Stránka 1 z 2
Napsal: pát 21.09.2007 15:41
od wEnC
Tak se mi stala první vážnější závada u e39. Jsem nastartoval klíček se jakoby zadrhl v nastartovní, jemně škrl startém, ale hned jsem ho stočil do normální polohy a dál jel jako obykle. Jenže vypnout motor už nešlo, klíč se buď ve spínačce protáčí, nebo s ním nejde otočit, vyndat jde, druhý klíč to samé.
Další problém, že to ani přes dálku nezamču když je vlastně furt nastartováno jako....
Vypnout motor nejde udusil jsem ho pres kvalt, auto jinak jde nastartovat přes + na startér, ale to je na h.....
Co teď s tím ?
Má někdo dobrou radu nebo to mám hodit do RENOCARU ?
Napsal: pát 21.09.2007 18:53
od Pavel H
Jestli si na to troufas, tak Ti nezbyde nic jineho nez rozebrat tu spinacku. Pravdepodobne se rozpadly stavitka. Zamecnik by to mohl opravit, pokud to pujde. Jinak novou spinacku (nebo starsi).
Napsal: pát 21.09.2007 19:59
od Boriss23
Pavel H píše:Jestli si na to troufas, tak Ti nezbyde nic jineho nez rozebrat tu spinacku. Pravdepodobne se rozpadly stavitka. Zamecnik by to mohl opravit, pokud to pujde. Jinak novou spinacku (nebo starsi).
a ....tak toto jsem resil ted take....starsi koupit a musis do bmw nechat upravit pac od 95 je imobilizer.....ale v BMWpower to umi opravit...
Napsal: sob 22.09.2007 10:06
od wEnC
Díky všem za informace, volal jsem do renocaru, říkali, že spínačka je za 2000,- ale že se na to musí mrknout, že se nedá říct přesně čím to.
Tak se tam v pondělí stavím a uvidím co s tím udělají.
Teď je to auto horší jak stará škodovka, startovat propojením drátků u spínačky, zamykat vnitřek otevřeným okýnkem, zavřít okýko, odpojit baterku a zabouchnout kurf
Ještě mě napadá, že jsem nezkoušel rozpojit spojku u spínačky, mohlo by se tím zapalovaní vypnout a tímpadem bych nemusel odpojovat baterku a fungovala by dálka na klíčku...

Napsal: sob 22.09.2007 14:31
od Boriss23
wEnC píše:Díky všem za informace, volal jsem do renocaru, říkali, že spínačka je za 2000,- ale že se na to musí mrknout, že se nedá říct přesně čím to.
Tak se tam v pondělí stavím a uvidím co s tím udělají.
Teď je to auto horší jak stará škodovka, startovat propojením drátků u spínačky, zamykat vnitřek otevřeným okýnkem, zavřít okýko, odpojit baterku a zabouchnout kurf
Ještě mě napadá, že jsem nezkoušel rozpojit spojku u spínačky, mohlo by se tím zapalovaní vypnout a tímpadem bych nemusel odpojovat baterku a fungovala by dálka na klíčku...

Pressne tak..kdyz odpojis spodek od spínačky tak uz muzes startovat treba sroubovakem....a zamykat normalne...

Napsal: stř 28.11.2007 23:40
od Spajky
Jak se to vyřešilo nakonec???? Mam naprosto ten samej problem,viz...
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... ic&t=36745
Napsal: čtv 29.11.2007 10:27
od Elektro
Boriss23 píše:Pavel H píše:Jestli si na to troufas, tak Ti nezbyde nic jineho nez rozebrat tu spinacku. Pravdepodobne se rozpadly stavitka. Zamecnik by to mohl opravit, pokud to pujde. Jinak novou spinacku (nebo starsi).
a ....tak toto jsem resil ted take....starsi koupit a musis do bmw nechat upravit pac od 95 je imobilizer.....ale v BMWpower to umi opravit...
Myslím že imobilizer je od 97, E39 se dělali od 95 a určitě né všechny s imo.Já mám523i z 10/96 a imo nemam.Ale hlavně nemyslím,že by se to muselo programovat.Protože obecně platí,že kolem spínačky bývá kroužek ,který komunikuje s čipem v klíčku.Takže když ti opraví stavítka a zachováš stejný klíč,tak nemusíš nic programovat.
Napsal: čtv 29.11.2007 13:04
od wEnC
No já to hodil do servisu, koukli na starej klič, a že prý je dost ohudlovanej tak se objednal novej z německa podle VIN auta.
spínačka 1500,-, novej klíč s dálkou 3500,-, práce, blokace klíčů a demotáž za 1000,-. Ale ten klíč podle mě nutnej nebyl.
Napsal: čtv 29.11.2007 14:46
od Spajky
wEnC píše:No já to hodil do servisu, koukli na starej klič, a že prý je dost ohudlovanej tak se objednal novej z německa podle VIN auta.
spínačka 1500,-, novej klíč s dálkou 3500,-, práce, blokace klíčů a demotáž za 1000,-. Ale ten klíč podle mě nutnej nebyl.
no klíč určo nutnej nebyl,já tam zkoušel i dva nově udělaný klíče..a spínačka je u mě v pořádku,takže asi jen za litr...no,uvidim,musim o nějak vyřešit
Napsal: sob 29.08.2009 09:34
od ndas
Chlapi vy nemáte doma WDčko? kdyby jste ho měli nemusíte kupovat ani spínačku ani zámek spínačky... V 530d e39 se mi taky zasekl klíč a cca 1,5hodiny jsem se mordoval s jeho vyprošťovánim... v druhý poloze, stále svítilo rádio, nastartovat šlo, ale na nulu ne... stavítka zámku jsou ok, jen za
těch deset let nebo kolik je to plný bordelu, kterej to znehybní...
Ty autoservisy, co Vám měnili spínačku či co a ještě vnutili nový klíče za
3 500,- jsou zlatokopové kterejm jste naletěli...

