Stránka 1 z 1
Napsal: pát 28.12.2007 14:08
od k2
Prožil jsem si to ve skutečnosti !
Včera po vánocích si to takhle v dobré náladě frčím ráno do práce, přede mnou se objevil náklaďák, šlápl jsem na plyn, automat podřadil dva kvalty (kickdown) za burácení motoru ve vysokých otáčkách jsem ho předjel....
a pak šok !!!
chtěl jsem zvolnit, ale auto stále pod plným plynem zrychlovalo, nereagovalo na plyn a když jsem začal brzdit tak jenom natvrdo , auto stále zase prudce zrychlovalo.
Vše se odekrávalo mezi 90-130 km/h.
Naštěstí přede mnou nikdo nejel, rychle jsem kalkuloval co mám dělat.
Nakonec jsem se oběma nohama a vší silou opřel do brzd , podařilo se mi to dobrzdit na nějahých 70 km/h a pak jsem natvrdo navolil N , motor okamžitě šel do omezovače. Zastavil jsem , 10minut jsem to vydychával a pak jsem se jal hledat příčinu...a našel.
Jak jsem šlápl na plyn při předjíždění tak mi vyskočilo z táhla plynu ta štelovací bužírka lanka tempomatu ( takové plastové kurvítko se závitem a plastovou kontra matkou). Nastrčil jsem to zpátky sešteloval jsem ten závit na bužírce aby to zase nevyskočilo a už je všechno OK
Akorát asi dostal zabrat automat, po zastavení byla cítít jako spálená spojka a brzdové desky, ty jsou určitě poloviční
Ale jinak automat funguje normál.
Takže pokud máte na e34 tempomat raději zkontrolujte jestli máte správně seřízené lanko tempomatu (na tom táhle), seřízení je jednoduché, jako na horském kole seřízení lanka brzd.
Jsem rád že jsem to ve zdraví přežil K2
Napsal: pát 28.12.2007 14:10
od patras
presne tohle se mi stalo v kompaktu ... taky mi vyskocil ten konec bovdenu z tempomatu ... nastesti u manualu to slo vyresit ale i tak jsem skoncil cumakem 3m v krizovatce .. jeste ze nic nejelo ..
Napsal: pát 28.12.2007 14:12
od k2
Ještě doplním,
tím jak bylo volné to lanko tempomatu , tak vyskočilo z toho táhla a šprajclo mi to škrtící klapku v poloze plný plyn ,takže jsem měl plný plyn a nemohl jsem to nijak ovlivnit.
K2
Napsal: pát 28.12.2007 20:10
od M3maniac
a co otočit klíčkem?
Napsal: pát 28.12.2007 23:55
od Boriss23
M3maniac píše:a co otočit klíčkem?
...dal uz to pry nejde.....

Napsal: sob 29.12.2007 00:34
od T613
M3maniac píše:a co otočit klíčkem?
no v kile byt bez posilovacu na okresce asi neni to prave
Napsal: sob 29.12.2007 01:56
od M3maniac
T613 píše:M3maniac píše:a co otočit klíčkem?
no v kile byt bez posilovacu na okresce asi neni to prave
promin ale mi to prijde rozumější než brzdit přes plnej plyn

z kila jde asi o 80 metrů když vezmu v potaz ´že to bude bez posilovače.Každopadne nepříjený zážitek...
Napsal: sob 29.12.2007 11:48
od eagle
taky mi to udělalo u 525iX Touring v manuálu.. Známá závada..
Napsal: sob 29.12.2007 12:12
od T613
M3maniac píše:T613 píše:M3maniac píše:a co otočit klíčkem?
no v kile byt bez posilovacu na okresce asi neni to prave
promin ale mi to prijde rozumější než brzdit přes plnej plyn

z kila jde asi o 80 metrů když vezmu v potaz ´že to bude bez posilovače.Každopadne nepříjený zážitek...
nemusis se omlouvat za to ze mas jinou moznost reseni
zalezi jenom a pouze na danem miste a situaci, nejbezpecnejsi je dat N okamzite brzdit az skoro stojis tak vypnout motor, s posilovacem zastavis skoro hned a motor to na par sekund vydrzi v omezovaci
kdyz jedes na dalnici pred sebou nic tak je asi nejsetrnejsi tva metoda, nevim jak ty ale me se jdnou stalo ze mi chcipl motor za jizdy z kopce a ver tomu ze brzdit 1,5t+ auto a do toho s nim jeste ridit kdyz rizeni je jak beton je horsi nez mit zasekly plyn
tady jde o 525iAt a ne opel corsa

Napsal: ned 30.12.2007 12:53
od k2
Abych pravdu řekl, taky mně napadlo otočit klíčkem, ale to by byla okamžitá smrt pro celé auto........automat, diferáky, motor.....chápej všechno to bylo v záběru........a navíc kdo ví co by se stalo, když by se mi najednou zablokovali všechny čtyři kola (4x4)
K2
Napsal: ned 30.12.2007 13:01
od eagle
nezablokujou...
Napsal: ned 30.12.2007 18:05
od mira525ix
k2 píše:Abych pravdu řekl, taky mně napadlo otočit klíčkem, ale to by byla okamžitá smrt pro celé auto........automat, diferáky, motor.....chápej všechno to bylo v záběru........a navíc kdo ví co by se stalo, když by se mi najednou zablokovali všechny čtyři kola (4x4)
K2
A co by se stalo ,kdybys vypl kliček ,moc by mě to zajimalo mam taky IX .

Napsal: pon 31.12.2007 00:31
od eagle
asi jsi mne nečetl.. tak budu psát pomalu a nahlas.. nezablokujou.. dojede to setrvačností jak plastová Tatra na písku.. Kdybys opět něco nepochopil - napiš..

Napsal: pon 31.12.2007 01:05
od Player1
eagle píše:asi jsi mne nečetl.. tak budu psát pomalu a nahlas.. nezablokujou.. dojede to setrvačností jak plastová Tatra na písku.. Kdybys opět něco nepochopil - napiš..

Přesně tak, motor pěkně pomalu dojede z vysokých otáček až na 0. Vyzkoušeno

Napsal: pon 31.12.2007 10:23
od mira525ix
eagle píše:asi jsi mne nečetl.. tak budu psát pomalu a nahlas.. nezablokujou.. dojede to setrvačností jak plastová Tatra na písku.. Kdybys opět něco nepochopil - napiš..

Děkuji

Napsal: pon 31.12.2007 12:12
od Fugo
Podobnou závadou trpí starší vozy s turbo diesel motory, nejedná se tedy o tempomat ale o to že vůle v ložiskách TD a netěsnící těsnění hřídele TD dovolí pronikat olej z mazacího systému do sání motoru a ten prostě ve vyšších ot (když je dostatečný tlak oleje v systému) začne spalovat olej, motor potom nelze zastavit jinak než brzdou, vypnutí klíčku nepomůže, vyřazení znamená většinou smrt pro motor. Je to OT ale majitelé dieselů by to měli vědět.
Byl jsem takhle svědkem při prodeji Lancia nevim co dál TD, celkem zánovní auto a při přidání plynu to začlo spalovat olej, okamžitě vystřelila měrka oleje, víčko na expanzce nebylo, odtud začal stříkat gejzír vody, němčour okamžitě běžel do auta a vracel se s klíčem v ruce a motor běžel, bohužel před autem stálo jiný auto a tak se to přes kvalt nedalo chcípnout, roztočilo se to na max točky a pak to zdechlo, naštěstí nevyletěla žádná ojnice. Němčour evidentně věděl co prodává protože o tom vůbec nediskutoval.
Omlouvám se za OT.