Stránka 1 z 2

Napsal: stř 09.04.2008 06:32
od BMWX5power
Nemátě někdo návod jak rozebrat přístrojovku s velkým bc.

Napsal: stř 09.04.2008 11:19
od airbone
Neni to nic zlozite, ale chce to dost velku opatrnost. A naco to potrebujes rozoberat?

Napsal: stř 09.04.2008 14:58
od BMWX5power
To já už jsem rozebral vrchní přední kryt ale potřebuji se dostat k bc displeji (je vadný) potřebuji ho vyměnit za jiný co sem sehnal.

Napsal: čtv 10.04.2008 01:20
od airbone
Ten displej ti bude zrejme nanic, nakolko chyba na 90% nebyva v displeji ale v spojeni displeja s plosakom. Inac ak tam chces predsa dat novy, tak sa priprav na celkom zaujimavu pracu a kup si dobru teplovzdusnu pajkovacku. Ale ako hovorim, vacsina tychto chyb sa da spravit aj bez noveho displeja. Hlavne ti este bude treba vyrobit si specialne tenke zahnute klieste na sundavanie ruciciek z tacho, je to celkom pakaren, ale da sa to. Na tie rucicky, ich hriadelky a vratne pruzinky si daj enormny pozor, lebo daju sa velmi velmi lahko odsrat..... Skus mi napisat SS ak si sa aj napriek tomu rozhodol ist do toho, s cim mas pri rozoberani problem. Hlavne nenalet na rozne debilne navody na opravu, ktore navadzaju k striekaniu kontaktneho spreja..... Je to blbost, ktora moze sice ciastocne pomoct, ale tvoja radost nebude trvat dlho.

Napsal: čtv 10.04.2008 14:29
od rades
Presne jak píšeš
Já mám ten samý problém a mnoho dalších tady na fóru.Bylo už kolem toho tady napsáno mnoho,ale v podstatě nic nevedlo k uspokojivému výsledku odstranění chyby vadných(nesvítících) segmentů v BC.
Já osobně jsem měl přístrojovku již 3x ven s tím,že k sundávání ručiček jsem nikdy odvahu nenašel a řešil opravu tak,že jsem vždy prostříkal kontakty různýmy kontaktoly a rádoby vodiči s uhlíkem a podobnými sračkami,ale vždy to vedlo k řešení na chvíli a po cca 14 dnech se problém vrátil. Z předešlých diskuzí na toto téma vyplývá,že display je s deskou spojen vodivou fólií s uhlíkovými vodivými cestami,které by údajně měly být s deskou spojeny technologií napařování,tudíž nelze kontakty propájet a obnovit tak spojení. Máte tedy někdo konkrétní postup,jak toto vyřešit? Pokud tu má tedy někdo faktickou zkušenost z opravou tak,že problém odstraní a podělí se tu,budu mu velmi vděčný a nebudu určitě sám,protože tím trpí veliké procento e39tek.
Radek

Napsal: čtv 10.04.2008 19:41
od airbone
su ludia co to vedia spravit 8) Navod sa vsak napisat neda, v skutocnosti kvalitny navod na ich opravu zabera rovnych 29 stran textu a mnozstvo obrazkov.... 8)

Napsal: pát 11.04.2008 01:27
od airbone
Jo a este ma napadlo ze ako si mohol priestriekat kontakty sprejom ak si nemal dolu rucicky??? :D Totiz ku kontaktom sa nedostanes pokial nedemontujes cely displaj z plosaku a aby si to spravil, musis mat pristup k torxom co su pod krytmi budikov zo stupnicami a svetlovodivym krytom pod nim.... tie das dole len ak demontujes rucicky. Bez toho sa to spravit neda....

Napsal: pát 11.04.2008 08:01
od rades
Přístrojovku jsem samozdřejmě rozebral,ale jen ten vrchní černý kryt a potom jsem oddělal ten kovový rámeček z displaye,který se tímto dá zvednout a tam jsem z obou stran kontaktů nastříkal kontaktol,který zatekl do spodní sběrnice a jak jsem již psal,opravdu to pomohlo,vše svítilo na 100%,ale jen těch cca 14dní.potom vše při staru.
Poprosil bych tě tedy o pomoc,pokud to dokážeš spravit tak,že to bude opravdu na trvalo,mohl bych se s tebou skontaktovat a opravil by si to? samozdřejme bych to zaplatil...díky za odpověď

Napsal: pát 11.04.2008 13:32
od BMWX5power
dá se ten 29 stránkový návod někde stáhnout??

Napsal: pát 11.04.2008 14:55
od airbone
rades:
neviem ci ti budem moct pomoct, kedze som v NL, ale napisal som ti kazdopadne do SS.

petr-p10
Stiahnut sa bohuzial neda nikde. Su sice nejake navody na nete, ale tie su len o tom kontaktnom spreji a ta metoda je nanic, ako pise hore rades.

Napsal: pon 14.04.2008 15:14
od Milhaus_
opravu "rozsypanyho caje" tady kdysi nabizel dargon

Napsal: pon 14.04.2008 22:57
od dexter
A nedaj se někde ty pásky sehnat? Nejaké hodně podobné,ale z ukončením né pro pájení,ale přítlak? Něco jako bejvá na digitálkach.Nebo kdyby to uměla nějaka firma za rozumnej peníz udělat.Myslím že by se nás tady našlo hodně co by to uvítali.Ten samej problém je i u E38miček a myslím i u E34. Neznáte někdo nějakou firmu co by tohle zvládla?

