Stránka 1 z 2

Napsal: pát 19.10.2007 14:20
od renekovac71
som novym tuna,a taktiez prvykrat vlastnim BMW 525i/rv.93,24V.potrebujem poradit.pripravujem auto na ,,TUV,,-stk v DE.problemi mi roby predna naprava.
1-ked skocim na brzdu pocujem nieco klepnut-brzdi normalne,oblozenie je nove.
2-ked idem po hrboloch strasne mi buchoce predna naprava,motor nie,simeringi su v pohode.hrkoce to aj pri pribrzdovani v zakrute.
3-velka vola volantu a taha do prava.
4-predne gumi mi zdiera-pravu z vonka po celom obvode a lavu z vnutra-co treba nadstavyt?
5-rucna brzda-chyta len prave zadne kolo,lave je volne..da sa to nejak zostelovat?som niekde cital ze srobovakom cez dieru v bubne kolesa..

tlmice idem menit predne+predok brz.disky+loziska ,,ceny zaktore to mam objednane z FISCHLEINU--2x111.-€,2x56.-€,2x99.-,,tu som gdesi cital nehorazne ceny za tlmice do bmw..mislim ze origo za 111.-€ je slusne..inac z autom som nadmieru spokojny,motor slape tichucko jak hodinky..spotreba frankfurt am main bratislava-7,6L/100-priem.180km/h,inac mesto 8-11L/100km podla nalady.a ked ma naserie nejake audi a pod.tak I viac.ale to uz mam strach o zivot.

Napsal: pát 19.10.2007 15:17
od Aktel
vyměň přední tlumiče a mělo by to přestat boucht.

Napsal: ned 21.10.2007 13:25
od renekovac71
tak som vcera prezul na zimu aj z novimy alu ,,gumi-Pireli-205/55/16-wintersport+disky IMAGE,,vsetky som dal predtym vyvazit,gumi su nove,velmy dobre sedia..avsak mam novy problem,Uz to tak nebuchoce a nelomozi,dokonca uz nataha do prava..ale ked prekrocim rychlost 60-70 km/h mam problem udrzat volant v rukach a auto na ceste.robi to predne prava strana-pomali sa rozvybruje a nabere na sile az tak ze lieta celi predok.pojdem s tym do servisu,ale chcel bi som vediet co to moze byt aby som neplatil aj za nieco co je v poriadku..koleso sa nekyve ani jedno.vcera jak mi menili kola tak som skusal mikat roznymi castamy napravy,,vsetko pevne,,mam dost velku volu na riadeni,,ale ked mikam jednotlivymy kolami v predu,pri pomikani sa pomika aj na druhej strane..
moze to byt volov? mozu to robit tlmice,az do takej miery?alebo loziska?,ale kolesa sedia pevne..
ked sa mi stare gumi zdierali jedna z vonku a druha z dnuka,nemoze to byt zle nadstavena geometria praveho predneho kola?,lebo tlmice vypadaju dobre,auto ma predok dost vysoko,a pri tlaku na obe strany v predu auto hned vyskoci naspet hore a nekolise sa,len prava strana vrzga.moze mi niekto poradit..dikes.

Napsal: ned 21.10.2007 22:42
od PavelP
Zdravím,tohle je opravdu semeniště závad.
ad 1 - podle mého názoru je po smrti jedna z "kostí",nebo obě dvě (respektive čepy nebo silenbloky) je to ten díl co drží nápravu v pohybu - dopředu dozadu. Zkontrolovat
ad 2 - Zkontroluj vůle na táhlech stabilizátoru torzních kmitů - je to te díl nebo táhlo které jde z páky na tlumič (cca 20 cm dlouhé táhlo).
ad 3 - zkonroluj vůli na uložení páky převodky řízení - jinak nevím jak se dá seřídit tato vůle v převodce.To že tahá do prava můžou mít za následek ty vůle co jsem popsal v bodě 1.
ad 4 - to samé ale navíc můžou být po smrti příčná ramena - respektive jejich čepy.
ad 5 - dá se to seštelovat ,ale doporučil bych kontrolu obložení ruční brzdy .Měl jsem ten samý případ a obložení bylo KO.
PavelP

Napsal: pon 22.10.2007 00:02
od BaDDog
renekovac71 píše:som novym tuna,a taktiez prvykrat vlastnim BMW 525i/rv.93,24V.potrebujem poradit.pripravujem auto na ,,TUV,,-stk v DE.problemi mi roby predna naprava.
1-ked skocim na brzdu pocujem nieco klepnut-brzdi normalne,oblozenie je nove.
2-ked idem po hrboloch strasne mi buchoce predna naprava,motor nie,simeringi su v pohode.hrkoce to aj pri pribrzdovani v zakrute.
3-velka vola volantu a taha do prava.
4-predne gumi mi zdiera-pravu z vonka po celom obvode a lavu z vnutra-co treba nadstavyt?
5-rucna brzda-chyta len prave zadne kolo,lave je volne..da sa to nejak zostelovat?som niekde cital ze srobovakom cez dieru v bubne kolesa..

