Stránka 1 z 1

Napsal: stř 03.10.2007 23:10
od brta
Ach jo, pomalu si začínám zoufat..... :?
Mám na 525tds rok 1998, 200 000km problém. Objevil se během 5000km, co ho mám, asi třikrát, ale moji poslední cestu z Brna se to najednou výrazně zhoršilo.
Jedná se o to, že při vyřazení a spadnutí otáček na volnoběh (dojezd na křižovatku, nebo cokoli) mi po dosažení volnoběhu začne motor klepat, třese se, třese se i řadící páka. Jakmile prošlápnu plyn, zvednou se otáčky a chod se zklidní. Po spadnutí na volnoběh se situace buď opakuje, nebo ne a zůstane to srovnané. Dost mě to straší. I když to vibruje, tak co jsem si stačil všimnout, ručička otáčkoměru nekolísá.
Kde hledat příčinu? Moc díky!

Napsal: stř 03.10.2007 23:30
od dafson
ahoj taky sem uz na prasky mam uplne stejny priznaky mam to tady v prispevcich napsano jako cidlo chladici kapaliny diagnostika mi napsala spatna lambda sonda tak doufam ze to je tim pristi tyden ji budu objednavat....-(

Napsal: stř 03.10.2007 23:53
od fotobobo
brta píše:Ach jo, pomalu si začínám zoufat..... :?
Mám na 525tds rok 1998, 200 000km problém. Objevil se během 5000km, co ho mám, asi třikrát, ale moji poslední cestu z Brna se to najednou výrazně zhoršilo.
Jedná se o to, že při vyřazení a spadnutí otáček na volnoběh (dojezd na křižovatku, nebo cokoli) mi po dosažení volnoběhu začne motor klepat, třese se, třese se i řadící páka. Jakmile prošlápnu plyn, zvednou se otáčky a chod se zklidní. Po spadnutí na volnoběh se situace buď opakuje, nebo ne a zůstane to srovnané. Dost mě to straší. I když to vibruje, tak co jsem si stačil všimnout, ručička otáčkoměru nekolísá.
Kde hledat příčinu? Moc díky!



Nedela to nejaky silent blok motoru nebo hardispojka?

Napsal: čtv 04.10.2007 08:48
od brta
No, nevim přesně, jak by se chovala špatná hardyna, ale siláče to asi nebudou. Aspoň chování při špatných silentblocích si vysvětluju jinak. Ten motor např. při startování, "chcípání" a i jinak je myslím docela kultivovaný, nijak se "nemele", žádné extra vibrace, atd. Ani na ten volnoběh to nedělá vždy. Takže si spíš říkám, že to způsobuje něco jiného a když k tomu dojde, tak se to prostě rozhodí, třepe se a klepe.
Nemůže to být třeba tím, že by vynechal válec? Co já vím, kvůli špatnému vstřiku, nebo něco? Nevím, jak se auto chová, když mu válec přestane šlapat.

Napsal: čtv 04.10.2007 09:24
od Demostenes
Mě neco podobneho dělala špatná lambda. Pokud je u toho zaroven citit bohata smes, tak bude temer jiste ono.

Napsal: čtv 04.10.2007 09:46
od momento
Zdravím,
děla mi to to samý. Začalo mi to dělat, až po zákroku v servisu kvůli lepším teplým startům ( vstřik. čerpadlo už není nej ). Aby to za tepla líp startovalo, tak mi buď přidali dávku nafty, nebo pootočili čerpadlem. Ale asi spíš přidali dávku, protože to teď víc kouří. A od tý doby to na volnoběh občas roztřese celý auto. Zkus, zapnout třeba naplno větrák, nebo klimu, pak by to mělo přestat, u mně to tak je. A ještě na to u mě má vliv kolik mám nafty v nádrži. Podávací čerpadlo už má asi taky nejlepší za sebou. Když mám přes půl nádrže, tak se zaklepe jen občas, né pravidelně. S prázdnější nádrží je to častější. Takže bych zkusil nejdřív vzít plnou - tím si ujistíš podávací čerpadlo. A když to bude dělat furt, tak nechat seřídit dávku nafty.
Jinak možná ještě zkusit aplikovat Castrol TDA. Je to věc za pár korun ( cca 300.- ), která funguje - pročistí jak čerpadlo, tak spalovací prostor, usazeniny na sedlech atd. Ale chce to při použití za ten motor víc tahat, aby se to pořádně vypálilo všechno ven.

Jen malej dotaz pro ostatní, diesel od BMW x25tds má lambdu?

Napsal: čtv 04.10.2007 16:48
od Bajzik
tds má lambdu??? :lol: :lol: :lol: To je teda rada, akorát ze sebe udělat blbece...
Možnosti závady: začni tím nejlevnějším a to je asi pal. filtr dále seřídit vstřiky a pak i čerpadlo. A nebo to může být něco uplně jiného :( jak vypadá řídicí vstřik?

