Stránka 1 z 1

Napsal: čtv 26.04.2007 22:59
od Marten
Zajímalo by mne, jestli při zapnutí klimatizace se hned automaticky zapne el. ventilátor na chladiči?? Mně se sepne až po chvíli co klima běží a za chvíli se zase vypne. Tak se to furt opakuje. Kolik to má rychlostí a pokud mi to běží jen na jednu rychlost tak kde hledat chybu?? :?:
Díky za rady.

Napsal: pát 27.04.2007 09:12
od Birkoff
Už se to tu řešilo několikrát. Větráky mají 2 rychlosti. Pokud to neběží na tu pomalejší může to být relé,pojistka nebo odpory na větráku.
Jinak u mých aut se to chová následovně:
- u jednoho stejně jako tobě. Zapnu klimu a nic a po chvíli se zapne větrák a pak se zase vypne a tak se to střídá
- u druhého se zapne za malou chvilku po spuštění klimy a pak běží stále až do jejího vypnutí.

Napsal: pát 27.04.2007 10:48
od Marten
No a ta druhá rychlost se projevuje teda jak? Dnes jsem to zkoušel na E38 740i a chovalo se to úplně stejně jako u mého auta. Žádnou druhou rychlost jsem nevypozoroval...

Napsal: pát 27.04.2007 14:12
od Birkoff
Marten píše:No a ta druhá rychlost se projevuje teda jak? Dnes jsem to zkoušel na E38 740i a chovalo se to úplně stejně jako u mého auta. Žádnou druhou rychlost jsem nevypozoroval...
Ta se spouští jen když je třeba intenzivně chladit. V chladící soustavě je čidlo (double temperature switch) a kdyby nestačilo chlazení přes visko + pomalý chod tak se to přepne na pořádnej "průvan"

Napsal: pát 27.04.2007 16:11
od Marten
Takže já vlastně nevím, jestli mi to funguje správně nebo špatně... :?

Napsal: pát 27.04.2007 18:10
od Marten
Tak jsem to zkoušel na přímo abych zjistil správnou funkci odporů a jsou oba v pořádku. Jede to na pomalou i rychlou rychlost.
Při zapnutí klimy to ale jede jen na tu rychlou. Kde jsou nějaké pojistky? Našel jsem jedny v přihrádce u spolujezdce a v zavazadlovém prostoru..
Všechny se zdály OK. Co s tím?? :?:

Napsal: pát 27.04.2007 21:33
od milonovo
Máš nějakej problém s chlazením?Pokud ne,nešťoural bych do toho,ze zkušenosti vím že když se zkoumá proč něco funguje,tak se to velmi často podaří rozbít :)

Napsal: pát 27.04.2007 21:43
od kosa
u e39 jsou 2 typy vrtulí tj s odpory a s elektronikou ....pokud máš s odpory tak jsou tam 2 a tudíš 3 rychlosti pokud s elektronikou tak ta si vše řídí sama .....dle toho že ti jedou jen 2 rychlosti asi bude jeden odpor špatný a proto se vrtule rozběhne s větším zpožděním .... jinak po sepnutí klima musí sepnout el vrtule na nejmenší rychlost ...odpoj konektor a připoj přímo na baterii a víš hned ....pokud pojedou všechny 3 je chyba v el ektronice v panelu ovládání......vše docela časté závady

Napsal: sob 28.04.2007 15:58
od Marten
Vzniklo to tak, že jsem byl plnit klimu. Po částečném naplnění jsme pustily motor a klimatizaci. Ventilátor však nesepnul až po chvíli. :(
Technik mi tedy řekl, že si to mám nejdřív opravit a pak tam doplníme ten zbytek. Říkal, že by to ten ventilátor nemusel uchladit když jede jen na druhou rychlost a tím pádem by vzniklo přehřátí a náplň by mohla vyletět přetlakovým ventilem ven. :!:
Odpory na větráku fungují, nemůže být třeba chyba v tlakovém čidle chladiče?? Kde jsou pojistky??? :?:

Napsal: sob 28.04.2007 17:43
od fix
hezke schema najdes ve WDS 8)

Napsal: ned 29.04.2007 12:06
od Marten
Kde je to schéma? Nic jsem nenašel.. :x

Napsal: pon 30.04.2007 10:58
od Marten
Takže včera jsem to konzultoval s Doktorem a zjistili jsme, že to je odpor na ventilátoru. :(

Napsal: pon 30.04.2007 19:52
od kosa
však jsem ti to tady psal že je to první kde začít!!

Napsal: pon 30.04.2007 20:06
od stanley07
Chlapi když už to tady řešíte, mě ta vrtule na klimě neběží vůbec. Když jí sepnu na tvrdo cvaká relátko, ale vrtule se nerozběhne. Může bejt zadřená? A kdyby joo, jde to nějak opravit? Dík za rady.

Napsal: úte 01.05.2007 11:35
od Marten
Vyzkoušej s ní zatočit rukou a uvidíš hned jestli je zadřená.

Napsal: čtv 03.05.2007 08:02
od Birkoff
Tak mi to nedalo. Včera jsem si udělal rozborku a sborku a :
- větrák (el. před chladiči) má 3 rychlosti a musí se točit na každou z nich. Lze jednoduše vyzkoušet přivedením 12V do konektoru. Pokud nejde některá z rychlostí jsou pryč odpory, tedy za předpokladu že se větrák točí. :) To byl i můj případ
- po nastartování a zapnutí klimatizace se musí větrák roztočit na nejnižší rychlost. Vyjímka je pokud venkovní teplota je nižší než 10C
- pokud je teplota motoru vyšší než 91(nebo 96 teď nevím) tak větrák běží na prostřední rychlost
- pokud je teplota motoru nad 106 (asi) tak běží na nejvyšší rychlost tedy napřímo.

Pokud se větrník točí všemi rychlostmi po přivedení napětí do konektoru, a přesto se za provozu chová jinak hledejte chybu buďto v relátkách (jsou 3) a nebo v pojistkách těch je 5.

Kdyby to někdo potřeboval vědět (který to jsou) tak rád poradím.

Napsal: čtv 03.05.2007 20:56
od Marten
Jasně, to jsem zkoušel. Po připojení napřímo (po rozpojení konektoru) mi jedou jen 2 rychlosti.
Na konektoru jsou 4 piny, jeden kostra, a zbylé tři jsou různé rychlosti. Jedou mi ale jen dvě.
Takže je to evidentně odporama.

Ale říkal jsi, že u každé tvé E39 ti to funguje jinak, to znamená, že ti to u některé funguje špatně?? :?:

Napsal: pát 04.05.2007 08:13
od Birkoff
Marten píše:Jasně, to jsem zkoušel. Po připojení napřímo (po rozpojení konektoru) mi jedou jen 2 rychlosti.
Na konektoru jsou 4 piny, jeden kostra, a zbylé tři jsou různé rychlosti. Jedou mi ale jen dvě.
Takže je to evidentně odporama.

Ale říkal jsi, že u každé tvé E39 ti to funguje jinak, to znamená, že ti to u některé funguje špatně?? :?:
Přesně tak. Myslel jsem že to tak má být, ale po výměně odporu se už chovají obě stejně. Jak jsem psal. Takže to byla moje neznalost (patrně pramenící z důvěry, protože jsem měnil ten větrák za jinej, údajně plně funkční a nebo ten odpor umřel krátce po výměně) a zároveň se moc omlouvám za mystifikaci.

Ještě doplním, že druhá (prostřední) rychlost se "aktivuje" i při zvýšení tlaku v klimatizaci nad něco.