Stránka 1 z 2
Napsal: pon 01.10.2007 19:07
od BMWHonza
Ahoj, potřebuju poradit, auto chytá studené i teplé ale nějak se mi zdá že netáhne, je dost líné....
Nikdy jsem neseřizoval předvstřik, neměl by někdo lehkej návod jak na to, popřípadě někdo severně od Prahy ke komu bych zajel?
Jedná se o 524td E34 r.v1990
díky
Napsal: pon 01.10.2007 23:20
od vlukasek
Cau.Jsem uz dost unavenej,tak to napisu ve skratce.Predvstrik na vykon nema az tak velky vliv i kdyz nepopiram ze nejaky ma.Kazdopadne pokud bys ho chtel seridit nejak extra presne,nepoustej se do toho jen tak nekde pred garazi.Pokud auto dobre startuje studene i teple,nemel by byt problem.Kazdopadne pokud chces jen zkusit jestli nebude mit zmena nejaky vliv na vykon, udelkej to takto:lihovym fixem nebo necim podobnym si udelej rysku na prirube cerpadla a na dilu bloku, ke kteremu je cerpadlo tema dvemi srouby pridelane.Potom musis ty dva srouby povolit.Dale jsou myslim jeste dva nebo tri srouby z druhe strany cerpadla pod trubkama na naftu.Ty musis povolit taky. Ale nepovoluj je nejak moc.Jen aby se dalo cerpadlem potocit,ale abys ho moc neuvolnil.Kdyz ted budes pohybovat cerpadlem,budes vlastne nastavovat predvstrik.Pokud tedy chces '' pridat vykon'' mel by si cerpadlem potocit proti smeru chodu motoru.To znamena ze pokud stojis u cerpadla z ridicovy strany,musis jeho horni casti potocit smerem od sebe.Tim vlastne dosahnes toho,ze cerpadlo vstrikne naftu do kazdeho valce o neco driv.Ale pootoc cerpadlem treba jen o milimetr.Rid se pritom ryskami, ktere sis udelal.U techto starych motoru to uz vetsinou nekdo nastavoval,nebo treba sundaval cerpadlo kvuli repasu,tak tam ty rysky muzou uz byt.Treba i nejake mechanicke...tim myslim ryhy nebo skrabance,ale ty si zdy radeji udelej sve, abys mohl v pripade potreby dat cerpadlo do puvodni polohy.No pokud jsi pootocil,dotahni srouby a vyzkousej.Pokud se to zlepsi nebo zhorsi, muzes pokracovat dal v pokusech.Ale pokud budes pridavat moc, mej na mysli i to ,ze pri studenem motoru si cerpadlo upravi predvstrik samo tz, ze prida.Pokud pridas moc,ale bude ti to pripadat dobry,muze se rano stat,ze ti motor bude neprijemne krapat a to az do doby,dokud se neohreje a nevypne se ''sytic''.V tom pripade budes muset ubrat...
Jestli chces podrobnejsi popis, nebo pokud budes chctit vedet,jak se predvstrik nastavuje dle vyrobce, dej vedet a ja ti to nejak popisu.
Kazdopdne tuto radu jsem psal tak, abys ji pochopil i v pripade ze o tom vubec nic nevis.Pokud jsem tady neco vysvetloval zbytecne, nebo jsem se nejsk dotkl tvych znalosti a tveho ega,omlouvam se
Napsal: úte 02.10.2007 10:49
od BMWHonza
Tak to nějak skusím, každopádně se mi zdá že to auto je sakra líné, od spodu vůbec nejede, když se rozjede tak na dálnici z toho dostanu tak 140 - 150 km/h ekonoměr se zastaví na 15 litrech a to i přesto že mám nohu na podlaze..... Jeětě jeden dotaz, jaký vliv na výkon tohoto motoru má řídící jednotka ? Mám pocit že je v tahu.... na diagnostice se na ni ani nenapíchly..nekomunikuje. Může to mít vliv?
Nikds jsem se nesvezl v jiném autě takže nemám srovnání....
