Stránka 1 z 1
Napsal: pon 03.12.2007 14:12
od VELMEN
Jeden chlápek mi říkal,že když u staršího báva/mám e34/ dám pryč lambdu/pokud už je jetá/ tak udělám líp než ji tam nechat rozesranou a navíc auto pojede líp a s lepší spotřebou. Na emisích mi řekli,že lambda bude asi ko. Zak jsem zvědav na vaše postřehy..třeba je to píčovina a budete to dementovat,ale jen mě zajímá co je na tom pravdy...
Napsal: úte 04.12.2007 02:42
od Demostenes
Jestli ti rekli ze je KO, tak kup novou. Nechapu co resis. Spotreba i bez lambdy bude o dost vetsi, tech 1700,- co to stoji prece neni zadna velka investice.
Napsal: úte 04.12.2007 11:04
od VELMEN
Včera mi zrovna kluk co sem taky chodí říkal,že je to v pohodě, vyhodí se katík, dá se tam rezonátor a na konec tý lambdy nějakej plastovej sráč,aby to nedávkovalo špatně váhu vzduchu,ale co hlavně mě zaujalo,že to přidá tak 10 koníků. Jinak vím,že lambda není nic nákladného.
Napsal: úte 04.12.2007 15:53
od Demostenes
VELMEN píše:Včera mi zrovna kluk co sem taky chodí říkal,že je to v pohodě, vyhodí se katík, dá se tam rezonátor a na konec tý lambdy nějakej plastovej sráč,aby to nedávkovalo špatně váhu vzduchu,ale co hlavně mě zaujalo,že to přidá tak 10 koníků. Jinak vím,že lambda není nic nákladného.
Nic to neprida. KRAVINA. Plastovej srac kravina. Jaky nedavkovalo spatne vahu vzduchu? Co je to za blabol?
A spotreba ti klidne vyleze o 5-10 litru. Btw, i vyhozeni katalazatoru muze byt nekdy na skodu, protoze cele vyfukove potrubi je na to navrzene. Vyhozenim katu vyrazne zmenis charakteristiku vyfukoveho potrubi, coz se muze projevit jak vyssi spotrebou, tak nizsim vykonem.
Lambda reguluje bohatost smesi. A pokud nema ridici jednotka informace od lambdy, jede defaultne na bohatou smes (na chudou by to mohlo propalit pisty). Coz znamena smrad benzinu okolo auta a znatelne vyssi spotrebu.
Vykon bych spis resil tak, ze si das vsechno do puvodniho stavu a opotrebovany dily koupis novy.
Napsal: úte 04.12.2007 16:03
od respect541
Napsal: úte 04.12.2007 21:26
od VELMEN
Demostenes: Tak to asi dám jaře úplně do kupy a původního stavu..preventivně vyměním i váhu vzduchu,vzduch. filtr už je. Ale je to divný,že je ta lambda ko ..jezdím za 10...ale oni to asi na emisích vidí v tý diagnostice.
Jinak fakt prodávám jak jsem koupil vesměs tomu houno rozumim,ale snažim se ledacos pochytit:-).
Napsal: stř 05.12.2007 02:46
od Demostenes
Ja kdyz mel v haji lambdu, tak na volnobeh to docela kourilo, auto obcas dostalo zachvat kuckani, smrdela bohata smes a samozrejme spotreba dost nahoru. Nicmene priznaky mohou byt i o dost mirnejsi....
Napsal: stř 05.12.2007 02:48
od Demostenes
VELMEN píše:Demostenes: Tak to asi dám jaře úplně do kupy a původního stavu..preventivně vyměním i váhu vzduchu,vzduch. filtr už je. Ale je to divný,že je ta lambda ko ..jezdím za 10...ale oni to asi na emisích vidí v tý diagnostice.
Jinak fakt prodávám jak jsem koupil vesměs tomu houno rozumim,ale snažim se ledacos pochytit:-).
10 neni zly, ale zalezi, co mas za motor

Napsal: stř 05.12.2007 12:22
od Jawak
Já jezdím s vadnou lambdou někdy i přes 10, motor M42 iS

