Stránka 1 z 2

Napsal: čtv 11.10.2007 06:47
od svejda_BMW
zdravim všechny... nevim zdla li je to normalni nebo je je to zavada, ale mam 530d a jde mi spatne ohrat motor.. trva to nezvykle dlouho a i kdyz dosathne provozni teploty tak pak kolikrat kolisa a to docela vyrazne. kdyz je motor ve volnobehu a topim tak teplota spadne na ctvrtku nebo je vyrazne pod mormalem... mate nekdo nejaky rady..? dik Petr

Napsal: čtv 11.10.2007 07:53
od Player1
Termostat? To pomaly ohřívání by to vysvětlovalo. Máš nejspíš pořád otevřenej velkej okruh.

Napsal: čtv 11.10.2007 07:54
od RedBaron
Buď samotný čidlo, který ti ukazuje nebo termostat nebo ten bufík kterej u 530d vyrovnává a "dotápí" elektricky chladicí kapalinu.

Napsal: čtv 11.10.2007 13:11
od svejda_BMW
tak treba dnesta rano.. bylo 5 stupnu.. nastarotoval sem, nezavisly seplo normalne bez problemu.. zacal se ohrejvat motor.. nad modrym polem bufik vypina a tak se i stalo a dal povylezla teplo jen o kousek ale porad to bylo tak ve ctvrtce.. jel sem cca 45 minut (strakonicka, jizni spojka) takze motor porad zatizenej.. a za tu dobu se neohral na provozni teplotu... :cry:

Napsal: čtv 11.10.2007 14:15
od tds
termostat, bez debat

Napsal: čtv 11.10.2007 14:44
od airbone
Ako a kedy vlastne zopina ten bufik??? Ja ho niekedy nacasujem na rano a normalne topi, ale nevsimol som si, aby sa zapinal automaticky, ked nastartujem. Dokonca ked mi rano bezi zapnuty na casovy spinac, akonahle pretocim klucom do prvej polohy, tak pocujem ze sa vypne... Mam tam webasto kurenie, origo od vyroby - BMW530d 10/2002 a bordcomputer 16:9. Ak bufik topi, svieti cervena ikonka ventilatora na bordcomputeri, ale nevsimol som si aby sa zapinal bufik automaticky. Ako to teda je?

Napsal: čtv 11.10.2007 17:53
od svejda_BMW
ja mam 530d 07/2001 taky s boardcompem 16:9 ale ty co ho nemaji tak se zapina automaticky.. nam pokud ho neprednastavis tak se taky sepne samo... na zitra sem ho prednastavil tak zkusim na kolik mi to predehreje motor a jak se potom dohreje eventualne... a jak uz tu ,,tds,, psal pak zkusim teda vymenit termostat a uvidime co to udela...

Napsal: čtv 11.10.2007 17:58
od svejda_BMW
jo ještě.. předpokladam že bude termostat dole na pumpě nemylim-li se???

Napsal: úte 23.10.2007 20:12
od Milhaus_
mam E39 2001, orig. nezavisle topeni a rekl bych, ze se nespina - co jsem pochopil, tak pri teplote snad pod 5st. by melo sepnout samo a pomoct ohrat, ale ja si myslim ze se nezapina vubec .. stejne tak kdyz ho chci rucne zapnout tak se nic nedeje (16:9 navi, v menu to je, ale po zapnuti /coz jde jen pri vypnutem motoru/ se nic nezacne, nic neni slyset /coz udajne byva a dost/ a ani z maleho vyfuku co je pod sedadlem ridice nic nejde - podle me naprosto jasne nefunguje)
jeste jsem nekontroloval pojistky, ale budou-li v poradku co jeste by mohlo zlobit?
diky

jinak auto se ohriva *priserne* pomalu - resp. po ujeti prvnich asi 4km se dostane na 50st. (nad modry), dalsich 5km trva na 60 (prvni carka) a nez je tam aspon 80 (rucicka kolmo nahoru) tak uz jsem skoro v praci, tzn. 25km, cca 40 minut po meste
termostat jsem menil, vzhledem k tomu ze se naprosto nezmenilo chovani tak bych rekl ze i ten co jsem vyndal je v poradku, takze chce-li nekdo starsi, neotestovany a s nejvetsi pravdepodobnosti funkcni termostat na E39 525d, je jeho :-D

Napsal: úte 23.10.2007 21:19
od svejda_BMW
mno s tim ohrivanim je to normalni... jeste sem se k tomu termostatu nedostal :oops: ale stopro to bude on.. protoze mi behem jizdy spadne teplota a tak ruzne si to docela dela co chce... k webastu-kdyz odpojis cidlo venkovni teploty tak by to melo fachat.. me se to povedlo rozbehnout prez 16:9 v garazi.. nemam moc casu se tomu venovat ale venku se mi to uz nepodarilo.. bylo spis asi jeste moc teplo... budu delat pokusy.. jen nevim jestli ma vliv na to kterej cas nastavim-- jestli ten prvni nebo ten druhej.??? vetrak se rozbehne ale webasto se neroztoci...