kdo maže ten jede:)
Napsal: čtv 30.09.2010 15:50
od Speedy_RS85
já mam ten samej problém jen s tim problémem že mam zamklej volant a svítí mi budíky, klíč vyndam, dam ho tam ale pořád to samí prostě na nic už nereaguje...to ani spínačku nesundam když mam zamklej volnat ne? prosím rychle o radu... díky
Napsal: sob 01.09.2012 21:59
od Filozof
Tak super mám stejnej problém. Ted jsem chtěl odjet autem a klíč se normálně protáčí a dostal se do polohy I. mám E34 525i rok 93/10 s čipem v klíči.
Máte s tím někdo už zkušenosti jak to pořešit ? Svítí mi kilometry a velké BC a nerad bych vybíjel baterku.
pujdu vložku spínačky promazat WDčkem a asi odpojím baterku at se mi nevybíjí ...netuším co auto dělá na pozadí a zda někde není velký odběr proudu...
jde nějak opravit spínačku či spíše jen vložku kam se strká klíč ?
Promazat vyčistit či nějak repasovat ???

Napsal: sob 01.09.2012 23:16
od Lucifer
čus hele spínačku WD vůbec nemaž !
Poradím ti sundej volant dekl spodní vzádu na spínačce uvidíš červenou spínačku kulatou s drátkama tu sundej jsou tam ze spodu vidět dva červíci (šrouby) pokud ne je to zalitý červeným voskem a startuješ pak šroubovákem když budeš točit tou bílou vnitřní hřídelkou uprostřed tý spínačky červený
Vychodili se ti ty stavítka v ořechu zámku takže si sežeň někde auto s klíčem a zámkama nebo v bmw budeš za origo platit řachu a naví podle vin takže nevíš jestli náhodou tam bude už jinej zámek riskovat 5tis za ten ořech kterej nebude fungovat je zbytečný.
Pak si vezmi od ženský pírko do vlasů rozevři ho do pravýho úhle a na konci ho ohni lehounce nahorů pak sundej kroužek od imo a když budeš mít tu elektrickou spínačku dole tu červenou tak vezmi kombinačky a bude na tebe koukat na místě tý červený spínačky taková tříhranná hřídelka tu otoč jako kdyby si chtěl chcípnout auto čili k sobě, pak strč klíč do toho ořechu a vedle toho je taková škvírka do ní strč to pírko otoč klíčem do polohy jedna a pak musíš to pírko strčit co nejhlouběji to půjde a s tím pírkem budeš točit doprava a bude lehce pružit pak zatáhneš za ten klíč a celej ořech vyndáš já tu zaplavil celý vazelínou a zatím to chodí
A tady máš pro představu video toho co jsem přesně popsal
http://www.youtube.com/watch?v=tETEtb5Yr_o
Napsal: sob 01.09.2012 23:58
od Filozof
Lucifer píše:čus hele spínačku WD vůbec nemaž !
Poradím ti sundej volant dekl spodní vzádu na spínačce uvidíš červenou spínačku kulatou s drátkama tu sundej jsou tam ze spodu vidět dva červíci (šrouby) pokud ne je to zalitý červeným voskem a startuješ pak šroubovákem když budeš točit tou bílou vnitřní hřídelkou uprostřed tý spínačky červený
Vychodili se ti ty stavítka v ořechu zámku takže si sežeň někde auto s klíčem a zámkama nebo v bmw budeš za origo platit řachu a naví podle vin takže nevíš jestli náhodou tam bude už jinej zámek riskovat 5tis za ten ořech kterej nebude fungovat je zbytečný.
Pak si vezmi od ženský pírko do vlasů rozevři ho do pravýho úhle a na konci ho ohni lehounce nahorů pak sundej kroužek od imo a když budeš mít tu elektrickou spínačku dole tu červenou tak vezmi kombinačky a bude na tebe koukat na místě tý červený spínačky taková tříhranná hřídelka tu otoč jako kdyby si chtěl chcípnout auto čili k sobě, pak strč klíč do toho ořechu a vedle toho je taková škvírka do ní strč to pírko otoč klíčem do polohy jedna a pak musíš to pírko strčit co nejhlouběji to půjde a s tím pírkem budeš točit doprava a bude lehce pružit pak zatáhneš za ten klíč a celej ořech vyndáš já tu zaplavil celý vazelínou a zatím to chodí

