Stránka 1 z 2
Napsal: čtv 14.02.2008 00:12
od fotobobo
Zdravim,
mam tady takovy zahadny problem s TDS.
Kdyz rano nastartuju, a jedu cca 5 minut, tak mi
nesepina dobre turbo kdyz slapnu na plyn.
Ale uz tak po 10 minutach, kdyz se to jeste
vic zahreje, tak turbo normalne sepina a tahne
to dobre.
Je to normalni?
Diky
Napsal: čtv 14.02.2008 23:30
od fotobobo
Nikomu tohle TDS nedela pokud je malo zahrate?
Vsem sepina turbo i za vlazneho a studeneho motoru?
Diky
Napsal: pát 15.02.2008 06:28
od gyrous
Jsi si jistý, že je to turbo?
Ono to totiž dělají auta starší 15 let a nebo s najetím více jak 700tisíc km. Je to špatnou kompresí a za tepla se kov rozpíná, tím si vlastně myslíš, že to už konečně jede, ale pořád to není to pravé TDSo. Jestli chceš tohleto napravit tak to chce rozebrat motor a udělat mu generálku.
Napsal: pát 15.02.2008 08:43
od tds
Kdyby byla špatná komprese tak to za studena vůbec nenastartuje!
Je to u novějších tds schválně kvůli tomu aby se to za studena netůrovalo.
Napsal: pát 15.02.2008 09:35
od gyrous
Měl jsem diesla bez turba a za studena jelo úplně na pohodu. Mělo najeto podle tacha 70tisíc, ale hlučný asi tak po 300tkm. Ale furt to bylo ještě dobrý s tlaky. Ale jak to má více jak půl mega tak to chce pořešit generálku a nejhorší je pokud to netáhne odspoda,vždyť diesel ten má větší kompres jak benzín(35bar), to musí jet bez plynu do kopce. Tak to je vlastně ta slabá komprese a zahřátý motor už se zlepší o pár barů.
Za studena to samozřejmě nastartuje, když tam existujou takové ty zařízení jako žhavičky, ovšem jestli to nastartuje ihned a na škrt, tak se mýlím.
Jiná věc by byla, kdyby to bylo taky hlučné a po těch 10 minutách to ztichne. To by bylo špatným výběrem oleje. Rozvody i ventily se štelujou olejem a jestli je moc řidký nebo moc hustý tak to dělá taky rozdíl i ve výkonu.
Napsal: pát 15.02.2008 12:25
od Martinéz
tds píše:Kdyby byla špatná komprese tak to za studena vůbec nenastartuje!
Je to u novějších tds schválně kvůli tomu aby se to za studena netůrovalo.
presne to si myslim take a take mi to z tohoto duvodu obcas proste poranu nejede.. ale neni kam spechat, chce to trpelivost a o to pak mam lepsi pocit z setrne zahrateho motoru..
Napsal: pát 15.02.2008 12:34
od fotobobo
tds píše:Kdyby byla špatná komprese tak to za studena vůbec nenastartuje!
Je to u novějších tds schválně kvůli tomu aby se to za studena netůrovalo.
Znamej mi to rikal taky, ale jak je to podchyceny?
Ze by to melo na starosti to cidlo co je zespoda v sani?
On rikal neco jako ze to "to TDS" musi mit, aby lidi
neudelali hlavu..
Stejne tak kdyz to zacne varit, nebo se to dostane do cerveneho,
tak auto proste prestane jet, jako kdyby jsi ho chcipnul klickem.
Toho jsem byl svedkem, kdyz mi odesla vodni pupma..
Ale zase na jednu stranu, zaplat to panbuh ze tam
tyhle ochany jsou.
Napsal: pát 15.02.2008 14:05
od tds
je to naprosto jednoduché přece!řidící jednotka ví jakej má motor teplotu t.j. nepřidá víc paliva at šlapeš na plyn jak chceš tím pádem ani pořádně neroztočí turbo které neplní.teplotní čidlo je na hlavě, jsou tam 3.jedno na budík, jedno pro DDE a jedno na spínaní el.ventilátoru před chladičem.
ne ne, můžeš mít žhavičky jak chceš pokud auto nemá tlaky tak nechytne,navíc pokud by byli už tak špatné tlaky že by to špatně jelo,tak by to v zimě absolutně nechytalo a navíc by to žralo víc oleje jak paliva.
Napsal: pát 15.02.2008 14:26
od gyrous
No tak to je přesně naopak za studena se do motoru přidává větší dávka paliva, volnoběžné otáčky při fakticky studeném motoru nepadnou pod 1t,(asi minuta) po malém zahřátí to může klesnout, od toho tam je ten takzvaný elektronický sytič. Ten se úplně vypne až je provozní teplota v pohodě. Takže přes zimu je větší spotřeba o dva, tři litry.
Jak se poznají slabé tlaky? Velmi jednoduše, když se otevře víčko oleje, tak jediné co při běhu motoru má dělat, je malinké prskání oleje z řetězu, kapka dvě.
