tempus BA pravý opak.Inak olej určite nekupuj v BMW, lebo je totálne predražený.V tempuse chceli za 8l Castrol Edge 0-30 ako dávam ja, cca 10tis. SK.Tak som ho radšej objednal cez olejposta.sk

Napsal: sob 20.06.2009 19:58
od Zdenal
Zdar, už to máš asi dávno vyřešený s tou geometrii, dej vědět jak jsi dopadl..
Někde tady jsem četl, že geometrie se dělá v zatíženym stavu, tak nevim.
A s těma zkušenostma se servisem? To je tak, že si skoro každej myslí, že origo servis = nejlepší servis. Max je dobrá diag. Jinak jezdim k maníkům co dělaj pouze BMW a ceny a odvedená práce zatim super.

Napsal: ned 21.06.2009 01:05
od bas2
Auto podla TISu ma byt zatazene... no stym servisom je to hamba na celom slovensku, nechapem ako to moze centrala bmw tolerovat.