Stránka 1 z 1
Napsal: čtv 26.04.2007 22:59
od Marten
Zajímalo by mne, jestli při zapnutí klimatizace se hned automaticky zapne el. ventilátor na chladiči?? Mně se sepne až po chvíli co klima běží a za chvíli se zase vypne. Tak se to furt opakuje. Kolik to má rychlostí a pokud mi to běží jen na jednu rychlost tak kde hledat chybu??
Díky za rady.
Napsal: pát 27.04.2007 09:12
od Birkoff
Už se to tu řešilo několikrát. Větráky mají 2 rychlosti. Pokud to neběží na tu pomalejší může to být relé,pojistka nebo odpory na větráku.
Jinak u mých aut se to chová následovně:
- u jednoho stejně jako tobě. Zapnu klimu a nic a po chvíli se zapne větrák a pak se zase vypne a tak se to střídá
- u druhého se zapne za malou chvilku po spuštění klimy a pak běží stále až do jejího vypnutí.
Napsal: pát 27.04.2007 10:48
od Marten
No a ta druhá rychlost se projevuje teda jak? Dnes jsem to zkoušel na E38 740i a chovalo se to úplně stejně jako u mého auta. Žádnou druhou rychlost jsem nevypozoroval...
Napsal: pát 27.04.2007 14:12
od Birkoff
Marten píše:No a ta druhá rychlost se projevuje teda jak? Dnes jsem to zkoušel na E38 740i a chovalo se to úplně stejně jako u mého auta. Žádnou druhou rychlost jsem nevypozoroval...
Ta se spouští jen když je třeba intenzivně chladit. V chladící soustavě je čidlo (double temperature switch) a kdyby nestačilo chlazení přes visko + pomalý chod tak se to přepne na pořádnej "průvan"
Napsal: pát 27.04.2007 16:11
od Marten
Takže já vlastně nevím, jestli mi to funguje správně nebo špatně...

Napsal: pát 27.04.2007 18:10
od Marten
Tak jsem to zkoušel na přímo abych zjistil správnou funkci odporů a jsou oba v pořádku. Jede to na pomalou i rychlou rychlost.
Při zapnutí klimy to ale jede jen na tu rychlou. Kde jsou nějaké pojistky? Našel jsem jedny v přihrádce u spolujezdce a v zavazadlovém prostoru..
Všechny se zdály OK. Co s tím??

Napsal: pát 27.04.2007 21:33
od milonovo
Máš nějakej problém s chlazením?Pokud ne,nešťoural bych do toho,ze zkušenosti vím že když se zkoumá proč něco funguje,tak se to velmi často podaří rozbít

Napsal: pát 27.04.2007 21:43
od kosa
u e39 jsou 2 typy vrtulí tj s odpory a s elektronikou ....pokud máš s odpory tak jsou tam 2 a tudíš 3 rychlosti pokud s elektronikou tak ta si vše řídí sama .....dle toho že ti jedou jen 2 rychlosti asi bude jeden odpor špatný a proto se vrtule rozběhne s větším zpožděním .... jinak po sepnutí klima musí sepnout el vrtule na nejmenší rychlost ...odpoj konektor a připoj přímo na baterii a víš hned ....pokud pojedou všechny 3 je chyba v el ektronice v panelu ovládání......vše docela časté závady
Napsal: sob 28.04.2007 15:58
od Marten
Vzniklo to tak, že jsem byl plnit klimu. Po částečném naplnění jsme pustily motor a klimatizaci. Ventilátor však nesepnul až po chvíli.
Technik mi tedy řekl, že si to mám nejdřív opravit a pak tam doplníme ten zbytek. Říkal, že by to ten ventilátor nemusel uchladit když jede jen na druhou rychlost a tím pádem by vzniklo přehřátí a náplň by mohla vyletět přetlakovým ventilem ven.

Odpory na větráku fungují, nemůže být třeba chyba v tlakovém čidle chladiče?? Kde jsou pojistky???

Napsal: sob 28.04.2007 17:43
od fix
hezke schema najdes ve WDS

Napsal: ned 29.04.2007 12:06
od Marten
Kde je to schéma? Nic jsem nenašel..

Napsal: pon 30.04.2007 10:58
od Marten
Takže včera jsem to konzultoval s Doktorem a zjistili jsme, že to je odpor na ventilátoru.

Napsal: pon 30.04.2007 19:52
od kosa
však jsem ti to tady psal že je to první kde začít!!
Napsal: pon 30.04.2007 20:06
od stanley07
Chlapi když už to tady řešíte, mě ta vrtule na klimě neběží vůbec. Když jí sepnu na tvrdo cvaká relátko, ale vrtule se nerozběhne. Může bejt zadřená? A kdyby joo, jde to nějak opravit? Dík za rady.
Napsal: úte 01.05.2007 11:35
od Marten
Vyzkoušej s ní zatočit rukou a uvidíš hned jestli je zadřená.
Napsal: čtv 03.05.2007 08:02
od Birkoff
Tak mi to nedalo. Včera jsem si udělal rozborku a sborku a :
- větrák (el. před chladiči) má 3 rychlosti a musí se točit na každou z nich. Lze jednoduše vyzkoušet přivedením 12V do konektoru. Pokud nejde některá z rychlostí jsou pryč odpory, tedy za předpokladu že se větrák točí.

To byl i můj případ
- po nastartování a zapnutí klimatizace se musí větrák roztočit na nejnižší rychlost. Vyjímka je pokud venkovní teplota je nižší než 10C
- pokud je teplota motoru vyšší než 91(nebo 96 teď nevím) tak větrák běží na prostřední rychlost
- pokud je teplota motoru nad 106 (asi) tak běží na nejvyšší rychlost tedy napřímo.
Pokud se větrník točí všemi rychlostmi po přivedení napětí do konektoru, a přesto se za provozu chová jinak hledejte chybu buďto v relátkách (jsou 3) a nebo v pojistkách těch je 5.
Kdyby to někdo potřeboval vědět (který to jsou) tak rád poradím.
Napsal: čtv 03.05.2007 20:56
od Marten
Jasně, to jsem zkoušel. Po připojení napřímo (po rozpojení konektoru) mi jedou jen 2 rychlosti.
Na konektoru jsou 4 piny, jeden kostra, a zbylé tři jsou různé rychlosti. Jedou mi ale jen dvě.
Takže je to evidentně odporama.
Ale říkal jsi, že u každé tvé E39 ti to funguje jinak, to znamená, že ti to u některé funguje špatně??

Napsal: pát 04.05.2007 08:13
od Birkoff
Marten píše:Jasně, to jsem zkoušel. Po připojení napřímo (po rozpojení konektoru) mi jedou jen 2 rychlosti.
Na konektoru jsou 4 piny, jeden kostra, a zbylé tři jsou různé rychlosti. Jedou mi ale jen dvě.
Takže je to evidentně odporama.
Ale říkal jsi, že u každé tvé E39 ti to funguje jinak, to znamená, že ti to u některé funguje špatně??

Přesně tak. Myslel jsem že to tak má být, ale po výměně odporu se už chovají obě stejně. Jak jsem psal. Takže to byla moje neznalost (patrně pramenící z důvěry, protože jsem měnil ten větrák za jinej, údajně plně funkční a nebo ten odpor umřel krátce po výměně) a zároveň se moc omlouvám za mystifikaci.
Ještě doplním, že druhá (prostřední) rychlost se "aktivuje" i při zvýšení tlaku v klimatizaci nad něco.