Honza
Napsal: úte 02.10.2007 16:28
od Bajzik
tak nic neseřizuj máš nejspíš vypadlou hadičku zespod sání
Napsal: úte 02.10.2007 16:54
od Player1
Bajzik píše:tak nic neseřizuj máš nejspíš vypadlou hadičku zespod sání
To je možny, zkontroluj to radši. Když jsem sundával sání a zapomněl jsem ji nasadit, tak to pak jelo asi tak jak popisuješ.
Napsal: úte 02.10.2007 18:36
od BMWHonza
tak jsem odpoledne malonko hnul s předvstřike, auto jede znatelně lépe, táhne víc od spodu, ale stejně mi přijde línější, jel jsem to projet a maximálka je 140km/h víc ani ťuk, do 140 reaguje na plyn je znát že chce jet, ale na 140 se zastaví, ekonoměr je na 10 litrech, noha na podlaze a víc ani prd.....
Před chvilkou jsem se byl ještě podívat na tu hadičku, kdyby náhodou, ale je zapojená......
tak nevím......
Napsal: úte 02.10.2007 19:00
od Kail
Tohle nemá s předvstřikem nejspíš nic společnýho...Spíš bych řešil tu řídící jednotku
Napsal: úte 02.10.2007 19:34
od BMWHonza
mám náhradní, přehodil jsem je a vše je stejné...........
Napsal: úte 02.10.2007 19:54
od Bajzik
a není někde prasklá? zkus dát novou, takhel se mi to chovalo také když byla odpojená. Co čidlo nasávaného vzduchu?
Napsal: úte 02.10.2007 19:58
od kosa
524 td ...má DVĚ ŘJ ... toto je závada která se projevuje při kleknutí té pomocné ..menší.. co si pamatuji častá nemoc a těžko sehnatelné ...každopádně stačí přepojit projet a víš hned .....a měl bych jednu mít nechával jsem ji na testování ale již těchto aut moc nejezdí tak by byla k mání.....
Napsal: úte 02.10.2007 20:02
od BMWHonza
skoušel jsem prohodit obě, ale nevím na 100% jestli jsou dobré, každopádně se to nezlepšilo.
dá se zjistit nějak jinak než na diagnostice, jestli jsou dobré ?
Napsal: úte 02.10.2007 20:05
od kosa
právě to je to ..že musíš vědět že je redy ..proto jsem si ji nechal a to se prodávali i za 15 tis ....dnes už samo jsou ceny jinde... jinak to asi nepoznáš ale co si pamatuji tak jak to popisuješ to je přesně ono....
Napsal: úte 02.10.2007 22:32
od tds
pumpou ani nastavením to není,jestli ti to jelo před tím dobře a z ničeho nic přestalo tak předvstřik se zničeho nic nerozjebe!
jaký máš plnící tlak turba?
Napsal: stř 03.10.2007 06:35
od gyrous
Řešil jsem předvstřik, nevím jak to bylo možné, ale problém zmizel a jede to. Po nahození rozvodů.
Jenže špatný předvstřik se pozná, že máš výkon tak slabý, že jakýkoliv kopec nejsi schopný vyjet. O 140 by sis mohl jen nechat zdát. Ne že by ti k jízdě pomáhalo turbo, ale to turbo by hnalo samotný motor, max. rychlost v rovince 60, v kopci pokud bys tam neměl nad 3tisíce otáček, tak nevyjedeš, prostě bez rozjezdu NE, výkonově asi na úrovni 10kW s turbem 15kW...
Pokud máš čistý motor, vyměněný filtry, olej, ručička teploty po zahřátí ukazuje přesně na rysce, nic neuniká voda, olej, spotřeba není vyšší než normálně, tak to bude vzduchem, turbo, nebo přicpané sání, výfuk, nebo čidla.
A jestli se ti to projevilo u tebe tak jsi v poho, určitě příjdeš na to, když zjistíš při čem se ti to stalo. Jestli jsi to tak koupil, doporučuju generální prohlídku.
Napsal: stř 03.10.2007 20:23
od BMWHonza
o kopci nemluvím, to je otřes... přesně jak píšeš....za jedna a ještě s odřenýma ušima....
