Stránka 1 z 6
Napsal: ned 20.05.2007 14:30
od mkalous
Zdravím. Mám dva dotazy, tak je hodím na ráz.....
Klima je plná, vyčištěná,zmáčknu tlačítko, sepne se větrák vepředu ale nechladím... Když z kompresoru,respektive koncovky,která je vidět u turba, sundám konektor a "na tvrdo" to napojím na kladný pol od baterky..... kompresor sepne a jede to..... chci se zeptat, kam ten kabel vede....nemá někdo elektrické schéma??
Druhý dotaz....nová visko spojka s novým motorem, novej klima chladič, nová první pomocná vrtule, novej odpor na té vrtuli.... auto čuchne ke kopci, trochu delšímu kopci, v tomhle vedru, a teplota jde za půlku... Jak je možný, že ručička přeleze přes půl a nesepne se mi ten pomocnej větrák??? Co ho spíná a co ho řídí? Com u dává impuls k tomu, aby sespustil

Nemá někdo i tady elektrické schéma?
Jinak, auto je e34,525tds kombííík., 1994
Díky
Napsal: ned 20.05.2007 16:22
od Doktor1
napadá mě jen vodní pumpa,termostat,nebo zanesený chladiče..
u té klimy špatný čidlo tlaku v klima..
Napsal: ned 20.05.2007 18:00
od mkalous
vodni pumpa a termostat....dělalo mi to i u stareho motoru....s novým motorem přišel i termostat a pumpa, co byla na tom novém motoru.... a dělá to při teplotě stále.... takže když udělám vylučovací metodu.... vypadá to na zanešený chladič....jak poznám zanešený chladič? v určitém místě bude studený? respektive chladnější, než třeba vodní hadince???
Klima-čidlo tlaku...to najdu kde? a jak zjistím, že funguje dobře, nebo nefunguje dobře??
Napsal: ned 20.05.2007 19:00
od vlukasek
K tomu chladici: pokud je motor zahraty na provozni teplotu tzn ze uz se otevrel termostat,mel by byt chladic ve vsech mistech stejnomerne zahraty...pokud je v jednom miste horky a v jinem jen vlazny nebo dokonce studeny,je to spatne
Napsal: ned 20.05.2007 20:51
od Doktor1
Změř jestli je na přívodu do kompresoru napětí při puštěné klimě.. Pokud jo,je špatná spojka na kompresoru,pokud ne,je problém nejspíš v tom čidle..
Myslel jsem zanesený chladič zvenku,ale pokud jsi měnil klima chladič,tak bys to určitě vyčistil..
Napsal: pon 21.05.2007 02:33
od dafson
zdravim vsechny mam taky par dotazu ke klime..sem amik a proto se mozna pro nekoho blbe zeptam..Chystam se na doplneni klimy nedavno kdyz byly prvni teple dny tak sem zkousel jestli klimatizace funguje kupoval sem auto v zime- tak sem nastavil min.teplotu 16 a kolecko na modrou v klimoska mi to vychladila tak ze sem skoro mrznul a ted najednou co jsou stale vetsi tepla nestaci uchladit....pri zapnuti vlocky se otacky zvednou a zda se ze je vse ok.Dalsi dotaz je k tomu ze vubec nevim cim myslite kdyz tu mluvite o klima chladici a vetraku klimy??myslite tim snad tu velkou vrtuli ve predu za maskou a za chladicem???dekuji
Napsal: pon 21.05.2007 08:16
od Birkoff
Chladič klimačky je ten první za ledvinama a ten větrák je ta elektrická vrtule ještě předním.
Napsal: pon 21.05.2007 09:41
od landys
Taky ta elektrická vrtule má být dvourychlostní - první by se měla spustit hned při sepnutí klimy, funguje ti? Jinak je na ní ten předřadný odpor v tom keramickým tělísku a ještě jsem snad neviděl nikoho, kdo by ho měl OK...
Napsal: pon 21.05.2007 10:06
od Pivson
Pokud ti nejde ta klima jak si psal, opravdu to vypadá na to tlakový čislo. Je to ze pravým světlem, takovej hranolek kam jdou hadice a v tom je to čidlo.
Nebo třeba pozor na přerušené drátky.
Ve finale by to mohla byt i jednotka.
Ale začal bych tím čidlem a proměřil to. Měl jsem to samé. A jelikož nebylo skladem, přesně tam sedlo čislo z mercedesa

