Stránka 1 z 2
Napsal: čtv 17.05.2007 18:58
od Boldor
Zdar chlapy, čeká mě výměna prokluzující spojky.

A rád bych znal vaše zkušenosti, jestli kupovat komplet sadu nebo stačí lamela a ložisko..?Slyšel jsem, že přítlačák bývá v 99% nedotčen..Má najeto 220 tis.km.
Díky za odborné rady..

Napsal: čtv 17.05.2007 19:00
od Boldor
Ještě doplním : je to 9 měsíc 1997, a od 10 měs. se tam snad podle katalogu Elitu dával jiný typ spojky..Snad trefím ten pravý..

Napsal: čtv 17.05.2007 21:35
od stanley07
Podle mýho názoru je lepší to vyměnit komplet. Za čas by ti odešlo i to co "zatím" vypadá dobře a budeš zase platit za práci. Jak řikám, je to lepší udělat kompletně. Já jsem měnil i setrvačník.
Napsal: čtv 17.05.2007 21:46
od Huska
pokud je přítlačák OK není třeba ho měnit ... stačí jen lamelu. Kdyby jsi chtěl mám nově repasovanou s obložením Ferodo Racing .. cena by byla 1600,-, s přítlačákem 2500,- ložisko nemám. V servise to dělámě běžně že pokud je OK tak se mění jen lamela a nikdy s tím nebyl problém ... stejně to mám na autě a kdo ví jak jezdím tak potvrdí že ji nijak nešetřím
Napsal: čtv 17.05.2007 21:52
od BMWAK
Huska píše:pokud je přítlačák OK není třeba ho měnit ... stačí jen lamelu. Kdyby jsi chtěl mám nově repasovanou s obložením Ferodo Racing .. cena by byla 1600,-, s přítlačákem 2500,- ložisko nemám. V servise to dělámě běžně že pokud je OK tak se mění jen lamela a nikdy s tím nebyl problém ... stejně to mám na autě a kdo ví jak jezdím tak potvrdí že ji nijak nešetřím
2,8 má stejnou spojku jako 2,3???

Napsal: čtv 17.05.2007 22:26
od Huska
BMWAK píše:Huska píše:pokud je přítlačák OK není třeba ho měnit ... stačí jen lamelu. Kdyby jsi chtěl mám nově repasovanou s obložením Ferodo Racing .. cena by byla 1600,-, s přítlačákem 2500,- ložisko nemám. V servise to dělámě běžně že pokud je OK tak se mění jen lamela a nikdy s tím nebyl problém ... stejně to mám na autě a kdo ví jak jezdím tak potvrdí že ji nijak nešetřím
2,8 má stejnou spojku jako 2,3???

jak která...... 2,8 má lamelu průměr 240mm a některé 2,3 také jiné 228mm ... já mám navíc 240mm
Napsal: pát 18.05.2007 11:33
od Speedy
Určitě měnit celou sadu. Po 220kkm bude mit pritlačak vybroušený a unavený vypínací pružinky, navíc bude mít dosedací plochu klidně zvlněnou a nová lamela by ryhcleji odcházela. jinak doporučuju se vyhnout obloženým lamelám z materiálu Sauleda, moc to nevydrží(vyhodil jsem to po jakoby 15kkm jizdy)
Napsal: pát 18.05.2007 15:03
od major
A jakého výrobce by jsi, Speedy, tedy doporučil. Také mě to čeká.
Napsal: pát 18.05.2007 15:54
od Maxiczech
Kolik u e-39 Touring 2002 cca vydrží spojka tis. km??? A jak poznám, že se loučí? Začne zabírat hodně nahoře nebo hodně dole?
Díky..

