Stránka 1 z 1

Napsal: úte 19.08.2008 18:35
od telda
Zdravim! Dusledne jsem prohrabal cele forum,ale nikde kupodivu nenasel presnou informaci o tom,jak casto se ma menit palivovy filtr a zda je potreba ho po vymene zalit naftou,nejak odvzdusnit,nebo si s tim cerpadla poradi sama?Zitra ho chci menit a nerad bych neco zkurvil..A pak kde presne je vzduchovy filtr?Nekde v tech plastovych deklech u motoru? Mam 525d.E39,2002. Diky moc za jakekoliv info!! Tělda.

Napsal: úte 19.08.2008 21:31
od libovka
Při kvalitě naší nafty bych ho měním kolem 15000km.Zalejvat ho nemusíš.Stačí zapnout zapalování do druhé polohy a podávací čerpadlo ho naplní.Stačí jen koukat na palivové hadičky jestli už jde čnafta bez bublin a pak to normálně natočíš.

Napsal: stř 20.08.2008 06:32
od Strosek
Můžu taky dotaz k palivovým filtrům ? Maj ty filtry nějaký zpětný ventily ? Jako je to třeba občas u filtrů olejových - na stejnej motor ( M20 ) jsem mohl koupit filtr s vetilem ( BOSCH ) a bez ( FRAM, Purolator,... ) - obojí fungovalo. Myšlenka, že by tam mohla být nějaká dobře / špatně fungující zpětná klapka mě napadla, když jsem několikrát nemohl na po 3. nastartovat.

Napsal: stř 20.08.2008 07:35
od Birkoff
Oficiálně podle servisky se mění při inspekci 2, takže něco kolem 60tis (E39 M62 V8 benzín).

Napsal: stř 20.08.2008 11:18
od libovka
Birkoff píše:Oficiálně podle servisky se mění při inspekci 2, takže něco kolem 60tis (E39 M62 V8 benzín).
To jo,ale to je benzín a on má naftu.Jak jsem napsal,s kvalitou naší nafty se vyplatí ho měnit kolem 15000km nebo aspon po 2 letech.

Napsal: čtv 21.08.2008 18:47
od telda
tak uz to mam hotovy,vymenil jsem oba.Vzduchovy vypadal jak hromada mouru,to jsem jeste nevidel,a z palivoveho,kdyz jsem ho vylil do pruhledne nadoby,kupodivu vubec zadny bordel nevytekl,ani voda,jen cista nafta,a to tam byl86 000km...Jinak diky moc za rady!! Telda.

Napsal: čtv 09.07.2009 22:43
od zyx66
Kde sa v benzinovej E39 nachadza palivovy filter? Idem menit a neviem kde je. Dakujem za radu.

zyx66

Napsal: čtv 09.07.2009 22:52
od Player1
U mně (540iA e39) je pod plastovým krytem podvozku jakoby pod sedadlem řidiče.

Napsal: čtv 09.07.2009 23:04
od jurasis
U 39tek je tam vždycky, jak napsal Player. Pro úplný tupce podotýkám, že pod podlahou řidiče zespoda auta (pod plastovým krytem). Už jsem viděl debila, co ho lovil uvnitř auta pod kobercem... :roll:

Já měním vždy před zimou (zvyk z diesla). Není nic lepšího, než ve správný okamžik zamrzlý filtr, navíc když stojí pár šupů. Samo u benu to není tak horůce...

Kupoval bych zásadně se zpětným ventilem. Nebude "padat" palivo (NM i BA)... :wink: Proto jsi startoval "na třikrát". Stačilo chvilku počkat se zaplým klíčkem, až pumpa natáhla palivo z nádrže...
A olejové filtry nemají "zpětný" ventil, ale "přetlakový". Pokud je hodně zasranej filtr, pouští olej kolem. Lepší mazat nečištěným olejem než žádným... :wink:

Napsal: sob 11.07.2009 20:43
od PetacekBE
Chlapi - počkejte něco mi tu vrtá hlavou - palivové filtry maj klapku proti tomu aby nepadala nafta ??? pochopil jsem to správně ? Je to tak i u TDS ? Anebo jen u nových moderních turbodieselů. Díks. Já když zapnu klíček a auto žhaví tak mi běží pal. pumpa v nádrži a na poprvé mi to nechytne - musím nažhavit nadvakrát aby mi to chytlo - čím to může být ???? Je pravda že už jsem na TDS nalítal 17000 km a filtr sem neměnil a minulej majitel asi taky ne takže ten tam bude asi zhruba těch 50 000 km :(

Napsal: sob 11.07.2009 21:48
od smocek
u tds menim filtr zhuba po 15tisicich.. a ma to vliv i na starty to vis ze jo... jinak klidne muzes mit i spatny cerpadlo vstrikovaci nebo spatnejsi v nadrzi... a nebo i zhavice;) je toho spousta..ale vymeni filtr to je zaklad

Napsal: sob 11.07.2009 21:50
od troutny
U tds ve filtru žádná klapka není.Tam dokáže kalsicky padat nafta,když tam máš nějakou netěsnost typu pčepady,vstřikovací čerpadlo,O kroužek odvodnění naft. filtru.
Otázka je jestli ti to žhaví skutečně,zkoušel jsi je po demontáži klasicky rozsvítit přímym napájením.Otázka je čas jak dlouho žhaví a pak jaký má kompresní tlak motor a jestli pak nepadá nafta.

Napsal: ned 12.07.2009 09:45
od PetacekBE
Tak kontrolka žhavení se rozsvítí - když nažhavím nadvakrát tak naskočí betz problémů - ale řešili jsme v tom mém topicu to,že mam asi špatny teplotní čidlo udávající ŘJ skutečnou teplotu motoru takže to možná žhaví málo :)

Napsal: ned 12.07.2009 13:36
od smocek
ze sviti kontrolka zhaveni neznamena to ze jsou dobry zhavice a vse je ok.. promerit zhavaky by to chtelo.. odpoj je vsechny a pres ampermetr do nich pust proud.. zjisti jaky mas v aute a vyrobce udava proud v A kolik proteka... a tak porovnas a uvidis

Napsal: ned 12.07.2009 14:32
od PetacekBE
je mi to divny no - zhavice prej byli prezkoušeny než jsem je namontoval - kupoval jsem je z netu a u nich byl papírek o přezkoušení.... Jsou měněné cca před 3mi měsíci...