Stránka 1 z 1

Napsal: pon 07.01.2008 18:33
od dafson
tak jak sem zde jiz psal tak dnes cestou do prace to prislo E39 523i prestala topit rucicka teploty se drzela zastavim u prace na parkaci teplota sla nahoru vypnu motor sahnu na hadici u dolejvani vody nahore tepla-hadice do hlavy motoru studena !!Co ted stim mam rano odjed 8km k baraku nebo se na to vysrat??uz sem zralej na to hodit si lano...Co to je???tesneni rok stare hlava delana!!!!vodni pumpa ci co???

Napsal: pon 07.01.2008 21:58
od Mafa
Me se stalo neco podobneho loni na 523i, zacalo se to hrat a byl jsem asi 10km od baraku a zacalo se to hrat,tak jsem to odstavil, pockal pul hodiny a ujel jen kilometr a znovu to lezlo nahoru tak jsem to nechal do druheho dne stat, druhy den jsem prisel a teplota drzela normalne a normalne jsem s tim jel,ale samozrejme rovnou do servisu,kde zjistili rozsekanou vodni pumpu, tak jsem nechal vymenit pumpu i termostat a bezproblemu to slape:-) a ani to nebylo drahe, myslim ze do 3tis jsem se vesel i s prací. Pumpu si tam hlavne nech dat kovovou, ja tam mel plastovou a ty prej nejsou dobre, ze se brzo protoci.

Napsal: pon 07.01.2008 22:00
od wEnC
Že je hadice nahoře teplá dole studená, je normální, v zimě nebo pár nebo až desítek minut po startu, ale nesmí to jít do červenýho. Jestli ti to tam šlo tak je problém v tom, že ti necirkuluje voda.

A to může mít více důvodů :

- vadná vodní pumpa
- vadný termostat / asi neotvírá
- zavzdušněný systém

Napsal: pon 07.01.2008 22:02
od Mafa
Ale s tim, že já dojel do servisu byla nejspíš náhoda, že se zrovna možná ta pumpa ještě chytla. Jinak také nedoporučuji s tím jezdit.

Napsal: pon 07.01.2008 22:24
od wEnC
Jezdit v červeným fakt ne. Kilák se dojet dá když to vychladne, ale víc radši ne. Celé léto bez problému a najednou mě to tento týden šlo do červenýho, tak jsem zkontroloval nejdřív termostat 97° - OK ve vařící vodě otevírá, pak pumpu - OK naštěstí kovová, už ji někdo měnil kdysi, no a nakonec zůstal prosakující chladič....

Byla tam prasklinka v bočním plastu v té přírubě jak vsazuje expanzka. Bez tlaku to kapalo, s tlakem už čúralo .... :cry:
Ale odvzdušnit to stímhle nejde, vydrží to tak den nebo 20km nejvíc.
Jestli se to podaří zalepit nebo bude nový chladič ještě uvidím.

Napsal: pon 07.01.2008 23:15
od dafson
divne ale je ze to prestalo topit a dokud sem jel tak byla rucicka na pulce a kdyz sem zastavil sla nahoru hned sem to vypnul.jinak to mam domu cca 3km tech 8 sem to prepisk tak to risknu a jakmile to pujde nahoru tak to odstavim.

Napsal: úte 08.01.2008 07:59
od dafson
Tak sem to teda risknul a vyslo to az domu se rucicka drzela na pulce a dokonce to topilo zastavil sem na dvore a cekal jestli nepoleze vis a nic zustala v poradku sice mozna uz kousek pred domem se mi zdalo ze auto topi mene no nicmene dalsi cesta bude s bratrankem s A6 a lanem v kufru do servisu dekuji vsem za rady nejspis to bude asi ta pumpa a radsi tam necham dat i novy term.

Napsal: úte 08.01.2008 08:37
od youwee
wEnC píše:Že je hadice nahoře teplá dole studená, je normální, v zimě nebo pár nebo až desítek minut po startu, ale nesmí to jít do červenýho. Jestli ti to tam šlo tak je problém v tom, že ti necirkuluje voda.

A to může mít více důvodů :

- vadná vodní pumpa
- vadný termostat / asi neotvírá
- zavzdušněný systém
termostat kdyz je ok tak by to melo byt zavreny, termostat se otevre az kdyz je to zahraty ne? Tak se otevre a zacne cirkulovat voda? Tak to funguje ne? :? (ted nemluvim o tomhle konkretni pripade, jen se ptam na termostat)

Napsal: úte 08.01.2008 16:32
od wEnC
youwee píše: termostat kdyz je ok tak by to melo byt zavreny, termostat se otevre az kdyz je to zahraty ne? Tak se otevre a zacne cirkulovat voda? Tak to funguje ne? :? (ted nemluvim o tomhle konkretni pripade, jen se ptam na termostat)
Ano tak to je.