Stránka 1 z 2
Napsal: pát 14.03.2008 10:57
od lenoch
Poraďte, jaký těsnění pod hlavu by jste do svého auta dali (e34 525TDS) a jaké ne... (s přihlédnutím na cenu...)
http://katalog.mjauto.cz/detail.phtml?kod=DuY3J36IM6
Příp. jsou těsnění stejná na všechny motory TDS? Mám novější model motoru TDS... a co znamená pošet drážek - tloušťka těsnění... od čeho se odvíjí? Podle čeho poznám, kolik drážek mám mít? Děkuji moc...
Napsal: pát 14.03.2008 12:04
od Tomcat14
to si najdi v katalogu - ale hlavně na tom nechtěj ušetřit a vezmi Goetze.
Napsal: pát 14.03.2008 12:14
od arctic
pocet drazek urcuje tloustku a tu musis dat stejnou jako byla na starym tesneni jestli si teda hlavu nerovnal potom bych zvolil o neco silnejsi tesneni
Napsal: pát 14.03.2008 15:43
od Radek
victor reinz... a tloustku urcuje pocet der....takze bych ti doporucoval koupit se 3 derami (nejtlustsi)
Napsal: pát 14.03.2008 17:24
od fafejta
Tlouštka těsnění se určuje dle přesahu pístu.Udělá se aritmetický průměr všech přesahů.
přesah=menší než 0.76mm....těsnění s dvěma dírkami
přesah=nad 0.76mm....těsnění s třemi dírkami
Napsal: pát 14.03.2008 17:37
od lenoch
fafejta píše:Tlouštka těsnění se určuje dle přesahu pístu.Udělá se aritmetický průměr všech přesahů.
přesah=menší než 0.76mm....těsnění s dvěma dírkami
přesah=nad 0.76mm....těsnění s třemi dírkami
Doháje, ty jsi bedna!!!!! Dík moc za info!!:)))
Napsal: pát 14.03.2008 18:55
od Caris
victor reinz v nedeli jsem ho tam se 3 dirama po rovnani hlavy daval. Kdyz vydrzis tak ti dam vedet

Napsal: pát 14.03.2008 19:16
od lenoch
Caris píše:victor reinz v nedeli jsem ho tam se 3 dirama po rovnani hlavy daval. Kdyz vydrzis tak ti dam vedet

supr - já to budu dávat dokupy za cca tři týdny, tak určo počkám!!
Napsal: pát 14.03.2008 19:23
od Caris
s kamaradem jsme delali uz treti hlavu s tesnenim Viktor Reinz a bez problemu. Nutne je mit nove srouby na hlavu a dodrzet postup utahovani.
Napsal: pát 14.03.2008 19:50
od arctic
a kde schanite ty hlivy kdybych nahodou potreboval snad ne ale je lepsi vedet delaji se nejake nahrady ?
Napsal: pát 14.03.2008 20:08
od Caris
arctic píše:a kde schanite ty hlivy kdybych nahodou potreboval snad ne ale je lepsi vedet delaji se nejake nahrady ?
mas li na mysli hlavy (preklep) tak si je nechavame varit. O nahradach jsem neslysel a nova stala pred peti roky v bmw 70.000,- mozna uz na ne dali v bmw slevu.

Napsal: pát 14.03.2008 21:01
od arctic
aha ja uz si myslel ze mate nejaky zdroj uz stoji jen asi 40000

jj sry preklep

Napsal: pát 14.03.2008 21:09
od Caris
arctic píše:aha ja uz si myslel ze mate nejaky zdroj uz stoji jen asi 40000

jj sry preklep

tak jeste chvilku a uz se nevyplati opravovat ale davat nove. Jestli ale zas nestoupnou v cene protoze jich bude nedostatek