Napsal: stř 05.12.2007 15:33
od milo
pokud nemas prave 518i tak je 10 l adekvatni spotreba. me kdyz se na 525i m20 v zime vysrala labmda, smrdelo to jak svine a zralo 16-19/100
Napsal: stř 05.12.2007 18:14
od respect541
a de presne najdem tu lambdu .... cem to pozret .... nema niekto nejake foto alebo nieco????
Napsal: stř 05.12.2007 22:17
od Jawak
Lambda sonda je našroubovaná v katalyzátoru zespodu auta, dostaneš se k ní jedině když je auto zvednuto na zvedáku.
Pozor - někdy nejde povolit, zvlášť pokud je původní a odrovnáš i katalyzátor...

Napsal: stř 05.12.2007 23:43
od Demostenes
Jawak píše:
Pozor - někdy nejde povolit, zvlášť pokud je původní a odrovnáš i katalyzátor...

Pokud nejde povolit, je treba nahrat autogenem. Nicmene nejspise zustane kus lambdy v zavitu, takze je pak treba vzit zavitnik (18x1,5) a protahnout zavit. Pokud by se zavit uplne zkurvil, existuji sady na opravu zavitu pro lambdy (odvrta se to a da se tam zavitova vlozka). Smutne je, ze tutu imho naprosto zakladni vybavu nema skoro zadny servis. Pritom zavitnik na lambdu mam doma i ja.
Napsal: pát 07.12.2007 10:45
od VELMEN
Mám 525i 24V proto mi přijde 10l ok. Známej říkal dokud to takhle jede tak váhu vzduchu a lambdu neřešit..až když to začne srát,ale zas si říkám ta vadná lambda může asi zasírat motor nebo tak ne? Na jaře se stejně bude muset přetěsnit chčije tam olej tak to asi vezmu při jednom..
Napsal: pát 07.12.2007 14:11
od Demostenes
Pokud je lambda v haji, tak to nici katak. Pokud zere 10, tak zas tak v haji nebude ale jinak si myslim, ze by to mohlo zrat s dobrou lambdou o neco mene, ale pokud neresis nejaky ten litr a emise.....Ono taky zalezi jak MOC je lambda v haji. To by pak spotreba stoupla opravdu vyrazne.
Napsal: pát 07.12.2007 15:10
od Jawak
Právě jsem objednal λ-sondu v Auto Marti Bern-Niederwangen, č. dílu 11 78 1 247 235 (L=380mm), cena 131,10 € vč. DPH
a bude snad konečně pokoj...
u iS jsem našel že λ-sonda není našroubovaná přímo v katalyzátoru (jako znám z 320i a 325i), nýbrž před KATem.
Jen tak pro zajímavost- u některých Oplů jsou dvě λ-sondy, jedna je před KATem a druhá je za KATem. U jiných Oplů jsou λdy hned ve svodech, ideální přístup...
Napsal: pon 10.12.2007 13:27
od berkelay
já jsem před pár měsíci koupil novou lambdu bosh a zatím jsem ji ještě nevyměnil, chtěl bych se zeptat, jak je to s "resetem" RJ, prý se má po výměně lambdy dělat (odpojit na pár minut baterii), aby se načetly nové hodnoty. Co je na tom pravdy ?
Napsal: pon 10.12.2007 23:43
od Demostenes
berkelay píše:já jsem před pár měsíci koupil novou lambdu bosh a zatím jsem ji ještě nevyměnil, chtěl bych se zeptat, jak je to s "resetem" RJ, prý se má po výměně lambdy dělat (odpojit na pár minut baterii), aby se načetly nové hodnoty. Co je na tom pravdy ?
Pokud vim, tak to potreba neni. A prakticka zkusenost se take prikladni k tomu, ze ne.
Napsal: úte 11.12.2007 13:36
od Jawak
Tož vyzkůšáme, otec mě přiveze lambdu snad o víkendu, jen jsem zvědav, jestli se mě ji podaří povolit...
