Stránka 1 z 2
Napsal: pát 13.06.2008 14:37
od matej525
ahoj,
co prislo jaro tak se mi stava ze teplota u 525tds e34 leze nad pulku, nekdy az do 3/4. Samozrejme v pri popojizdeni a zacpach, kdyz se pak normalne rozjedu tak vrtule pripojena k motoru to okamzite schladi zpet na normalni teplotu.
Chystam se dnes/zitra vymenit termostat, ale vsimnul jsem si elektrickyho ventilatoru pred chadicem a nikdy jsem ho nevidel se tocit...
myslim ze by se tocit mel

) netusite nekdo cim by to mohlo bejt? muze na to mit vliv ten termostat?
Napsal: pát 13.06.2008 14:56
od fafejta
To ovládá to poslední čidlo teploty na hlavě válců(od rozvodů),taky je otázka jestli je ventilátor na živu,připoj na něj štávu přímo a uvidíš.A co viskoza na větráku za chladičem,jde?Termostatem bych určitě nezačínal.
Napsal: pát 13.06.2008 16:54
od matej525
tak jsem nasel spalenou pojistku cislo 25-zusatzlufter (tj. pomocny ventilator), nebude to vono? mam pocit ze uz jsem ji nekolikrat menil pri zbezny vymene spalenejch pojistek a je to jedina ktera se opakovane spaluje....
jinak ted mi tady typek s hondou tvrdil ze je to vrtule ke klimosce, coz se mi teda opravdu nezda, vzhledem k tomu ze chladic klimosky je malinkatej pred tim a tohle je pridelany na celym chladici a zakrejva ho to... clovek sice nikdy nevi, ale tohle se mi zda fakt jako picovina.
Napsal: pát 13.06.2008 17:22
od lenoch
matej525 píše:tak jsem nasel spalenou pojistku cislo 25-zusatzlufter (tj. pomocny ventilator), nebude to vono? mam pocit ze uz jsem ji nekolikrat menil pri zbezny vymene spalenejch pojistek a je to jedina ktera se opakovane spaluje....
jinak ted mi tady typek s hondou tvrdil ze je to vrtule ke klimosce, coz se mi teda opravdu nezda, vzhledem k tomu ze chladic klimosky je malinkatej pred tim a tohle je pridelany na celym chladici a zakrejva ho to... clovek sice nikdy nevi, ale tohle se mi zda fakt jako picovina.
Ten malinkej chladič uplne vepředu hned za ledvinama je chladic motorovyho oleje... pak máš tu elektrickou vrtuli, která je opravdu na klimu, za tou vrtulí máš chladič klimy a za chladičem klimy máš pak největší chladič kapaliny motoru. Jestli se ti to přehřívá v kolonách už teď, tak máš na 90% vprdeli viskospojku na vrtuli, co je poháněná mechanicky od motoru. Viska je taková spojka, která když se ohřeje teplem z chladiče tak několikanásobně zvýší svůj mechanický odpor a začne s vrtulí točit naplno... když je viska studená, tak se vrtule jen líně protáčí... nová viska stojí asi 1500,- a je to dost častá závada... jináč že ti praská pojistka el. ventilátoru... to je samozřejmě špatně. Podle mě máš el. ventilátor včudu - zkus jak říkali hoši na něj přímo připojit 12V a uvidíš jestli se točí... a taky zkus kouknout, jakou ampéráž má ta pojistka mít a jestli tam nedáváš slabší.... jinak ta el. vrtule by se při přehřátí motoru měla taky roztočit:)
Napsal: pát 13.06.2008 18:25
od fafejta
Jestli ti to vyhazuje furt tu pojistku,tak zkus prozvonit(či změřit odpor) zkoušečkou konektor napájení motorku na kostru,aby nebyl šluslý.Nebo pak kabel od toho čidla jestli není proražený.A malej chladič je olejový,a ty větráky jsou na klimachladič,žadná pikačovina.
Napsal: pát 13.06.2008 20:20
od matej525
no jo, ja sem uplnej slepec, fakt

