Stránka 1 z 1
Napsal: ned 14.10.2007 17:07
od alesjungmann
Mám najeto s 525D (9/2001) 174000 km. Dneska ve Varšavě mi ukázal počítač zkontrolovat stav oleje a bylo tam jenom na špičce měřáku, přitom poslední nápň tak najezdila pouze 19000 km !!! Používal jsem Castrol SLX 04 LongTec 0W-30. V Polsku asi takto značený nemají, sehnal jsem u pumpy Orlen Castrol Edge 0W-30 se specifikací BMW.
1) Co může znamenat mizející olej, jenom netěsnost nebo nějaký větší průser ?
2) Je označení Edge náhrada za SLX ? Na stránkách Castrolu to není úplně jasné a v různých diskuzích se objevují protichůdné názory.
Napsal: pon 15.10.2007 21:36
od vlukasek
Hele nic proti,ale nemuzes se divit, ze motor kterej ma za sebou skoro 200 000 nebude zrat olej.Jde o to, ze kazdy motor si nejaky olej vezme.Pokud ti ho zmizlo cca 1 litr za 19000 km, tak to je uplne normalni....
Napsal: pon 15.10.2007 21:52
od martin33
asi tak a nehledě na to že tenhle olej je řítkej takže si tu cestu najde kudy to sežrat. zatím to nech být.
Napsal: pon 15.10.2007 22:26
od major
alesjungmann píše:Mám najeto s 525D (9/2001) 174000 km. Dneska ve Varšavě mi ukázal počítač zkontrolovat stav oleje a bylo tam jenom na špičce měřáku, přitom poslední nápň tak najezdila pouze 19000 km !!! Používal jsem Castrol SLX 04 LongTec 0W-30. V Polsku asi takto značený nemají, sehnal jsem u pumpy Orlen Castrol Edge 0W-30 se specifikací BMW.
1) Co může znamenat mizející olej, jenom netěsnost nebo nějaký větší průser ?
2) Je označení Edge náhrada za SLX ? Na stránkách Castrolu to není úplně jasné a v různých diskuzích se objevují protichůdné názory.
Ahoj, ty máš e39 z roku 2001 v režimu LL s výměnnými lhůtami přes 20tis.km? Nebo ti prostě někdo řekl aby jsi tento olej měnil až po xxxkm, že je na to určený? Ptám se proto, že BMW ve svých dieslech předepisuje oleje s LL-01 a takto dlouhé výměnné lhůty až od r.v. 7/2003. Už jsem tu o problematice olejů s SAE 5W-30 napsal poměrně dost. Jsou to oleje, které nemají rády příliš velké zatížení, hlavně v létě. Úbytek oleje mohla způsobit vyčerpanost olejové náplně, buď z důvodu překročení výměnné lhůty nebo degradace náplně příliš velkým tepelným zatížením. Degradovaný olej je pak velmi náchylný k odparu a není schopen plnit na 100% své primární funkce.
Pánové, používejte kvalitní oleje s SAE 5W-40 či 0W-40, měňte po max.15tis.km a nebudete mít problémy.

Napsal: úte 16.10.2007 11:49
od martin33
to máš pravdu taky to tak řeším jen je lidem měním po deseti na dieselech.
Napsal: úte 16.10.2007 19:43
od alesjungmann
Auto je z Německa, je to moje první náplň a 19000km. 0W-30 tam podle samolepky byl, tak jsem nechtěl šetřit na nesprávném místě. Podle zobrazení počítače má být ještě OK, ukazuje teprve 4. čtvereček. No dneska jsem tam dolil další 3l, takže se tam vešlo celkem 4l. podle servisní knížky byly intervaly zhruba 25000.
Napsal: stř 24.10.2007 16:44
od alesjungmann
hmm, tak jsem najel dalších 3000km a cestou z Chorvatska to žralo už 1 litr oleje na 500km...auto je rozebrané v servisu...bylo to turbo

Napsal: stř 24.10.2007 18:22
od WinCent
major píše:alesjungmann píše:Mám najeto s 525D (9/2001) 174000 km. Dneska ve Varšavě mi ukázal počítač zkontrolovat stav oleje a bylo tam jenom na špičce měřáku, přitom poslední nápň tak najezdila pouze 19000 km !!! Používal jsem Castrol SLX 04 LongTec 0W-30. V Polsku asi takto značený nemají, sehnal jsem u pumpy Orlen Castrol Edge 0W-30 se specifikací BMW.
1) Co může znamenat mizející olej, jenom netěsnost nebo nějaký větší průser ?
2) Je označení Edge náhrada za SLX ? Na stránkách Castrolu to není úplně jasné a v různých diskuzích se objevují protichůdné názory.
Ahoj, ty máš e39 z roku 2001 v režimu LL s výměnnými lhůtami přes 20tis.km? Nebo ti prostě někdo řekl aby jsi tento olej měnil až po xxxkm, že je na to určený? Ptám se proto, že BMW ve svých dieslech předepisuje oleje s LL-01 a takto dlouhé výměnné lhůty až od r.v. 7/2003. Už jsem tu o problematice olejů s SAE 5W-30 napsal poměrně dost. Jsou to oleje, které nemají rády příliš velké zatížení, hlavně v létě. Úbytek oleje mohla způsobit vyčerpanost olejové náplně, buď z důvodu překročení výměnné lhůty nebo degradace náplně příliš velkým tepelným zatížením. Degradovaný olej je pak velmi náchylný k odparu a není schopen plnit na 100% své primární funkce.
Pánové, používejte kvalitní oleje s SAE 5W-40 či 0W-40, měňte po max.15tis.km a nebudete mít problémy.

Jaké problematice? já jsem byl ted v BMW na výměně náplní a nalili mě tam předepsaný právě Castrol BMW 5W30 Longlife 4, tak jsem myslel že je to nejlepší co pro svůj motor můžu udělat

a ještě to mám hodně načipovaný takže ty nároky na motor budou ještě větší

na ten olej jezdím těch cca 20tis Km podle toho co ukazuje check, ted po výměně mně to třeba ukazovalo 22tis Km do výměny jinak se to samozřejmě mění podle používání. Co si o tom myslíš? "major"