Napsal: pát 18.05.2007 18:08
od gyrous
Spojka má životnost 100tkm u všech vozidel. A záleží na tom jak se s tím jezdí. Někdy vydrží přes 120tkm a někdy 150tkm. S autem přes 200tkm je už měněná.
Dá to fušku, radějc bych to měnil komplet.
Napsal: sob 19.05.2007 00:21
od Hyri
Jo celu sadu koli tym pruzinkam jak pise speedy ja som dal luk co je origo.a ked sa vam stane to co mne tak potespanbuh... ked som musel menit setrvak.....
Napsal: ned 20.05.2007 09:50
od Atila
gyrous píše:Spojka má životnost 100tkm u všech vozidel. A záleží na tom jak se s tím jezdí. Někdy vydrží přes 120tkm a někdy 150tkm. S autem přes 200tkm je už měněná.
To se takhle obecne neda rici. Zalezi na tom jak je spojka dimenzovana vs. kroutak vozidla. Nektere sportovnejsi kousky nemaji problem menit spojku kazdych padesat tisic a na druhou stranu najit auto s 300.000km a puvodni spojkou neni az tak vyjimecne. Proste zalezi na tom jak moc do ni investoval vyrobce, co je tam za motor a kdo a jak s tim jezdil.
Napsal: ned 20.05.2007 17:39
od Huska
Hyri píše:Jo celu sadu koli tym pruzinkam jak pise speedy ja som dal luk co je origo.a ked sa vam stane to co mne tak potespanbuh... ked som musel menit setrvak.....
jenže nová sada nemá žádnej vliv na setrvák.... Speedeho názor nevyvracím a kdo má peníze na novou sadu tak je to samozřejmě lepší, přesto já osobně jsem nechal přítlačák zkotrolovat ... žádné nerovnosti (micrometrem) nebo popraskání přítlačné plochy neměl proto jsem s kliděm dal repasovanou lamelu ... ložisko je jak většinou KO. Na takto měněných spojkách jezdí spousta aut opravovaných u nás v servise (desítky ročně) a ještě nikdo neměl sebemenší problém. Proto jsem stejně postupoval i u svého auta.
Napsal: ned 20.05.2007 21:24
od stanley07
Huska píše:Hyri píše:Jo celu sadu koli tym pruzinkam jak pise speedy ja som dal luk co je origo.a ked sa vam stane to co mne tak potespanbuh... ked som musel menit setrvak.....
jenže nová sada nemá žádnej vliv na setrvák.... Speedeho názor nevyvracím a kdo má peníze na novou sadu tak je to samozřejmě lepší, přesto já osobně jsem nechal přítlačák zkotrolovat ... žádné nerovnosti (micrometrem) nebo popraskání přítlačné plochy neměl proto jsem s kliděm dal repasovanou lamelu ... ložisko je jak většinou KO. Na takto měněných spojkách jezdí spousta aut opravovaných u nás v servise (desítky ročně) a ještě nikdo neměl sebemenší problém. Proto jsem stejně postupoval i u svého auta.
Šetření na nesprávném místě.... Některý příspěvky bys měl možná psát místo modrý červeně

