Stránka 1 z 2

Napsal: pát 21.12.2007 21:43
od Lukasek
Vse OK, auto v super stavu najeto asi 150tis. normálně jedu asi 70km a najednou chcípnul motor a hotovo :-(. Startér normálně točí, ale nechytá :-(. Vyvozuji tedy, že tam nejspíš nejde nafta. Proč? Co s tím? Za rady budu rád. Díky :cry: :cry: :cry:

Napsal: pát 21.12.2007 23:21
od Huska
Lukasek píše:Vse OK, auto v super stavu najeto asi 150tis. normálně jedu asi 70km a najednou chcípnul motor a hotovo :-(. Startér normálně točí, ale nechytá :-(. Vyvozuji tedy, že tam nejspíš nejde nafta. Proč? Co s tím? Za rady budu rád. Díky :cry: :cry: :cry:
bud se totálně ucpal filtr nebo bych viděl chybu v podávacím čerpadle

Napsal: sob 22.12.2007 13:33
od tds
polemizovat nemá cenu. chce to diagnostiku

Napsal: sob 22.12.2007 13:59
od dexter
no diagnostika by ti určitě hodně pomohla.Ale kdyby si se v tom pokoušel hrabat i bez diagnostiky,mím oblíbeným favoritem je indukční snímač otáček,nebo jak se mu říká.Ovšem beru v úvahu tu alternativu,že čerpadlo je ok.
:roll:

Napsal: sob 22.12.2007 19:49
od Maxiczech
Nechat stát a po hodince se pkusit natočit.. Naskočí nebo má alespoň snahu?
Pokud ti to takhle náhle zdechlo, tak bych řekl, že se ti vys..l zavírací ventil paliva.

Napsal: sob 22.12.2007 20:52
od Rudolf1
Maxiczech píše:Nechat stát a po hodince se pkusit natočit.. Naskočí nebo má alespoň snahu?
Pokud ti to takhle náhle zdechlo, tak bych řekl, že se ti vys..l zavírací ventil paliva.
čerpadlo v nádrži, zjistit zdali funguje. potom je tam ještě jedno čerpadlo a to je někde pod podlahou. při pohledu na palivový filtr najdeš průhlednou trubičku. zjistit zdali v ní nejsou bublinky.

Napsal: úte 25.12.2007 15:49
od maxpayne111
Nazdárek, kdepak se ten zavírací ventil paliva dá najít. Mám takovej pocit, že mě to dělá ono. A jak zjístím, že je funkční?

Napsal: stř 26.12.2007 01:17
od roan
mam takovej pocit ze ho tam nikde nenajdes :-) jedinej ventil co tam je tak je regulacni tlakovy ventil a ten je na vysokotlakym cerpadle.
maxpayne111 píše:Nazdárek, kdepak se ten zavírací ventil paliva dá najít. Mám takovej pocit, že mě to dělá ono. A jak zjístím, že je funkční?

Napsal: stř 26.12.2007 12:12
od dist01
tak tak čerpadlo je v motoru, podle mého to bude paliváč

Napsal: stř 26.12.2007 14:45
od maxpayne111
Myslíte, že to může dělat tem ventil? Teď jsem ještě kolem toho běhal a zjístil jsem, že jsou slišet čerpadla a před vstřikovacím jako by se ta nafta vracela. Zkoušel jsem i odpojit hadici u filtru a je tam tlak jako blázen. A když vezmu za tu průhlednou hadici tak i cejtím jak tím proudí nafta.

Napsal: stř 26.12.2007 16:38
od starML
maxpayne111 píše:... kdepak se ten zavírací ventil paliva dá najít. A jak zjístím, že je funkční?

Uzavírací ventil paliva tzv. "chcípák" najdeš na levé straně motoru (ve směru jízdy) vedle vysokotlakého čerpadla. Vedle je taky alternátor. Ale nechce se mi to rozebírat - tak alespoň foto z výkresu :
http://sweb.cz/vs31/IMAGE_00314.jpg
http://sweb.cz/vs31/IMAGE_00312.jpg

Na obrázku vidíš levý dolní roh vany kabelové sady. Ten kabel s dvojpólovým konektorem BOSCH X2262 vychází přímo z levého dolního rohu. Vpravo od něj je kabel trojpólu X6524 vedoucí k alternátoru. Jdi po něm až k vaně a pak nahmatej ten vývod vlevo. Jdi po něm zase dopředu, až ke konektoru. Opatrně odehni zajišťovací jazýček toho X2262 a vytáhni nahoru - netahat za dráty!!! Jde to ztěžka, je tam oranžová těsnící gumička. Zkontroluj zasunutí drátů v tom konektoru (samice) co vytáhneš a kolíky ve ventilu. Oboje prostříkni Kontoxem (lihem), očisti malým štětečkem a opatrně nasaď zpět, až to zajištění konektoru cvakne.

