Stránka 1 z 1
Napsal: pon 03.09.2007 12:15
od berkelay
vcera jsem si dal na krizovatce malej sprint s vytůněným VW Scirocco, asi je jasne jak to dopadlo a jen jsem slysel nekde vzadu za sebou piskani jeho gum kdyz radil jednicku a dvojku, to jsem byl uz par metru pred nim

. Ale jde mi o neco jineho, bylo to poprve co jsem s tim autem sel k hranici 6tis ot, a ted to jezdi tak nejak lepe nebo co. Pred tim kdyz jsem se sunul na jednicku nebo dvojku tak to trochu pocukavalo, to stejne pri zrychlovani, proste tam byla jakoby mista kde to nezrychlovalo kontinualne. Ted je to vse OK. Cim to muze byt?
Napsal: pon 03.09.2007 13:54
od tds
je to tím že jsi asi jezdil moc pomalu.motor potřebuje sem tam pořádně protáhnout aby byl v dobré kondici.
Napsal: pon 03.09.2007 14:14
od airbone
Mas pravdu, teda taky "motorcek" vazne potrebuje sem tam pretiahnut.....

Gratulujem k dobrej kare. Mam 530d, ale uz mi srdce zacina pokukavat po nejakom benzine s vyssim objemom....
Napsal: pon 03.09.2007 14:23
od mamouschek
Změnily se adaptabilní hodnoty. To je u el.stříkačkových motorů normální jev. Mnohdy to přinese i "nižší" spotřebu. Pořádným protáhnutím se ohřeje pracovní prostor, vypálí a dekarbonizují se svíčky, písty, spal. prostor, lambdy, katy, .... . Proto doporučuju občas řádně protáhnout a nebát se otáček. A to ani u diesela. Výrobce to s dostatečnou rezervou jistí omezovačem ot. Takže se nebát.

Napsal: pon 03.09.2007 19:52
od matal
Ale protahovat po dobrém zahřátí motoru..

Samozřejmě,že ne za studena..
Výrobce doporučuje očas jezdit ve více jak 4.500ot/min kvůli odstranění karbonu..

Napsal: pon 03.09.2007 20:12
od Bajzik

když to tak čtu tak dělám motoru jenom radost

né ale prostě občas mi to cukne do nohy a řadím až na hranici omezovače (TDS) no je pravda že jsem ještě mladej kluk

Napsal: pon 03.09.2007 22:14
od martin33
matal píše:Ale protahovat po dobrém zahřátí motoru..

Samozřejmě,že ne za studena..
Výrobce doporučuje očas jezdit ve více jak 4.500ot/min kvůli odstranění karbonu..

tak je to dobrý stále odstranuji karbon

Napsal: úte 04.09.2007 07:43
od Birkoff
martin33 píše:matal píše:Ale protahovat po dobrém zahřátí motoru..

Samozřejmě,že ne za studena..
Výrobce doporučuje očas jezdit ve více jak 4.500ot/min kvůli odstranění karbonu..

tak je to dobrý stále odstranuji karbon

No tak to opatrně na měnič v automatu. Už jsem to tu psal.

Napsal: úte 04.09.2007 15:27
od bmw525tds97
Napsal: úte 04.09.2007 18:46
od Kail
Taky mu dávám pořádnej kouř,podle mně se žádnej motor nemá šetřit...Spousta lidí si myslí jak motor nešetří když jezdí v 1500-2000ot/min.

,ale houby šetří.TDS má největší výkon na samé hranici červeného pole,a to červené pole značí právě tu mez,kam můžete v klídku zacházet,kdyby to motoru vadilo,bylo by červený pole dřív
Nemám rád lidi co se bojí otáček jak čert kříže

Napsal: úte 04.09.2007 19:21
od belch
Napsal: úte 04.09.2007 20:23
od martin33
Birkoff píše:martin33 píše:matal píše:Ale protahovat po dobrém zahřátí motoru..

Samozřejmě,že ne za studena..
Výrobce doporučuje očas jezdit ve více jak 4.500ot/min kvůli odstranění karbonu..

tak je to dobrý stále odstranuji karbon

No tak to opatrně na měnič v automatu. Už jsem to tu psal.

co se stalo s měničem??
Napsal: stř 05.09.2007 08:29
od Birkoff
Dobrá napíšu to ještě jednou. Borec co už dlouho opravuje automaty mi, mimo jiné, říkal, že u Audi a BMW je problém s životností převodovek (kvalitativní), všechno je totiž hliník. Od 530i (535i,540i,530d) má ten motor moc velkej krouťák a měnič není schopen to dlouhodobě přenášet, začne se "vydrolovat", pak to ucpe filtr a následně se spálí lamely v převodovce. Říkal že měl na opravu X5 3l (nevím jestli benzín nebo diesel) a že Steptronic odešel při 60tis km. Myslím že šlo o almaru od ZF.
Neříkám nevytáčet motor, přímo nesnáším "piloty" co jezdí v rozmezí 1500-1700ot, ale říkám s rozmyslem a "slušně" se k autu chovat.
Napsal: stř 05.09.2007 09:50
od mamouschek
Pravděpodobně se jednalo o 3,0d, 3,0i a větší objemy. Převodovku bych viděl na GM. ZF mají větší životnost. Jinak není to ojedinělé.