Stránka 1 z 1

Napsal: pon 23.06.2008 02:58
od mares28
Zdravím,
občas, když přechází motor M52B28 z klidného režimu jízdy např. město 50 km/h je tam čtverka asi 1500 ot. a postupně akceleruji 1/2 až plný plyn, auto si velmi lehce jakoby škytne. Je to opravdu jen někdy a zřídka.
Posřehnul jsem to v rozmezí od 1 do 4tis. otacek. Ve vysokých otačkách si neuvědomuji, že by to udělalo, ale je taky možné, že se to v ot. nad 4tis. jako by ztratí, že to není postřehnutelné.

1x se mi stalo, že motor citelně vynechal. Tehdy bylo hodně vody ve vzduchu, po dešti, ale už nepršelo. Ze silnice se odpařovala voda.

Svičky viděl mechanik někdy koncem ledna a řikal, že se zdají ok. Ale jak jsou tam dlouho to nevím.
Kdyz jsem parkrát jel na obyčejný 95 oktanů Shell nebo OMW, měl jsem dojem, že to udělalo častěji než když tam mam 95 V-POWER.
Před 14 dny jsem to v servise nechal dát na diagnostiku a zavada na motoru nebyla hlášena žádná.

A teď před pár dny mi zdechl motor, když jsem dojížděl na křižovatku a šlápnul na spojku abych vyřadil. Před tím auto stálo čumákem do kopce a asi 20-30 minut stálo a běželo na volnoběh se zaplou klimou. Pak jelo zase normálně.

Kde začít chybu hledat? A co postupně kontrolovat a vyměňovat?

Napsal: pát 04.07.2008 19:23
od MateZ
Ahoj bohužel ti neporadím kde je chyba, ale alespoň tě uklidním, že nejsi sám komu to takto lehce škube. Mně to dělá nejčastěji mezi čtverkou a pětkou, když přeřadím na pět a chci lehce přidat tak to škubne. Mechanik mi našel chybu na čidle otáček, vyměnil čidlo otáček za 2tis. :roll: a ono si to cuká dál. Není to nic hroznýho tak to zatím asi řešit nebudu. Kdyby někdo měl podobnej problém na 523i a podařilo se mu ho odstranit tak poraďte. Díky M.

Napsal: pát 04.07.2008 20:55
od radims
měl jsem stejný problém na 523, s postupem času to bylo horší a horší - na diagnostice nenašli nic - po 3 dnech je napadlo přezkoušet zapalovací cívky; 1 byla v háji úplně a další dvě skoro v řiti. dal jsem nové cívky a je po problémech. Podívej se, jestli máš cívky BOSCH - to jsou pěkné zmetky.....potom to reaguje jak na vlhko, tak i na špatný benzín....

Napsal: pát 04.07.2008 21:11
od MateZ
radims píše:měl jsem stejný problém na 523, s postupem času to bylo horší a horší - na diagnostice nenašli nic - po 3 dnech je napadlo přezkoušet zapalovací cívky; 1 byla v háji úplně a další dvě skoro v řiti. dal jsem nové cívky a je po problémech. Podívej se, jestli máš cívky BOSCH - to jsou pěkné zmetky.....potom to reaguje jak na vlhko, tak i na špatný benzín....
díky za tip ráno na to mrknu :wink:

Napsal: pon 07.07.2008 09:29
od Susi
MateZ píše:Ahoj bohužel ti neporadím kde je chyba, ale alespoň tě uklidním, že nejsi sám komu to takto lehce škube. Mně to dělá nejčastěji mezi čtverkou a pětkou, když přeřadím na pět a chci lehce přidat tak to škubne. Mechanik mi našel chybu na čidle otáček, vyměnil čidlo otáček za 2tis. :roll: a ono si to cuká dál. Není to nic hroznýho tak to zatím asi řešit nebudu. Kdyby někdo měl podobnej problém na 523i a podařilo se mu ho odstranit tak poraďte. Díky M.
Připojuji se, :-) , ale zatím to moc neřeším.
To škubání se mi projevuje naprosto stejným způsobem.
Určitě dejte vědět, jestli na něco přijdete :wink:
Díky.

