Stránka 1 z 1

Napsal: pát 11.05.2007 23:03
od dafson
aho nevite nekdo cim by to mohlo byt kdyz mi chcipa 523i E39 za studena mel sem to v origo servisu na vymene oleje ve steptronicu a zaroven sem chtel seridit motor- podle nich je serizeny ale stale chcipa kdyz je studeny staci kdyz ujedu cca 1km a drzi sam poradte prosim.dekuji

Napsal: sob 12.05.2007 16:10
od Atila
dafson píše:aho nevite nekdo cim by to mohlo byt kdyz mi chcipa 523i E39 za studena mel sem to v origo servisu na vymene oleje ve steptronicu a zaroven sem chtel seridit motor- podle nich je serizeny ale stale chcipa kdyz je studeny staci kdyz ujedu cca 1km a drzi sam poradte prosim.dekuji
Predpokladam, ze chcipa na volnobehu, ne za jizdy. Jak jsi na tom s otackami pri volnobehu u studeneho a zahrateho motoru?

Napsal: sob 12.05.2007 19:45
od dafson
ano jen na volnobeh za studena pri zhratem motoru se pohybuje nad tou prvni carkou nad nulou to znamena odhadem asi 500-700 ot.za min.staci kdyz ted za studena nastartuju vyleti prave na tyto otacky a hned spadne k nule a pak chcipne s plynem je vse ok kdyz motor zahreju a to nemusim ani na provozni teplotu staci jen aby se rucicka pohla malinko nad nulovej bod teploty tak uz volnobeh drzi!

Napsal: sob 12.05.2007 20:03
od Pavel H
Je to jen napad, nevim jak se to presne chova, to bych to musel videt, ale zkus cidlo teploty vody. Na diagnostice mnohdy neukaze zavadu.

Napsal: sob 12.05.2007 20:21
od Atila
Kolisani otacek za studena s naslednym chcipnutim opravdu ukazuje nejspise na problemy teplotniho cidla chladici kapaliny. Zacni s tim a mas dost slusnou sanci to vyresit na prvni pokus. :)

Napsal: sob 12.05.2007 20:42
od dafson
Dekuju a muzete mi poradit kde to cidlo je umisteni a kolik to zhruba stoji u E39???

Napsal: sob 12.05.2007 22:56
od Atila
dafson píše:Dekuju a muzete mi poradit kde to cidlo je umisteni a kolik to zhruba stoji u E39???
Hned u chladice pridelany na trubce chladici kapaliny mezi chladicem a motorem. Stoji par supu, pocitej tak sest sedm stovek, neni to nic draheho.

Napsal: ned 13.05.2007 12:18
od Maxiczech
Já to vidím na jedno z čidel. Takhle se motor chová, odejde-li některé čidlo. Ale pokud jsi byl v servisu ma diagnostice, tak by to určitě ukázalo. Tyto čidla reagují právě na teplotu motoru. Je tam namotaný tenounký drátek (několik km), který reaguje na teplotu motoru a posílá info do řídící jednotky, která dle vyhodnocení namíchá směs do motoru. Pokud je jedno z čidel špatné, tak i ta směs je namíchána špatně a různě se to dusí nebo chcípá. Tudíž za studena jedno z čidel nepracuje zprávně, a když se ohřeje motor, tak je to v poho. Měl jsem obrácený případ. Za studena v poho, za tepla to škytalo a netáhlo to. Hlavně s tím něco dělej, protože pokud ti jde špatně namíchaná směs do motoru, který jí nemusí všechnu spálit, tak ti odejde katal. A to je potom podstatně dražší. To čidlo mě stálo necelé 2 tis. + práce. Celkem s diagnostikou necelých 5 tisíc. :)

Napsal: ned 13.05.2007 19:09
od miculash
mel jsem neco podobynho, sel jsem na diag, a problem byl v cidlu klikove hridele...

cidlo stoji asi 2000 + prace.. takze v pohode