Napsal: sob 15.03.2008 08:04
od lenoch
Caris píše:s kamaradem jsme delali uz treti hlavu s tesnenim Viktor Reinz a bez problemu. Nutne je mit nove srouby na hlavu a dodrzet postup utahovani.
A máte nějaký obrázek nebo návod jak utahovat hlavu - pořadí šroubů + momenty?? Na benzínový motory je návodů tuny, ale na TDS:(( Naposledy sem utahoval 1.6TD VW Passat, ale tam to bylo napsaný na tom papíru u těsnění...
Napsal: sob 15.03.2008 08:09
od Caris
lenoch píše:Caris píše:s kamaradem jsme delali uz treti hlavu s tesnenim Viktor Reinz a bez problemu. Nutne je mit nove srouby na hlavu a dodrzet postup utahovani.
A máte nějaký obrázek nebo návod jak utahovat hlavu - pořadí šroubů + momenty?? Na benzínový motory je návodů tuny, ale na TDS:(( Naposledy sem utahoval 1.6TD VW Passat, ale tam to bylo napsaný na tom papíru u těsnění...
pokud koupis srouby od victor reinz tak tam ze taky postup jak utahovat ale je to opruz. Kolikrat jsem myslel ze ten sroub pretrnhu. utahovali jsme ji ve dvou s metrovou pakou. a stejne jsem ctvrt otacky ubral u utahovani po zahrati tepleho motoru
Napsal: sob 15.03.2008 09:48
od lenoch
Caris píše:lenoch píše:Caris píše:s kamaradem jsme delali uz treti hlavu s tesnenim Viktor Reinz a bez problemu. Nutne je mit nove srouby na hlavu a dodrzet postup utahovani.
A máte nějaký obrázek nebo návod jak utahovat hlavu - pořadí šroubů + momenty?? Na benzínový motory je návodů tuny, ale na TDS:(( Naposledy sem utahoval 1.6TD VW Passat, ale tam to bylo napsaný na tom papíru u těsnění...
pokud koupis srouby od victor reinz tak tam ze taky postup jak utahovat ale je to opruz. Kolikrat jsem myslel ze ten sroub pretrnhu. utahovali jsme ji ve dvou s metrovou pakou. a stejne jsem ctvrt otacky ubral u utahovani po zahrati tepleho motoru
No, já nový šrouby kupovat nechci... takže se klasicky dotáhne na moment a pak se ještě utahuje po půlotáčkách jo?? To je ideální na prdnutí šroubu... co stojí šrouby?
Napsal: sob 15.03.2008 12:01
od fafejta
Nové šrouby je jistota proti komplikacím tzv. náběhu na vidle.
Šrouby se utahují u M51 v šesti stupních,takže v každém stupni se utahují šrouby postupně v pořadí od 1 až 14 a to od středu křížem do stran.
1.utáhnout momentem 80Nm
2.povolit o půl otáčky/180°/
3.utáhnout momentem 50Nm
4.utáhnout o 90°
5.utáhnout o 90°,dát vetil. víko nechat blafat 25min. na volnoběh
6.sundat ventil. víko a utáhnout o 90°
!!!vyfoukat olej z děr pro hl.šrouby v bloku motoru
Napsal: ned 16.03.2008 19:40
od Caris
fafejta píše:Nové šrouby je jistota proti komplikacím tzv. náběhu na vidle.
Šrouby se utahují u M51 v šesti stupních,takže v každém stupni se utahují šrouby postupně v pořadí od 1 až 14 a to od středu křížem do stran.
1.utáhnout momentem 80Nm
2.povolit o půl otáčky/180°/
3.utáhnout momentem 50Nm
4.utáhnout o 90°
5.utáhnout o 90°,dát vetil. víko nechat blafat 25min. na volnoběh
6.sundat ventil. víko a utáhnout o 90°
!!!vyfoukat olej z děr pro hl.šrouby v bloku motoru
ano to je presny postup. Bez novejch sroubu to nema cenu davat do hromady. muze se stat ze starej pretrhnes. Staji cca 2200,-Kc uzcite je kup jinak je to zbytecna prace a vyhodis tesneni za 2700,- Kc Proc jsi sundaval hlavu ? Mas ji srovnanou? Bez srovnani zase prace k nicemu. Byla praskla? Tlakoval jsi ji?
Napsal: ned 16.03.2008 19:43
od arctic
a kkolik te stalo to zavareni
Napsal: ned 16.03.2008 19:53
od Caris
arctic píše:a kkolik te stalo to zavareni
Zavareni dvou valcu, srovnani hlavy a na bruzce srovnani ventilu a zafrezovani sedel 7500,- Pak jsem si ji jeste u kamarada nechal srovnat jednou a zabrousil ventily do sedel nandal pruziny. To jsem si delal sam a tak jsem to neplatil. Pak uz jen nandat hlabu na blok ?:-)