Napsal: pon 21.05.2007 14:29
od tds
mkalous píše:Zdravím. Mám dva dotazy, tak je hodím na ráz.....
Klima je plná, vyčištěná,zmáčknu tlačítko, sepne se větrák vepředu ale nechladím... Když z kompresoru,respektive koncovky,která je vidět u turba, sundám konektor a "na tvrdo" to napojím na kladný pol od baterky..... kompresor sepne a jede to..... chci se zeptat, kam ten kabel vede....nemá někdo elektrické schéma??
Druhý dotaz....nová visko spojka s novým motorem, novej klima chladič, nová první pomocná vrtule, novej odpor na té vrtuli.... auto čuchne ke kopci, trochu delšímu kopci, v tomhle vedru, a teplota jde za půlku... Jak je možný, že ručička přeleze přes půl a nesepne se mi ten pomocnej větrák??? Co ho spíná a co ho řídí? Com u dává impuls k tomu, aby sespustil

Nemá někdo i tady elektrické schéma?
Jinak, auto je e34,525tds kombííík., 1994
Díky
pomocnej větrák spíná čidlo na hlavě, když přesáhne teplota 95C,jsou tam tři v řadě zleva/1.čídlo teploty(na budík),2.čidlo teploty pro řídící jednotku,3.čidlo teploty spínací na 2rychlost el.větráku/,když z něj sundáš konektor a spojíš kontakty tak se musí větrák rozběhnout.,jak říká doktor, bude to zvenku neprůchodný,nebo zevnitř zadrbaný chladič vody..spojka bude ok jinak by se to nerozběhlo jak jsi psal.taky to vidím na to čidlo.
Napsal: pon 21.05.2007 17:20
od dafson
tak sem to rano zkousel nastartoval sem bez klimy a kouknul se k motoru jakou rychlosti se toci ta plastova vrtule toci se zhruba stejnou ryclosti jako klinovej remen pak sem sel zapnout vlocku a rychlost byla stale stejna.Vse sem zkousel za volnobehu.ale napriklad kdyz stojim v kolone tak slysim jak ta vrtule sepne aby se auto nevarilo to podle toho jak sem porozumel bude ta druha rychlost je to tak??
Napsal: pon 21.05.2007 20:43
od stanley07
Ta vrtule, jak ty píšeš u motoru, chladí vodní chladič a spolu se stoupající teplotou motoru má postupně stejné otáčky jako samotný motor. Když teplota stoupne na kritickou hodnotu, visko spojka sepne na tvrdo a otáčky jsou stejné. Vrtule na klimu je mezi světlama a vidíš jí zvenku, když si sedneš na boba před autem. Ta spíná, aspoň mě, až když se pořádně ohřeje chladič klimatizace. (asi mi nefunguje první rychlost, ale to nevim jistě)
Napsal: pon 21.05.2007 22:27
od dafson
Ahaa tak sem tomu rozumel dobre akorat sem nevedel ze tam je jeste nejakej vetrak mezi svetlama tak zitra na to mrknu jestli ho tam uvidim protoze si fakt nejsem jistej co predchozi majitel s tim autem delal za tim ho po nem davam do kupy zati dekuji vsem a jeste bych rad vedel pokud by ten vetrak klimy fungoval zmeni se pri zapnuti nejaky zvuk treba jako u ventilatoru u chladice??ten totiz je slyset dost!!!dekuji
Napsal: úte 22.05.2007 09:48
od stanley07
Když sepne ten na klima, je slyšet dost. Zvlášť z venku.
Napsal: úte 22.05.2007 11:07
od dafson
Tak se ted dival a opravdu tam ten vetrak je..zapnu klimu a netoci se jeste se zkusim mrknout po delsi jizde jestli sepne ta druha rychlost..
Napsal: úte 22.05.2007 12:57
od stanley07
Stačí, když je vedro jako teď, nechat to stát nastartovaný chvili na sluníčku se zapnutou klimou a za chvíli se roztočí...
Napsal: úte 22.05.2007 13:13
od dafson
Tak ten vetrak se netoci ani v jednom pripade takze co stim??poradi sikovne ceske rucicky??
Napsal: úte 22.05.2007 13:22
od landys
Nepíšeš co máš za auťák - na E34 se větrák se zapnutou klimou spouští i před nastartováním. Takže přední plasty dolů a zkoumat. Jinak budeš mít nižší účinnost a nebo to dokonce i uhřeješ

Napsal: úte 22.05.2007 14:12
od dafson
jo promin Mam 523i E39 procpak bych to mel kvuli vetraku klimy uvarit??od toho tam je ta vrtule na visco spojce ta chladi motor ne??
Napsal: úte 22.05.2007 14:18
od Birkoff
Pročti si příspěvky ve vlákně:
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... 0&start=15
Tam by se měl dozvědět jak ten el. větrák vyzkoušet. Pak můžeš hledat dál.