Stránka 1 z 1
Napsal: čtv 26.04.2007 13:02
od major
Přátelé, kamarádi. Chystám se vyměnit klíňáky na své 528i e39. Prosím, zda by někdo znalý a odpovědný mohl napsat zevrubný návod, jak na to. Pak bychom to třeba hodili do tech. enciklopedie. U e36 jsem to dělal bez nutnosti vyndání chladiče. Co vše je tedy třeba sundat a v jakém sledu? Nebo je to megaopruz a je lepší si to nechat udělat v servisu?
Napsal: čtv 26.04.2007 19:02
od major
To všichni jezdíte na výměnu klíňáků do servisu? To se mi nechce věřit pánové.
Napsal: čtv 26.04.2007 20:31
od kosa
stačí jen oddělat vrtuli a saharu a pak už je tam dost místa takže bez problému vyměníš .... jen ješte zkontrluj kladky
Napsal: pát 27.04.2007 08:59
od Birkoff
Přesně jak píše kosa, u mé V8 stačí sundat jen vrtule a jde to udělat.
Obecně:
1. dostat se k tomu (u mně jen vyndat vrtuli)
2. povolit napínací kladky
3. vyměnit řemen(y)
4. utáhnout kladky
5. kompletace
Napsal: pát 27.04.2007 12:57
od major
Birkoff píše:Přesně jak píše kosa, u mé V8 stačí sundat jen vrtule a jde to udělat.
Obecně:
1. dostat se k tomu (u mně jen vyndat vrtuli)
2. povolit napínací kladky
3. vyměnit řemen(y)
4. utáhnout kladky
5. kompletace
U e36 325 TDs to šlo například bez vyndání vrtule a sahary, spodem. A motor V8 je poněkud kratší naž R6. O samotnou výměnu mi až tak nejde, problém je právě "se k tomu dostat". Nicméně díky za snahu kluci.
Napsal: pon 30.04.2007 23:10
od 3rroR
ja som menil klinove remene na tds e39 bez odmontovania vrtule...iba to chce sa s tym trosku pobabrat...
Napsal: úte 01.05.2007 06:52
od P-J
3rroR píše:ja som menil klinove remene na tds e39 bez odmontovania vrtule...iba to chce sa s tym trosku pobabrat...
Než se s tím "babrat", tak je snad jednodušší tu vrtuli odšroubovat....

Napsal: úte 01.05.2007 15:30
od 3rroR
co ja viem...ked mas dost dlhy kluc a nieje velmi dotiahnuta tak mas pravdu...lenze ta vrtula sa volne toci...takze staci aby to nejaky "sikovny" mechanik silnejsie dotiahol a maju co robit aj v servise...
Napsal: úte 01.05.2007 16:01
od P-J
3rroR píše:co ja viem...ked mas dost dlhy kluc a nieje velmi dotiahnuta tak mas pravdu...lenze ta vrtula sa volne toci...takze staci aby to nejaky "sikovny" mechanik silnejsie dotiahol a maju co robit aj v servise...
V servise určitě ne, protože na to existuje speciální nářadí..... Podle TISu jsem ho měl vyrobené za cca 15-20 min.
Napsal: úte 01.05.2007 16:55
od 3rroR
oki...nebudem sa hadat

neviem ako vyzera to naradie, ale aj ked to odsrubujes a nasadis remen zda sa mi, ze by si sa tiez nababral kym by ti chytil zavit na tej vrtuli...ta viskospojka je uplne volna...ale mozno aj na to existuje naradie...peace...

alebo si myslel naradie na zaistenie tej vrtule resp.spojky???
Napsal: úte 01.05.2007 20:08
od P-J
3rroR píše:oki...nebudem sa hadat

neviem ako vyzera to naradie, ale aj ked to odsrubujes a nasadis remen zda sa mi, ze by si sa tiez nababral kym by ti chytil zavit na tej vrtuli...ta viskospojka je uplne volna...ale mozno aj na to existuje naradie...peace...

alebo si myslel naradie na zaistenie tej vrtule resp.spojky???
Pokud máš visco úplně volnou, tak je v pr... Tím spec. nářadím zajištíš řemenici čerpadla proti pootočení a obyčejným otevřeným klíčem vrtuli povolíš. Našroubovat jde úplně krásně, prtože funkční visco jde trochu ztuha....

Napsal: stř 02.05.2007 12:10
od 3rroR
mozno trochu tuha je...neviem, lebo ako som pisal, vrtulu som dole nemal...ale to je vlastne jedno...tema bola ako vymenit klinove remene?? a su tu dve moznosti...

staci si vybrat...