Stránka 1 z 2

Napsal: sob 17.11.2007 12:17
od k2
Po několika zimách s klasickými bavoráky, kdy mě každé i malé sněžení přivádělo k zoufalství (raní dojíždění do práce), jsem to před dvěma lety vzdal a po prvním sněžení BMW uklidil pod plachtu do stodoly a raději jezdil služebním s předním náhonem.
Vše se změnilo letos, kdy jsem se svou ženou koupil nemovitost snad na nejvyšším obyvatelném kopci moravskoslezského kraje :) , tudíž vyvstala povinost koupit 4x4. Rozhodl jsem se pro iX ve verzi s automatem kvůli občasným jízdám manželky.
Už jsem tady psal dva příspěvky o běžném provozu v normálních podmínkách a trochu jsem si povzdechl nad těžkopádnějším a neutrálním (nezábavným) chováním verze iX. Po prvních jízdách na sněhu beru zpět a smekám před konstruktéry BMW, jak se jim podařilo sladit výkon motoru, odstupňování převodovky a jemné zásahy uzávěrky zadního diferenciálu. Při jízdě na sněhu je skutečně znát, že auto ladili někde na dalekém severu. Z těžkopádného ''pantáty'' z Bavor se najednou stalo velice příjemné svižné a hlavně zábavné auto, kdy můžete v pohodlíčku a teple absolvovat i dlouhé trasy za hustého sněžení a mrazu nebo na to šlápnout a jezdit každou zatáčku dvěma napřed (bez manželky - ta většinou funguje jako bezvadná kontrola trakce :D )
Kdysi jsem si stěžoval na nízký výkon motoru, beru zpět, při jízdě na sněhu se dá jeho výkon nádherně dávkovat a společně s ''lehčími '' převody přispívá k perfektní trakci. Kdyby měl o 50 PS víc, jak jsem si přál, auto by častěji ''hrabalo'' a takhle je to perfektní. Další co jsem teď ocenil byla váha auta. Tam, kde ostatní musí zpomalit, protože na hlubokém rozbředlém sněhu to s nima hází ze strany na stranu, já jedu jako po kolejích a kola díky váze auta tu sračku rozrážejí jako ledovec. V běžném provozu na sněhu jedete tak o 30% rychleji než všichni ostatní, neustále dojíždíte pomalejší auta a za naprostého pocitu suveréní ovladatelnosti, kdy auto dělá přesně to, co po něm chcete (i v hlubším rozbředlém sněhu) je předjíždíte. To není ''machrování'' ale jako příměr k ostatním autům. Ještě nikdy jsem nejel s tak ovladatelným autem na sněhu.
Další věcí je, že auto se i v hlubokém sněhu bez problému dostane i tam kde by mě to bez problému nenapadlo - nádhera. Kontrolka uzávěrky zadního difu se rozbliká jen občas a to už musím pedál tlačit hodně do podlahy! Abysta auto rozhodili musíte hodně trhnout volantem a plný plyn, jakmile povolíte auto se okamžitě srovná. Jediné na co si musím dávat pozor je brždění, při jízdě totiž naprosto zapomenete na to že jedete na sněhu a při brždění to najednou dlouho trvá, ABS se snaží seč může, to je jediné co vám připomene že jedete na sněhu. Mimochodem ABS je nějak daleko citlivěji nastavené...nebo že bych jezdil tak svižně a neuvědomoval si to ...?
Jinak auto zrychluje, šplhá do kopců jako v srpnu...prostě paráda! :D
Mí noví sousedé v mém novém bydlišti jsou v šoku z toho že na náš kopec se svými krabicemi tak tak vyšplhají ''a ten novej tu rajtuje s Bavorákem jakoby se nechumelilo (netuší, že je to 4x4), já jim vždy na půl huby odpovím: Když to umíte je to brnkačka'' :roll:

PS:Co takhle naplánovat nějaký sraz iX-ek na sněhu? třeba to pojmout jako rodinný víkend na horách?

Napsal: sob 17.11.2007 21:30
od alesjungmann
hmm, ix nemám, ale fandím, zrovna tenhle týden nejvíc :driver:

Napsal: ned 18.11.2007 10:56
od ACDC
Ale poslední klasická čtyřkolka je E30 325iX,žádná elektronika mezinápravák
natvrdo, vzadu samosvor - vždy zabírají 3 kola.Mají je oba mí synové.
Je fakt,že když ji utrhneš,nedá se už nic moc dělat.Zažil jsem s tím zajímavé situace,když se začne točit,neuděláš nic.Ale vyjede moc, kámoš s tím jezdil po sjezdovce a lidi nechápali.Zdar ACDC

Napsal: ned 18.11.2007 14:10
od Francis
E34 iX na tom není tak špatně jako E46xi/xd, E34 má mezinápravový diferenciál s viskozní spojkou (stejně jako E30) a zadní diferenciál má svornost řízenou elektrohydraulicky, svíráním lamelové spojky (E46 má všechny tři diferenciály otevřené a "svornost" řešenou přibržďováním kol).
S E34 iX se chová stejně jako E30 iX, měl jsem oboje.

