Stránka 1 z 4

Napsal: čtv 23.08.2007 15:19
od ras11
Zdravim,

napadla ma taka vec ohladom NIVO vzadu na e39 Touring. Potreboval by som info ci nahodou niekto nevie nejakym sposobom prinutit NIVO sediet tak vysoko ako chcem. Proste mi ide o manualne doladenie vysky, predpokladam ze to musi ist, pretoze si to cidlami sleduje nejake veliciny (asi vysku auta) a na zaklade toho dava pokyn na kompresor.
Pripadne ak niekto viete najst kdesi schemu elektrickeho systemu NIVO regulacie, poslite mi ju, mechanik sa na to mrkne, ja som to zatial nikde nenasiel.
O co mi ide? Mam sportovy podvozok, schvaleny a zapisany v nemecku, NIVO je nejak odpojena alebo oblbnuta aby sedela nizsie, lenze kedze to je vpredu nastavitelny podvozok a v schvaleni pisu ze aj vzadu, chcem vediet ako to dokazem nastavit, kedze teraz sedi pekne nizko ale na zimu by som radsej aby vyliezla trocha hore.

Dakujem za kazdu info!

Napsal: čtv 23.08.2007 15:21
od ras11
este taka drobnost aby nevyplynula z mojho textu blbost - kompresor obcas pocujem hucat takze predpokladam ze odpojena uplne nieje, len je nejak vhodne ovplyvnena (je o tom aj nejaka poznamka v tp tusim)...

Napsal: čtv 23.08.2007 16:00
od Hanz
nejspis je tam tycka co reguluje tu vysku, bude na ni stelovani, takze zvednout a podivat... trojhmatem na BC to fakt nepujde :-)

Napsal: čtv 23.08.2007 16:06
od pysta
Moze sa to nastavit cez MODIC alebo si vytiahnes potenciometre z naprav do interieru. Moc by som to nedoporucoval sice, ale da sa to...

Napsal: čtv 23.08.2007 16:15
od ras11
nemate niekto schemu zapojenia tych potenciometrov naprav alebo celeho NIVO? Prave som rozmyslal iba zapojit k tym potenciometrom nieco paralelne respektive seriovo (podla potreby) a iba toto vyviest do kabiny a pouzivat dla potreby...

Napsal: čtv 23.08.2007 16:21
od pysta
Papier, pero, multimeter a za 20 minut mozes tahat kable

Napsal: čtv 23.08.2007 16:27
od ras11
ok, asi pojdem na zdvihak a budem si tu schemku kreslit priamo z auta :)
ale bolo by to jednoduchsie, ak by som kdesi nasiel hotovu a len vyratal potrebny potenciometrik

Napsal: čtv 23.08.2007 17:51
od adam
OT
ras11: nechces nekam hodit fotky svyho auta? rad bych se podival, vypada libove :)

Napsal: čtv 23.08.2007 18:29
od ras11

Napsal: čtv 23.08.2007 22:49
od adam
moc hezky touring :thumbsup:

Napsal: pát 24.08.2007 06:53
od Fugo
u E32 je to skutečně tyčkou, jak psal Hanz, tyčka je spojena se zadní osou a na druhém konci je hydroventil který otvírá či zavírá přívod tlaku do tlumičů, u E39 by to skutečně mohlo být elektricky, ale spíš si myslím že to bude mikrospínači a ne potenciometrem, protože pro Nivo není důležitá přesná poloha, ale potřebuje vědět polohu správnou a do té buď vzduch upustí nebo přifoukne, takže multimetr změřit a natáhnout do kabiny, natlakovat naplno a po výbuchu měchů mít krásného lowridera :) , to je můj názor, nemusí to sedět. Doporučuju pro všechny ať kouknou na Bentley Publishing zda na jejich vůz nemají Rep knihu, je trošku dražší (kolem 5000kč) ale stojí to za to, a když se domluví více lidí a naskenuje se to tak není co řešit, mám kromě jiného Bentley pro E32 a je to super, jistě všechno tam také není ale 98% ano. Kniha má k 1000stránkám.

Napsal: pát 24.08.2007 07:36
od ras11
PRAVE PRETO som sem dal ten prispevok aby ak nahodou niekto vie presny princip snimania tak ho sem napisal... snad to nebude take zle, ak to dokazali oklamat raz (ked to znizovali), musi sa to dat aj druhykrat, nie? v kazdom pripade si najdem cas a trosku to skusim preskumat, len v poslednej dobe je toho casu strasne malo...

Napsal: pát 24.08.2007 07:39
od Fugo
jasný, to že to dali dolu je dle mě jen přestavěním toho spínače, což se dá udělat kdykoliv, pokud s tím budeš štelovat z kabiny doporučoval bych instalovat nějaký spínač max zdvihu nebo tlaku který to potom vypne, aby ti ty měchy nebouchly

Napsal: pát 24.08.2007 09:41
od Hanz
very nájs :wink:

Napsal: pát 24.08.2007 10:15
od pysta
Je tam poti, tak isto ako na prednej naprave pre xenony

Napsal: pát 24.08.2007 10:47
od ras11
pysta píše:Je tam poti, tak isto ako na prednej naprave pre xenony
velmi hodnotna info :pivo:

Napsal: pát 24.08.2007 10:50
od ras11
Hanz píše:very nájs :wink:
dik :) uzivam si ho, je stym zabava

Napsal: pát 24.08.2007 10:52
od ras11
vcera som stihol preskumat predok - tam je jednoducha mechanika, takze sme to skusili zostelovat o cca 1cm hore - bez problemov, zadok budem skumat coskoro, na zimu to bude treba, mame tu dost fajnove zimy s kopou snehu, ladu a bordelu na ceste...proste je nutnost to na zimu dvihat

Napsal: pát 24.08.2007 21:03
od ras11
Takze som to dnes po praci rozhodil - v principe ziadna zlozita zalezitost, tycky regulacie tam su stelovatelne - to znamena dofukuje a ubera pri inych hodnotach ako origo, dolezite to je nastavit poriadne, momentalne to bolo az prilis nizko...
kable - ktore idu do NIVO cerpadla, ak chcete manualne ovplyvnovat je dolezite jednak zapnut cerpadlo - ovladaci fialovy kablik, priviest + 12V a zaroven aktivovat vzduchove ventily aby to pustili do trubiek, to znamena fialovy z modrym pasikom a fialovy z cervenym pasikom spolu s modrym a cervenym (privedenim +12V na fialove drotiky dofukujete lavu (cerveny) a pravu stranu (modry))... osobne toto vsetko odporucam pri vypnutej automatike aby do toho nezasiahla a nepustila sa nahodou do opacneho ukonu co moze sposobit skodu na elektronike, pravdupovediac po aktivacii (zapalovanim) automatika aj tak dorovna lavu a pravu stranu (podla aktualnych odporov snimacov) = odpusti tu stranu ktora bude vyssie.
toto zatial vsetky moje dnesne poznatky, zajtra budem riesit este doladenie vysky ako aj zdvihnutie a znizenie priamo z miesta vodica ale to tu popisem ked to bude vyskusane, snad to zajtra stihnem vsetko, pripadne sem hodim schemu, nieje to nic zlozite len kym som na to prisiel tak som tam okolo tej NIVO rj dost maturoval :twisted:

Napsal: pát 24.08.2007 21:08
od ras11
este taka poznamka, vyuzivanie tychto poznatkov len na vlastne riziko - ak nemate velmi sajnu o elektronike, neodporucam sa s tym babrat, mozete si nieco lahko poskodit a to by som sposobil nerad :!: