Stránka 1 z 1
Napsal: čtv 09.08.2007 17:48
od miloshm
Před nedávnem se mě začalo z převodovky ozývat klepání a tak jsem si sehnal jinou, údajně taky z e34 525i M50. Jenže když jsem to dovezl k mechanikovi, tak se zjistilo, že má nejen jinej unašeč na hardy spojku, ale i jiný drážkování výstupního hřídele, má více žebrovanou skříň a místo hliníkovýho nosníku je pod ní nosník plechovej. Prodávající mě tvrdí, že je skutečně z e34 M50... Označení převodovek - nejprve převodovka, kterou mám v autě:
1221 936.9
1.1 225
a převodovka, co jsem koupil:
260.0.1663 91
1221 780 9
Jak to teda je? Díval jsem se do ETK, ale nic rozumnýho jsem tam nenašel. Je možný, že se dělaly na motor M50 dvě různý převodovky, který se dají zaměnit jen a pouze včetně hardy spojky? Nebo je moje, případně koupená převodovka bastl, kterej je složenej z několika jinejch?
Díky za všechny rozumný informace!
Napsal: čtv 09.08.2007 18:44
od dexter
Myslím,že má prodejce pravdu.Může to být z E34 525,ale důležitý je taky rok výroby,protože se dělali přece 2,5l s vanosem i bez.Takže starší motor bez vanosu může mít jinou převodovku.A dokonce sem se setkal i s takovým případem,že davala automobilka převodovku i v závislosti od průměru disků.Tj.,že motor mohl bejt 2 litr a na auto které melo od výroby 17 al kola,nemělo tu samou převodovku s autem co mělo ten samej motor,ale davali se na něj 15 plecháče.Ale myslím,že Bmw do také kategorie nespadá.Nejspíš to bude tím Vanosem.Mrkni na roky výroby.Vanos se dělal myslím od 93 roku.myslím.
Sorry.Ted sem si všiml,že se jedná o M50.Tá vanos má.Zeptej se prodejce jestli měla vanos.Možná neví,že se dělali i M20 a řekl ti to jen aby se toho rychle zbavil.
Napsal: čtv 09.08.2007 19:33
od kupca
Taky si myslím, že rozdíl bude v tom, jestli motor měl VANOS, nebo ne.
Motor M50B25 byl do 9/92 bez vanosu a pak s vanosem. do 9/90 se ještě dával motor M20B25. (12 ventilů).
Pak ještě jestli to není převodovka z iX, ale nevím, jestli tam rozdíl je, nebo není. Vím jen, že je tam kratší kardan a osobně si myslím, že převodovka by mohla být stejná. (Neměřil jsem to, jen jsem je porovnával visuálně na autech, kde na ix jsem měl sundaný mezinápravový diferenciál.)
A když koukám do ETK, tak je rozdíl v převodovnách od 9/90 do 9/95 a po 9/95. Rozdíl mezi iX a normálním podle objednacího čísla je.
Takže na M50 odhaduju 4 možné manuální převodovky.

Napsal: čtv 09.08.2007 21:30
od miloshm
Nevím jestli se liší převodovka na vanos a nevanos. Auto jsem koupil s motorem M50 bez vanosu a po čase jsem vyměnil motor za vanos a na původní převodovku to sedlo. Spíš se mě jedná o druhej konec převodovky - hardy spojku. Podle čísel jsem v ETK nenašel nic konkrétního, ale číslem 260 začínají převodovky na M20 a M30...

Teď jsem se díval do manuálu od Bentlyho a píše se tam toto:
525i (1989/1990) převodovka Getrag 260/5
525i (1991/1992) převodovka S5D 310Z (do 7/92)
525i (1992/1995) převodovka S5D 250 G (od 7/92)
Jestli tomu dobře rozumím, tak se na motor M50 převodovka 260 nikdy nedávala - může to někdo potvrdit nebo vyvrátit?
Ještě doplním, že převodka 260/6 se dávala dle Bentlyho do 535i (1989-1993)
Nejlepší budou tabulky:
http://www.ukazto.com/img/bentley-d0p1.jpg
Napsal: čtv 09.08.2007 21:54
od kupca
Na M50 motor jsem v ETK našel jen S5D s různým označením na konci. A pamatuju si, že jsme měnili převodovku na starém 525 s M20 motorem a tam bylo označení 260. Myslím si tedy, že 260 patří na M20.
Napsal: čtv 09.08.2007 22:10
od BMWAK
muže být z dvoulitra-ten má menší hardyspojku...
dvoulitr má i menší spojku setrvák atd..
Napsal: čtv 09.08.2007 22:17
od dexter
takže je ta převodovka nejspíš z M20,že?
Napsal: pát 10.08.2007 07:37
od miloshm
Jestli nemá Bentley v manuálu chybu, tak je ta převodovka buďto na motor M20 nebo M30. Myslím si, že by bylo férový, kdyby si to prodávající vzal zpátky, protože mě prodal něco jinýho, než jsem sháněl. Nebo bych toho chtěl tak moc?
Napsal: pát 10.08.2007 09:58
od dexter
Jó.Vrať mu ji.Jestli to bude normálni člověk,tak to veme.A možná bude mít i tu správnou,tak ti je vymění.Držím palce.

Napsal: pát 09.11.2007 17:58
od miloshm
Zatím to vypadá jako neverending story. Prodejce se pořád cuká a tvrdí, že převodovka na motoru M50 skutečně byla, jenže nemůže dokázat, že to nikdo před ním nepřehodil a hlavně i Bentley mluví jasně. Dokonce mě nabídl, že mě tam tu převodovku namontují, jenže nechcu mít jiný převody, než na který to napočítali ve fabrice!!! V pondělí tam jedu a tak su zvědavej.
Jedno poučení už mám dneska - když budu něco kupovat, tak se nespolehnu na tvrzení, že to určitě pasuje, ale pokusím se o tom zjistit co nejvíc už předem.
Každopádně dám vědět, jak to dopadlo.