Stránka 1 z 2

Napsal: čtv 21.02.2008 12:37
od Susi
Zdravím,

stejně jako některé z Vás, i mě trápí poruchový display přístrojovky. Konkrétně ledky ukazující stav motorového oleje.
Takže otázka: Kolik najezdíte s podobnými motory na syntetický olej 5w-40 km?
Díky moc - auto mám chvilku a ledky nesvítěj od začátku. Jinak výměnu bych chystal tak po 12.000Km.

Jedná se o 523i

Napsal: čtv 21.02.2008 13:02
od fotobobo
Susi píše:Zdravím,

stejně jako některé z Vás, i mě trápí poruchový display přístrojovky. Konkrétně ledky ukazující stav motorového oleje.
Takže otázka: Kolik najezdíte s podobnými motory na syntetický olej 5w-40 km?
Díky moc - auto mám chvilku a ledky nesvítěj od začátku. Jinak výměnu bych chystal tak po 12.000Km.

Jedná se o 523i
Ja na E34 TDS menim po 10.000 a davam tam
Castrol 10w 40 nebo Mobil 10w 40

Napsal: čtv 21.02.2008 13:04
od Richardos
Susi píše:Zdravím,

stejně jako některé z Vás, i mě trápí poruchový display přístrojovky. Konkrétně ledky ukazující stav motorového oleje.
Takže otázka: Kolik najezdíte s podobnými motory na syntetický olej 5w-40 km?
Díky moc - auto mám chvilku a ledky nesvítěj od začátku. Jinak výměnu bych chystal tak po 12.000Km.

Jedná se o 523i
po 12tis. km neuděláš chybu :)

Napsal: čtv 21.02.2008 13:07
od Susi
Díky Fotobobo, ale TDS zrovna nenám... :D

Napsal: čtv 21.02.2008 13:12
od fotobobo
Susi píše:Díky Fotobobo, ale TDS zrovna nenám... :D
To mas jedno, proste to men po 10.000 a budes mit klid.
Zrovna vsechny motory BMW jsou na to nachylne.
Davej tam bud Castrol nebo Mobil 10w 40 nebo 5w 40
Nic jinneho tam nelej.

To neni Fiat...

Napsal: čtv 21.02.2008 13:21
od Slid
fotobobo: zase nekecej jo :D že jen dva druhy oleje :D
Na oleje je tu spešl téma od Majore v sekci trojek. http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... pic&t=8945

Já dle ledek měním na žluté cca 14500 - 16000km

Napsal: čtv 21.02.2008 13:56
od Susi
Jasný, o tom tématu vím.
Vlastně nemám problém s olejem, ale s těma ledkama = životností oleje.
Nechci motoru ublížit, nechci ani měnit zbytečně brzy..
Proto se ptám.

Ty najezdíš 14,5 - 16tis. km na jeden olej v TDS? To se mi zdá skoro dost..


Fotobobo, dávám Total - je poměrně levnej a splňuje BMW longlife. Taky bych se neomezoval na 2 výrobce, záleží na parametrech oleje.
O značkách olejů se tu ale bavit nebudeme.

Napsal: čtv 21.02.2008 14:11
od fotobobo
Susi píše:Jasný, o tom tématu vím.
Vlastně nemám problém s olejem, ale s těma ledkama = životností oleje.
Nechci motoru ublížit, nechci ani měnit zbytečně brzy..
Proto se ptám.

Ty najezdíš 14,5 - 16tis. km na jeden olej v TDS? To se mi zdá skoro dost..


Fotobobo, dávám Total - je poměrně levnej a splňuje BMW longlife. Taky bych se neomezoval na 2 výrobce, záleží na parametrech oleje.
O značkách olejů se tu ale bavit nebudeme.
Nebudeme, ale to uz tam muzes dat rovnou cokoli 10w 40 a 5w 40
ono to totiz vsechno splnuje co ma...I paramo Kolin

Napsal: čtv 21.02.2008 15:21
od Susi
Nechceš přece tvrdit, že je Castrol, Mobil, pak dlouhodlouho nic a pak ti ostatní...
Pokud Paramo splňuje parametry, tak je prostě splňuje.
Jaký si kupuješ sportovní boty, Adidas, nebo Baťa? Ale fungujou oboje, viď? :wink:

Napsal: čtv 21.02.2008 15:40
od tds
normu možná splňuje, ale druhá věc je jakost oleje. měnit podle udájů na palubce a nelaborovat! jen pro podívání to tam inženýři v BMW nedávali.

Napsal: čtv 21.02.2008 16:20
od RuDoSh
TDS si mi reklo o vymenu kazdych 10k km a 528i po cca 14-15k km ;-)

Napsal: čtv 21.02.2008 17:58
od Susi
tds píše:normu možná splňuje, ale druhá věc je jakost oleje. měnit podle udájů na palubce a nelaborovat! jen pro podívání to tam inženýři v BMW nedávali.
Jo, to by mi ale ty ledky musely funfovat. A o tom to celé je... :?