) no tak ale jestlize je ten elektrickej vetrak na klimosku (od ktery je v tuhle chvili odpojenej remen) tak by to na zahrejvani motoru nemelo mit vubec vliv, na tu visku jsme koukali a zda se ze je OK (ale stopro to neni, to musim jeste kouknout nekdy az to bude zas prehraty), takze jediny co to muze zpusobovat je nejspis ten termostat, ne?
jinak, projevi se odpojenej remen od klimosky tim ze na ovladacim panelu nejde zapnout cyklovani vzduchu a klimoska? parkrat se mi dokonce stalo, ze jsem nastartoval a svitily tlacitka klimosky a cyklovani a sly normalne vypinat a zapinat, aspon dle diagnostickejch svetylek (jeslti se skutecne neco delo kvuli odpojeny klimosce a nejspis zacpanym kabinovym filtru sajrajtem nepoznam)

no

Napsal: pát 13.06.2008 20:37
od lenoch
matej525 píše:no jo, ja sem uplnej slepec, fakt

) no tak ale jestlize je ten elektrickej vetrak na klimosku (od ktery je v tuhle chvili odpojenej remen) tak by to na zahrejvani motoru nemelo mit vubec vliv, na tu visku jsme koukali a zda se ze je OK (ale stopro to neni, to musim jeste kouknout nekdy az to bude zas prehraty), takze jediny co to muze zpusobovat je nejspis ten termostat, ne?
jinak, projevi se odpojenej remen od klimosky tim ze na ovladacim panelu nejde zapnout cyklovani vzduchu a klimoska? parkrat se mi dokonce stalo, ze jsem nastartoval a svitily tlacitka klimosky a cyklovani a sly normalne vypinat a zapinat, aspon dle diagnostickejch svetylek (jeslti se skutecne neco delo kvuli odpojeny klimosce a nejspis zacpanym kabinovym filtru sajrajtem nepoznam)

no

Nevím jak zkoušíte visku... já jí zkouším následovně... nahodím motor a když ještě není na provozní teplotě, tak ho chcípnu... v moment chcípání mám ale zvedlou kapotu a koukám na vrtuli... ta by se po chcípnutí měla plynule dotáčet klidně ještě 5sec. No a pak nechám motor vrčet někde v teple a prostě ho přehřeju (když ti fachá správně chladicí systém tak se samo nepřehřeje) no a pak chcípnu taky motor - vrtule musí okamžitě se zastavením moturu zastavit taky... další test je, že když to máš nahycovaný a přidáš plyn, tak slyšíš jak ta vrtule řve a děsně moc fouká teplej vzduch... možná by se mohlo dít, že tvůj termostat neotvírá uplně dokořán... to by ale pak dolní hadice byla taková studenější... když je motor nažhavený, vrtule od motoru chladí naplno, tak dolní hadice musí být vařicí skoro stejně jako ta horní... kabinový filtr co já vím má snad jen automatická klima... ty obyč manuální dvouzónový nemají žádný. Nevím jak je elektricky zapojená klima, ale neštudoval bych jí moc do chvíle, dokud bych nerozchodil tu přední el. vrtuli... a není ta pojistka na el. vrtuli zároveň i pojistkou na klimu?
Napsal: pát 13.06.2008 20:57
od matej525
no, je to pojistka jenom pro ten vetrak, ale zaroven ten vetrak ma i pojistku 29 kterou ma i klima (a nekolik dalsich pojistek jeste ta klima ma)...
tu visku teda vyzkousim dle tvyho navodu, dik za rady

Napsal: pát 13.06.2008 21:00
od matej525
no, kdyz nastartuju za studena tak se toci asi tak jednu vterinu jeste, kdyz to vypnu. tak to zkusim az se projedu za chvili a ozvu se s vysledkem