Napsal: ned 18.11.2007 16:31
od landys
Jáááá chcííí takýýý :-)
Neviděli jste někde pěknou na prodej? Nejspíš ideálně pětkový kombík, budu muset uvažovat o změně...

Napsal: pon 19.11.2007 11:07
od frantisek
landys píše:Jáááá chcííí takýýý :-)
Neviděli jste někde pěknou na prodej? Nejspíš ideálně pětkový kombík, budu muset uvažovat o změně...
Jedna moc pěkná je v bazaru :wink:

Napsal: pon 19.11.2007 11:18
od kupca
Jen doplním Francise, 525iX měla i elektromagnetickou uzávěrku mezinápravového diferenciálu. :-) (tu jsem měl já)
A jinak pětka v kombíku vyjela víc, než trojka v kombíku. Trojka spíš hrnula sníh pod sebe a pětka před sebou. Asi proto, že tam byl rozdíl ve váze auta. (Taky jsem měl obojí) Ale na iX se mi líbilo nejvíc, když se roztočila kolem osy. Zadokolce "stojí čumák" a točí se zadkem kolem. iX mělo osu otáčení uprostřed. A dokud se mu neprotáčela všechna kola vyjel z čehokoli.

Napsal: pon 19.11.2007 12:23
od Rejchy
A jak je na tom IX se spolehlivostí pohonu 4x4 po více kilometrech,250 tis. km a více?

Napsal: pon 19.11.2007 12:31
od Francis
Měl jsem celkem 4 kousky iX a jen u jednoho byl trochu slyšet kloub v předním kole, jinak naprosto bez problémů. Je třeba hlídat pneu a mít vždy všechny čtyři stejné, jinak se nejspíš protočí přední kardan v drážkovaném náboji ve vývodu předního diferenciálu a nebo vyvaří viscospojka v mezinápravovém nebo zadním diferenciálu. Mě se to za těch asi čtvrt milionu najetých km ve všech čtyřkolkách nestalo, ale znám tři případy, kde přeskakovalo drážkování předního kardanu vinou jízdy několik set km s rezervem na předním kole s jiným rozměrem pneu než na zbytku auta.

Napsal: pon 19.11.2007 16:27
od Miguel
Pár zážitků s Ixem taky mám a je fakt, že když jsem zapoměl při jízdě na horskou chatu odbočit tam kam jsem měl a řinul jsem si to do krkonšských kopců,lesů a hájů , úzkou lesní cestou nic netušící špatného směru, bylo mi po chvilce divné, že potkávám pouze skupinky běžkařů, kteří nevěřícně kroutí hlavou kde se tady sakra bere ten baworák, když je tady cesta maximálně pro rolbu a uskakují do závějí s kapičkou naděje ,že po mě zbyde ještě alespoň kousek jejich stopy. A to netušily, že to asi po 3 kilometrech na prvním místě co to šlo otáčim a jedu tou samou cestou zpátky :lol:

Napsal: pon 19.11.2007 17:27
od k2
Natočil jsem takové krátké video.

http://www.youtube.com/watch?v=h53dXeA7PPU

a kdyby to nešlo, zadejte: http://www.youtube.com a do vyhledávače :

BMW 525 iX touring - test 1

-kvalita nic moc, ale aspoň pro představu.

Zdar K2

Napsal: úte 20.11.2007 07:47
od ajfel
ja mam na aute skoro 280tkm ...
mam ho asi 30tkm a zatim mechanicky uplne ok (diferaky, rozvodovka, atd).
blbne elektronika nebo hydraulika uzavery zadniho diferencialu.
po startu vsechno v pohode - i funguje a po par km jizdy se rozsviti kontrolka a uzavera nejede.
po repasi serva to bylo asi mesic ok. pak to zaclo zas. bud to muse byt servem, nebo nejakym cidlem v RJ IX ...
nove servo kupovat nebudu :) na vyhrabani staci chcipnout, startnout a jede to a na normlani jezdeni to preziju bez zadni uzavery, samosvor tam je ...

jinak se s tim jezdi neskutecne dobre - proste, jak pise k2 :)

petr

Napsal: úte 20.11.2007 10:15
od Francis
ajfel píše:... na normalni jezdeni to preziju bez zadni uzavery, samosvor tam je ...
Tak jsi trochu na omylu, pokud ti sviti kontrolka zluteho trojuhelniku, tak zadni deiferencial nesvira. Neni tam klasicky samosvor, ale treci spojka svirana hydraulikou a cele je to ovladane elektronikou.

Pises, ze po repasi serva se to na cas zlepsilo, mozna by pomohlo vycistit cely hydraulicky system a mozna nefunguje tlakovy zasobnik na hydraulickem rozvadeci na PP podbehu v motorovem prostoru. Mas tam nalite ATF (cervene) a nebo Pentosin (zelene)?

