Stránka 1 z 1

Napsal: čtv 05.06.2008 20:51
od beefy
Ahoj,
vsiml jsem si dneska - v podzemnich garazich proti zdi - ze mi za behu motoru lehonce, cca 3x az 4x do vteriny problikavaj (pohasinaj) svetla - predni, zadni,brzdovy svetla, podsvetleni palubky...Normalne to skoro nejde poznat, ale v tom šeru, proti zdi ano. Nesetkal se nekdo s necim podobnym? Prijde mi to jako nejakej problem s usmernovacem/regulatorem dobijeni. Zatim jsem nemel cas lezt kolem toho s merakem. Kontrolka na palubce si na nic nestezuje:-) Baterii to nevybiji...
Nemate nejaky tip, na co se zamerit?

Dik.

Napsal: pát 06.06.2008 08:10
od Elektro
Nenatekla ti voda do light modulu ?

Napsal: pát 06.06.2008 09:03
od beefy
Light modul...ted jsem koukal na par temat...je to modul k check controlu?V pojistkovy skrini? Jestli jo, tak tuhle vychytavku (check) nemam. Takze zatim nevim, jestli tam takovej modul vubec mam, nebo ne :roll: Vecer to zcihnu.

Napsal: sob 14.06.2008 00:52
od Pivson
jj regulátor napětí na altíku :-)
Vzal jsem starej altík a koupil novej, nejlepší řešení

Napsal: sob 14.06.2008 11:20
od fafejta
Ten regulátor napětí jde přeci vyměnit,proto se nemusí měnit celý alternátor,je na dvou šroubkách na šroubovák vytáhne se i s uhlíky.To dobíjení jde přeci změřit,na baterku dej mezi poly avomet a změř napětí ve třech tísících otáčkách,mělo by být 13.9-14.5V a pak změř stabilitu regulátoru ,že v těch 3000 ot/min ještě zapneš dálková světla a naměřené napětí nesmí být větší více než o 0.4V než to, co si naměřil bez rozsvícených světel.

Napsal: sob 14.06.2008 12:35
od beefy
Diky za radu! Vyzkousim. Zjisil jsem, ze se to takhle projevuje jen na volnobeh. Pri vyssich otackach uz ne, nebo uz to neni pouhym okem videt :-)

Napsal: sob 14.06.2008 15:17
od Pivson
fafejta píše:Ten regulátor napětí jde přeci vyměnit,proto se nemusí měnit celý alternátor,je na dvou šroubkách na šroubovák vytáhne se i s uhlíky.To dobíjení jde přeci změřit,na baterku dej mezi poly avomet a změř napětí ve třech tísících otáčkách,mělo by být 13.9-14.5V a pak změř stabilitu regulátoru ,že v těch 3000 ot/min ještě zapneš dálková světla a naměřené napětí nesmí být větší více než o 0.4V než to, co si naměřil bez rozsvícených světel.
Samozřejmě že jde vyměnit jen tenregulátor, ale po rozebraní altíku jsem usoudil že si trochu přídám a koupím komplet novej - respektivě repas z nových dílů. Původní zůstal jen obal.
Nechtěl jsem pak zase za půl roku něco měnit.
Pravda dražší řešení, ale aspon bez starosti :-)
Ono tech typů altíků je více a nejlepší je to vyndat a podle toho vidí člověk co tam skutečně má.
Jaké bylo překvapení když pod originálním číslem byla nalepka Valeo :-)

Napsal: ned 15.06.2008 10:30
od beefy
Tak jsem to konecne omeril. Rek bych, ze se to chova dobre. Rozdil v tech 3t. otackach je asi 0,1V (bez svetel 13,95, se svetlama 13,85). Kdyz jsem k tomu jeste pridal ventilator topeni na plny pecky, padlo to o desetinu voltu.

Na volnobeh v klidu namereno cca 14V. Pri zapnutych svetlech, to klesne o cca 0,2V.

Prijde mi to, ze je ten regulator pri volnobeznech otackach nekde "na hrane" a proto to poblikava. Jakmile se otacky kapku zvednou tak to da pokoj.

Myslim, ze to prestanu resit :D

Napsal: ned 15.06.2008 17:37
od BMWPower
A to ti dělá jenom při studeném startu a pořád nebo i po delší jízdě.

Napsal: ned 15.06.2008 18:07
od beefy
Co mam vypozorovany, studeny start, ani doba jizdy nehraje roli. Proste kdykoliv na volnobeh se to takhle projevuje...

Napsal: ned 15.06.2008 18:10
od BMWPower
Tak to je na 100% ten usměrňovač či regulátor dobíjení. Mě to takhle dělalo u žigula. U BMW jsem zatím problém neměl.

Napsal: ned 15.06.2008 18:21
od beefy
jj, taky si myslim, ze to bude tim. Ale baterku to dobiji, nevybiji, zadny jiny problemy s tim nejsou...Tak zatim budu pozorovat, co to bude delat dal. Resp. vubec nevim, jak dlouho uz to takhle dela, protoze za normalniho provozu (vecer) si toho clovek skoro nevsimne. Jak jsem psal, me to prastilo poprvy do oci az v ty podzemni garazi (kombinace šera a parkoval jsem proti bile zdi).

Napsal: ned 15.06.2008 20:32
od BMWPower
Nepatrný kolísání je ještě v poho. mě přestalo svítit pravé přední světlo. Jednou to pálilo žárovky pak zas lítaly pojistky...no šílený. nakonec to chytalo kostru pod poj. skříňkou. stačilo zaizolovat ale člověk by nevěřil co je kolem práce a nervů. :x