Stránka 1 z 1
Napsal: ned 27.01.2008 00:30
od Jurimir
Ahoj Klucíí, můžete mi poradit? Koupil jsem BMW 530D a jezdilo v pohodě. Pak ale ráno v chladnu strašně špatně startovalo. Tak jsem nechal vyměnit žhavičky, byly špatný 3 ze 6 a jedna z těch dobrých byla sporná. Jsou vyměněné všechny. Stejně tak jsme vyměnili většinu hadiček podtlaku. Po tomto zásahu pár dní starty ok, ale pak to samé. Protože svíčky jsou nové, hádal jsem to na palivový filtr. Ten jsem vyměnil - akorát jsem bukva a nezalil jsem ho naftou. Ale po pár sepnutí klíčkem to chytlo. Jede v pohodě, ale ty starty za studena jsou pořád hrozný. Vyměnil jsem i ostatní filtry, aby bylo zabezpečený dobrý sání a pořád to stejné. Tankuju jen u Shellky. Napadá vás, čím by to mohlo být? Taky je po nastartování v hadičce, která vede od palivovýho filtru do motoru vidět nafta. Díky
Napsal: ned 27.01.2008 20:07
od milonovo
Točí lehce chytat nechce

Kolik to má najeto,zkus změřit tlaky,ale to by to muselo mít buď dost km,nebo nějakej špatnej zážitek za sebou.
Napsal: ned 27.01.2008 21:32
od Jurimir
najeto má cca 170.000. Bouraný taky není, tak nevím. Zajímavý je, že se to projevilo náhle. Po výměně žhaviček to šlo OK. Možná jsem vedle, ale mám pocit, že se tomu dá pomoct, když párkrát vypnu a zapnu klíček - jakože nechám nažhavit. Nemohl by to být jěn někak zblblej počítač? Dá se to nějakým trikem vyresetovat?
Napsal: ned 27.01.2008 23:36
od milonovo
Takhle se těžko radí,může bejt pořád problém v tom žhavení,třeba z nějakýho důvodu nejdou všechny svíčky i když jsou dobrý,nebo zkolabovaly ty co si nevyměnil.Pokud není problém s dodávkou paliva,tak bych opravdu změřil ty tlaky.
Sorry,blbě jsem to přečetl,máš vyměněný všechny.Má to ještě nějakej projev?Kouří to bíle,chytá se to postupně?Nicméně ještě bych ověřil to žhavení.
Napsal: pon 28.01.2008 19:20
od Jurimir
Díky moc. Dneska jsem poctivě zkoušel tu fintu s klíčkem. Nechal jsem zažhavit 6 x po sobě, pak jsem zkusil start asi 3 vteřiny, pak znova klíčkem nažhavit cca 4x a pak to chytlo. Asi to vidím nejvíc na podáváníé nafty. Chtěl jsem stáhnout bmw_e39_manual.zip, který jsem tady kdesi našel ale neúspěšně a teď ten odkaz nemůžu najít. Tak to nemůžu ani rozebrat. naslepo se do toho pouštět nebudu. Kdyby vás ještě něco napadlo, klidně pište. díky moc za pomoc.
Napsal: pon 28.01.2008 19:33
od Vlasta
Já to vidím na trysky v hajzlu, většina nafty jde do přepadu a čerpadlo nestíhá. A nebo podávací čerpadlo a nízkej tlak na liště.
Napsal: pon 28.01.2008 19:43
od Jurimir
Trysky? To bude ranec. Jinak za tepla chytá na pohodu, jede jak drak, takže je možný, že to bude pdáváním nafty. Zítra to budu zkoušet, tak uvidím. Je možné, že to bude těma tryskama, když za tepla je to OK?
Napsal: pon 28.01.2008 19:51
od Vlasta
Chce to zajet na diagnostiku, pokud by ty trysky byly v hajzlu jen na vršek, tak je to 1500/ks.
Napsal: pon 28.01.2008 20:04
od Slid
A žhavicí relé nemůže být špatné, nebo pojistka u žhavicího relé a nebo opět žhavičky, co si tam dal za značku? Doporučuji Beru.
Kdyby to byly vstřiky tak si myslím, že by byl problém i za tepla a ne jen za studena.A když po výměně žhaviček to přestalo a najednou se to zase objevilo, nemůže to být tím že žhavičky mají spálené žhavicí kolíky? Proto to chvíli šlo když byly nový a teď se to objevilo, ale to by zase poukazovalo na vadné vstřiky