Dělalo mi to také, auto (TDS) se mi chvělo na volnoběh, občas to nedělalo ale většinou ano. -> Seřídili mi čerpadlo a je to v pohodě.

Napsal: čtv 04.10.2007 17:08
od momento
a na co by diesel lambdu používal?...co já vím, tak ta se používá na regulaci benz. motoru, kterej se reguluje kvuli exhalacím na lambdu kolem 1, ale diesel má dost velkej rozsah bohatosti ( chudosti ) směsi a tam lamdasonda jaksi nic moc neukáže!!
kdyby to byl palivovej filtr,tak by to málo táhlo,chyběla by tomu při zatížení nafta,takže tam problém nebude!!!!

Napsal: čtv 04.10.2007 17:46
od brta
Je to pět tisíc km, co mi v Boschi dělali čerpadlo a měnili zároveň palivový filtr. Jak vypadají vstřiky nevím a rozhodně jsem na ně myslel. Bawuško půjde zítra nebo v pondělí do léčebny, tak uvidíme, co s tím udělají a jestli to přestane. Samozřejmě potom dám zprávu :wink:

Napsal: čtv 04.10.2007 18:00
od fotobobo
Bajzik píše:tds má lambdu??? :lol: :lol: :lol: To je teda rada, akorát ze sebe udělat blbece...
Možnosti závady: začni tím nejlevnějším a to je asi pal. filtr dále seřídit vstřiky a pak i čerpadlo. A nebo to může být něco uplně jiného :( jak vypadá řídicí vstřik?

Dělalo mi to také, auto (TDS) se mi chvělo na volnoběh, občas to nedělalo ale většinou ano. -> Seřídili mi čerpadlo a je to v pohodě.



Jak muze mit cerpadlo vliv na chvěni motoru?
Jako ze dava malo nafty na volnobeh, a kuli tomu spadnou otacky a
motor se zacne klepat???

Napsal: čtv 04.10.2007 19:52
od Bajzik
fotobobo píše:
Bajzik píše:tds má lambdu??? :lol: :lol: :lol: To je teda rada, akorát ze sebe udělat blbece...
Možnosti závady: začni tím nejlevnějším a to je asi pal. filtr dále seřídit vstřiky a pak i čerpadlo. A nebo to může být něco uplně jiného :( jak vypadá řídicí vstřik?

Dělalo mi to také, auto (TDS) se mi chvělo na volnoběh, občas to nedělalo ale většinou ano. -> Seřídili mi čerpadlo a je to v pohodě.



Jak muze mit cerpadlo vliv na chvěni motoru?
Jako ze dava malo nafty na volnobeh, a kuli tomu spadnou otacky a
motor se zacne klepat???
Otáčky se ani nehnou ale zřejmě špatně špatně dávkuje. Nejsem mechanik ale mělo by to být nastavení předvstřiku

Napsal: sob 06.10.2007 10:02
od jurasis
Chlapi, je to setrvák...

Napsal: sob 06.10.2007 11:11
od kavanda
... to si snad děláte prdel ... lambda atd :!: :?:

nech si změřit tlaky a zjistíš na kterém válci máš víc pootevřený ventil :wink:

Napsal: sob 06.10.2007 20:52
od bawooo
jurasis píše:Chlapi, je to setrvák...

a to bude rána za opravu... cca 20 k. Tam je dvouhmoták, že?

Napsal: ned 07.10.2007 11:40
od Sirup
mě to na volnoběh taky mírně vibrovalo jako motor ... nakonec sme zjistili že jeden vštřik (ten s čidlem) sákne.....takže novej střik a už mi to nedělá...

Napsal: pon 15.10.2007 09:53
od Buri
No mě to nedávno začalo dělat to samý, zatím jen někdy. Problém u mě vznikl poté, co jsem natankoval špatnou naftu a totálně zasral celej systém tak, že mi auto přestalo jet. Nechal jsem vyměnit palivový filtr a vycucnout nádrž. Ten borec co mi to dělal říkal, že povolil trysky a nechal to přes startér čistou naftou protáhnout aby šlo ven úplně vše. Při tom zjistil, že mám na vstřikách steřelý přepadový hadičky, tak mi je vyměnil. Po této "léčebné kůře" mi auto také na volnoběh sem tam pocukává, přičemž otáčky jsou stále stejné. Vzhledem k tomu zákroku, který tomu předcházel, kdy před ním auto šlapalo jako hodinky, bych se přimlouval k variantě vstřikovacích trysek. Možná mi některou špatně dotáhl? Nevím, ale časem zjistím.