Napsal: pát 13.06.2008 22:25
od lenoch
matej525 píše:no, kdyz nastartuju za studena tak se toci asi tak jednu vterinu jeste, kdyz to vypnu. tak to zkusim az se projedu za chvili a ozvu se s vysledkem

nech to kvrdlat na volnoběh tak deset minut - nepřidávat plyn... když pak zvedneš kapotu a někdo ti v autě přidá plyn, tak musíš cítit, jak ta vrtule začne fest tlačit vařicí vzduch a brutálně řve... a když to chcípneš tak se okamžitě zastaví - ani o půl otáčky se nedotočí.... oni ke konci života právě už nespínají, takže nejsou schopný pořádně se točit a chladit a je to v pytli. Jak říkám - to je velice častá věc:) Každej ti to potvrdí:)
Napsal: pát 13.06.2008 22:56
od fafejta
potvrdim

...řekl bych,že ten zvuk se nechá přirovnat....jako když lev zařve

Napsal: sob 14.06.2008 00:57
od matej525
no mne se to chova teda prave naopak. nezahral sem to nijak moc, ale tak proste jel sem kousek ze se to akorat tak zahralo na tu standartni provozni teplotu a pak sem to chcipnul a ta vrtule se teda dotacela dyl nez 5s... jak to rvalo to netusim, to jeste vyzkousim az to nazhavim trochu vic....
Napsal: sob 14.06.2008 11:22
od lenoch
matej525 píše:no mne se to chova teda prave naopak. nezahral sem to nijak moc, ale tak proste jel sem kousek ze se to akorat tak zahralo na tu standartni provozni teplotu a pak sem to chcipnul a ta vrtule se teda dotacela dyl nez 5s... jak to rvalo to netusim, to jeste vyzkousim az to nazhavim trochu vic....
Nojo Mateji, ale to ten motor nebyl ještě přehřátej natolik, aby sepla viska... jet s tím autem právě nesmíš!! Když s ním jedeš, tak se chladič uchladí náporovým vzduchem a nepřehřeje se natolik, aby to seplo tu vrtuli... proto to máš v teplym počasí kvrdlat cca 10 minut na místě - na místě se ti to žádnym náporovym vzduchem nechladí a musí tedy sepnout viska, jinak by se to přehřálo...
Napsal: sob 14.06.2008 14:21
od matej525
jojo, uvidim az to bude fakt prehraty .... jak se ta vrtule zastavi a jak bude rvat v otackach. jo, uz si i vzpominam jak mi ta vrtule rvala u e36....
Napsal: pon 16.06.2008 13:19
od Susi
Kluci, jen pro info: u E39 se el. vrtule spíná nezávisle na klimě - zkrátka slouží i k chlazení kapaliny. Mám na pravé straně chladiče čidlo, které ji ovládá.
Je tam dvojí systém chlazení - buď visco, nebo elektrika. To asi kdyby jeden systém vypověděl...
Tohle je potřeba hlídat!
p.s.: nevim, jak je to u E34
Napsal: pon 16.06.2008 13:36
od Kail
Napsal: pon 16.06.2008 14:29
od Susi
Obavu, že to nepozná má většinou ten, kdo ji má KO.

Napsal: pon 16.06.2008 17:10
od Kail
Susi píše:Obavu, že to nepozná má většinou ten, kdo ji má KO.

Nj,na to jsem nepomyslel

Napsal: sob 09.07.2011 12:20
od radokrno
chci ji tedy odskoušet..přijdu k studenýmu motoru a nastartuju,po chvilce vypnu a musí se slabě dotáčet...pak nastartuju nechám kvedlat 10 min a vypnu a musí se zastavit.jest tak..nebo trochu tomu na místě šlápnu aby se to ohřáloa musí hučet jak kombajn a pak vypnu a musí zastavit hned.
Napsal: sob 09.07.2011 12:42
od radokrno
tak mě se vrtule zastaví hned jak chcípnu motor...při vypnutém motoru s ní pohnu ale volně ji neroztočim.je možný že je porád sepnutá??