Napsal: pon 07.07.2008 16:05
od Maslista
asi to bude nemoc x23i neb mi to taky občas škytne..
.. a nejvíce mi štve když na 1 nebo 2 v cca 1500ot/min sešlápnu plnej tak se začne sbírat / škyt / začne se zbírat razantněji / škyt / táhne asi tak jak má.. 8)
.. jeden čas mi to taky dělalo když jsem jel bez plynu a pak lehce přidal tak škyt v horším případě dvojtej škyt :lol:

svíčky nevím jak na tom jsou..? cívky Bosch

Napsal: čtv 10.07.2008 13:46
od radims
jj, přesně takhle se to projevovalo - vyměnil jsem co se dalo, svíčky, pal. filtr, vyměnil hadičky na podtalku a nic....pomohla až výměna zapalovacích cívek. lepší jsou od Bremi, ty Bosch jsou nějaké divné....takže pane Maslista - máš cívky v háji !!

Napsal: pát 11.07.2008 08:36
od Maslista
no to ti pěkně děkuju.. ! :lol:

no ono už to zas tolik neškytá.. :lol:

Napsal: pát 11.07.2008 08:47
od Susi
radims píše:jj, přesně takhle se to projevovalo - vyměnil jsem co se dalo, svíčky, pal. filtr, vyměnil hadičky na podtalku a nic....pomohla až výměna zapalovacích cívek. lepší jsou od Bremi, ty Bosch jsou nějaké divné....takže pane Maslista - máš cívky v háji !!
...upřímnost nade vše :lol:

Napsal: pát 11.07.2008 09:44
od radims
rádo se stalo... :D

Napsal: pát 11.07.2008 09:54
od miloshm
Taky mě to dělalo, ale u motoru M50. Časem se to začalo dost zhoršovat a v servisu mě řekli, že to dělají špatný cívky. Koupil jsem nový a byl klid.

Napsal: ned 10.08.2008 22:25
od mares28
Dnes mi chcipnul motor na vytocenou jednicku nekde okolo 4-5 tis. ot. tesne pred tim, nez jsem vyslapnul spojku - auto prestalo jet a po vyslapnuti spojky to zdechlo. (Benzin OMW Carrera 95)

V pulce cervna jsem byl na diagnostice a ta nic neukazala. (viz prvni prizpevek tohoto tematu)
Od te doby vse celkem v pohode, škytani od meho posledniho prizpevku se zmirnilo az ustalo. Jednoduse si nemuzu vybavit, kdy jsem si toho vsimnul naposled.
Jezdim na OMW Carrera 95 nebo Shell V-Power 95.
1x jsem tankoval i obycejnou 95 u Benziny a taky ok.

Kdyz nad tim premyslim - vypadek nekolika civek (treba 3) prece nemuze motor uplne zastavit - jeste ke vsemu, kdyz otacky padaji z 4-5 tisic!??

Diagnostika ukaze vadnou civku? Resp. jak poznam ktera civka je v haji?
Jak poznam, ze je v haji snimac otacek klikovky?
(Opakuji, ze diagnostika v puli cervna chybu motoru neukazala.)

Auto ma najeto cca 150tis. Od cervna jsem najel tak 2-3tis. km

Napsal: pon 11.08.2008 08:26
od Pekys
cívky se přeměřujou, podle toho poznaš jestli je v řiti.

Jinak to že to chcípá by mohlo bejt snímačem klikovky. Taky mi to dělalo, akorát na neutrál když jsem stál. Za jízdy nikdy, ale to nic neznamená.

V servisu mi rovnou řekli i bez diagnostiky, že jestli to samo o sobě chcípá, tak že je snímač kliky před smrtí. A byl.

Napsal: pon 11.08.2008 08:42
od Birkoff
Jenomže ten snímač by byl v chybách diagnostiky.

Napsal: pon 11.08.2008 19:03
od mares28
Pekys píše:cívky se přeměřujou, podle toho poznaš jestli je v řiti.

Jinak to že to chcípá by mohlo bejt snímačem klikovky. Taky mi to dělalo, akorát na neutrál když jsem stál. Za jízdy nikdy, ale to nic neznamená.

V servisu mi rovnou řekli i bez diagnostiky, že jestli to samo o sobě chcípá, tak že je snímač kliky před smrtí. A byl.
Na volnobeh mi to samo od sebe chciplo 1x v puli cervna. Od te doby az ted v tech 4-5tis.