Stránka 1 z 2

Napsal: pon 14.04.2008 21:05
od Dresic
Včera nastartuju otočím volantem začnu vyjíždět a jak točím tak najednou zvuk jak kdyby pištěl řemen nějakej, najendou začli klesat otáčky, světla problikávali, pak se rozsvítila kontrolka baterky a poříd to pištělo ten řemen jak kdyby..tak sem to radši hned vypl a už sem to nezkoušel startovat...ale žhavení jde to sme zkoušel.

Napsal: pon 14.04.2008 21:15
od Srandik32
Máš v pr... klínový řemen.

Napsal: pon 14.04.2008 21:19
od Gav328ci
Hlavně bude přidřený napínák řemene,nenapíná...

Napsal: pon 14.04.2008 21:29
od Caris
Kdyz odhrnes manzetku na napinaku necha se tam strikackou vstriknout trochu oleje. Me to pomohlo a rozchodil se.

Napsal: pon 14.04.2008 21:35
od Srandik32
Každopádně bych ho vyměnil ať máš klid 8) ,myslím ten klíňák.

Napsal: pon 14.04.2008 22:44
od rellum
Mohl by to být tlumič vibrací,zůstane seknutý a řemen není napnutý,stačí do něj klepnout a napne se ale je samozřejmě lepší ho vyměnit a je klid.
http://www.elitecat.cz/ArticleSelection.aspx?B=0

Napsal: úte 15.04.2008 08:52
od Dresic
jj hned na to mkrnu díky moc za rady!!! mě to předtím dělalo neustále že jak sem otočil na místě volantem a kola nebyly rovně, tak mě skákali otáčky, jak sem vrátiil volant do puvodní polohy tak to přstalo...to samý když jsem napříkald stáhl okýnko, nebo zapnul topení na 3-4 stupeň..řili to muže být všechno spojený s tím se mi zdá ne? Alternátor je taky taženej klíňákem ne?

Napsal: úte 15.04.2008 08:57
od Caris
Jak vzniknul nejaky zatah na plochym klinaku (alternator-zvysena vyroba energie - ventilator, okenka atd) nebo servo tak zacina prokluzovat protoze neni dostatecne nasponovany a vydava tyto neprijemne pistive zvuky

Napsal: úte 15.04.2008 09:14
od rellum
Dresic píše:jj hned na to mkrnu díky moc za rady!!! mě to předtím dělalo neustále že jak sem otočil na místě volantem a kola nebyly rovně, tak mě skákali otáčky, jak sem vrátiil volant do puvodní polohy tak to přstalo...to samý když jsem napříkald stáhl okýnko, nebo zapnul topení na 3-4 stupeň..řili to muže být všechno spojený s tím se mi zdá ne? Alternátor je taky taženej klíňákem ne?

To kolísaní otáček při zatížení není tím tlumičem vibrací ani klíňákem.

Napsal: úte 15.04.2008 18:05
od Dresic
a čím to je? čerpadlo myslíš?

Napsal: úte 15.04.2008 18:36
od rellum
pravděpodobně asi jo

Napsal: úte 15.04.2008 19:22
od Caris
Dresic píše:a čím to je? čerpadlo myslíš?


Kdyz netocis volantem ani nezapinas zadny spotrebic tak ti houpe motor? O kolik otacek?

Napsal: stř 16.04.2008 13:05
od janys
Caris píše:
Dresic píše:a čím to je? čerpadlo myslíš?


Kdyz netocis volantem ani nezapinas zadny spotrebic tak ti houpe motor? O kolik otacek?


Tenhle problém mám na své 525TDS nejspíš taky. Studený motor je ok, ale jakmile se zahřeje a zastavím na křižovatce, otáčky se brutálně zhoupnou z cca 700 na nějakých 550 (motor dokonce v některých případech chcípne) a pak prudce vystřelí na nějakých 950. Mám automat a to samé lítání otáček se projeví, když zařadím rychlost. Občas se stává, že se auto zabržděné na křižovatce "zhoupne" jako kdybych šlápl na plyn a současně držel brzdu.

Že by čerpadlo? Prý by mohl být v háji i vstřik...

Napsal: stř 16.04.2008 13:39
od Caris
Tenhle efekt houpani motoru se stava i u velkeho predvstriku. Pokud s nim nekdo hejbal.

Napsal: stř 16.04.2008 19:06
od fafejta
Zkusit přidat volnoběžnou dávku bud diagnostikou modic či mechanicky posunem vršku čerpadla ,aby motor byl při volnoběhu silnější,zkrátka mu dát trošku víc napít.Taky je otázka jestli jde na všech šest nebo na 5 a půl.Regulace nastavování množství/dávky/ je v tom vršku čerpadla,ale jestli je vyjetá snímací dráha jezdce nastavovače regulační objímky tak toho moc nedoreguluje.

Napsal: stř 16.04.2008 20:34
od Dresic
.... :idea: takže řemen je spadenej, přetrženej není no, tak byl nejspíš už volnější z nějakýho důvodu ???...

a co se týče těch otáček když nic nedělám a motor stojí a běží na neutrál tak otáčky neskáčou vůbec, jsou stále na 700....a když třeba dojíždím na křižovatku, tak jakmile zabrzdím a pustím pedál brzdovej, tak mi ty otáčky skočí třikrát asi na 1000-1200 a pak to spadne na 700 a motor šlape jak hodiny zas...

Napsal: čtv 17.04.2008 18:15
od fafejta
Tudíž by to čistě teoreticky mohlo mít vazbu s brzdovým spínačem,který také řj. DDE snímá a vyhodnocuje.Zkusil bych ho na zkoušku odpojit co to bude dělat.Ale bacha jsou tam dva,jeden je na brzdový světla a druhý ten pro DDE,jsou nad brzdovým pedálem.

Napsal: čtv 17.04.2008 18:49
od rellum
[quote="Dresic"].... :idea: takže řemen je spadenej, přetrženej není no, tak byl nejspíš už volnější z nějakýho důvodu ???.
Tlumič vibrací :!:

Napsal: čtv 17.04.2008 19:12
od Caris
Dresic píše:.... :idea: takže řemen je spadenej, přetrženej není no, tak byl nejspíš už volnější z nějakýho důvodu ???...

a co se týče těch otáček když nic nedělám a motor stojí a běží na neutrál tak otáčky neskáčou vůbec, jsou stále na 700....a když třeba dojíždím na křižovatku, tak jakmile zabrzdím a pustím pedál brzdovej, tak mi ty otáčky skočí třikrát asi na 1000-1200 a pak to spadne na 700 a motor šlape jak hodiny zas...


brzdova svetla se rozsviti a maji urcity odber proudu. v tom okamziku zacne alternator dodavat vice proudu a ma urcity odpor. bud proklouzne a zapiska nebo motor zahoupe

Napsal: čtv 17.04.2008 21:51
od Dresic
jj tak by to nemuselo být ani to čerpadlo možná 8) ....tak co je potřeba teda vyměnit všechno? Sám tomu moc nerozumím, tak pujde určtiě do servisu, tak abych zhruba věděl...???

Jo a nevíte o někom Olomouc a okolí?? Kdo dělá Báwka?