Napsal: pon 28.01.2008 20:22
od Jurimir
U žhaviček jsem měl ny výběr tuším bosh nebo nějaký japonský, který byly hned a byly o cca 60 kč dražší, můj mechanik tvrdil, že jsou dobrý, tak jsem si je koupil. Jedna mě tudíž vyšla na 465,-/ks. Dovezl jsem je mechanikovi a pak to šlo bez problémů. Osobně jsem kontroloval, zda jsou na nich klobouky pořádně přitlačený, protože oddělávat celý sání kvůli přitlačení klobouku se mi nechtělo. Jinak jsem kromě palivovýho vyměnil i vzduchový filtr, protože prý by to mohla dělat i váha vzduchu, která si poměr udajně řídí až po startu. Ani to však nepomohlo.
Napsal: úte 29.01.2008 11:30
od Hurdy
Necho to po shasnutí kontrolky žhavení tak 7s a pak zkus nastartovat může to být těma žhavičema,protože dražší jsou tzv.rychložhaviče a ty levné jsou obyč a musíš čekat déle než se nažhaví,to byl i muj problém.
Napsal: stř 30.01.2008 10:08
od Black-Light
Jak se to auto projevuje při startu? Chytá se motor nebo točí motor a žádný záškyt? Nemám sice naftu, ale špatny a studeny starty mě taky potrápily! Ale závada byla čidlo teploty nasávaného vzduchu, tudíž to dávalo špatnou směs, za tepla už to chytalo, jak byl motor rozehřádý... a poté byla prasklá membrána u sání vzduchu pro odvod olejovejch výparů z vany do motoru nebo co

...
Napsal: stř 30.01.2008 14:59
od Jurimir
Tak jsem byl dneska na diagnostice a auto je v pořádku. Vyzkoušel jsem fintu, kterou poradil Hurdy a ono to najednou jede! Je to o tom, že mi tam dali žhavičky, který žhaví pomalu, proto se musí dýl čekat, cca 15 sec a pak to chytne bez problémů. I na diagnostice jsem se dozvěděl stejnou věc.. Jsem už tudíž v klidu. Jinak motor točil jak blázen ale auto nechytalo.
Ještě jednou zvláštní díky Hurdymu!

Napsal: čtv 07.02.2008 22:15
od Jurimir
Tak hoši, sekl jsem se jako sviňa. Po dvou dnech auto zase nechtělo chytnout. Ležel jsem pod tím celej den. Čepradla po přivedení 12V jsou obě. Když ale zapnu klíček, tak nejde ani jedno. Nechal jsem to na odtahovce odvézt do servisu a tam mi řekli, že to bude zřejmě přerušený nebo upadený kabel od imobilizeru kamsi. Když jsem si to logiscky srovnal, tak by to bylo možný, protože když už jsem to nastartoval a vypnul, tak po opětovným otočením klíčku do polohy žhavení čerpadla šly. Každopádně díky za všechny rady a hned, jak auto ze servisu dovezu, tak dám vědět.
Napsal: ned 10.02.2008 20:25
od Jurimir
Tak klucíí, v autoservisu mi řekli, že je to špatnej kabel o imobilizéru, kterej mi nedovolil to nastartovat. je to logický a zapadá to do sebe. By mě ale zajímalo, co mi řeknou, až tam půjdu si ho vyzvednout. Zatím čus.
Napsal: pon 10.03.2008 01:06
od micko525
tak jak to dopadlo??
Napsal: pon 10.03.2008 09:21
od Jurimir
Takže přátelé, nakonec bylo špatné takové malé světle zelené relátko, uvnitř chodilo strašně ztuha, navíc k němu nešlo 12V, ale jen cca 7, takže to ani nemohlo nic dělat. Všem, kdož se potýkají s podobným problémem držím palce, protože diagnostika mi nic neukázala - možná proto, že byla dělaná za tepla, kdy do chodilo ok.