Stránka 1 z 2
Napsal: stř 04.06.2008 22:56
od Machy
Ahoj chlapy. Odešel mi na 524TD dvouhmotný setrvačník(při určitých otáčkách zavibruje).Slišel jsem,že ho stačí zavařit,co je na tom pravdy?
Napsal: čtv 05.06.2008 07:53
od Tomcat14
Tak to asi určitě ne.
Napsal: čtv 05.06.2008 08:33
od Maxiczech
Asi vs. Určitě .. zní tak nějak divně..

Napsal: čtv 05.06.2008 09:55
od fafejta
Tak to si slyšel absolutní krávovinu,zřejmě asi u vás v hospodě.Dvouhmota se třepe hlavně na volnoběh,a pak při přidávání a ubírání plynu a pak o sobě dá slyšet při zhasínání motoru.
Napsal: čtv 05.06.2008 09:59
od Susi
524TD má dvouhmotu??

Napsal: čtv 05.06.2008 10:01
od fafejta
Ano,má .Bavoráci takřka všechny,bohužel.
Napsal: čtv 05.06.2008 20:16
od Machy
fafejta píše:Tak to si slyšel absolutní krávovinu,zřejmě asi u vás v hospodě.Dvouhmota se třepe hlavně na volnoběh,a pak při přidávání a ubírání plynu a pak o sobě dá slyšet při zhasínání motoru.
Říkal mi to Oldaf(také chodí na forum).Tak asi máš pravdu,hlavně že to vim.
Napsal: pát 06.06.2008 00:02
od oldaf
Samozřejmě že se dá zavařit ale je problém to pak vyvážit. S tím jsem laboroval začátkem 90-tých let kdy se kromě novýho setrváku nedalo nic jinýho koupit . V dnešní době se s tím nemá cenu babrat. Ale funguje to

Napsal: pát 06.06.2008 15:57
od fafejta
oldaf píše:Samozřejmě že se dá zavařit ale je problém to pak vyvážit. S tím jsem laboroval začátkem 90-tých let kdy se kromě novýho setrváku nedalo nic jinýho koupit . V dnešní době se s tím nemá cenu babrat. Ale funguje to

Zajímalo by mne kdes to nechával(na čem) vyvažovat,a pak cos tam dal za lamelu.
Napsal: pát 06.06.2008 19:49
od oldaf
Lamelu jsem nechal origo. A vyvážení mi dělal známej v bejvalý Vagonce Česká lípa. Bylo to na 2,4td a já sám jsem s tím najel asi 30tisíc než jsem to prodal. A šlapalo to úplně nornálně. Bylo to zavařený na třech místech asi třícentimetrový sváry. Než se to svaří tak se mezi oba dva kusy musejí vyfrézovat podložky kterýma se to musí zajistit protože by to sváry stáhly

Napsal: pát 06.06.2008 20:01
od miloshm
Měl jsem na motoru M50 (vanos) dvouhmotovej setrvák a protože byl špatnej, tak jsem tam dal z jinýho motoru M50 (nevanos) jednohmotovej a nebyl s tím žádnej problém. Takže pokud existuje k Tvýmu motoru jednohmotová varianta, tak bych se nebál do toho jít.
Napsal: pát 06.06.2008 22:20
od fafejta
oldaf píše:Lamelu jsem nechal origo. A vyvážení mi dělal známej v bejvalý Vagonce Česká lípa. Bylo to na 2,4td a já sám jsem s tím najel asi 30tisíc než jsem to prodal. A šlapalo to úplně nornálně. Bylo to zavařený na třech místech asi třícentimetrový sváry. Než se to svaří tak se mezi oba dva kusy musejí vyfrézovat podložky kterýma se to musí zajistit protože by to sváry stáhly

No to mi připadá nějaký divný,přeci,když je tam dvouhmota tak má pevnou lamelu,tedy bez tlumiče torzních kmitů(ty pružiny na obvodu),což nahrazuje právě ta dvouhmota,to vzájemné úhlové pootočení.No a když si heftnul ten setrvák,tak tam nic nebylo co by ty rázy tlumilo,čímž si myslím,že to určitě nebylo dobré řešení.
Napsal: pát 06.06.2008 22:56
od oldaf
Hlavně to fungovalo. Na E34 535i kde je taky dvouhmota tak na ní jsem dal setrvák z 528i E28 to je jednohmota a neodpruženou lemelu a jezdil jsem s tím pěkně dlouho a nikdy s tím taky nebyl problém. S těma dvouhmotama jsem měl jen problémy. Ted mám TDSo a tam už to taky mlátí při chcípnutí. Ještě jezdím s VW tdi a tam nám jednohmotu a taky neodpruženou lamelu. A překopává to spousta lidí. Není to nic novýho

Napsal: pát 06.06.2008 23:04
od fafejta
U koncernových aut je běžné,že jsou náhrady za jednohmotu(u některých modelů),ale né s pevnou lamelou,tak se to prostě nedělá.
Napsal: pát 06.06.2008 23:14
od oldaf
Dělá nedělá-hlavně že to funguje.
Napsal: sob 07.06.2008 00:16
od Machy
oldaf píše:Dělá nedělá-hlavně že to funguje.
Tak vidíte že to jde.
Napsal: sob 07.06.2008 00:18
od oldaf
Jen se toho nebát

Napsal: sob 07.06.2008 11:51
od fafejta
Machy píše:oldaf píše:Dělá nedělá-hlavně že to funguje.
Tak vidíte že to jde.
Tak to zkus,párkrát se prudce rozjetˇa uvidíš jestli se ti lamela neutrhne na nýtech.
Napsal: sob 07.06.2008 13:07
od oldaf
fafejta píše:Machy píše:oldaf píše:Dělá nedělá-hlavně že to funguje.
Tak vidíte že to jde.
Tak to zkus,párkrát se prudce rozjetˇa uvidíš jestli se ti lamela neutrhne na nýtech.
To jsem si vyzkoušel docela dostkrát s 3,5l a i na driftech a neupadla.
Napsal: sob 07.06.2008 13:18
od fafejta
No jen jestli neklouzala.