tlmice idem menit predne+predok brz.disky+loziska ,,ceny zaktore to mam objednane z FISCHLEINU--2x111.-€,2x56.-€,2x99.-,,tu som gdesi cital nehorazne ceny za tlmice do bmw..mislim ze origo za 111.-€ je slusne..inac z autom som nadmieru spokojny,motor slape tichucko jak hodinky..spotreba frankfurt am main bratislava-7,6L/100-priem.180km/h,inac mesto 8-11L/100km podla nalady.a ked ma naserie nejake audi a pod.tak I viac.ale to uz mam strach o zivot.
Caf..., Daj to nejakému mechanikovy celé zkontrolovat...
Uvažuj logicky...., vidím, že nejsi celkom machanicky zdatný čo sa týka auta..., veď e34 a ešte k tomu 525 nemá bubnové brzdy..., všetky su kotúčové...
Neber to v zlom..
Naozaj daj to niekam do servisu a oni ti povedia viacej... :wink:
Ušetrí ti to čas aj peniaze... :wink:
Inak e34 je good ...som mal ako prvé moje auto... BMW 520i peknú bielu.. :wink:

Napsal: pon 22.10.2007 07:00
od renekovac71
no e34 ma bubnovu brydu ,,rucna brzda,,lava strana nechyta,je KO.vcera som to premeral,mam zbiehavost prednych koliest,a sice v smere jazdy sa rozchadzaju (asi 1,5-2 cm)co je uz pri 80km/h velmi velka vola.z gemetriou si neporadim,idem dnes do servysu.dam vediet.ostatne bi som zvladol,len casom a priestorom som na tom naprd.jazdim s mojov BMkow ako kurier,takze ju potrebujem imer fit,mat.inac velmy dakujem za odpovede.

Napsal: pon 22.10.2007 10:15
od renekovac71
tak som naspet z servisu.bolo to zdvyhnute,potom to otestoval majitel servysu,previezol sa,a znova na zdvyhak.vsetko je v hode,vravel ze to vsetko treba komplet premazat,povymienat matky a srouby,spravyt geometrie /zistil sa odklon 3-3.5cm na stranu v smere jazdy.dnes mam zakaz jazdy po dialnici.bude spravena vola riadenia a potesilma ze bude aj TUF.sam vravel ze ma par kusov tychto aut.ze je to vynimocne auto hlavne starsie modeli vraj predbehli svoju dobe.a ze novy model by nekupoval.cele ma to vynde aj z TUF ,do 150.-€.takze ma to cele potesilo.zajtra dam vediet poobede ako sa to podarilo.diky vsetkym,za rady.

Napsal: úte 23.10.2007 06:45
od renekovac71
ano aj ja mam kotuce vsetkz stiry,sluzia na ubrzdenie tej hovadskej vahy.na slabsich autach su este stale len predne kotuce a auto brzdi len predkom,na silnejsich su 4 ry kotuce,prve sa aktivuju predne a potom zadne.ale rucka je stale bubnova.ked zhodis zadny kotuc mas tam bubnove oblozenie,sluzi ako rucna brzda,nema nic spolocne z normalnym brzdenim.
len tolko k brzdam.

Napsal: úte 23.10.2007 16:04
od BaDDog
renekovac71 píše:ano aj ja mam kotuce vsetkz stiry,sluzia na ubrzdenie tej hovadskej vahy.na slabsich autach su este stale len predne kotuce a auto brzdi len predkom,na silnejsich su 4 ry kotuce,prve sa aktivuju predne a potom zadne.ale rucka je stale bubnova.ked zhodis zadny kotuc mas tam bubnove oblozenie,sluzi ako rucna brzda,nema nic spolocne z normalnym brzdenim.
len tolko k brzdam.
Hmmm..., no aj na novších autach máš v niektorých prípadoch vzadu bubny...(napr. Fábia), záleži to ale od kubatúry (ako si spomýnal) a hlavne náhonu...
Preto BMW-čka majú všetky 4 kotúčovky...(zádny náhon)...
Napr. NISSAN Almera 1.5i (ben) mala vzadu bubny... ale ten istý rok/mesiac lenže 2.2DDCI (naf) mala už kotúče vzadu..
A ked brzdíš.., brzdia vždy naraz všetky 4..., s tým, že pomer predných a zadných je cca 2,5 : 0,5 brzdnej sily.. :wink:
A stou ručnou...., mal som 520i ale žiaden bubon na ručnú vzadu...
Pozri aj ETK...
Ale podla tohto usudzujem, že máš Automat...?
Potom máš pravdu...., bubnová brzda tam je a slúži ked dáš Automat do polohy "P"..., aby sa auto zabrzdilo...

Napsal: úte 23.10.2007 16:14
od BaDDog
renekovac71 píše:tak som naspet z servisu.bolo to zdvyhnute,potom to otestoval majitel servysu,previezol sa,a znova na zdvyhak.vsetko je v hode,vravel ze to vsetko treba komplet premazat,povymienat matky a srouby,spravyt geometrie /zistil sa odklon 3-3.5cm na stranu v smere jazdy.dnes mam zakaz jazdy po dialnici.bude spravena vola riadenia a potesilma ze bude aj TUF.sam vravel ze ma par kusov tychto aut.ze je to vynimocne auto hlavne starsie modeli vraj predbehli svoju dobe.a ze novy model by nekupoval.cele ma to vynde aj z TUF ,do 150.-€.takze ma to cele potesilo.zajtra dam vediet poobede ako sa to podarilo.diky vsetkym,za rady.
No majitel servisu mal pravdu..., toto auto predbehlo dobu, ved si porovnaj ostatnú konkurenciu... Audi 100 (A6) alebo Mercedes E (w124) nemala ani zdaleka takú výbavu....a ani vykonovo sa nedali porovnať... napr: 2.0liter Audi či Mercedes mal iba niečo okolo 136k a BMW 2.0 má 110kW (150k) a ked bol ešte VANOS..no paráda.. :wink: :thumbsup:

Napsal: stř 24.10.2007 01:02
od renekovac71
tak uz je moj milacik doma...STK nedostal...v sobotu sa venujem autu a nie rodine..posledny stupen vyfuku (kontrolor spravyl dieru sroubovakom...)uz som zohnel zo srotaku za 60.-€,brzdne potrubie,to su tie rurky co prechadzaju celim autom--drotena kefa a antikorozni nater (nepacil sa mu korozny povlak) brzdove oblozenie zadne -nepacilo sa mu...a trasenie odstranene ale mi doporucil servisak vymenit v ramenach prednych,tie gumove vlozky alebo co toje...a dalsi utorok mam STK-TÜF v kapse..4 zavady na tak stare auto nie je az tak moc...som stastny,,idem spat.

Napsal: stř 24.10.2007 10:09
od pysta
BaDDog píše: A stou ručnou...., mal som 520i ale žiaden bubon na ručnú vzadu...
Pozri aj ETK...
Ale podla tohto usudzujem, že máš Automat...?
Potom máš pravdu...., bubnová brzda tam je a slúži ked dáš Automat do polohy "P"..., aby sa auto zabrzdilo...
Bubon len na voze s automatom? Brzdi ked das P? :D:D:D take me to your dealer :twisted:
Vsetky E34 maju vzadu kotuc/bubon, ci automat ci manual, rucna brzda ide furt na pakne v dutine zadneho kotuca. Ked o tom nic nevies, nepis bludy

Napsal: stř 24.10.2007 16:05
od BaDDog
pysta píše:
BaDDog píše: A stou ručnou...., mal som 520i ale žiaden bubon na ručnú vzadu...
Pozri aj ETK...
Ale podla tohto usudzujem, že máš Automat...?
Potom máš pravdu...., bubnová brzda tam je a slúži ked dáš Automat do polohy "P"..., aby sa auto zabrzdilo...
Bubon len na voze s automatom? Brzdi ked das P? :D:D:D take me to your dealer :twisted:
Vsetky E34 maju vzadu kotuc/bubon, ci automat ci manual, rucna brzda ide furt na pakne v dutine zadneho kotuca. Ked o tom nic nevies, nepis bludy
Vieš kamarát...
Mám sedmičku..., všetko si dávam robiť do BMW servisu..., ked menili vzadu brzdy, som si tam všimol, že tam je obloženie ako v bubnovej brzde...a servisáci mi hovorili, že to je brzda, ked zaradím "P"...
Na tej E34, ked som si ešte sam, menil brzdové platničky (bolo to už dávno... :lol: ), som tam nikde nevidel takéto obloženie..., s toho som usudzoval, že má Automat...

Ale nechcem sa tu s niekym hádať...., rád sa necham poučiť...tak nepíš aj ty bludy a nerozčuluj sa.. :wink:
Radšej si pojdeme :pivo: ..než sa tu s niekym hádať.. :wink:

Napsal: stř 24.10.2007 16:26
od Vlasta
Když zařadíš "P", tak zajede kolík mezi ozubený kola v převodovce. Ruční brzda brzdí pakny - nejsou vidět - jsou zezadu kotouče.

