Stránka 1 z 2

Napsal: sob 29.03.2008 20:51
od Elektro
Budu měnit pakny na ručku,protože brzdí až na hoře.Nevíte kde se dají pakny nastavit.Abych mohl nandat nové.Údajně se nastavuje vevnitř.Nevíte někdo ?Ušetřilo by mi to čas díky :?:

Napsal: sob 29.03.2008 21:45
od Horys
cau musi nejdriv povolit obe lana v aute.posun sedadlo ridice uplne dozadu a pod rucni pakou odmontuj ten kryt (jsou tam tri srouby jeden nahore dva na boku).po demontazi paken zasroubuj samostav na doraz.po montazi novych paken nasad kotouce a jakoukoliv dirou od srubu budes sroubovakem sprtat tak dlouho az se kotouc prestane tocit.(dira musi byt smerem dolu a budes vytacet ten samoatv).pak nasprtas zhruba pul otacky spatkz aby sel kotouc volne.pak doladis chod rucni brzdy v aute na lanech a to je vse.

Napsal: sob 29.03.2008 22:01
od Maxiczech
Dobře Horys. :P
Jeden z mála konkrétních rad.. :wink:

Napsal: ned 30.03.2008 21:54
od Elektro
Děkuji za info zkusím to podle návodu co jsi mi dal.Každopádně děkuji :driver: :driver:

Napsal: ned 04.04.2010 21:56
od radokrno
no našel jsem eště toto téma..malý dotaz když zatahnu za ručku na silnici ..má auto podle správnosti zaflekovat??mě to mmt popojede a pak zaství :?: :?: :?:

Napsal: pon 05.04.2010 00:01
od alpineman
Nevadi pokud nezaflekuje. Kdyz auto po zatazeni sedne na prdiznu a zpomaluje staci to. Daleko dulezitejsi je aby brzdila obe kola stejne. I na STK koukaji zda maji obe kola stejnou brzdnou silu. Jestli vice ci mene je tak nejak sumak. Ale kazdopadne brzdit to musi. Rucka neni na to aby zastavila auto ale aby se ti samovolne nerozjelo /coz neplati u ATM/. A pokud chces smykovat utahni si lana pod ruckou nebo stavitka v bubnech.

Napsal: pon 05.04.2010 13:37
od radokrno
nechci smykovat,nechci aby se nacpanej kombík někde rozjel..ted to drží,ale problem je v tom stavítku,,v tom roztahování,,,bude to na jedný straně hryzlý...pokusim se to ted sundat a uvidim..

Napsal: pon 05.04.2010 19:11
od radokrno
tak ja jedný straně vypadlá čelist z toho upevnovacího šroubu s pružinkou,,,jeden ten ježek úplně povolenej ,proto nešel povolit poněvadž se nechytl do závitu...vše jsem promazal ,protahnul ty ježkovy závity...výsledek = nejprve jsem to povolil na lankách,pak to sundal..nastavil na čtvrtej zub na páce a dotah lana,,ježky nastavil zhruba na polovic zívtu,ale nestojí v kopci...jediná možnost bude asi dotahnout toho ježka eště o tři závity a pak už nevim..bubny jsou v poho..niajk opotřebený ,,žádná vydřená drážka...nevim dělám něco špatně... :?: asi už jen ten ježek no..

Napsal: pon 05.04.2010 19:28
od Horys
Povol obě lanka ,pak našprtej ty stavitka tak ,až se ti přestane točit kotouč a pak to o půl otáčky povol.až uděláš obě strany tak pak dotáhneš lanka(dotažení těch lan určuje chod ruční páky né brzdný účinek na to máš ty seřizovácí stavítka

Napsal: pon 05.04.2010 19:35
od radokrno
ten kotouč se mi netočí pomocí ruky ani ted....a nemohu to dorvat úplně pak mi ulítne obložení,a pokud dotahnu ty lana až pak tak se ta páka nehne ani o hovínko :?: :?: :?:

Napsal: pon 05.04.2010 19:47
od Horys
A co ta rolna(5) ta chodí v pohodě. tam to taky zlobí.
http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/T ... ake_shoes/

