Napsal: sob 17.11.2007 12:17
Po několika zimách s klasickými bavoráky, kdy mě každé i malé sněžení přivádělo k zoufalství (raní dojíždění do práce), jsem to před dvěma lety vzdal a po prvním sněžení BMW uklidil pod plachtu do stodoly a raději jezdil služebním s předním náhonem.
Vše se změnilo letos, kdy jsem se svou ženou koupil nemovitost snad na nejvyšším obyvatelném kopci moravskoslezského kraje
, tudíž vyvstala povinost koupit 4x4. Rozhodl jsem se pro iX ve verzi s automatem kvůli občasným jízdám manželky.
Už jsem tady psal dva příspěvky o běžném provozu v normálních podmínkách a trochu jsem si povzdechl nad těžkopádnějším a neutrálním (nezábavným) chováním verze iX. Po prvních jízdách na sněhu beru zpět a smekám před konstruktéry BMW, jak se jim podařilo sladit výkon motoru, odstupňování převodovky a jemné zásahy uzávěrky zadního diferenciálu. Při jízdě na sněhu je skutečně znát, že auto ladili někde na dalekém severu. Z těžkopádného ''pantáty'' z Bavor se najednou stalo velice příjemné svižné a hlavně zábavné auto, kdy můžete v pohodlíčku a teple absolvovat i dlouhé trasy za hustého sněžení a mrazu nebo na to šlápnout a jezdit každou zatáčku dvěma napřed (bez manželky - ta většinou funguje jako bezvadná kontrola trakce
)
Kdysi jsem si stěžoval na nízký výkon motoru, beru zpět, při jízdě na sněhu se dá jeho výkon nádherně dávkovat a společně s ''lehčími '' převody přispívá k perfektní trakci. Kdyby měl o 50 PS víc, jak jsem si přál, auto by častěji ''hrabalo'' a takhle je to perfektní. Další co jsem teď ocenil byla váha auta. Tam, kde ostatní musí zpomalit, protože na hlubokém rozbředlém sněhu to s nima hází ze strany na stranu, já jedu jako po kolejích a kola díky váze auta tu sračku rozrážejí jako ledovec. V běžném provozu na sněhu jedete tak o 30% rychleji než všichni ostatní, neustále dojíždíte pomalejší auta a za naprostého pocitu suveréní ovladatelnosti, kdy auto dělá přesně to, co po něm chcete (i v hlubším rozbředlém sněhu) je předjíždíte. To není ''machrování'' ale jako příměr k ostatním autům. Ještě nikdy jsem nejel s tak ovladatelným autem na sněhu.
Další věcí je, že auto se i v hlubokém sněhu bez problému dostane i tam kde by mě to bez problému nenapadlo - nádhera. Kontrolka uzávěrky zadního difu se rozbliká jen občas a to už musím pedál tlačit hodně do podlahy! Abysta auto rozhodili musíte hodně trhnout volantem a plný plyn, jakmile povolíte auto se okamžitě srovná. Jediné na co si musím dávat pozor je brždění, při jízdě totiž naprosto zapomenete na to že jedete na sněhu a při brždění to najednou dlouho trvá, ABS se snaží seč může, to je jediné co vám připomene že jedete na sněhu. Mimochodem ABS je nějak daleko citlivěji nastavené...nebo že bych jezdil tak svižně a neuvědomoval si to ...?
Jinak auto zrychluje, šplhá do kopců jako v srpnu...prostě paráda!
Mí noví sousedé v mém novém bydlišti jsou v šoku z toho že na náš kopec se svými krabicemi tak tak vyšplhají ''a ten novej tu rajtuje s Bavorákem jakoby se nechumelilo (netuší, že je to 4x4), já jim vždy na půl huby odpovím: Když to umíte je to brnkačka''
PS:Co takhle naplánovat nějaký sraz iX-ek na sněhu? třeba to pojmout jako rodinný víkend na horách?
Vše se změnilo letos, kdy jsem se svou ženou koupil nemovitost snad na nejvyšším obyvatelném kopci moravskoslezského kraje

Už jsem tady psal dva příspěvky o běžném provozu v normálních podmínkách a trochu jsem si povzdechl nad těžkopádnějším a neutrálním (nezábavným) chováním verze iX. Po prvních jízdách na sněhu beru zpět a smekám před konstruktéry BMW, jak se jim podařilo sladit výkon motoru, odstupňování převodovky a jemné zásahy uzávěrky zadního diferenciálu. Při jízdě na sněhu je skutečně znát, že auto ladili někde na dalekém severu. Z těžkopádného ''pantáty'' z Bavor se najednou stalo velice příjemné svižné a hlavně zábavné auto, kdy můžete v pohodlíčku a teple absolvovat i dlouhé trasy za hustého sněžení a mrazu nebo na to šlápnout a jezdit každou zatáčku dvěma napřed (bez manželky - ta většinou funguje jako bezvadná kontrola trakce

Kdysi jsem si stěžoval na nízký výkon motoru, beru zpět, při jízdě na sněhu se dá jeho výkon nádherně dávkovat a společně s ''lehčími '' převody přispívá k perfektní trakci. Kdyby měl o 50 PS víc, jak jsem si přál, auto by častěji ''hrabalo'' a takhle je to perfektní. Další co jsem teď ocenil byla váha auta. Tam, kde ostatní musí zpomalit, protože na hlubokém rozbředlém sněhu to s nima hází ze strany na stranu, já jedu jako po kolejích a kola díky váze auta tu sračku rozrážejí jako ledovec. V běžném provozu na sněhu jedete tak o 30% rychleji než všichni ostatní, neustále dojíždíte pomalejší auta a za naprostého pocitu suveréní ovladatelnosti, kdy auto dělá přesně to, co po něm chcete (i v hlubším rozbředlém sněhu) je předjíždíte. To není ''machrování'' ale jako příměr k ostatním autům. Ještě nikdy jsem nejel s tak ovladatelným autem na sněhu.
Další věcí je, že auto se i v hlubokém sněhu bez problému dostane i tam kde by mě to bez problému nenapadlo - nádhera. Kontrolka uzávěrky zadního difu se rozbliká jen občas a to už musím pedál tlačit hodně do podlahy! Abysta auto rozhodili musíte hodně trhnout volantem a plný plyn, jakmile povolíte auto se okamžitě srovná. Jediné na co si musím dávat pozor je brždění, při jízdě totiž naprosto zapomenete na to že jedete na sněhu a při brždění to najednou dlouho trvá, ABS se snaží seč může, to je jediné co vám připomene že jedete na sněhu. Mimochodem ABS je nějak daleko citlivěji nastavené...nebo že bych jezdil tak svižně a neuvědomoval si to ...?
Jinak auto zrychluje, šplhá do kopců jako v srpnu...prostě paráda!

Mí noví sousedé v mém novém bydlišti jsou v šoku z toho že na náš kopec se svými krabicemi tak tak vyšplhají ''a ten novej tu rajtuje s Bavorákem jakoby se nechumelilo (netuší, že je to 4x4), já jim vždy na půl huby odpovím: Když to umíte je to brnkačka''

PS:Co takhle naplánovat nějaký sraz iX-ek na sněhu? třeba to pojmout jako rodinný víkend na horách?