Stránka 1 z 1

Napsal: stř 26.12.2007 16:06
od fafejta
Zdravim,nevíte prosím Vás někdo, čím by to mohlo být, když u 525tds rv.92 v zimě -4 °C roste rychle teplota až za půlku během ujetí jen 4km?Pak zapnu topení na plno a drží se to v půlce, pak větrák topení vypnu úplně a teplotu si to drží v půlce.Jinak to topí dobře,to by asi nemohla být načatá hlava?Zpáteční hadice z chladiče je ale studená.Děkuji za odpovědˇ.

Napsal: stř 26.12.2007 16:45
od illa-illa
Mas dost vody ? :)

Napsal: stř 26.12.2007 16:51
od fafejta
Vody je dost,jak má být.

Napsal: stř 26.12.2007 16:58
od bmwfil
Tak buď rád, že to máš rychle ohřátý. Víš, kolik lidí bude závidět :)

Napsal: stř 26.12.2007 18:05
od Bajzik
ono jde o to jak s tím ty 4km jedeš :) mně se to na půl za 4km neohřeje ale točím to do 2t. ot. půl mám tak za 7-8 km je to různýtopení taky zapínám až po ohřátí motoru.
Je to nafta ta se prostě ohřívá rychleji :) bud rád

Napsal: stř 26.12.2007 21:10
od fafejta
Točím to do asi 2800 ot/min,je to dědeček a nechci zbytečně dělat hlavu za dvacet.Ale ten průběh to není normální.Ono se to časem vyvrbí.

Napsal: stř 26.12.2007 21:34
od Slid
pokud mu dáváš 2800 hned jak je studený tak se nediv a modli se o palici :wink:
Když je studený tak max. ale opravdu max. je do 2300 :wink: Jinak se zajíždí kolem 2000

Napsal: stř 26.12.2007 23:29
od starML
fafejta píše:...čím by to mohlo být, když u 525tds rv.92 v zimě -4 °C roste rychle teplota až za půlku během ujetí jen 4km? .. topí dobře... Zpáteční hadice z chladiče je ale studená.
Takže :
1) diesel má vyšší účinnost spalování než benzín, t.j. --->
2) ztrátové teplo (= ohřátí motoru) je nižšší (=pomalejší) než u benzínových motorů a
3) proto se dieselů montuje nezávislé přídavné topení a další vychytávky
4) moje 530d s Webastem se při -5 C ohřeje do prov. teploty cca po 10 km

Nechci strašit, ale :
- Tvoje vodní čerpadlo má možná osekané lopatky a málo točí kapalinu v "malém okruhu" = motor-čerpadlo-termostat-motor
- chladicí kapalina je málo koncentrovaná a někde zamrzla (zatuhla) a tak
- dlouho trvá, než začně fungovat "velký" oběh a rozehřeje se ten "špunt"

Napsal: čtv 27.12.2007 11:53
od gyrous
při točení kolem 2800ot. po ujetí 4km ručička skočí na půlku, je to normální, protože mu docela dáváš kouř při takové zimě. Pokud se to přehoupne, tak je to termostatem, asi bude zanesený. Tím nechci říct, že motor už má provozní teplotu. Tu má, až se zahřeje na 90°C zbývající kapalina a nejen v chladiči.

Napsal: čtv 27.12.2007 16:11
od fafejta
Vodní čerpadlo se zdá dobrý,protože to má okruh,myslím ten proud z trubičky pod zátkou v expanzce reagující na přidání plynu.Na dýzla to až nezvykle velmi dobře topí.Snížím otáčky při zahřívání aby kdyby.No a jinak asi budu vyčkávat co za závadu se případně ohlásí.Ale díky za rady.

Napsal: sob 29.12.2007 11:53
od tds
taky bych to viděl na přidírajícíse termostat. co to dělalo v létě?

Napsal: sob 29.12.2007 19:49
od fafejta
Já mám auto teprve dva týdny.Takže v létě se to může klidně i hřát.Dnes jsem jel v kuse 40 kiláků,motor se nehřál,ale výstupní hadice z chladiče byla studená.Jel jsem to v režimu do max. 3000ot/min.

Napsal: ned 30.12.2007 22:38
od kavanda
Je to dosti divný,

1.kontroluj stav vody - hlava nebo těsnění
2.až to bude ohřátý tak zkus teplotu chladiče nahoře i dole - může bejt KO(zarostlej)


přeju pevný nervy