Stránka 1 z 3

Napsal: stř 09.05.2007 11:07
od airbone
Zdravim vas ludkovia.
Som rad ze tu je taka pekna komunita ludi zaoberajucich sa tymito fajnovymi vozitkami. Mam niekolko otazok. Buduci tyzden idem kupit
BMW 530d, (193k) 11/2002. Bol som sa na nom cez vikend skusobne previezt a v prvom rade musim povedat, ze som osobne ocakaval o nieco lepsi tah ako ma auto. Doteraz som sa vozil na PASSATe V6 TDI 150k a zda sa mi, ze je dokonca o trochu zivsi. Spominane BMW je manual, ma najazdenych pravych 124.tisic km a samozrejme aj servisna knizka. Kupujem ho od jedneho holandana, ktory ho pouzival len na dochadzanie do prace po dialnici zhruba 80km. Pocul som o roznych problemoch tychto aut, predovsetkym s tryskami. Aj ked auto je super a velmi pekne a servisovane, rozhodol som sa predsa ho dat pred kupou na diagnostiku do BMW servisu. Predsa ale, skor nez ho budem mat, uvital by som akekolvek rady, naco sa najviac zamerat aby mi nic neuslo. Auto je naozaj krasne a v plnej vybave vratane navigacie 16:9, tak by som si ho nerad nechal ujst, dohodnuti uz sme a cena je viac nez zaujimava... Tak vsetkym vopred dik za akekolvek rady.

Napsal: stř 09.05.2007 15:07
od Demostenes
Lidi si mysli, ze koncerny lepe tahnou, protoze maji na zacatku velmi silny "kick". Ale uz si nevsimnou toho, ze to pak uz tak nejede. Jinak bych neresil kolik ma auto koni, ale kolik ma koni na tunu hmotnosti. To o dynamice vypovida daleko vice.

Napsal: stř 09.05.2007 16:39
od d.aemon
A taky krouťák. Ten přece dělá akceleraci :wink:

Napsal: stř 09.05.2007 17:03
od airbone
d.aemon píše:A taky krouťák. Ten přece dělá akceleraci :wink:
Tak krutak by to malo mat 410nm oproti mojemu staremu vw 310nm. Ani nie tak kick, ale skor sa mi zdalo, ze to auto vobec netahalo tak ako by som ocakaval od 410nm a 193koni, no mozno sa mi to len zdalo. Ale auto beriem tak ci tak, tazke musim byt s tym spokojny. (ak bude diag. v poriadku) Inac, napada ma jedna otazka, moze byt taka alternativa, ze ten motor ak nie je este nahriaty na prevadzkovu tepolotu, ze taha o daco menej a nie na plny vykon? Hlavne vo vyssich otackach?

Napsal: stř 09.05.2007 17:13
od Demostenes
No hele, ja obcas jezdim trojkou (325) a ta na prvni pohled vypada, ze tahne o dost vice nez moje petka (535). V petce mam pocit, ze to tahne mene, ale pak se podivam na tachac a clovek se jen divi. Vetsi masa a klid auta dela svoje. Jinak papirove zrychleni je skoro identicke skoro po celou dobu az do 200.

Napsal: stř 09.05.2007 19:02
od Atila
Proti VW je BMW mnohem lepe odhlucneno, ma mnohem lepsi jizdni vlastnosti, takze zejmena vetsi modely velmi ucinne maskuji rychlost. To co ti Passat dela kolem stovky to bude jako v BMW ve 150ti a vice. Ja kdyz jsem jel poprve sedmickou tak jsem jel taky na okrsce 170 a v obci devadesat v hodine, protoze "preci jedu docela pomalu, ne?" :D

Napsal: čtv 10.05.2007 09:14
od Hyri
joo tdi rullz.... :lol:

Napsal: čtv 10.05.2007 09:27
od d.aemon
airbone píše:
d.aemon píše:A taky krouťák. Ten přece dělá akceleraci :wink:
Tak krutak by to malo mat 410nm oproti mojemu staremu vw 310nm. Ani nie tak kick, ale skor sa mi zdalo, ze to auto vobec netahalo tak ako by som ocakaval od 410nm a 193koni, no mozno sa mi to len zdalo. Ale auto beriem tak ci tak, tazke musim byt s tym spokojny. (ak bude diag. v poriadku) Inac, napada ma jedna otazka, moze byt taka alternativa, ze ten motor ak nie je este nahriaty na prevadzkovu tepolotu, ze taha o daco menej a nie na plny vykon? Hlavne vo vyssich otackach?
Jak psal Demostenes... kultivovanost motoru a výborný odhlučnění má za následek zdání, že to tak nejede, ale kontrola ve zpětném zrcátku potvrdí opak. Mám se svým stejný problém. Původně jsem chtěl 130 koňového Passata. Tvrdší chod toho motoru vyvolával dojem, že "táhne", ale BMW je na tom líp.
Pokud jde o tah nezahřátého motoru, mám stejnou zkušenost. Dokud není na optimální teplotě, netáhne tak dobře.

Napsal: čtv 10.05.2007 09:29
od Hyri
ja mozete davat kapky studenemu motoru.... :roll:

Napsal: čtv 10.05.2007 09:33
od d.aemon
Hyri píše:ja mozete davat kapky studenemu motoru.... :roll:
A kdo ti něco takovýho řekl? :roll:

Napsal: čtv 10.05.2007 09:33
od bmwfil
Protože to auto má rozum, tak se za studena brání honění!

