Stránka 1 z 1

Napsal: pon 28.05.2007 18:45
od Player1
525TDS, E34 rv94, s klimou. Problém je takovej, že mi pořád jede větrák klimy na 2. rychlost a kvůli tomu se roztaví pojistka. Myslel jsem že může být špatný relé, ale není. Koupil jsem nový a nepomohlo to. Jednou se ten větrák nechtěl vypnout ani když jsem vypnul zapalování a zamknul auto...prostě pořád jel. Pomohlo jen vytažení pojistky, relé. Je možný že je to nějakým teplotní čidlem, protože větrák jede i když je motor studenej a ani nemusí být natartovanej. Stačí jen otočit klíčkem na trojku. Tak se ptám: Který čidlo má na starost tenhle větrák nebo čím by to mohlo být? Nemáte někdo schéma toho okruhu? Vím, že se tady větrák řeší pořád, ale tohle je trochu jinej problém :( Díky za rady

Napsal: pon 28.05.2007 21:58
od Doktor1
odpojené(přerušené) čidlo tlaku.. když jednotka nemá ponětí o tlaku,tak pustí větrák naplno,aby se klima nepřehřála nebo něco podobnýho...
koukni na to čidlo pod pravým světlem...
já kouknu na schéma :P

Napsal: pon 28.05.2007 21:59
od Doktor1
odpojené(přerušené) čidlo tlaku.. když jednotka nemá ponětí o tlaku,tak pustí větrák naplno,aby se klima nepřehřála nebo něco podobnýho...
koukni na to čidlo pod pravým světlem...
já kouknu na schéma :P

Napsal: pon 28.05.2007 22:04
od Player1
To by bylo možny, ale ten větrák jede i když mám vypnutou klimu. Klima se teď stejně nedá zapnoutm není naplněná. Jo, za schéma bych byl vděčnej :)

Napsal: pon 28.05.2007 22:11
od Doktor1
pak je to fakt divný..

Napsal: pon 28.05.2007 22:16
od Player1
právě v tom by možná pomohlo to schéma. Podle mě by to mohlo být to čidlo teploty motoru, ktery zapíná větrák, když jde teplota moc navrch. Nevím ale který to čidlo to je.

Napsal: úte 29.05.2007 07:15
od tds
Player1 píše:právě v tom by možná pomohlo to schéma. Podle mě by to mohlo být to čidlo teploty motoru, ktery zapíná větrák, když jde teplota moc navrch. Nevím ale který to čidlo to je.
na hlavě motoru:jsou tam 3 za sebou pod žhavičkama.když se díváš směrem k motoru tak zleva: 1čidlo teploty pro budík 2.čidlo pro ŘJ 3.čidlo větráku takže zkus sundat konektor a uvidíš.čidlo tlaku to nebude to musí tlak sepnout, bez tlaku nejede.

Napsal: úte 29.05.2007 09:51
od airbone
Player1 píše:právě v tom by možná pomohlo to schéma. Podle mě by to mohlo být to čidlo teploty motoru, ktery zapíná větrák, když jde teplota moc navrch. Nevím ale který to čidlo to je.
Mohol by som doma mat tie schemy, co zhanas. Musim sa ale pozriet, vecer ked pridem z prace, tak to omrknem a ked ich budem mat, tak ti ich mozem poslat.

Napsal: úte 29.05.2007 09:55
od Player1
airbone píše:Mohol by som doma mat tie schemy, co zhanas. Musim sa ale pozriet, vecer ked pridem z prace, tak to omrknem a ked ich budem mat, tak ti ich mozem poslat.
Paráda, to by se hodilo.

No a jak psal tds, měl bych zkontrolovat to čidlo. Parohy musí dolů, že? A jak poznám že to čidlo je špatny? Jaky odpory bych měl naměřit?

Napsal: úte 29.05.2007 21:02
od Doktor1
takže koukal jsem na to schéma...
podle toho co říkáš,že to běží i bez klimy,tak mě napadá jedině to čidlo teplloty,který spíná ten větrák(takže zkusit odpojit,jestli přestane jet větrák),nebo spečený relátko...
nicméně se mi to schéma nezdá,podle něho ten větrák na nejvyšší rychlost spíná(resp. ukostřuje relé) jak teplotní čídlo motoru,tak tlakový čidlo klimy.. a druhý relé ukostřuje motorová jednotka,to už jsem ale nedohledal...

Napsal: úte 29.05.2007 21:07
od Player1
Takže podle toho jsou v tom obvodu 2 relé? Jedno jsem právě vyměnil za nový a nepomohlo to. Tak bych ještě zkusil to druhý. Který to ale je?

Napsal: úte 29.05.2007 21:20
od Doktor1
jo,jsou tam dvě.. a souvisí s tím pojistky č29(napájení relátek) a č25(stálý + na větrák)

Napsal: úte 29.05.2007 21:54
od Player1
Dobře, tak já tam vrazím pojistku č.25 (tu vytahuju, aby větrák nejel) a zkusím vytáhnout ostatní relé, abych zjistil ktery to je. Pak ho vyměním za dobry a uvidí se. Pak zkusím to čidlo teploty, ktery spíná větrák. Zatím díky moc 8)

Napsal: úte 29.05.2007 22:35
od Doktor1
bude spečený relé,mezi pijistkou a vetrákem nic jinýho není,to najdeš...

Napsal: čtv 31.05.2007 12:00
od airbone
Player1 píše:Dobře, tak já tam vrazím pojistku č.25 (tu vytahuju, aby větrák nejel) a zkusím vytáhnout ostatní relé, abych zjistil ktery to je. Pak ho vyměním za dobry a uvidí se. Pak zkusím to čidlo teploty, ktery spíná větrák. Zatím díky moc 8)
Sorry, zabudol som kuknut na tie schemy, nejak mi to vypadlo (bol som dost "busy"). Tak mrknem dnes vecer.

Napsal: čtv 31.05.2007 23:58
od airbone
Fuuu, tak lutujem, pomylil som sa, schemy co mam doma su pre BMW 325 e36 rv91-92. Tam ani neviem, ci sa vobec davala klima a ak aj hej, tak to bude asi fest ine... Pre 5ky mam servisny manual a su tam aj nejake schemy, je to pre e34, ale benzinove verzie a je to v anglictine, tak neviem, ci ti to pomoze, ale akurat kukam, ze je tam aj kapitola o topeni a klime - opravy, vymena kompresora, senzory apd apd..... tak to by hadam mohllo byt ono...

Napsal: pát 01.06.2007 08:37
od fornax
Mně to dělalo podobně na 525tds, a chyba byla jak psal Doktor na tlakovém čidlu