Vyzkoušej, že ve zdířkách toho konektoru X2262 se musí při zapnutí klíčku do druhé polohy objevit 12 Voltů. Funkci ventilu zjistíš tak, že ventil cvaká, když Ti bude druhá osoba zapínat klíček z první do druhé polohy (ve třetí už startuje, tak to už ne).

Napsal: stř 26.12.2007 17:58
od maxpayne111
Bomba, super. Děkuji mooooc. Jsem moc rád, že jsem narazil na tohle fórum. Jste tady super a fakt dokážete poradit. Nebudu otálet a jdu se na to hned podívat. Ještě jednou dík.

Napsal: čtv 27.12.2007 19:41
od Panaque
to maxpayne111:

Dej prosím vědět jak jsi pochodil...

Dnes jsem natankoval u své Shell V-Power Diesel jako vždy ze stejnéího stojanu. Pak jsem normálně nastartoval, zajel nakoupit a když jsem přišel k autu nebylo možné nastartovat.

Startér točí jak o život ale motor nechce chytit!!! Musel jsem to odtáhnout (docela sranda bez posilovačů :evil: ) a ted mi hnije v garáži a nevím co s tím...

Zkusím zmiňovaný postup a dám kdyžtak taky vědět...

Kdyby prosím měl kdokoli jakýkoli nápad, dejte prosím vědět :wink:

Díky předem

V tuhle chvíli asi ten největší zoufalec :evil:

Napsal: pát 28.12.2007 15:33
od maxpayne111
Ahojky, já už jsem byl na diagnostice a mám v tahu čerpadlo a relé, ale nevim jestli podávací nebo vysokotlaký. Jsem bez auta taky celkem zoufalej, ale co se dá dělat.

Napsal: pát 28.12.2007 20:51
od Panaque
maxpayne111 píše:Ahojky, já už jsem byl na diagnostice a mám v tahu čerpadlo a relé, ale nevim jestli podávací nebo vysokotlaký. Jsem bez auta taky celkem zoufalej, ale co se dá dělat.
Tak přesně tohoto se obávám, 18k se mi teď zrovna nehodí narvat do plechovky :evil:

Napsal: pát 28.12.2007 23:26
od sklar
mám fungl nový za deset

Napsal: stř 02.01.2008 12:00
od Milhaus_
taky jsem resil problem ze auto zdechlo a neslo nastartovat - a asi za hodinu zase jo .. po par dnech se to umoudrilo a ja najel v pohode asi 500km a znovu stejny problem, nakonec to bylo podavaci cerpadlo v nadrzi, stoji 3800 bez DPH, zjistoval jsem i to tlakovy (je zespodu pod plastovym krytem pod sedackou ridice) stoji tusim cca 5700 bez DPH - takze to neni tak hrozny...
pochopitelne pokud by to bylo vysokotlaky mechanicky v motoru to uz by byl jinej mazec ;)

Napsal: pon 07.01.2008 00:11
od Lukasek
Všechny zdravím. Můj problém byla prasklá pojistka od toho tlakovacího čerpadla u prahu řidiče.
Takže diagnostika + práce 800,- :-)

Už jsem najel asi 1000 km a zatím Ok. Bylo mi ovšem řečeno, že je to zřejmě známka toho, že to vysokotlaké čerpadlo je již možná lehce načaté :( , tak uvidíme, snad vydrží :-)

díky všem a hodně Km bez potíží :-) 8)

Napsal: pon 07.01.2008 00:35
od Panaque
Že nás to teď všechny 530d potkalo... :roll: :roll: :roll:

ě by zima, nebo nalítaný Km :roll:

Napsal: pon 07.01.2008 00:56
od Lukasek
Panaque píše:Že nás to teď všechny 530d potkalo... :roll: :roll: :roll:

ě by zima, nebo nalítaný Km :roll:

Už víš co s tím máš???