Stránka 1 z 1
Napsal: úte 05.06.2007 20:18
od Demostenes
Koupil jsem sedmickovy kola na svoji e34.
http://i8.ebayimg.com/04/i/08/f7/0b/e2_12.JPG
Dost me prekvapilo, ze tam byla vule po nasazeni, protoze sedmicka ma mit prumer stejny. Tak jsem si rikal, ze to byla asi nejaka verze pro e39 a koupil takovy krouzky, kterymi se da vule vyplnila. Vule sice na prvni pohled neni, ale pri urcite rychlosti zacnou vibrace, pri dobrzdovani to nekdy dost zacne hazet volantem i autem. Utahl jsem je jak jen to jen slo, ale dela to porad, i kdyz o neco malo mene.
Otazka je, co je blbe? Jsou ty kola krivy? Nevypadaji tak, navic na vyvazovacce po nasezeni gum zadny problem. Snazil se tam nekdo zvetsit prumer, aby to narval na e39 a udelal to blbe? Ma nekdo podobnou zkusenost? Jinak dodavam, ze kdyz vratim zpet druhou sadu kol, tak samozrejme nic neklepe.
Napsal: úte 05.06.2007 21:22
od Fugo
takhle přesně jsem koupil kola na mojí 7er, kupováno nové v německu dle katalogu na E32, a po nasazaní jsem řešil vibrace, a ejhle středovka byla o cca 1.6mm větší, nechal jsem udělat vymezovací kroužky a je to již několik let v pohodě. Ale jak jsem četl to máš vymezený taky ,takže mě jedině napadá že jestli mají jinou šířku a ET než tvoje stávající je možné že namáhají více nápravy a pokud je někde nějaká vůle tak se začne projevovat, ale to je jen doměnka.
Napsal: úte 05.06.2007 22:10
od scepy
a jak jsou na tom gumy? jsou dobry? na vyvažovačce, když to roztočí by ti měli říct zda je křivej disk či ne....a při brždění to mužou delat jeste kotouče, jestli nejsou krive...a jeste treba jim rict kdyz ti to vyvazuji...tak si to nech vyvazit pres srouby a ne pres stred..pres srouby je to presnejsi...
Napsal: stř 06.06.2007 00:29
od Demostenes
scepy píše:a jak jsou na tom gumy? jsou dobry? na vyvažovačce, když to roztočí by ti měli říct zda je křivej disk či ne....a při brždění to mužou delat jeste kotouče, jestli nejsou krive...a jeste treba jim rict kdyz ti to vyvazuji...tak si to nech vyvazit pres srouby a ne pres stred..pres srouby je to presnejsi...
V aute jako takovem to neni, s jinyma kolama zadny problem. Na vyvazovacce zadny problemy nebyly....
Napsal: stř 06.06.2007 00:31
od Demostenes
Fugo píše:takhle přesně jsem koupil kola na mojí 7er, kupováno nové v německu dle katalogu na E32, a po nasazaní jsem řešil vibrace, a ejhle středovka byla o cca 1.6mm větší, nechal jsem udělat vymezovací kroužky a je to již několik let v pohodě. Ale jak jsem četl to máš vymezený taky ,takže mě jedině napadá že jestli mají jinou šířku a ET než tvoje stávající je možné že namáhají více nápravy a pokud je někde nějaká vůle tak se začne projevovat, ale to je jen doměnka.
No, tyhle kola se na e34 davaly bezne, takze nevidim problem. Spis me zarazi to, ze na to nebyly potreba krouzky a ja tam mam vuli. Btw, ty moje vymezovaci krouzky jsou plastovy, ale to snad nemelo vadit, kdyz to tak prodavaji, tak to snad funguje, ne?
Napsal: stř 06.06.2007 06:26
od Fugo
jestli jsou plastový či plechový je fuk, pro zajímavost bych to zkusil na jiné e34 či e32. A co se týče vyvažování na šrouby, u aut které mají kola středěné nábojem kola a středovou dírou disku (což je dnes 99% aut) postrádá vyvážení na šrouby smyslu, když to kolo je vystředěný právě přes tu středovku.
Napsal: stř 06.06.2007 14:50
od Demostenes
Existuje nejaka "diagnostika" kol? Pripadne jestli by to pak umeli opravit? Ja mam podezreni, ze nekdo v tech kolech zvetsoval tu stredovou diru a udelal to blbe....
Napsal: čtv 07.06.2007 00:31
od Martinéz
teda ja bych ty kola vratil pokud by to slo.. takovy neni problem sehnat a ani cena neni zavratna, cili bych se tim nechtel rozcilovat..
Napsal: pát 08.06.2007 20:26
od Elektro
Osobně si nemyslím ,že by byl problém ve vystředˇovacích kroužcích.Míval jsem je na WV a bez problémů.Raději bych hledal problém v Gumách.Nebo jestli můžeš tak zkus eliminovat které kolo to dělá.Jednou jsem na jednom autě měl špatnou gumu (byl zkroucenej ten kord uvnitř gumy a na venek to nešlo poznat.Až prohazováním jsem to vyselektil.Jen nápad nevím.Jestli máš plecháče stejného rozměru,tak bych to prohazoval tak dlouho dokud to nenajdeš.Nebo za použitzí rezervy - jedno kolo po druhém.
Napsal: sob 09.06.2007 05:56
od Fugo
pokud je prasklej kord guma "vibruje" z 99% při všech ryhlostech, nevyvážení či středové kroužky se nejvíce projevují kolem 80-120km/h.
Otázkou je jaké VW jsi měl, pokud s roztečí 4x100 tak se nediv protože pomalým dotahováním šroubů křížem to kolo většinou vystředíš, ale u 5 šroubu i když to utahuješ křížem tak nikde neutahuješ přes "střed" a tak ti ty šrouby to kolo stáhnou vždy bokem a hází to,
Napsal: sob 09.06.2007 12:13
od Rejchy
Přesně tyhle kola jsem dnes nasadil na svoji E 34 a naprosto v pohodě.Středové díry sedí a auto nic nedělá.
Napsal: sob 09.06.2007 19:31
od Elektro
Fugo píše:pokud je prasklej kord guma "vibruje" z 99% při všech ryhlostech, nevyvážení či středové kroužky se nejvíce projevují kolem 80-120km/h.
Otázkou je jaké VW jsi měl, pokud s roztečí 4x100 tak se nediv protože pomalým dotahováním šroubů křížem to kolo většinou vystředíš, ale u 5 šroubu i když to utahuješ křížem tak nikde neutahuješ přes "střed" a tak ti ty šrouby to kolo stáhnou vždy bokem a hází to,
Bylo to VW Vento 2.0 GT - pětišroub kola 5x 100. Rozhodně bych zkusil vyselektit které to kolo to dělá například výměnou za rezervu.
