Stránka 1 z 1

Napsal: čtv 31.07.2008 14:42
od Kelim
Byl bych rád slyšel váše názory na interval* výměny oleje u motoru kterej žere cca 0,6-1l/1000Km. Někdo říká, že můžu měnit později olej, někdo, že naopak je větší opotřebení tudíž stejný interval výměny ba dokonce kratší..???

E34 8/1994 525i 24v Vanos
Olej 10W40
*Interval výměny je pro mě standartně 10 000Km
Díky :)

Napsal: čtv 31.07.2008 16:26
od slapec
Dle mého názoru klidně delší. Tam jde akorát o filtr a olej tam stejně dolejváš nový :D. Možná nemám pravdu, ale klidně bych ji protáhnul o 5000 km. U motoru kterej už má takovou spotřebu oleje bych to ani už neřešil :).

Napsal: čtv 31.07.2008 17:01
od Kelim
hm no spotřeba oleje neznamená, že je ten motor v pytli. To je dokonce v toleranci BMW manuálu. Motor šlape supr, výkon - spotřeba a je mě líto ho kvůli tomu rozebírat..

Napsal: čtv 31.07.2008 17:03
od lenoch
Kelim píše:Byl bych rád slyšel váše názory na interval* výměny oleje u motoru kterej žere cca 0,6-1l/1000Km. Někdo říká, že můžu měnit později olej, někdo, že naopak je větší opotřebení tudíž stejný interval výměny ba dokonce kratší..???

E34 8/1994 525i 24v Vanos
Olej 10W40
*Interval výměny je pro mě standartně 10 000Km
Díky :)

Přesně tak - interval můžeš v klidu prodloužit - protože neustále nahrazuješ novým čerstvým olejem.... normální interval je tak 8tis km? Takže za 8tis km prakticky vyměníš všechen olej... klidně bych to udělal na dvojnásobek - 16tis... případně jen měnil filtr.... druhá stránka je, že ti to žere dost... mrkni, jestli ti to od někud nevytéká. Jestli nemáš uplně v prdeli turbo - teče jak zjednaný do výfuku... a taky co tam leješ za olej?? Jestli něco lepšího než 10w-40, třebas 5w, tak to okamžitě vylej a lej tam 10w - to ti na 100% bude žrát míň pak...

Napsal: čtv 31.07.2008 17:27
od slapec
Já jsem neřekl, že je ten motor v pytli. Ba naopak když má motor vůli, tak jede trochu líp páč nemá takovej odpor. Jen jsem řeknul, že už bych to tak nedramatizoval :). A klidně to protáhni na těch 15 tis. Takovou toleranci spotřeby oleje má víc značek a ne jen BMW.

Lenoch: On má ale benzína a ten turbo nemá :D

Napsal: čtv 31.07.2008 17:31
od tds
nalej tam 15W-40

Napsal: pát 01.08.2008 06:20
od lenoch
slapec píše:Já jsem neřekl, že je ten motor v pytli. Ba naopak když má motor vůli, tak jede trochu líp páč nemá takovej odpor. Jen jsem řeknul, že už bych to tak nedramatizoval :). A klidně to protáhni na těch 15 tis. Takovou toleranci spotřeby oleje má víc značek a ne jen BMW.

Lenoch: On má ale benzína a ten turbo nemá :D

To sem kokot - to sem uplně přehlídl.... pak bych měnil tedy klidně při 20 tis... možná jednou vyměnil olej... to když ho měníš po 10-ti tak to je furt žluťoučkej ne?:)

Napsal: pát 01.08.2008 11:27
od psena
tds píše:nalej tam 15W-40

Spis 10w-60 a budes mit vyrazne po problemech.

Napsal: pát 01.08.2008 11:38
od Fugo
s 1OW-60 o tom dost pochybuju, měl jsem ho jednou v m70 když to byla ještě atmosféra (před přestavbou na turbo a kompletní rozborkou a výměnou KO věcí) a spotřeba oleje výrazně stoupla. Zůstal bych u klasický 10W-40 a výměnu bych osobně zachoval tak jak má být, záleží na tom jak moc ten motor máš rád.

Napsal: pát 01.08.2008 11:43
od Kail
Tak já myslím že argument s tím,že když ten olej pořád dolejváš tak ho prakticky měníš je hloupost,ale je fakt že pokud ten motor žere skoro 1L na 1000Km,potom bych tu výměnu zas tak moc neřešil protože ten motor má prostě nejlepší za sebou :? .Já vím že podle BMW je to v normě,u TDS je norma taky vysoko,ale pravda je taková že od výměny do výměny mi ubyde na měrce tak 1-3mm,což mi proteče turbem a mám najeto 260 000Km...Neříkám že ten tvůj motor nemůže najezdit ještě x desítek tisíc km,třeba i víc,jen říkám že už si nezaslouží moc velkou péči,olej tam lej nějakej levnější a hustší a výměnu si o pár tisíc bez obav protáhni :wink:

Napsal: pát 01.08.2008 11:45
od vilejs
ja bych zustal taky na 10w 40.mne mizl oil v e32 m30b35 a dal jsem tam takovou sracku ze cyclo,taka plechovka za 150sk a prestalo to zrat i klepat.aditiva do oleje su fajn:)