Stránka 1 z 2
Napsal: úte 11.03.2008 11:00
od sqeezer
Chtěl bych se zeptat, jak se dají zvýšit volnoběžný otáčky na E34.
Napsal: stř 12.03.2008 20:49
od elektrik
u benzíňáků štelovat nelze.....u naftaku nevim. Ale nějak zvíšit by jistě šel jen to chce vědět jak:)
Napsal: čtv 13.03.2008 00:19
od BMWAK
dají se zvýšit třeba tím že pootevřeš škrticí klapku,je na ní dorazovej šroubek,ale nevidím důvod k tomu proč je zvyšovat pokud je motor v pořádku a nikde nepřisává vzduch a podobný blbosti.
Napsal: čtv 13.03.2008 11:23
od dzonnek
neladi se ten volnobeh nejak pres ridici jednotku?? Nekde se to tu uz resilo..
Napsal: čtv 13.03.2008 15:20
od sqeezer
Jde o to, že volnoběh je strašně nízko. Jak se zahřeje, spadne pod 600 ot/min.
Takže by to mohlo jít nastavit na diagnostice?
Tou škrtící klapkou si moc nepomůžu. Zvedne se tím spotřeba a pak se nedá brzdit motorem, protože bych ji musel otevřít moc..
Napsal: pát 14.03.2008 12:43
od mari
Taky sem se po tom pídil jestli tam neni nějakej šroubek ale neni. Nějak se prej šteluje čerpadlo a vstřiky.
Napsal: pát 14.03.2008 15:11
od libovka
Volnoběch u benzínového motoru štelovat NELZE.Pokud šroubkem na klapce zvíšíš volnoběh jednotka ho zase sníží zpět.
Koukni se spíš jestli ti funguje regulátor volnoběhu nebo jestli ti to někde nepřisává falešný vzduch.
Napsal: pát 14.03.2008 16:14
od elektrik
jojo ten elektro magnetickej ventil co otevírá vzduch co obteká škrtící klapku má na volnoběh velkej vliiv.....může bejt zaseklej a pak toho vzduchu jde málo. Jinak já mam 535i a volnoběh mam asi 700 otáček. Motor ale běží vyrovnané i při techto otáčkách
Napsal: pát 14.03.2008 21:51
od sqeezer
libovka píše:Volnoběch u benzínového motoru štelovat NELZE.Pokud šroubkem na klapce zvíšíš volnoběh jednotka ho zase sníží zpět.
Koukni se spíš jestli ti funguje regulátor volnoběhu nebo jestli ti to někde nepřisává falešný vzduch.
Takže jednotka si bere z čidel data, a z těch "dělá" volnoběh. Ale který čidla to jsou?
Ten volnobězné veltil sem čistil, ale jestli je KO, tak to nevím. Ale kdyby byl, tak by nedržel správný otáčky na studeným motoru, ne?
to elektrik : motor mě taky běží rovnoměrně, akorát jak jsou ty nízký otáčky, tak mám vždycky pocit, že vyřadím a chvípne to. Taky se mi to už párkrát stalo. Trošku po vyřazení zakolísaly, a najednou bylo ticho....
Napsal: sob 15.03.2008 07:24
od elektrik
chcipnout by to nemelo takze se nedivim ze to resis. Jako prvni se podivej jestli mas dobre nastavenej snimac otevreni skrtici klapky. kdyz lehce zatahnes za lanko od plynu musi v nem cvaknout. Pak si dej do sklenicky benzin, vezmi stetec a vsechny spoje za klapkou ve smeru k motoru potri benzinem. Delej to za behu motoru. Pokud se zmeni chod motoru behem toho potirani tak tam kde si prejel naposled je netesnost a ta to muze delat. Pak napis jak si dopad:)
Timhle se tak nějak začne,ale samozřejmě že závada může bejt ještě jinde. Za studena to běží asi dobře takže čidlo teploty bude asi v pořádku.
Taky to chce vědět jestli na volnoběh jdou všechny válce.
když zapneš světla nebo klimatizaci nechcípne to?
Napsal: sob 15.03.2008 07:27
od elektrik
jo ten ventil jak píše libovka tak na ten když šahneš tak musí bejt cítit jak vrní...... ale když bude tak ještě neznamená že je v pořádku:)
Napsal: sob 15.03.2008 10:33
od sqeezer
O netěsnosti sem už taky přemýšlel. S tím potíráním to vyzkouším, akorát budu muset na pumpu pro dvě deci
Nevím, jestli je to rukama, ale nějak se ni nedaří poznat, jestli ten volnoběžné ventil vrní nebo ne.
Ten smínač taky vyzkouším. Na volnoběh jedou všechny válce. nám komplet nevý kabely i svíčky, a všechny jsem testoval.
Odběr elektřiny mi to nikdy nezastavil. Sice to mírně poklesne, ale nezastaví se to. Naštěstí.
Napsal: sob 15.03.2008 18:37
od mike525
Kdyz ten volnobezny ventil odmotujes a podivas se do nej, tak uvidis takovou kotvu ktera uzavira pruchod vzduchu, ta kotva musi jit volne, nesmi byt pridrena..
Napsal: stř 02.04.2008 22:35
od slajch
Nemáte prosím někdo přesnej postup na vyčištění volnoběžnýho ventilu u E34 525i M50 '91? Třeba obrázek nebo odkaz, nemůžu to nikde najít a potřebuju to zkusit vyčistit.. Díky
Napsal: čtv 03.04.2008 10:18
od illa-illa
sqeezer píše:Jde o to, že volnoběh je strašně nízko. Jak se zahřeje, spadne pod 600 ot/min.
Takže by to mohlo jít nastavit na diagnostice?
Tou škrtící klapkou si moc nepomůžu. Zvedne se tím spotřeba a pak se nedá brzdit motorem, protože bych ji musel otevřít moc..
Spis nez zvedat volnobeh nasilne, zjisti kde je skutecny problem ... Mas dost chladici kapaliny ? .. me takhle otacky padaly kdyz jsem ji dost nemel .. motor mel teplotu jen mirne zvysenou, ale po doliti a odvzdusneni se vse spravilo a otacky kolem 750ot/min..

.. jinak to mozna bude tim volnobeznym ventilem jak kluci pisou .. hodne stesti s vyresenim a pak nam poreferuj, kde byl zakopany pes

Napsal: čtv 03.04.2008 11:52
od berkelay
taky by mě to zajímalo, jak se tohle vyřeší, sice nemám ten stejný problém, mě spíše volnoběh kolísá, když je motor studený tak to skoro vypadá, že motor chvílemi "zdechne", ale jen když je motor studený hned po nastartování, ale pak se stačí rozjet a když po pár metrech, kdy motor běžel v otáčkách kolem 2tis zastavím a nechám volnoběh, tak je to relativně ok, když je motor teplý (nebo po nastartování prošel vyššími otáčkami než je na volnoběh) tak otáčky drží kolem těch 800, ale ručička otáčkoměru osciluje v milimetrových rozdílech a zvenku to jde u výfuku slyšet, jak ten volnoběh není na 100% stálý, myslíte, že to bude tím volnoběžným vent. nebo čidlem?
Napsal: čtv 03.04.2008 17:17
od VELMEN
Byljsem teď na diagnostice a ukázala škrtící klapku a zkjistili jsme díru v tý gumový rouře co vede od ní k váze vzduchu a jak jsme to zase zandali tak auto po nastartování točilo 2000na volnoběh a kolíbalo se víc než normálně..takže třeba to nebo ta váha to asi nejčastěji bude..
Napsal: sob 05.04.2008 14:22
od sobol
sqeezer píše:Jde o to, že volnoběh je strašně nízko. Jak se zahřeje, spadne pod 600 ot/min.
Takže by to mohlo jít nastavit na diagnostice?
Tou škrtící klapkou si moc nepomůžu. Zvedne se tím spotřeba a pak se nedá brzdit motorem, protože bych ji musel otevřít moc..
pak tam zrejme mas jinou zavadu,zkus diag..
Napsal: sob 05.04.2008 17:33
od fafejta
V případě,že volnoběžný ventil je OK a sací větev je těsná a škrtící klapka nastavená a moto jde na všech šest, tak bych zkusil v tom momentě jak spadnou volnoběžné otáčky na tich tvých 600ot/min, odpojit čidlo teploty pro řj motoru.A v případě,že se zvýší tak je problém v tomhle čidle.Stává se,že čidlo v určitém teplotním pásmu kecá a i diagnostika to nezjistí.
Napsal: ned 06.04.2008 02:21
od Pivson
No koukám motor dotaz na M20 tam je šoub kde s tímhejbat, lajcky jak dosedne škrtící klapka. Samozřejmě volnoběžák taky. OK čistíme, pro šetřílky koupíme starej a bojujeme, osvečená metaoda mám BMW a koupím za ranu novej a je klid. No takže co, čistíme a u¨vidíme, u ty M20 se tomu rochu pomůže. Důležitý, kolik naliráno, kdy jsi měnil svíčky, co váha vzduchu, netěsnosti v sní a v podtlaku atd