Napsal: stř 03.10.2007 21:25
od vlukasek
gyrous píše:Řešil jsem předvstřik, nevím jak to bylo možné, ale problém zmizel a jede to. Po nahození rozvodů.
Jenže špatný předvstřik se pozná, že máš výkon tak slabý, že jakýkoliv kopec nejsi schopný vyjet. O 140 by sis mohl jen nechat zdát. Ne že by ti k jízdě pomáhalo turbo, ale to turbo by hnalo samotný motor, max. rychlost v rovince 60, v kopci pokud bys tam neměl nad 3tisíce otáček, tak nevyjedeš, prostě bez rozjezdu NE, výkonově asi na úrovni 10kW s turbem 15kW...
Pokud máš čistý motor, vyměněný filtry, olej, ručička teploty po zahřátí ukazuje přesně na rysce, nic neuniká voda, olej, spotřeba není vyšší než normálně, tak to bude vzduchem, turbo, nebo přicpané sání, výfuk, nebo čidla.
A jestli se ti to projevilo u tebe tak jsi v poho, určitě příjdeš na to, když zjistíš při čem se ti to stalo. Jestli jsi to tak koupil, doporučuju generální prohlídku.
Bez urazky, ale to co pises je bullshit.Pokud bys mel takto rozhozeny predvstrik, motor by neudrzel ani volnobezne otacky....
A hlavne bys ho nenastartoval
Napsal: stř 03.10.2007 23:39
od gyrous
BMWHonza píše:o kopci nemluvím, to je otřes... přesně jak píšeš....za jedna a ještě s odřenýma ušima....
No chtěl jsi poradit seřízení předvstřiku, tak si sundej rozvody prsa a pak se koukni jestli to máš dobře nasazený, nejspíš to skočilo o zub u čerpadla(klínový řemen že jo). To seřizování, o kterém se tu baví a ke kterému se dostaneš z vrchu ti seřizuje především volnoběžný otáčky, klidně si to vyzkoušej, startni motor, povol šrouby a pohybuj čerpadlem...

(velmi opatrně a aby se to nekouslo, je to risk)
Napsal: čtv 04.10.2007 10:50
od BMWHonza
Cele to nastalo takhle..... auto mi přestalo jet, úplně. Dlouho jsem laboroval, el.šla, naftu to dávalo občas to i chytlo ale hrozně to hulilo. povolil jsem čerpadlo hnul celým předvstřikem a auto šlo znatelně lépe(Ptoto bych potřeboval nastavit to nějak přesněji ) kouknul jsem na rozvody a ejhle, na čerpadle o dva zuby.....
Nastavil jsem, a auto chytá studené i teplé , jede ale tak jak jsem popsal výše. Řekl bych že to bylo línější i před tou událostí.
Na autě jsou nové filtry (vzduchvý, palivový, olej samo taky ) teplotu drží krásně, voda netlakuje, nikde neprosakuje atd...... Turbo jsem neměřil, nemám jak ale dával jsem jiné ( vůle minimální, na osičce ) proti tomu co tam bylo.
Neznáte někoho v oklí Mělnicka kdo tyhle auta dělá?
Honza
Napsal: čtv 04.10.2007 18:42
od xtreme
zajimave... ja som mal to iste.. brutalne to dymilo pri studenom motore, ale maximalka bola 200.. byvaly majitel vymenil cerpadlo z elektronickeho na mechanicke, a je to katastrofa.. maximalka 140, jak pises, taha to len ked pridam nafty a otacky na 1000.. vtedy maximalka 160..
kupil som dalsie cerpadlo, samozrejme elektronicke, idem to skusit vymenit..
kazdopadne. diki moc za rady, velmi ste mi pomohli..
Napsal: čtv 04.10.2007 18:44
od xtreme
kosa píše:524 td ...má DVĚ ŘJ ... toto je závada která se projevuje při kleknutí té pomocné ..menší.. co si pamatuji častá nemoc a těžko sehnatelné ...každopádně stačí přepojit projet a víš hned .....a měl bych jednu mít nechával jsem ji na testování ale již těchto aut moc nejezdí tak by byla k mání.....
kolik bys za ni chtel?