Napsal: pon 05.04.2010 19:51
od radokrno
nebo teda když to ted dotahnu jen na stavítkách tak páka nebude mít takovej chod??ted má pěknej ale nebrzdí....
a pokud ty stavítka našprtám skoro na doraz,,a pak povolim lanka tak se mi to povolí celý a můžu začít znova??to by mělo být jedno ne :?: :?:

Napsal: pon 05.04.2010 19:53
od radokrno
Horys píše:A co ta rolna(5) ta chodí v pohodě. tam to taky zlobí.
http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/T ... ake_shoes/
tem mehanismus jsem pnul a povoloval šrůbovákem a pohoda,,nesekal se..normálně jsem ho napnul a vrátil se...vše to jsem promáznul...

Napsal: pon 05.04.2010 19:55
od radokrno
jenom pro pořádek..bavíme se o E-34 ano jo..ono je to stejný...
nový lana,nový čelisti,....dá se něco posrat na těch lankách... i když jsou nový...jinak to gumový skrz který vede lanko je pevný po celé délce nikde povolený nic..nedá se s nim skoro ani hnout..pevně uchycený..naprosto,ale

Napsal: pon 05.04.2010 20:14
od Horys
Jedno to není ten postup musíš dodržet když to uděláš třeba obráceně tak se to na vzájem nenaladí,Za1 musíš vimezit vuli mezi paknama a bubnem a 2 pak to doladíš na lanech.(Za peředpokladu že je vše funkční Lanovody,ty rolny,pružiny,seřizovací šroub,pakny a kotouče)
Na příklad-když nepovolíš ty lana a jenom to seřídíš na kotoučích tak ti bude ruční brzdit jenom dozadu a do předu né.

Napsal: pon 05.04.2010 20:37
od radokrno
můžeš mi říct důvod prosím...
jde o to ,že se bojim toho že i když to na tom napínáku napnu co to půjde a pak dotahnu lanovody,,tak to stejně nepůjde ...jo a eště jedna věc lanka jsou vždy dotažena až na doraz.víc nejdou začne se protáčet ta kostka...
a eště jedna věc pokud to tedy nastavim naplno na tom napínáku a kotouč nasadim ,,a pak lanovod nastavim na čtvrtej zub a dotahnu co to půjde mělo by to být ok??za všech těch předpokladů??

Napsal: pon 05.04.2010 21:36
od Horys
Tak za prve když seřizuješ ten napínak tak s kotoučem (dělá se to přes díru kolovího šrubu)a až se kotouč netočí a pak ho o pul otáčky povolíš (aby zustala nepatrná vůle při povolení ruční brzdy jinak to bude brzdit pořád)a ty lana se seřizuji kdiž je ruční brzda dole (ne zatáhla na 4 zuby) a jestli ti to ani takhle nebude brzdit tak je tamněco špatně složený a nebo vadný díl. Pak skus sundat kotouč a at ti někdo tahá za ruční brzdu a podívej se jak chodijou ty pakny a hlavně ta rolna do které je to lanko.

Napsal: pon 05.04.2010 21:53
od radokrno
no to jsem potřeboval slyšet...je to dost na pitvora to utahovat když je páka dole....ale jo zkusim to jutro pořešit...už bez sundání kotoučů...teda pokuzd to bude ok..díky.
jako určitě to chod má,,to bych to nezpomaloval při zatažení...nebo před garáží nezastavil na ručku,,bez ručky bych kousek popojel...to chodí..jen to chce ten správnej postup.

Napsal: úte 06.04.2010 07:56
od Birkoff
Podle ETK se mají povolit lanovody, dotáhnout rozpínák dírou pro šroub - natvrdo a pak odtočit několik zubů, aby to nepřibržďovalo a pak si to dotáhneš na lanovodech. Taky mi nebrzdila (nepoužívám jí). Po rozebrání všude rez, vyčištění, namazání, dotažení a nakonec jsem prošel i na STK. :D Jinak když ji zatáhneš tak auto má zpomalit a zastavit, né zaflekovat. Doporučují auto rozjet na 40 Km/h a zabrzdit ručkou až do zastavení.

Napsal: úte 06.04.2010 08:51
od radokrno
ručku používám zasadně na parkování..