A tady máš pro představu video toho co jsem přesně popsal
http://www.youtube.com/watch?v=tETEtb5Yr_o
super díky moc.
ráno na to vletím.
Zatim jsem odpojil baterku at se nevybíjí.
Snad to zvládnu opatrně takto udělat. bude to boj ale doufám to nějak půjde.
Napsal: ned 02.09.2012 00:03
od Lucifer
Jinak tu vazelínu to chce grafitovou ale na prozatimní promazání stačí i obyč plastická
Taky jsem se s tím poprvně sral pár hodin ale teď mám tu spínačku za 10 vteřin venku na to člověk jenom musí přijít

Napsal: ned 02.09.2012 12:46
od Fx
Když už budeš mít sundanou tu el. část spínačky, tak můžeš zkusit kleštěma chytit tu hřídelku, která propojuje ořech s tou elektrikou, povytáhnout a otočit. Někdy se stane, že vyskočí z toho ořechu, a to je celý problém. Někdy se taky umí zlomit. Řešil jsem to asi 2-3 roky zpátky, klíč nešel ani tam, ani zpátky z polohy 2. Stačilo pootočit tu hřídelku a od té doby zase bez chyby.
BTW 10/93 nemá mít čipový imobilizér.
Napsal: úte 04.09.2012 20:12
od Filozof
LUCIFER i FX: Díky moc jste mi pomohli. Dneska přesně v 19h jsem na to vletěl a mám to vše venku šlo to jako po másle díky návodu od Lucifera a taky videu. Abych měl představu.
Jedinej problém je že jsem zjistil proč ten klíč šel tak hladce bylo že je zlomená hřídelka
ted mám dvě možnosti
1. bud nějak nechat svařit , je to hliník pokud to lze vůbec ...
2. druhá možnost někde koupit jen tu hřídelku či celej zámek a použít z toho tu hřídelku ( je to nešikovně vyrobené a vidět únava materiálu. Auto má 400-600tis km najeto, nepoznám kolik oficiálně 378tis, ale je možné že má o 2kila víc to nevím zda bylo stočené.
Klíč píšete že nemá čip protože je to 93/10 ale proč tedy mohu startovat klíčem co je spárovanej ? mám druhej klíč kterým nenastartuji. je to stím dvojtlačítkem na zámek a superzámek s alarmem.
Napsal: úte 04.09.2012 20:20
od Fx
Až tak dalece do E34 nevidím, ale čipový klíč v roce 93 opravdu nebyl. Od roku 91 se používalo EWS1, ale to spočívalo jen v relátku, které blokuje start jen pokud není odemčeno centrálem.
Napsal: stř 05.09.2012 21:44
od Lucifer
Tak bůhví co se s autem dělo dřív třeba to někdo přeházel a dodělal tam tu elektriku nebo přehazoval motor z novějšího tak rovnou nacpal i EWS s čipem.
Fx : já mám auto taky 93 a mám čipovej s EWS I, ale 93 je jen v papírech

Všechno a nasvědčuje tomu, že je to 95 přestříkaná na montreal
A pokud má 2 klíče s tím, že nastartuje jen jedním tak to někdo musel dodělávat pokud to nebylo origo
Napsal: stř 05.09.2012 22:12
od Filozof
co ted stím klíčem a prasklou spínačkou tedy s tou hiníkovou tyčinkou.
jde to nějak svařit někým v Brně a okolí?
Nebo mám shánět novou či z jetého auta když za to chce každej vatu ?
Všichni prodávají komplet zámek s klíčema ale já potřebuji jen poslední 10cm tyčinku s pružinkou co jsou zasazené v červeném ořechu s elektřinou a na tom není žádné číslo pro objednání v renocáru.
Mám 3klíče a startuje to jen tím jedním takže nevím zda to je na čip ale asi bude protože jinak by to šlo všema klíčema podle mě.
Možná to někdo předělával ... těžko říci. asi bych si je měl nakodovat podle návodu...