Napsal: čtv 10.05.2007 09:38
od Hyri
d.aemon píše:
Hyri píše:ja mozete davat kapky studenemu motoru.... :roll:
A kdo ti něco takovýho řekl? :roll:
sak tu pisu ze to studene netaha tak jak na to asi dosli? pekne pockat kym sa zahreje jak voda tak olej a potom moze tahat.... motor ti bude tahat jak studeny tak teply.....

Napsal: čtv 10.05.2007 09:43
od d.aemon
Hyri píše:
d.aemon píše:
Hyri píše:ja mozete davat kapky studenemu motoru.... :roll:
A kdo ti něco takovýho řekl? :roll:
sak tu pisu ze to studene netaha tak jak na to asi dosli? pekne pockat kym sa zahreje jak voda tak olej a potom moze tahat.... motor ti bude tahat jak studeny tak teply.....
Čti pořádně:
airbone píše:...alternativa, ze ten motor ak nie je este nahriaty na prevadzkovu tepolotu, ze taha o daco menej...
Myslím, že debaty na téma studeného motoru tu byly 100x a není třeba v tom pokračovat.
Mně prostě motor netáhne naplno ani když se už ručička teploměru blíží optimální teplotě. Teprve až jí dosáhne, jede na 100%

Napsal: čtv 10.05.2007 10:51
od Bruno75
Hyri píše:
d.aemon píše:
Hyri píše:ja mozete davat kapky studenemu motoru.... :roll:
A kdo ti něco takovýho řekl? :roll:
sak tu pisu ze to studene netaha tak jak na to asi dosli? pekne pockat kym sa zahreje jak voda tak olej a potom moze tahat.... motor ti bude tahat jak studeny tak teply.....
mam E39 530dA 142 kW a mozem len potvrdit brutalny zatah, nechcem sa hadat ohladom toho VW, ale Bawo taha super, ja mam automat, takze je tam trosku dlhsia reakcia po pridani plynu, ale potom...
mimochodom, ked som to auto mal na skusobnej jazde pred kupou tiez som mal na okreske >150, ani som nevedel jak...
a este k tomu ohrievaniu motora (oleja, vody), ja mam v aute prihrievanie motora (vraj uz z vyroby) a domontovane ovladanie Webasto, voda sa mi podla ukazovatela zohreje uz po 5-10 km, ake mate s tym skusenosti, maju vsetky vacsie objemy BMW (nad 3 l) prihrievanie v serii?

Napsal: čtv 10.05.2007 11:24
od RSak
E39 530d mají všechny předehřev po nastartování

Napsal: čtv 10.05.2007 11:26
od Hyri
jj ale mne nefunguje.

Napsal: čtv 10.05.2007 11:33
od airbone
Ten bawor co beriem ma tiez pridavne kurenie. Neviem presne ake a nato som sa zabudol spytat ked som bol auto obhliadnut. Ma to nejake ovladanie a ak hej, tak kde? Myslim tym to, ci sa da spustat aj manualne alebo je to len nejako automaticky dokial sa nenahreje motor.
K tomu studenemu motoru, myslel som to tak, ze napriklad ten moj passat tiez nema tahu ked je studeny, nehovorim to ze ho vytacam, jednoducho ani v tych nizkych otackach nema tolko tahu ako ma ked sa zahreje. A na prevadzkovu teplotu 90C. Preto som uvazoval, ci automaticky nie je za studena motor nejak obmedzeny elektronikou u toho BMW 330. Aj tak s fyzickeho hladiska, motor za studena nemoze tahat tak ako za tepla.

Napsal: čtv 10.05.2007 11:48
od Bruno75
K tomu pridavnemu ohrievaniu: ak tam nemas aj pridavne kurenie, ovladat sa to moc neda, proste nastartujes a motor sa zacne ohrievat (rychlejsie sa ohreje). Pridavne kurenie sa da celkom lahko domontovat, Webasto robi casove spinace aj dialkove ovladanie, vyuzije sa pri tom zabudovane ohrievanie motora, ktore sa spusti cca 10-20 min. pred nastarovanim. Ty potom sadnes do vyhriateho auta. Domontovanie dialkoveho ovladania ma v BA (u Novosedlika: http://www.novosedlik.sk) stalo cca 14.500 SKK, inak cele pridavne kurenie stoji cez 30 k.

Napsal: čtv 10.05.2007 23:10
od airbone
Este ma napadla jedna vec ohladom servisnych prehliadok, nevedel by mi niekto presne napisat pri kolkych km su a co sa pri ktorej kontroluje? Chcem si to len zosuladit so servisnou knizkou a vediet, kedy bude nasledujuci servisny interval a co od neho ocakavat (kolko ma to vyjde apd...).

Napsal: sob 12.05.2007 21:23
od FrANTOMAS
Možná zkus zajít do bazaru či někam, kde budeš mít možnost tah stejné E39 142 kw porovnat. Opravdu turboefekt z passatu v6 tdi 110kw je dost silný, ale určitě bys neměl po přesednutí mít dojem že BMW 530d je pomalejší. Je jiné, ale technické hodnoty už např na 0-100 jsou u 5 ky otolik lepší, že mi tvé dojmy nehrají.