Stránka 1 z 2

Napsal: úte 15.05.2007 22:54
od BeXTeR
z prave strany fouka jak na nohy tak na sklo stale teply vzduch (leva reguluje ok). Muze to byt jeste necim jinym nez mechanicky ? klima neni..

diky predem za help

Napsal: stř 16.05.2007 10:33
od landys
Toho už se tu taky řešilo hafo, jestli to není ten elektromagnetický ventil?

Napsal: stř 16.05.2007 10:48
od 525tds
ČAU ,
opravoval jsem to kámošovi , měl to samé . Stačilo rozebrat ten elektromagnetický ventil a vyčistit jej . Pokud jej připojiš na nabíječku nebo baterii 12 V , musí ten váleček uvnitř zajíždět . Teď jej máš podle mě zajetý dovnitř a proto Ti to neustále topí . Je to prkoptina půl hodiny práce .

Napsal: stř 16.05.2007 17:44
od BeXTeR
no bezva, pujdu to najit, omerim a pripadne vymenim.. ty ventily, to jsou takovy ty "valcovity utvary" co do nich vede voda ? u pojistek ? :)


diky!

Napsal: čtv 17.05.2007 09:42
od Pivson
BeXTeR píše:no bezva, pujdu to najit, omerim a pripadne vymenim.. ty ventily, to jsou takovy ty "valcovity utvary" co do nich vede voda ? u pojistek ? :)


diky!


jj přesně tak
nové pouze origo u bmw cca za 5 tisic

Napsal: sob 19.05.2007 14:39
od BeXTeR
hm, tak uz jsem je sehnal z vrakalu za 600,- , tak snad budu mit stesti a chvili to vydrzi :) za 5 litru je muzu takhle vymenit 8x a jeste mi zbude na zmrzlinu :) -- i kdyz, novy je novy..

Napsal: sob 19.05.2007 16:47
od Fugo
u mě byl ten samý problém, ale chyba byl v jednotce IHKA co ovládá topení a klimu, napojil jsem obě strany na jedno "kolečko".

Napsal: sob 19.05.2007 17:13
od BeXTeR
no, tak uvidim az vymenim ty ventily, treba jsem je koupil zbytecne :)

diky za nfo !

Napsal: pon 21.05.2007 10:10
od Pivson
BeXTeR píše:no, tak uvidim az vymenim ty ventily, treba jsem je koupil zbytecne :)

diky za nfo !


snad jsi měl stěstí, já měl z vrakače doma 4 kusy a vše KO :-(

Napsal: pon 12.11.2007 17:37
od 525tds
Opět se vracím k těm ventilům . Při stažení teploty na minimum mě pořád šel z topení teplý vzduch . Pokud jsem nejel nikam daleko tak mi to teď v tomto počasí nevadilo .Při delší cestě bylo v autě horko a nedalo se to nijak ochladit , než otevřít okna . Doma jsem znovu vytáhl ty elektromagneticý ventily , připojil jsem na ně baterku 12V , a foukl sem do vstupní hadice od pomocného čerpadla . Oba dva propouštěly . Rozdělal jsem je a zjistil jsem, že pod těma jehlama jsou gumové těsnění , něco jako sedlo , do krerého zapadá ta jehla s kuželem . Jsou to kroužky z gumy velikosti padesátníku . Oba dva koužky byly zteřelé a proto to propouštělo . Zkusil jsem to trochu vyčistit a malinko zabrousit , dále jsem pod písty strčil podložky, aby byla vetší přítlačná síla na kužele . Smontoval , napojil na baterii a znovu jsem to profoukl . Nešlo to , takže by to mělo na nějaký čas být OK. Po namontování zpět do auta
to přestalo opravdu topit . Zkusím někde sehnat ty gumky , je zbytečný dávat za nové 4000,- nabo na vrakáči 600,- , když je to gumkou za pár korun . PEPA

Napsal: pon 12.11.2007 18:34
od hoboj
525tds píše:Opět se vracím k těm ventilům . Při stažení teploty na minimum mě pořád šel z topení teplý vzduch . Pokud jsem nejel nikam daleko tak mi to teď v tomto počasí nevadilo .Při delší cestě bylo v autě horko a nedalo se to nijak ochladit , než otevřít okna . Doma jsem znovu vytáhl ty elektromagneticý ventily , připojil jsem na ně baterku 12V , a foukl sem do vstupní hadice od pomocného čerpadla . Oba dva propouštěly . Rozdělal jsem je a zjistil jsem, že pod těma jehlama jsou gumové těsnění , něco jako sedlo , do krerého zapadá ta jehla s kuželem . Jsou to kroužky z gumy velikosti padesátníku . Oba dva koužky byly zteřelé a proto to propouštělo . Zkusil jsem to trochu vyčistit a malinko zabrousit , dále jsem pod písty strčil podložky, aby byla vetší přítlačná síla na kužele . Smontoval , napojil na baterii a znovu jsem to profoukl . Nešlo to , takže by to mělo na nějaký čas být OK. Po namontování zpět do auta
to přestalo opravdu topit . Zkusím někde sehnat ty gumky , je zbytečný dávat za nové 4000,- nabo na vrakáči 600,- , když je to gumkou za pár korun . PEPA