Napsal: pon 14.04.2008 23:36
od airbone
Tie pasky asi tazko zozenies. Neni s nimi problem ich pripajkovat k plosaku, ale problem ich napojit na display. Neviem aka metoda je pouzita, ale domnievam sa ze v domacich podmienkach je to demagogia. Viem ze dargon opravuje displaje, pisal som s nim a chcel som vediet aku metodu pouziva, no vela som sa nedozvedel, len to ze rucicky dolu nedava - potom neviem ci je david coperfield alebo co, lebo demontaz plastoveho krytu displeja a aj displeja samotneho je bez sundania ruciciek, cifernikov a predneho plastoveho svetlovodiveho krytu nemozna, kedze skrutky ako aj miesto kde sa displej napaja na plosak sa nachadzaju pod nimi a ziadna ina cesta nevedie. No potom mi uz neodpisal. Ja vyuzivam aj zariadenie co som si zostrojil na napajanie budikov mimo auta, co je velka vyhoda, kedze mozem spravit test02 bez toho, aby som vzdy behal do auta, aj u seba doma na pracovnom stole. Oprava rozsypaneho caju je pekna piplacka a kym som sa naucil spravne rozobrat a spatne vykalibrovat budiky, tak som tri odrovnal... Treba nato len prax a vyskusat si to sam, ale aj tak to velmi neodporucam, pretoze ked to clovek robi sam a prvykrat, s velkou pravdepodobnostou ich znici. A aku zvoli metodu opravy? to uz je na jeho uvazeni, ak sa nauci chapat kde je problem, je viac ciest ako to zvladnut, aj ked vsetky su podobne. Iste vsak je, ze jednoduche metody ala striekanie kontaktneho spreju do budikov situaciu na kratky cas vylepsia, ale radost hned pominie. Jedinym riesenim je kvalitna oprava a spusta casu, ktoru tomu treba venovat. No a nakoniec dodam len to, ze nie vsetky budiky idu opravit, ale mozem povedat ze drviva vacsina ano. V nemecku je spusta firiem co to robia, a aj niekolko jednotlivcov. Jeden, co to robil mne predtym, ako som sa zacal kukat do tej problematiky ja sam, mi zarucil ze mi to bude fungovat do konca zivota.... V opacnom pripade mi budiky kedykolvek opravi zadarmo alebo vymeni za ine funkcne. On si je svojou opravou isty na 100% a takto opravil uz stovky budikov. Je ochotny pomoct hocikomu, problem je vsak to, ze byva v nemecku v meste Aachen, takze jedina moznost je poslat mu budiky postou, co sa nie kazdemu paci....

Napsal: úte 15.04.2008 00:53
od Horys
A airbone vy o čem mluvy je to v teto broblematice fakt dobrej.Skousel jsem to a sou v...ti.Chce to fakt o tom něco vědet. Hlavne myt na to nastroje na demontaž ručiček jinak se tam nedostanete a oprava je na nic :mad:

Napsal: pon 28.04.2008 08:54
od Panaque
A věděl by někdo z vás, jestli se se musí demontovat celá přístrojovka k opravě kontaktu podsvícení displeje???

Dělá mi co chce, od doby co byl opraven rozsypaný čaj, si třeba na měsíc zhasne a pak dle vlastní nálady bez jakékoli příčiny opět rozsvítí...

Jsem z toho zoufalý, jelikož zmizne i počet KM...

Jo a je to E39 530d, Díky

Napsal: pon 28.04.2008 20:46
od ACDC
Ten vodivý pásek se dá sehnat.Kámoš (Hajro) ho má z číny.Rozdělat palubovku i rafiky umí,ale máme problém,jakou technologií pásek napařit na displej.

Napsal: pon 28.04.2008 20:48
od ACDC
Sorry,klepl jsem nové téma místo odpověď.

Napsal: pon 28.04.2008 20:51
od ACDC
Už blbnu!

Napsal: úte 29.04.2008 00:52
od airbone
Panaque píše:A věděl by někdo z vás, jestli se se musí demontovat celá přístrojovka k opravě kontaktu podsvícení displeje???

Dělá mi co chce, od doby co byl opraven rozsypaný čaj, si třeba na měsíc zhasne a pak dle vlastní nálady bez jakékoli příčiny opět rozsvítí...

Jsem z toho zoufalý, jelikož zmizne i počet KM...

Jo a je to E39 530d, Díky


To ze sa ti rozvecuju urcite body a spatne zhasinaju je normal - zmena teploty a tym padom aj prechodoveho odporu. O par tyzdnov uz tie miznuce body neuvidis vobec. Budiky, teda pristrojovku, pre opravu, je potrebne demontovat uplne. Prilis ti neradim aby si sa do toho pustal, ale skusit to mozes.

ACDC:
teoria s pasikom z ciny, ktory treba naparovat na displej.... neviem kde si taku volovinu pocul ale ubezpecujem ta, ze je to hovadina. Pasik na displej nenaparis a ani nie je dovod to robit (za predpokladu, ze nejaky pako sa predtym nehrabal v budikoch a nasilu ho neodtrhol). Neviem preco vsetci vidite problem v tom, ze treba ten pasik vymenit.... Oprava bodov dispeju spociva v niecom uplne inom. Ak odtrhnes pasik, ci uz z displeja, alebo z plosaku, viacmenej sa s budikami rozluc.... Leda, zeby si to chce na strane plosaku skusat s teplovzdusnou pajkou.... Ale to uz nie je ani tak oprava, ako dobrodruzstvo... :)
Ver mi, mam doma teraz rozobratych rovnych 9 budikov a zatial 4 x nich su po oprave ako nove... :D

Napsal: úte 29.04.2008 06:35
od dexter
airbone píše: Oprava bodov dispeju spociva v niecom uplne inom.

Můžeš napsat třeba v čem?