Napsal: ned 20.05.2007 21:25
od BMWAK
Huska píše:Hyri píše:Jo celu sadu koli tym pruzinkam jak pise speedy ja som dal luk co je origo.a ked sa vam stane to co mne tak potespanbuh... ked som musel menit setrvak.....
jenže nová sada nemá žádnej vliv na setrvák.... Speedeho názor nevyvracím a kdo má peníze na novou sadu tak je to samozřejmě lepší, přesto já osobně jsem nechal přítlačák zkotrolovat ... žádné nerovnosti (micrometrem) nebo popraskání přítlačné plochy neměl proto jsem s kliděm dal repasovanou lamelu ... ložisko je jak většinou KO. Na takto měněných spojkách jezdí spousta aut opravovaných u nás v servise (desítky ročně) a ještě nikdo neměl sebemenší problém. Proto jsem stejně postupoval i u svého auta.
jak se dá zkontrolovat přítlačák jestli není ohnutý?
btw:dal jsem setrvák,přítlačák a lamelu z 2,0 na 2,5 ze začátku dobrý ale po pár stech km začalo auto při rozjedu po ohřátí škubat-předpokládám že je to přítlačákem?asi tam vrátím ten těžší setrvák a komplet z 2,5ky..
Napsal: ned 20.05.2007 21:47
od Huska
BMWAK píše:[btw:dal jsem setrvák,přítlačák a lamelu z 2,0 na 2,5 ze začátku dobrý ale po pár stech km začalo auto při rozjedu po ohřátí škubat-předpokládám že je to přítlačákem?asi tam vrátím ten těžší setrvák a komplet z 2,5ky..
dělají to na stroji podobném soustruhu kde ho upnou a micrometrem proměří rovinatost. Pukliny se kontrolují sprejem na pukliny, lamela se renovuje opět ověření že není ohla nebo nejsou poprakané pružiny, případně se vymění vymačkané nýty pak se lepí nebo nýtuje obložení. Otci to dělá borec který celý život dělal specialistu spojek na závodní auta. Podle jeho slov málokdy dochází k vymačkání pružin .. spíše se na dosedacích plochách vydřou drážky.
Jinak mě při pomalých rozjedech taky někdy poškubává, ale je to tvrdým obložením ferodo racing ... byl jsem na to upozorněn když jsem vybíral typ obložení ... v celkovém pohledu jsem max spokojený a přesně plní moji představu
Napsal: ned 20.05.2007 22:02
od Boriss23
Pokud mas na to finance vymen komplet spojku...pokud ne tak doporucuji lamelu a lozisko....Lozisko byva s 90procent v pí.i,a pritlacak nemusi byt pokazde v hajzlu....zalezi jestli s tim nekdo driftoval ci ne.....nebo zdali auto jezdilo v zacpach....
Napsal: stř 23.05.2007 21:07
od BMWAK
Huska píše:BMWAK píše:[btw:dal jsem setrvák,přítlačák a lamelu z 2,0 na 2,5 ze začátku dobrý ale po pár stech km začalo auto při rozjedu po ohřátí škubat-předpokládám že je to přítlačákem?asi tam vrátím ten těžší setrvák a komplet z 2,5ky..
dělají to na stroji podobném soustruhu kde ho upnou a micrometrem proměří rovinatost. Pukliny se kontrolují sprejem na pukliny, lamela se renovuje opět ověření že není ohla nebo nejsou poprakané pružiny, případně se vymění vymačkané nýty pak se lepí nebo nýtuje obložení. Otci to dělá borec který celý život dělal specialistu spojek na závodní auta. Podle jeho slov málokdy dochází k vymačkání pružin .. spíše se na dosedacích plochách vydřou drážky.
Jinak mě při pomalých rozjedech taky někdy poškubává, ale je to tvrdým obložením ferodo racing ... byl jsem na to upozorněn když jsem vybíral typ obložení ... v celkovém pohledu jsem max spokojený a přesně plní moji představu
a co to tak stojí srovnání přítlačáku?a neohne se zase?
Napsal: stř 23.05.2007 21:16
od Pavel H
BMWAK píše:
a co to tak stojí srovnání přítlačáku?a neohne se zase?
Ale no tak. Ten se přeci nerovná.
Napsal: stř 23.05.2007 22:20
od Huska
Pavel H píše:BMWAK píše:
a co to tak stojí srovnání přítlačáku?a neohne se zase?
Ale no tak. Ten se přeci nerovná.
přesně jak říká Pavel...nic se nerovná pouze se kontroluje
.... od prvopočátku říkám že to co je OK lze použít .... což přítlačák a tělo lamely bývá v 50% ložisko v 20%. když není tak nic jiného než koupit sadu nezbývá..... sada je od 5tis výše, lamelu podle typu obložení zrenovují za cca 1300-1500,- kontrola přítlačáku 200,-