Napsal: úte 20.11.2007 13:43
od ajfel
Francis píše:
ajfel píše:... na normalni jezdeni to preziju bez zadni uzavery, samosvor tam je ...
Tak jsi trochu na omylu, pokud ti sviti kontrolka zluteho trojuhelniku, tak zadni deiferencial nesvira. Neni tam klasicky samosvor, ale treci spojka svirana hydraulikou a cele je to ovladane elektronikou.

Pises, ze po repasi serva se to na cas zlepsilo, mozna by pomohlo vycistit cely hydraulicky system a mozna nefunguje tlakovy zasobnik na hydraulickem rozvadeci na PP podbehu v motorovem prostoru. Mas tam nalite ATF (cervene) a nebo Pentosin (zelene)?
aha ... tak teda jede jenom 4x4 bez uzaver ... hmm ...
na diagnostice chyba neni ..
jak vycistit hydraulicky system? jak overit tu kouli??
funguje to tak 2-10km, pak se rozsviti ...
po dalsim startu to same ...
kupca psal, ze mel spatne cidlo v tom rizeni ix - u tlakoveho zasobniku ...
ale zvlast to vymenit nejde a cele je to pekelne drahe ....

Je tam pentosin CHF11 ...

dik

Napsal: úte 20.11.2007 14:47
od Francis
Leda zkusit hydro-unit rozebrat, čidlo vypreparovat a zkusit někde sehnat. Kupovat nový celý bazmek za skoro 39 tisíc bez DPH je utopie.
Zda funguje čidlo a tlakový zásobník by mohli poznat na diagnostice?

Napsal: stř 21.11.2007 10:48
od ajfel
Francis píše:Leda zkusit hydro-unit rozebrat, čidlo vypreparovat a zkusit někde sehnat. Kupovat nový celý bazmek za skoro 39 tisíc bez DPH je utopie.
Zda funguje čidlo a tlakový zásobník by mohli poznat na diagnostice?
cidlo ani tlakovy zasobnik to nehlasilo (na diagnostice jsem byl)
hlasilo to neco jako - chyba cidla u jednoho kola, pokud je stejna chyba i u abs.
pokud ne, jedna se o chybu vedeni mezi jednotkama.
abs bylo ciste, dane cidlo jsem zkousel menit.

pak to (po roce) pomohlo po te repasi serva. na asi mesic ..
predtim ale byl cely system vzadu odvzdusnen .. tak kdovi, jestli to nesouviselo s tim. jemne prolina zatezovy regulator na nivo ...

kupca psal, ze cidlo vypreparovat bez zniceni nejde .. ze na to koukal.

a kdyby to byl tlakovy zasobnik ... tak by to podle me po opakovanem staru asi zase nejelo ...

proste to funguje a pak to neprojde nejakym testem behem jizdy a vypne se to, po novem startu to trva zhruba stejne dlouho ...

je to takove divne .. a neznam nikoho, kdo by se v tom vyznal tak, ze by rek, co tomu je a vyresil to v rozumne dobe a za rozumne penize.

petr

Napsal: stř 21.11.2007 12:27
od kupca
Petře čidlo jde ven, to problém není. Ta jednotka jde rozebrat celá 2 ventily a dvě tlaková čidla (spínače). Jen jsem nikde nesehnal jiné. Mě na diagnostice řekli, že je nízký tlak v systému. Nebyli schopní mi říct jaký tlak tam má být. Když jsem pak na svorkovnici čidlo "zkratoval", tak pustil tlak do diferáku i sepla elmagnetická spojka mezinápravového diferenciálu. Jenže to čislo není sepnuté pořád, musí i vypínat (právě po přepuštění do diferáku) Takže nemůže být nakrátko pořád. Jednotka to vyhodnotí jako chybu. Je to tlakový spínač.

Napsal: stř 21.11.2007 15:59
od k2
K té spolehlivosti:

Auto mám krátce, má najeto podle tacho 200000km, zatím jsem hned po koupi nechal vyměnit manžety na předních poloosách, veškeré náplně včetně převodovky.
Nikde nic nehučí vše zatím v poho. Nedávno mi odešla vodní pumpa a podle technika BMW, byla ještě origo v plastu tak ty kilometry sedí.

K2

Napsal: čtv 22.11.2007 00:39
od landys
Nebuď záhadnej a prozraď kde ;-)
frantisek939 píše:
landys píše:Jáááá chcííí takýýý :-)
Neviděli jste někde pěknou na prodej? Nejspíš ideálně pětkový kombík, budu muset uvažovat o změně...
Jedna moc pěkná je v bazaru :wink:

Napsal: čtv 22.11.2007 08:03
od ajfel
landys píše:Nebuď záhadnej a prozraď kde ;-)
frantisek939 píše:
landys píše:Jáááá chcííí takýýý :-)
Neviděli jste někde pěknou na prodej? Nejspíš ideálně pětkový kombík, budu muset uvažovat o změně...
Jedna moc pěkná je v bazaru :wink:
no v sekci prodej :)
a kdyby ses na ni jel do opavy podivat, dej vedet :)

hledam .. a je tady:
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... ic&t=35115

petr