Jestli viditelně fouká nebo jde cítit i sebemenší závan na ruce, tak je to jasný. Ony ty tlaky totiž unikají přes písty do vany...
Napsal: pát 15.02.2008 19:22
od arctic
dneska sem se bavil skamosem ktery jezdi s kamicem a jemu zamrzal intercoler mnel vnem vysrazenou vodu a nejakej ten volej vymil ho a vse ok
Napsal: pát 15.02.2008 20:00
od tds
gyrous píše:No tak to je přesně naopak za studena se do motoru přidává větší dávka paliva, volnoběžné otáčky při fakticky studeném motoru nepadnou pod 1t,(asi minuta) po malém zahřátí to může klesnout, od toho tam je ten takzvaný elektronický sytič. Ten se úplně vypne až je provozní teplota v pohodě. Takže přes zimu je větší spotřeba o dva, tři litry.
Jak se poznají slabé tlaky? Velmi jednoduše, když se otevře víčko oleje, tak jediné co při běhu motoru má dělat, je malinké prskání oleje z řetězu, kapka dvě.
Jestli viditelně fouká nebo jde cítit i sebemenší závan na ruce, tak je to jasný. Ony ty tlaky totiž unikají přes písty do vany...
no comment nemá to cenu to s tebou probírat.větší dávka ano, ale jen relativně,prostě ti řídící jednotka nedovolí tůrovat studený motor to je vše.
Pokud jsou tlaky k.o. tak při vysokých otáčkách tlačí olej ven přes měrku oleje to je u tds znak tlaků k.o. jo pokud odděláš víčko na nalévání oleje tak stříká olej teda hodně masivně.
Napsal: pát 15.02.2008 20:07
od tds
arctic píše:dneska sem se bavil skamosem ktery jezdi s kamicem a jemu zamrzal intercoler mnel vnem vysrazenou vodu a nejakej ten volej vymil ho a vse ok
to docela dobře nechápu,jelikož po nastartování by vodu a olej motor hnedka spolkl.
Napsal: pát 15.02.2008 21:16
od arctic
tds píše:arctic píše:dneska sem se bavil skamosem ktery jezdi s kamicem a jemu zamrzal intercoler mnel vnem vysrazenou vodu a nejakej ten volej vymil ho a vse ok
to docela dobře nechápu,jelikož po nastartování by vodu a olej motor hnedka spolkl.
no on tu zavadu mnel protoze jak ma intercoler postavenej tak vana toho intercoleru je dole a vni se ty sracky drzeli ale ted sem se koukal jaky ma 525 intercoler a tady by ta zavada asi opravdu nenastala
Napsal: sob 16.02.2008 13:45
od tds
arctic píše:tds píše:arctic píše:dneska sem se bavil skamosem ktery jezdi s kamicem a jemu zamrzal intercoler mnel vnem vysrazenou vodu a nejakej ten volej vymil ho a vse ok
to docela dobře nechápu,jelikož po nastartování by vodu a olej motor hnedka spolkl.
no on tu zavadu mnel protoze jak ma intercoler postavenej tak vana toho intercoleru je dole a vni se ty sracky drzeli ale ted sem se koukal jaky ma 525 intercoler a tady by ta zavada asi opravdu nenastala
a jo, to je možný že u nákladáku to tak je asi to bude ochrana před tím když se vylágruje turbo a hrkne olej do sání aby vletěl do té vany a ne do motoru kvůli jeho přetočení.
Napsal: ned 17.02.2008 07:20
od gyrous
no comment nemá to cenu to s tebou probírat.větší dávka ano, ale jen relativně,prostě ti řídící jednotka nedovolí tůrovat studený motor to je vše.
Pokud jsou tlaky k.o. tak při vysokých otáčkách tlačí olej ven přes měrku oleje to je u tds znak tlaků k.o. jo pokud odděláš víčko na nalévání oleje tak stříká olej teda hodně masivně.[/quote]
Dávkovat s naftou si tam může jak chce, ale když nejsou pořádný tlaky tak to honí jedině turbo od těch 1800ot nebo i níž. To je taky zjištěný, píská za studena jako papiňák a to je pro něj pěkný záhul.
A to co říkáš si zkoušel? já otevřu víčko při nastartovaném motoru a jak říkám, kapka dvě, co vteřinu dvě.
Nebavím se, že jsou K.O. tlaky jde o to, že jsou slabší to je asi tak 25bar. V provozní teplotě stoupnou asi na 28. A to co jde přes písty je vzduch a ne olej!
Ten vzduch, který uniká přes písty, když jsou odrovnané pístní kroužky, si už potom najde skulinku v motoru, nemusí být strach, že se motor pak nafukuje jako balon.