Napsal: čtv 21.02.2008 18:03
od fafejta
Ono je to individuelní podle charakteru způsobu jízdy.To není vůbec od kilometrů,ale od měrné spotřeby na kilowathodinu provozu.
Kdo jezdí střelbu tak si o to motor přes ukazatel výměny řekne dříve,než frajerovi co jezdí valčík.

Napsal: čtv 21.02.2008 18:03
od Susi
RuDoSh píše:TDS si mi reklo o vymenu kazdych 10k km a 528i po cca 14-15k km ;-)
Díky, tohle je info, který jsem potřeboval. :!:

Napsal: čtv 21.02.2008 18:13
od Susi
fafejta píše:Ono je to individuelní podle charakteru způsobu jízdy.To není vůbec od kilometrů,ale od měrné spotřeby na kilowathodinu provozu.
Kdo jezdí střelbu tak si o to motor přes ukazatel výměny řekne dříve,než frajerovi co jezdí valčík.
Tomu samozřejmě rozumím, máš pravdu. Záleží i na počtu studených startů... Snažím se jen určit, kdy ZHRUBA olej vyměnit. Nejsem střelec, ani nejezdím "valčík", takže to vidím tak na 13-14tis. km.

Nebo druhá, elegantnější varianta, nechám spravit ty ledky... :)

Napsal: čtv 21.02.2008 21:45
od tds
Susi píše:
fafejta píše:Ono je to individuelní podle charakteru způsobu jízdy.To není vůbec od kilometrů,ale od měrné spotřeby na kilowathodinu provozu.
Kdo jezdí střelbu tak si o to motor přes ukazatel výměny řekne dříve,než frajerovi co jezdí valčík.
Tomu samozřejmě rozumím, máš pravdu. Záleží i na počtu studených startů... Snažím se jen určit, kdy ZHRUBA olej vyměnit. Nejsem střelec, ani nejezdím "valčík", takže to vidím tak na 13-14tis. km.

Nebo druhá, elegantnější varianta, nechám spravit ty ledky... :)
konečně slovo do pranice!akorát jsem ti to chtěl navrhnout,nech si je spravit a máš klid v duši, není to zase taková šupa za tu opravu a dnes už ji provádí docela dost lidí.

Napsal: čtv 21.02.2008 23:20
od Mafa
Mě ledky na 523i fungujou, ale olej měním každých 10tis. km, ikdyž jsou tam ještě třeba dvě zelené, tak ho stejně vyměním, myslím že tomu neublížíš když to tak budeš dělat:-)

Napsal: pát 22.02.2008 10:06
od Susi
Mafa píše:Mě ledky na 523i fungujou, ale olej měním každých 10tis. km, ikdyž jsou tam ještě třeba dvě zelené, tak ho stejně vyměním, myslím že tomu neublížíš když to tak budeš dělat:-)
Určitě máš pravdu. Otázkou ale je, jestli tohle má vliv na životnost motoru, resp. jak velkej vliv. Osobně bych asi měnil podle ledek (malinko dřív).

Napsal: pát 22.02.2008 10:10
od Susi
tds píše:
Susi píše:
fafejta píše:Ono je to individuelní podle charakteru způsobu jízdy.To není vůbec od kilometrů,ale od měrné spotřeby na kilowathodinu provozu.
Kdo jezdí střelbu tak si o to motor přes ukazatel výměny řekne dříve,než frajerovi co jezdí valčík.
Tomu samozřejmě rozumím, máš pravdu. Záleží i na počtu studených startů... Snažím se jen určit, kdy ZHRUBA olej vyměnit. Nejsem střelec, ani nejezdím "valčík", takže to vidím tak na 13-14tis. km.

Nebo druhá, elegantnější varianta, nechám spravit ty ledky... :)
konečně slovo do pranice!akorát jsem ti to chtěl navrhnout,nech si je spravit a máš klid v duši, není to zase taková šupa za tu opravu a dnes už ji provádí docela dost lidí.
Jasně, vím o tom. Člověk (já :) ) je laxní, nechce se mu v tom šťourat a tak radši hledá, jak by problém obešel... Musím se polepšit :D

Napsal: pát 22.02.2008 20:34
od elektrik
13-14 tis kilometrů je na olej moc!!! to by se nechaloještě tak při dlohých jízdách lehká noha po silnicích první třídy a ne po českých silnicích a městech kde se furt jen plazíme na trojku v koloně nebo nedejbože ve nměstě. Doporučuju na normální ježdění měnit olej po 8 tis kilometrech.
10 už je maximum. Já měnim olej po 5000 km. A používám pořád stejný olej a to texako havoline 5W40 protože na něj mam velkou slevu :lol: