Stránka 1 z 2
Napsal: stř 17.10.2007 15:55
od svejda_BMW
zdravim všechny! chtěl sem se zeptat kdo mate jaky zkušenosti s montáží závěsu na e39.. ted jsem se byl zeptat kolik by to tak stalo.. mam 530d, 2001-> 4500,- bing, montáž 2000,- ale nejvetší problem je s elektrikou... udajně (mi řikal technik) že se musí přeprogramovat boardcomp kvůli hláškam (žárovek a pod.). že když se neprovede tato reinstalace, tak může auto přestat ject... mě se to osobně nějak nezdá, ale radši se nejdřív zeptám... za tuto instalaci si učtujou kolem 8000,- ...
Napsal: stř 17.10.2007 16:46
od Vlasta
Auto jet určitě nepřestane, ale problémy se žárovkama určitě budou, protože pokud se připojí vlek, změní se celkový odpor žárovek a bude to hlásit prasklou žárovku nebo může svítit víc žárovek najednou. Zkoušel jsem dávat do M3 obrysovek bílý LEDky a zároveň s obrysovkama svítily i přední blinkry.
Napsal: stř 17.10.2007 17:42
od jurasis
Já ti nevím, bych to vyřešil relátkama paralelně k lampě (lampám - druhý blinkr) a šlus, kdyby to nešlo jinak... Board by ani nevěděl, že má za prdelí další hardware...

Napsal: stř 17.10.2007 18:04
od Vlasta
jurasis píše:Já ti nevím, bych to vyřešil relátkama paralelně k lampě (lampám - druhý blinkr) a šlus, kdyby to nešlo jinak... Board by ani nevěděl, že má za prdelí další hardware...

No, nevím, možná už jen ten proud potřebnej pro napájení cívky relátka by mohl vyvolat nerovnovážný stav. Lepší řešení by byly polovodiče. Ale u BMW nemám rád metodu pokus-omyl.
Napsal: stř 17.10.2007 18:24
od jurasis
Jenže, podle mně, je změna napětí odvislá od změny odporu a to je na relátku zanedbatelné, navíc k tomu dojde při zapnutí a vypnutí, což se se změnou počítá. U tohohle je pokus omyl bezpečný (pokud bude relé správně zapojeno PARALELNĚ).
Napsal: stř 17.10.2007 18:41
od Vlasta
Zrovna Brink dodává buď univerzální kabeláž nebo kabeláž určenou přímo pro určitý typ vozu a tady se s tímhle požadavkem pro zapojení počítá.
Napsal: stř 17.10.2007 19:49
od jurasis
Já chtěl jen dát návrh na další možné řešení...
Jinak Vlasto CD došlo a už jsem se našel...

, dík moc...

Napsal: stř 17.10.2007 22:27
od Vlasta
jurasis píše:Já chtěl jen dát návrh na další možné řešení...
Jinak Vlasto CD došlo a už jsem se našel...

, dík moc...

Tak to mě těší. Dík
Napsal: čtv 18.10.2007 06:52
od Maca
Taky jsem kdysi chtěl závěs na E39 a borec co montuje Brink byl nejdřív v pohodě, ale pak volal, že jestli to má velkej BC tak do toho nejde

Tak jsem to nechal být a na X5 už jsem pořídil originál.
Napsal: čtv 18.10.2007 21:07
od svejda_BMW
mno to mi moc nepomuze.. nevite kde by si v okoli prahy daly sehnat rozumy??? konkretni... jestli neexistuje na to přimo připrava od bmw bo nevim uz jak jinak..

Napsal: pát 19.10.2007 22:21
od Buri
No nevím jestli ti to pomůže, ale já jsem si závěs na E 39 525 TDSA Touring namontoval sám. Sice mi to trvalo celý dopoledne, ale byla to pohodka a pro mě celkem relaxační prácička. Tak jak říká Vlasta,koupil jsem tažné na konkrétní typ (nemám velký BC) a kromě základní kabeláže k ní byla i krabička, bez které by to údajně dělalo problém. Zřejmě by měla vyrovnávat větší odběr při zapojení vozíku. Návod byl, jako pro blbý i s obrázkama, takže jsem se do toho pustil. V kastli (podlaha kufru pod kobercem) už jsou z výroby naznačený místa,kde se má vrtat, takže člověk nemusí nikde nic měřit a přemýšlet, kde co přidělat. Není na tom prostě co zkazit. Závěs tam sedl, jako prd.. na hrnec. Akorát jsem ze zadního nárazníku musel vyhodit nějaký tlumiče nárazu,který jsou v nosnících, do kterých se místo těchto tlumičů zasadí právě nosníky tažného,nebo jak se tomu říká. A navíc, když se podívám na ostatní (některý) zbastlený nárazníky, který mají kvůli háku kolikrát obdélníkovou díru 10x15 cm, tak jsem rád, že jsem si to udělal sám,bo jsem si do nárazníku udělal pouze kulatou díru přesně na koncovou část tažného (hák - cca 4cm ? průměr). Co si pamatuji,tak mi to po zapojení (elektra) podle návodu dělalo nějaký zmatek, tak jsem akorát zašel za elektrikářem, kterej mi to během pár minut nějak přepojil a od té doby bez problému. Pokud chceš ušetřit za montáž, tak by to mělo jít i na tvou 530, pokud koupíš tažné na konkrétní typ. Asi bych se toho nebál.
Napsal: pát 19.10.2007 22:42
od Vlasta
svejda_BMW píše:mno to mi moc nepomuze.. nevite kde by si v okoli prahy daly sehnat rozumy??? konkretni... jestli neexistuje na to přimo připrava od bmw bo nevim uz jak jinak..

Něco takovýho existuje cca za sedmičku.
Napsal: pát 19.10.2007 22:45
od jurasis
Já dělal to samý na trojce asi tři hodiny. Vědět, že to bude taková pohoda, tak jsem se toho tolik nebál. A el. byla to nejjednodušší, když nemáš BC. On má právě hlavně problém kvůli BOARDu. Řešení buď bastl s tím, co jsem psal výše nebo origo... Jeden vopruz lepší než druhej...

Napsal: sob 20.10.2007 00:21
od milonovo
Sorry že se Vám to toho navážím,ale není to úplně OT.Nevíte někdo kolik má na kouli 520i TA?
Jinak u mě elektrika taky v pohodě(univerzal BOSAL),ale nemám velkej BC.
Napsal: sob 20.10.2007 00:27
od Vlasta
Problém je právě ten velkej BC.
Napsal: sob 20.10.2007 00:36
od jurasis
milonovo píše:Sorry že se Vám to toho navážím,ale není to úplně OT.Nevíte někdo kolik má na kouli 520i TA?
Jinak u mě elektrika taky v pohodě(univerzal BOSAL),ale nemám velkej BC.
Kolik čeho? Předpokládám, že hmotnost vleku...

Vždy podle TP, pokud výrobce neorigo tažného neřekne jinak...(dolů)
Většinou je to tak, že výrobce tažného uvádí víc, než výrobce auta. Pak platí hodnoty v TP.
Napsal: sob 20.10.2007 00:40
od jurasis
Jo, Vlasto, jak je to s tím kitem ?
Já to teda nepotřebuju, už mám origo, ale jen pro zajímavost...
Mimochodem dobrej nápad, potřebuješ tažný, vyměň káru...

Napsal: sob 20.10.2007 00:49
od Vlasta
Napsal: sob 20.10.2007 00:57
od jurasis
Hm...
Já kupoval na trojku v touru neodnímatelnou za 6k a odnímatelná vycházela na 12k...

(Bosal)
Kua to je nějaký levný, to bude nějaká levotatata...
By mě zajímalo, jestli montáž bude taky tak jednoduchá, jako na obrázku...

Napsal: sob 20.10.2007 10:02
od Vlasta
Mě to tak levný nepřijde. Tažný s odnímatelnou koulí 14 tis., + el. přípojka 6, to vše bez DPH.