Napsal: ned 17.02.2008 12:25
od tds
pískat neznamená plnit měřil jsi kolik ti to za studená plní nebo jen poslouchal jak píská?při studeným motoru ti plní max.na 0,6bar což je asi polovina.samozřejmě že jde vzduch,ale jakmile jde vzduch přes těsnící kroužky tak jde taky olej přes stírací kroužky což má za následek větší spotřebu oleje.Limit pro tds je 22 bar a při těchto tlacích motor jede ještě jakoby nic.to by musel mít tlaky kolem 18 a pokud tomu rozumíš jak se tváříš tak asi víš co by ten motor všechno dělal.
to co ty popisuješ tak z toho logicky vyplívá že by motor měl za studena jet lépe než za tepla pokud ti plní turbo jak papiňák a máš větší dávku paliva ne?

Napsal: pon 18.02.2008 18:08
od fotobobo
tds píše:pískat neznamená plnit měřil jsi kolik ti to za studená plní nebo jen poslouchal jak píská?při studeným motoru ti plní max.na 0,6bar což je asi polovina.samozřejmě že jde vzduch,ale jakmile jde vzduch přes těsnící kroužky tak jde taky olej přes stírací kroužky což má za následek větší spotřebu oleje.Limit pro tds je 22 bar a při těchto tlacích motor jede ještě jakoby nic.to by musel mít tlaky kolem 18 a pokud tomu rozumíš jak se tváříš tak asi víš co by ten motor všechno dělal.
to co ty popisuješ tak z toho logicky vyplívá že by motor měl za studena jet lépe než za tepla pokud ti plní turbo jak papiňák a máš větší dávku paliva ne?

Hele a TDS z roku 92,93,94 ma tuhle ochranu taky?
Napsal: pon 18.02.2008 18:40
od tds
to si nejsem jistý,jelikož úpravy kvůli praskání hlav se začali řesit v r. 93 a po tomhle roce ji jistě mají,ale před tím za to ruku do ohně nedám.
Napsal: úte 19.02.2008 06:55
od gyrous
Na rychlosti ohřátí nezáleží, kovu nevadí, pokud bude i "roztavený" bude mít skoro stejné vlastnosti při pomalém ochlazení. Spíš naopak, kovu vadí při teplotních rozdílech a to hodně, rychlé ochlazování, tím vznikají zprvu mikrotrhlinky a při častém ochlazování budou ty mikrotrhlinky vidět.
Právě při opětovném zahřátí ty mikrotrhlinky se znovu spojí, zprvu na 90% a po delší době i čas udělá motoru škodu a pak třeba na 70%.
Já si myslím, že na tlaku záleží a výkonově např. že při 35 barech je 105kW, při 30 je asi 90kW, při 25 už asi 65kW a při 20 asi 20kW. Takže chipování se může zkoušet, ale pokud tomu člověk chce zvednout výkon je to třeba spravit.
Napsal: úte 19.02.2008 13:53
od Kaspi
gyrous píše:Na rychlosti ohřátí nezáleží, kovu nevadí, pokud bude i "roztavený" bude mít skoro stejné vlastnosti při pomalém ochlazení. Spíš naopak, kovu vadí při teplotních rozdílech a to hodně, rychlé ochlazování, tím vznikají zprvu mikrotrhlinky a při častém ochlazování budou ty mikrotrhlinky vidět.
Právě při opětovném zahřátí ty mikrotrhlinky se znovu spojí, zprvu na 90% a po delší době i čas udělá motoru škodu a pak třeba na 70%.
Já si myslím, že na tlaku záleží a výkonově např. že při 35 barech je 105kW, při 30 je asi 90kW, při 25 už asi 65kW a při 20 asi 20kW. Takže chipování se může zkoušet, ale pokud tomu člověk chce zvednout výkon je to třeba spravit.

To jako chces rict,ze pri 20barech na valcich ma motor vykon uz jenom 20KW?

A aby to jelo tak se z turba stane turbopapinak.
Tlak na valcich u M51 je vic nez 20 baru.Mel by byt na vsech valcich priblizne stejny.Tohle je obrazek z BMW TIS.Na spodni radce mas napsany tlak.
http://img137.imageshack.us/my.php?image=tlakyxv2.jpg