Stránka 1 z 2

Napsal: pát 15.08.2008 16:22
od Elektro
Ahoj všem,
potřeboval bych poradit.Stalo se mi u mojí e-39 to,že mi odešel katalizátor (drnčí a zvoní) ,ale navíc jsem ted zjistil,že nemá auto výkon.Na dálnici jede maximálně 160Km/Hod.Navíc když ho držím v otáčkách,tak se začne dusit.Mam v plánu vyměnit palivový filtr,vzduchový filtr,svíčky,olej.Máte někdo podobnou zkušenost.Říkal jsem si že by to mohl být ten palivový filtr (nikdy jsem ho neměnil - je původní).Odpovídalo by to tomu že při dlouhodobějším držení vysokých otáček se to začne dusit.Ale to že je to celkově bych spíše viděl na svíčku.Další možností je pohyb keramiky v poškozeném katu,která brání průchodu spalin.Nesetkal jste se někdo s něčím podobným.Děkuji za jakýkoli názor. :?:

Napsal: pát 15.08.2008 16:56
od eric
Elektro píše:Ahoj všem,
potřeboval bych poradit.Stalo se mi u mojí e-39 to,že mi odešel katalizátor (drnčí a zvoní) ,ale navíc jsem ted zjistil,že nemá auto výkon.Na dálnici jede maximálně 160Km/Hod.Navíc když ho držím v otáčkách,tak se začne dusit.Mam v plánu vyměnit palivový filtr,vzduchový filtr,svíčky,olej.Máte někdo podobnou zkušenost.Říkal jsem si že by to mohl být ten palivový filtr (nikdy jsem ho neměnil - je původní).Odpovídalo by to tomu že při dlouhodobějším držení vysokých otáček se to začne dusit.Ale to že je to celkově bych spíše viděl na svíčku.Další možností je pohyb keramiky v poškozeném katu,která brání průchodu spalin.Nesetkal jste se někdo s něčím podobným.Děkuji za jakýkoli názor. :?:
Čeče a co třeba váha vzduchu,je to docela častej problém a když je v mindži,tak se to takto projevuje!

Napsal: pát 15.08.2008 17:17
od libovka
Měl jsem stejnej problém a nakonec to byl snímač na klice.Ale pokud máš v háji ten katalizátor tak ho vyměn jako první.Jak je rosypanej tak utemuje průchod a pak to nejede.A snížením průtoku spalin to špatně vyhodnocujou lambdy.Taky se může stát že jak spaliny neodcházej tak se výfuk přehřívá a normálně jsem viděl jak se do výfuku vypálila díra.

Napsal: pát 15.08.2008 18:11
od Huska
přesně to stejné se mi stalo ... je nutné vyměnit katalizátor, protože je neprůchodný ... mě jelo auto max80km/h

Napsal: ned 17.08.2008 18:19
od zyx66
nie je tu niekto kto vie kde lacno zohnat pouzity katalizator na e39 520i r.v.96?

resp. viete mi povedat, niekde pri Brne je vraj nejake vrakovisko, maju tam BMW

Napsal: pon 18.08.2008 22:46
od zyx66
Dobre tak nikto nic. Tak mi aspon poradte, asi pred 500km sa mi zacal ozyvat katalyzator. Asi pri 1800 ot./min. si trochu zarezonuje a potom ho uz nepocut, auto ide normalne, spotreba neni vyssia, vyzera vsetko OK az na ten zvuk ktory sa sem tam ozyva. Neviete, kolko km s tym viem este najazdit? lebo mam ist jednu dlhu trasu a nechcem zostat vyset s upchatym vyfukom alebo niecim. Dakujem za kazdy nazor.

zyx66

Napsal: stř 20.08.2008 16:08
od Elektro
Takže už to mám opravené bylo to tím katem.Došlo to tak daleko,že auto jelo max 50Km/hod a spotřeba 30 a víc.Dokonce jsem slyšel,že když je poškozen kat, může se rosvítit i chyba motoru - musí na diagnostiku.Je to tím,jak se hromadí spaliny u lambdasond -tak nevědí co si o tom myslet :-) . Naštěstí nebyl můj případ.A ještě jedna zajímavá věc.Udajně může ta keramika vlítnout i do zadních částí výfuku a ucpat je.Je to pak na výměnu všech dílů.Takže děkuji všem za rady.

Napsal: stř 20.08.2008 17:22
od Oldman
zyx66 píše:Dobre tak nikto nic. Tak mi aspon poradte, asi pred 500km sa mi zacal ozyvat katalyzator. Asi pri 1800 ot./min. si trochu zarezonuje a potom ho uz nepocut, auto ide normalne, spotreba neni vyssia, vyzera vsetko OK az na ten zvuk ktory sa sem tam ozyva. Neviete, kolko km s tym viem este najazdit? lebo mam ist jednu dlhu trasu a nechcem zostat vyset s upchatym vyfukom alebo niecim. Dakujem za kazdy nazor.

zyx66
Vlez pod voz a pozri sa v akom stave je plechový obal katu, rezonovať može aj ten skorodovaný plech, inak je ťažko dať nejaké číslo km kolko možeš s tým najazdiť, pochybujem že to má niekto vysledované.

Napsal: stř 20.08.2008 23:52
od WinCent
zyx66 píše:nie je tu niekto kto vie kde lacno zohnat pouzity katalizator na e39 520i r.v.96?

resp. viete mi povedat, niekde pri Brne je vraj nejake vrakovisko, maju tam BMW
Mám...721359933

Napsal: čtv 21.08.2008 08:11
od Birkoff
Elektro píše:Takže už to mám opravené bylo to tím katem.Došlo to tak daleko,že auto jelo max 50Km/hod a spotřeba 30 a víc.Dokonce jsem slyšel,že když je poškozen kat, může se rosvítit i chyba motoru - musí na diagnostiku.Je to tím,jak se hromadí spaliny u lambdasond -tak nevědí co si o tom myslet :-) . Naštěstí nebyl můj případ.A ještě jedna zajímavá věc.Udajně může ta keramika vlítnout i do zadních částí výfuku a ucpat je.Je to pak na výměnu všech dílů.Takže děkuji všem za rady.
Bohužel to tak je. Kamarádovi se vysypal KAT, nalítal dozadu a ucpal koncový tlumič. Takže nakonec musel měnit komplet (stejně chtěl "sportovní" konec)

Napsal: pát 05.09.2008 23:05
od zyx66
Caute. No nakoniec to bol rozsipany katalyzator. KAT mi chalani odmontovali, otvorili, vybrali keramiku a navarili dnu do katu kovovu rurku, ktora prechadza cez kat a namontovali naspat. Auto mi trochu lepsie taha a je teraz hlucnejsie, ale minimalne ako docasne riesenie to vyzera dobre. Chcem sa Vas opytat, ci toto riesenie znizi alebo zvysi spotrebu? Asi by malo znizit, ked mam viac vykonu a nebudem jazdit rychlejsie ako doteraz, ne? A druha otazka, moze vykuchany kat sposobit nejaky dalsi iny problem, napr. ze odide skor koncovy tlmic vyfuku alebo nieco ine? Dakujem za nazory.

zyx66

Napsal: sob 06.09.2008 11:44
od fafejta
xx.

Napsal: sob 06.09.2008 13:16
od Maloch
Já nemám kat vůbec, některý z předchozích majitelů ho vyříznul a nastavil to jen rourou a nedostanu se s 2,0i pod 11 litrů ani mimo město. Tak si myslím, že nějaký vliv na spotřebu to bude mít. A pěkně to smrdí. :)

Napsal: sob 06.09.2008 17:50
od zyx66
No ten smrad je paradny, az rozmyslam ze predsa len zozeniem nejaky katalyzator. Tie co sa predavaju ako nahrady za originaly su dobre? Tusim v autokelly to maju za nejakych 9.000 SKK, je to dobre alebo mam zhanat pouzity na vrakaci? Dik za rady

Napsal: sob 06.09.2008 22:22
od eric
zyx66 píše:No ten smrad je paradny, az rozmyslam ze predsa len zozeniem nejaky katalyzator. Tie co sa predavaju ako nahrady za originaly su dobre? Tusim v autokelly to maju za nejakych 9.000 SKK, je to dobre alebo mam zhanat pouzity na vrakaci? Dik za rady
Přemejšlím časem taky o výměně katu,jelikož mám na autě nalítáno přes 240tis.km,takže jsem to konzultoval s p. Chovancem z AutoFren a např. na mou motorizaci dokáže sehnat náhradu kat zn. Bosal,kdy jeden dokáže sehnat za cca 3500kč,jelikož mám dva,tak celkem 7000kč.Zkus mu napsat,poradí ti,kolik by to stálo na to tvý a ták.Jinak mi nabízel i montáž s uděláním na originální příruby.Dle mýho jen vykuchat kat je blbost,problémy na emisích a velkej hluk.

Napsal: sob 06.09.2008 22:30
od eric
Jinak jen tak pro pobavení všech,zjišťoval jsem si cenu origo katů,takže cca 61000kč za oba,což je opravdu lidovka!! :twisted:

Napsal: pon 08.09.2008 08:10
od Birkoff
eric píše:Jinak jen tak pro pobavení všech,zjišťoval jsem si cenu origo katů,takže cca 61000kč za oba,což je opravdu lidovka!! :twisted:
No jo, ale zase je to originál. :lol: Né pravda je že dost lidí to řeší tou náhradou a zatím nevím že by někdo nadával.

Napsal: úte 09.09.2008 00:51
od Elektro
Já jsem kupoval Bosal - vyšlo to na 9 200,- i s prací.Celkem jsem byl překvapenej že byl z nerezu.Uvidíme jak vydrží je na to 2 roky záruka.Je to to samé co mají v Kelly.Těch peněz nelituju proti originálu za 30t bez DPH

Napsal: úte 01.03.2011 10:45
od jezour
Máte někdo tip kde koupit kat na 523i r.v.96? Taky ho mam v pr....

Napsal: stř 02.03.2011 18:37
od Player1
univerzální kat od Bosalu se dá koupit třeba v MJauto.cz, ale já už bych do toho nešel. Měnil jsem oba za tyto univerzál katy a po měsíci bylo po nich. Všechen ten vnitřek z nich vylítal do zadního tlumiče... na to, že stály dohromady 6000, tak teda super :lol: Bylo to na 540i.