Napsal: stř 24.10.2007 16:39
od BaDDog
8O
No jo...tak mi to blbe asi vysvetlil...., potom bych nepsal takuto kravinu..., ale myslel sem, že když to rekl ten mechanik v BMW, tak je to pravda... :roll:
A vtedy tam menili komplet brzdy..., i s kotoučema... , a na tej e34 520i..sem si ješte vtedy menil sám.., ale jen platničky...
:wink:

Napsal: stř 24.10.2007 21:16
od renekovac71
moze mi niekto poradit ,,ako zlozim dole zadne kotuce,,..neviem ich dat dole a nechcem rozbit zadnu napravu..dnes som konecne kupil ten vifuk a prevodovku riadenia.zajtra este zadne kotuce a oblozenie a lenkrad betriebe a v sobotu idem nato.dikes za rady vsetkym..

Napsal: stř 24.10.2007 21:45
od pysta
renekovac71 píše:moze mi niekto poradit ,,ako zlozim dole zadne kotuce,,..neviem ich dat dole a nechcem rozbit zadnu napravu..dnes som konecne kupil ten vifuk a prevodovku riadenia.zajtra este zadne kotuce a oblozenie a lenkrad betriebe a v sobotu idem nato.dikes za rady vsetkym..
nemas zatiahnutu rucnu brzdu? ;-)

Napsal: stř 24.10.2007 23:23
od BaDDog
renekovac71 píše:moze mi niekto poradit ,,ako zlozim dole zadne kotuce,,..neviem ich dat dole a nechcem rozbit zadnu napravu..dnes som konecne kupil ten vifuk a prevodovku riadenia.zajtra este zadne kotuce a oblozenie a lenkrad betriebe a v sobotu idem nato.dikes za rady vsetkym..
Myslím, že vzadu tie kotúče su upevnené na jedným šrúbom s hviezdicovou hlavičkou...Zbytok sa dotahuje cez koleso s tymi šrúbami...
Ved mrkni obrázok, dúfam, že ti to pomôže... :wink:

Obrázek [/img]

Napsal: čtv 25.10.2007 21:10
od renekovac71
tak uz mi chybaju len brzdove zadne kotuce,tie berem zo srotaku,,tak tam staci povolit len ten jeden sroub (imbus) a zide kotuc dole??..brzdove oblozenie som kupil nove za 24,99.-€ a jedna kost z tou gumov prava spodna 29,99.-€,prevodovku riadenia som zohnal zo srotaku v dobrom stave za 20.-€vyfuk uz mam..v sobotu idem na to..
este mam otazocku,,ohladne zadnej napravy..kolesa su do "A",,da sa to nejako napravyt aby boli kolmo k zemy?mne sa A-cka nepacia,doslova mi to vadii....
apropo--moja masinka--BMW 525i -6V/24/touring,r.v.1993-94.farba-galaxi cierna,seda koza,manual,predok v elektrike,vyhrievane sedacky,klima,dvojite stres.okno,dvd autoradio ,4x250W koniec-Toxic.asi som nic nevynechal az bude cas hodim sem fotky.

Napsal: pát 26.10.2007 00:28
od BaDDog
renekovac71 píše:tak uz mi chybaju len brzdove zadne kotuce,tie berem zo srotaku,,tak tam staci povolit len ten jeden sroub (imbus) a zide kotuc dole??..brzdove oblozenie som kupil nove za 24,99.-€ a jedna kost z tou gumov prava spodna 29,99.-€,prevodovku riadenia som zohnal zo srotaku v dobrom stave za 20.-€vyfuk uz mam..v sobotu idem na to..
este mam otazocku,,ohladne zadnej napravy..kolesa su do "A",,da sa to nejako napravyt aby boli kolmo k zemy?mne sa A-cka nepacia,doslova mi to vadii....
apropo--moja masinka--BMW 525i -6V/24/touring,r.v.1993-94.farba-galaxi cierna,seda koza,manual,predok v elektrike,vyhrievane sedacky,klima,dvojite stres.okno,dvd autoradio ,4x250W koniec-Toxic.asi som nic nevynechal az bude cas hodim sem fotky.
JJ...mal by si hodiť fotečky... :wink:

A ta zbiehavosť...?! Na mojej e34 520i tiež šli do A-čka..., ale dá sa to, že vraj nastaviť...
Ná jednom aute to robili v servise na prednej náprave, že sa to dá nastavit hore (alebo dole??) na McPersone (asi niekde na horných uloženiach tlmičov.. :? )...ale neviem či má aj e34...