Stránka 1 z 3

Napsal: čtv 22.05.2008 13:15
od Susi
Přátelé,

máte představu o přibližné životnosti těhle dílů? Myšleno při normálním používání (žádný drifty apod...)
Nejvíc mě zajímají motory M52(- 523,528) v E39, ale i ostatní...
Nemám momentálně problém, ale přecijen - taková věc se dřív nebo později asi bude řešit, tak bych rád měl představu...

Dik

Napsal: čtv 22.05.2008 14:22
od Lucas87
ted me ceka vymena spojky pri 294 tis a jeste by neco najela ale uz obcas klouze......vicemene zde kluci psali ze menili cca od 160-300 setrvak nevim

Napsal: čtv 22.05.2008 14:45
od Susi
Auto jsem koupil s 210.000,-km a zdá se, že po slušnym člověkovi, takže mě to zřejmě čeká... Ale já jsem taky slušnej :D a najezdim tak dvacku ročně, tak snad ne letos.

Setrvák podle mě víc vydrží v automatu..

Zkusím najít, co kluci psali... :wink:

Napsal: čtv 22.05.2008 16:28
od Lubos
já mám 213 000km a už se spojka i setrvák ozívá, na příštím servisu mě to čeká, takže cca 230 000km

Napsal: čtv 22.05.2008 18:37
od matal
Já měnil spojku ve 120km hned jak jsem koupil auto,na normální jízdu byla dobrá,ale jak jsem se chtěl prudce rozjet,tak klouzala hodně..By mě zajímalo,jak s tím předchozý majitel jezdil.. :?

Napsal: čtv 22.05.2008 20:43
od Raduz
Já měnil při 280tis.(normální ježdění ok ekcelerace prokluz) myslím že opravdu záleží na tom jak stím předchozí majitele jezdily.

Napsal: čtv 22.05.2008 21:29
od Susi
Určitě hodně záleží... Teď mám 219.tis km, takže uvidíme.
Spojka když se loučí, tak prokluzuje - to se mi zatím nestalo.
První příznaky špatnýho setrvačníku jsou jaký?? Ten se dělá se spojkou?

Napsal: čtv 22.05.2008 21:52
od Raduz
No mě řekli v servise že první příznaky jsou škubání jako by jsi špatně pustil spojku ale přitom jsi ji pustil ok mě to občas dělá taky ale řekl že je ještě dobrej aspoň teda myslim že mluvil o setrváku :oops:

Napsal: čtv 22.05.2008 22:03
od tukan
spojku jsem dělal na 220 tisících setrvák mám zatím ok když je špatnej projevuje se to cukáním i rachtáním na volnoběh kámoš to dělal je to docela darda :wink:

Napsal: čtv 22.05.2008 22:22
od Lubos
jo máte pravdu, setrvák se projevuje cukáním při rozjezdu a při volnoběhu rezonuje, můj názor je takovej že by se měl dělat zároveň se spojkou, i když ještě nemá příznaky opotřebení, je nesmysl při 200 000km dělat spojku a při 250 000 dělat setrvák, spojku taky měníte celej komplet a né jen lamelu, nebo se pletu?

Napsal: pát 23.05.2008 10:16
od Susi
Máte někdo zkušenost s náhradama? Dvouhmotnostní setrvačník jako takovejej je údajně naprostá zbytečnost, která se vyrábí jen aby si výrobci zvedli následný zisk...
Měla by existovat spojková sada, kde je jiná spojková lamela, v níž je zařízení nahrazující "dvouhmoťák". Tohle řešení je údajně o dost levnější. Auto se samozřejmě chová naprosto stejně jako s klasickym "dvouhmoťákem". Je mi jasný, že jsem to popsal dost krkolomně, ale kdo by tohle řešení znal, bude vědět.

Znáte někdo? ...výrobce, cena, životnost...??

Díky

Napsal: pát 23.05.2008 10:23
od fafejta
Náhrada za jednohmotu je jen u koncernových aut a to zdaleka né u všech.U BMW náhrady nedělaj,aspon co já vím.Dvouhmota má pevnou lamelu bez tlumiče torzních kmitů což nahrazuje dělený setrvačník(dvouhmotnostní).

Napsal: pát 23.05.2008 11:42
od Susi
ÁÁÁha :?
Má cenu kupovat starší setrvačník? Vzhledem k jeho výdrži by to nemusela být uplná hloupost...

Napsal: pát 23.05.2008 12:19
od Lucas87
Susi píše:ÁÁÁha :?
Má cenu kupovat starší setrvačník? Vzhledem k jeho výdrži by to nemusela být uplná hloupost...


myslim ze ne...ja bych to teda nedelal.Max v pripade nouze.

Napsal: pát 23.05.2008 12:23
od AdaM5
Nevíte na kolik vyjde výměna setrváku v BMW?Asi mě to čeká taky.A taky by mě zajímalo na kolik vyjdou přibližně rozvody. Všechno na tds

Napsal: pát 23.05.2008 14:24
od Susi
Výměna setrváku v origo BMW až 30 tis. Ale to je total max.
Rozhodně budu hledat levnější řešení, holt nejsem ten týpek, co si ho odvezl z fabriky... :?

Napsal: pát 23.05.2008 14:38
od Lubos
jestli máš tds, tak tam jsou rozvody hnaný řetězem a ten by se měl měnit na 500 000km

Napsal: pát 23.05.2008 19:03
od fafejta
AdaM5 píše:Nevíte na kolik vyjde výměna setrváku v BMW?Asi mě to čeká taky.A taky by mě zajímalo na kolik vyjdou přibližně rozvody. Všechno na tds



Ve značkovém servise při výměně rozvodů u M51(tds) budou sundavat i hlavu je to podobný jako u motoru M3(E36) je také předpis,že při demontáži hlavy se vyndavá motor z vozu kvůli komplikovanějším svodům výfuku.Tudíž ty rozvody ve značce jsou patřičně dražší.Samozřejmě to jde i bez toho,ale ve znač. servise se dělá na jistotu bez zbytečných komplikací,ale myslím,že když už je hlava dole tak by stálo ji udělat(srovnat,zabrousit ventily).Cenu nevím,ale práce tak na den ,takže cca 12K za práci přibližně(asi). :wink:

Napsal: sob 24.05.2008 16:41
od AdaM5
Docela pálky teda. :?

Napsal: sob 21.03.2009 04:02
od airbone
nevie z vas nahodou niekto aka je idealne axialna vola medzi oboma odpruzenymi castami u dvojhmotneho zotrvacnika u e39 530d (ked je novy)?