Napsal: sob 27.10.2007 09:21
od jboss
Ahoj, prosim o radu, jak postupovat pri vymene termostatu, e39 - 520 rv 97, neni nekde navod na webu ?

Napsal: sob 27.10.2007 12:36
od svejda_BMW
mno tak sem se konecne dostal k vymene toho myho termostatu.. termostat nebyl spatnej jenom vyskocil z klicky, tudiz propoustel porád do chladiče... :idea: a dokonce nevim jak je to mozny ale daval jsem sem tema s prodlevou plynu, přičemž jsem mel abnormalne dlouhou dobu než se projevil turbo efekt... a ted jak se mi motor ohriva normalne a dostane se mi konecne na provozni teplotu tak jede jak strelenej... :twisted:

Napsal: pát 02.11.2007 22:00
od Merlin
svejda_BMW
A po kolika km se ti to teď ohřeje. Myslím až do doby než Ti ručička teploměru překryje symbol teploměru v budíku.
Díky

Napsal: pát 02.11.2007 22:17
od svejda_BMW
mno tak cca 8 - 10 km zalezi na stavu dopravy... když chytnu štrudl tak tak je to min.. ale když je ručička na znaku teploty tak stejne neni jeste motor uplne ohratej .. myslim tim rovnomerne -> olej t atak.. takze uplne ohratej motor mam tak po 15 km, kdy vim ze mu muzu přišlapnout.. :wink:

Napsal: sob 03.11.2007 00:24
od WinCent
měl jsem stejný podobný problém a ted když je to OK tak se mě to ohřeje cca za 10Km podle stylu jízdy

Napsal: úte 06.11.2007 22:34
od Merlin
Tak, že mě ten termostat čeká také. Někdy se ručička teploměru nedostane na znak teploty ani po 20km. Hlavně po ránu. Chybí jí tak 1,5mm. Někdy je na znaku po 10km. Z modrýho ručička vyjede asi po 2-3km. Pulzuje mi horní hadice od chladiče když ji lehce zmačknu. Snad to tím termostatem bude.
Díky

Napsal: úte 06.11.2007 23:56
od Milhaus_
tak webasto uz funguje - aspon zatim to tak vypada, zitra rano to bude poprve "naostro" pri nizke venkovni teplote tak doufam ze to bude v pohode
a jaky byl problem: prosel jsem vsechny pojistky a v poradku, uz jsem se tedy zacal pomalu divat na servis kde by to mohli prohlidnout, ale dnes me (ani nevim jak) napadlo jeste podivat se a projit si uplne vsechny pojistky .. no a ta od nezavislyho topeni (je v kufru u baterie, je to uplne prvni, pozice ma tusim cislo 47) tam vubec nebyla!
takze stacilo tam dat (dle popisu) pojistku na 20A a topeni uz jede...

Napsal: stř 07.11.2007 23:05
od Doktor1
pozor..
3.0d a 2.5d mají některý jěstě termostat na trubce k AGR ventilu..
pokud je vadný,taky se to pomalu zahřívá... :idea:

Napsal: čtv 08.11.2007 15:59
od WinCent
Doktor1 píše:pozor..
3.0d a 2.5d mají některý jěstě termostat na trubce k AGR ventilu..
pokud je vadný,taky se to pomalu zahřívá... :idea:

Přesně tak mají od E46 a výše mají všechny ropy ještě ten druhý termostat na chlazení EGR, v mém případě to bylo tímto.

Napsal: čtv 08.11.2007 16:41
od d.aemon
WinCent píše:
Doktor1 píše:pozor..
3.0d a 2.5d mají některý jěstě termostat na trubce k AGR ventilu..
pokud je vadný,taky se to pomalu zahřívá... :idea:

Přesně tak mají od E46 a výše mají všechny ropy ještě ten druhý termostat na chlazení EGR, v mém případě to bylo tímto.

A jak se pozná, jestli je ten termostat vadný? Bez toho, abych to koupil, vyměnil a zjistil, že to nebylo ono, samozřejmě :-) Taky se mi pomaleji ohřívá a občas při jízdě z kopce s rychlostí se i zchladí...