Mužeš mi vyfotit ten ventil rozdělaný?Mam dojem, že mám ten samý ale mam dojem, že v něm něco chybí a vubec nechapu jak to muže fungovat.

Napsal: pon 12.11.2007 23:33
od landys
Jůůů, to jsou ale citace :-)
Kupoval jsem auto v zimě a původní majitel mě řekl, že to je tím, že v něm není alespoň těch 16°C a proto furt topí. Na jaře to ale začínalo vadit. Tak jsem to před těmi 6 lety udělal stejně jako "525tds", jak jsem tu již kdysi psal... (klikni pro zvětšení)
ObrázekObrázekObrázekObrázekObrázekObrázek

Napsal: pon 12.11.2007 23:41
od hoboj
Kašli na citace :-))
Hlavne mi vysvětli jak to muže fungovat, když ten uzavírací hříbek tam tlačí jen vlastní váhou a je taky nemagnetický?

Napsal: úte 13.11.2007 07:48
od PavelP
hoboj píše:Kašli na citace :-))
Hlavne mi vysvětli jak to muže fungovat, když ten uzavírací hříbek tam tlačí jen vlastní váhou a je taky nemagnetický?


Fyzika - sedmá třída - cívka a magnetické pole :D

Napsal: úte 13.11.2007 09:46
od hoboj
PavelP píše:
hoboj píše:Kašli na citace :-))
Hlavne mi vysvětli jak to muže fungovat, když ten uzavírací hříbek tam tlačí jen vlastní váhou a je taky nemagnetický?


Fyzika - sedmá třída - cívka a magnetické pole :D

Pamatuji, ale taky říkali, že magneticke pole pusobi jen na zmagnetizovatelne materiály a ja jsem výše psal že, ten "hříbek co funguje jako ventil" je nemagnetický.
Čtení - druhá třída :) :)

Napsal: úte 13.11.2007 10:36
od PavelP
To jo ale ten hříbek nebo kuželík je nasazený na tom kovovým válečku
a při přivedení proudu do cívky se ventil uzavře ,nemůže to být spadlý dole vlastní vahou, to by ten ventil byl uzavřený stále ,a tak jak je to na těch fotkách tak to už asi běhat nebude.

Napsal: úte 13.11.2007 13:12
od hoboj
PavelP píše:To jo ale ten hříbek nebo kuželík je nasazený na tom kovovým válečku
a při přivedení proudu do cívky se ventil uzavře ,nemůže to být spadlý dole vlastní vahou, to by ten ventil byl uzavřený stále ,a tak jak je to na těch fotkách tak to už asi běhat nebude.

Jo v tom máš pravdu, ja když jsem měl ty ventily rozdělaný tak ty kovové válečky s těma trubičkama jsou dost pevně nasazené v pouzdře cívky a neměl jsem duvod je nasilim dolovat. Pokud maji byt volné a logicky to tak vychazi, tak uz je jasné ja to funguje.
A ty hříbky jsou tam volně, takže vlastni váhou uzaviraji pruchod vody, ale mysím, že je čerpadlo při odpojenem ventiu lehce nazvedne. Asi je to tak řešene, aby se zabránilo zpětnému proudu vody.

Napsal: úte 13.11.2007 13:16
od hoboj
Myslím že i tak se dá dojít ke zdárnému výsledku i bez jizlivých pozámek.

Napsal: úte 13.11.2007 16:26
od PavelP
Já už si ventily z 34ky moc nepamatuju,tak tě nechci oponovat.Teď jsem dělat topení na 39ce a mám je v garáži na ponku tak se podívám jestli je to tam jak píšeš.
PavelP

Napsal: stř 14.11.2007 15:51
od 525tds
Zdarec ,
voda jde na ten hříbek ze spod tak , že jej nadzvedává . Při zapnutí elektromagnetické cívky povyjede ta dutá trubička z cívky a začne tlačit na ted kužel ( hříbek ) s jehlou a ten zacpe silou to gumové sedlo . Proto , když to máš venku a dáš na to 12 V z baterie nesmí to jít profouknout , pokud to propouští , tak to netěsní a pořád to topí .