Stránka 1 z 1

Napsal: úte 08.01.2008 22:46
od Maxiczech
Zdravím majitelé BMW. Jak tady procházím fórum a reaguji na různé problémy, tak mi docvaklo, že bych se mohl s vámi podělit o následující..
Jednoho dne po studeném startu motoru cca -3 stupně mi šel motor nepravidelně. Lehce se to hádalo, jakoby nejel na všechny válce nebo šlo málo vzduchu do sání. Točení motoru nebylo konstantní, ale přidušené. Nechal jsem to 3 minuty natočené a poté se mi rozsvítila žlutá kontrolka motoru na palubce. Bohužel tady v dostupném českém návodu na e-39 zrovna stránka 22 chybí, kde by měla být tato kontrolka popsána. :lol:
Nicméně v origo návodu jsem pochopil (snad dobře) německý jazyk není moje silná stránka, že bych měl navštívit servis BMW.
Když jsem motor vypnul a poté znova natočil, tak je všechno už v pohodě.
Jen bych uvítal někoho názor nebo praktickou zkušenost, zda-li tohle někdo neřešil. :o
Dále bych byl rád za vysvětlení, co ta kontrolka vlastně detekuje. Zda-li celkovou funkci motoru nebo hlídá jednotlivá čidla, směs paliva, váhu vzduchu, lambdy atd. Co bych podle vás měl dělat? Preventivně zajet do servisu nebo to nemám dál řešit, když se nic podobného již neprojevuje? Nebo se něco loučí?
Komentář: navštivte servis BMW mne poněkud neuspokojuje.. :)
Je pravda, že večer před tímto problémem jsem auto cca na 30ti metrech přeparkoval. Tudíž studený start a skoro hned stop. Esli jsem mazlikovy nějak nezamotal hlavu, když jsem jel vlastně cca minutu na sytič a poté hned vypnul motor.
Předem díky za zkušenosti, poznání a rady., ;)

Napsal: stř 09.01.2008 01:24
od starML
Máš pravdu, ta stránka 22 tam skutečně chybí. Ale když se podívám do jiných jazykových "příčůrek" najdeš tam např. :
Motornotprogram (nouzový režim motoru), porucha elektronického řízení výkonu motoru (EML), při brždění může být potřebný zvýšený tlak na brzdový pedál a zároveň se může zvětšit zdvih brzdového pedálu. Nechte motor zkontrolovat v servisu BMW. A to právě píšeš, že nechceš a je mi jasné proč.

Stalo se mi něco podobného u 520i při stejném manévru = přeparkování na lepší místo na panelákovém sídlišti a hned vypnuto. Při startu druhý den se motor nějak nemohl rozběhnout jak popisuješ. Po citlivém přidání plynu se to pak srovnalo a už šel normálně. Při dalším startu (po prohřátí) se to už neopakovalo.

Příčinu jsi vlastně odhalil sám, svíčky byly trošku "utopené" v nespáleném palivu (sytič) a totéž lambda. Takže ŘJ motoru neměla relevantní informace od svých senzorů a přepla motor do nouzáku. Dál bych nic neřešil. Těžko asi budu sedět v autě s natočeným motorem a prohřívat na místě. Lepší je vozidlo projet, ale to se mi na místo na parkovišti zase někdo postaví. :D

Napsal: stř 09.01.2008 08:54
od Maca
To jste mě chlapi dostali. Fakt jsem při dělání PDF vynechal stránku 22 :? Zkusím doma mrknout jestli mám ještě origo nascanované obrázky a případně to PDF opravím (pokud ne tak smolík, protože jsem manuál prodal kdysi i s autem). Všem se tímto omlouvám. :roll:

Napsal: stř 09.01.2008 09:22
od Maxiczech
Díkes moc za info. ;)
Jezdím v poho, takže více neřeším.
Myslel jsem si, že jsem mazlikovi majinko zamotal hlavu. :)
Když vono se to všechno strašně moc hlídá.. :lol:
Ale to mě na Bawku právě fascinuje.. :P
Ještě jednou díky.. :))

Napsal: ned 18.12.2011 18:12
od soukupadam
Zdravim, mě potkalo to stejné akortá mu dlouho trvá než se z toho vzpamatuje.a kontrolka nezhasíná čím to?

Napsal: sob 18.08.2012 20:08
od nuny
Ahoj, prosím o pomoc : 8Omám taky problém s kontrolkou motoru,
523i 9/1999, lambda sondy jsou o.k.

scanner mi píše:
85/08 - Signal, CAN ASC 3
23/12 - Aktivace, relé, sekundární vzduchové čerpadlo
3E/12 - Aktivace, elektromagnetický ventil, sekundární vzduch
7E/12 - Aktivace, elektromagnetický ventil, tank-leak diagnostika čerpadla
7F/02 - Aktivace, elektromagnetický ventil, sací-jet čerpadlo
32/14 - Aktivace, elektromagnetický ventil, palivo-obvod s přechodem na euro

Pročítal jsem snad všechny fóra, a většina má stejný výpis scanneru, jako já, tak je to asi dost "běžná" závada :roll:

Natočím, vše v pořádku za chvilku volnoběh klesne na cca600 a rozvítí se kontr.mot. vypnu a znovu nastartuju a skoro pokaždý zhasne, motor jede v pohodě.
Díky za náměty kde začít.... :wink:

Napsal: pát 19.10.2012 13:16
od soukupadam
takže něco konkrétního někdo? teploty spadly a mě se opět rozsvítilo EML, po studenym startu motor běží ok, po chvilce ale začčne vibrovat s celym autem a rozsvítí se EML, po zahřátí a znovu nastartování vše OK?

"utopený" v benzínu to není, jel jsem předtim 50 km.

jedná se o e39 525i díky za jakékoliv rady