Stránka 1 z 1

Napsal: čtv 26.04.2007 13:02
od major
Přátelé, kamarádi. Chystám se vyměnit klíňáky na své 528i e39. Prosím, zda by někdo znalý a odpovědný mohl napsat zevrubný návod, jak na to. Pak bychom to třeba hodili do tech. enciklopedie. U e36 jsem to dělal bez nutnosti vyndání chladiče. Co vše je tedy třeba sundat a v jakém sledu? Nebo je to megaopruz a je lepší si to nechat udělat v servisu?

Napsal: čtv 26.04.2007 19:02
od major
To všichni jezdíte na výměnu klíňáků do servisu? To se mi nechce věřit pánové.

Napsal: čtv 26.04.2007 20:31
od kosa
stačí jen oddělat vrtuli a saharu a pak už je tam dost místa takže bez problému vyměníš .... jen ješte zkontrluj kladky

Napsal: pát 27.04.2007 08:59
od Birkoff
Přesně jak píše kosa, u mé V8 stačí sundat jen vrtule a jde to udělat.

Obecně:
1. dostat se k tomu (u mně jen vyndat vrtuli)
2. povolit napínací kladky
3. vyměnit řemen(y)
4. utáhnout kladky
5. kompletace

Napsal: pát 27.04.2007 12:57
od major
Birkoff píše:Přesně jak píše kosa, u mé V8 stačí sundat jen vrtule a jde to udělat.

Obecně:
1. dostat se k tomu (u mně jen vyndat vrtuli)
2. povolit napínací kladky
3. vyměnit řemen(y)
4. utáhnout kladky
5. kompletace
U e36 325 TDs to šlo například bez vyndání vrtule a sahary, spodem. A motor V8 je poněkud kratší naž R6. O samotnou výměnu mi až tak nejde, problém je právě "se k tomu dostat". Nicméně díky za snahu kluci.

Napsal: pon 30.04.2007 23:10
od 3rroR
ja som menil klinove remene na tds e39 bez odmontovania vrtule...iba to chce sa s tym trosku pobabrat...

Napsal: úte 01.05.2007 06:52
od P-J
3rroR píše:ja som menil klinove remene na tds e39 bez odmontovania vrtule...iba to chce sa s tym trosku pobabrat...


Než se s tím "babrat", tak je snad jednodušší tu vrtuli odšroubovat.... :roll:

Napsal: úte 01.05.2007 15:30
od 3rroR
co ja viem...ked mas dost dlhy kluc a nieje velmi dotiahnuta tak mas pravdu...lenze ta vrtula sa volne toci...takze staci aby to nejaky "sikovny" mechanik silnejsie dotiahol a maju co robit aj v servise...

Napsal: úte 01.05.2007 16:01
od P-J
3rroR píše:co ja viem...ked mas dost dlhy kluc a nieje velmi dotiahnuta tak mas pravdu...lenze ta vrtula sa volne toci...takze staci aby to nejaky "sikovny" mechanik silnejsie dotiahol a maju co robit aj v servise...


V servise určitě ne, protože na to existuje speciální nářadí..... Podle TISu jsem ho měl vyrobené za cca 15-20 min.

Napsal: úte 01.05.2007 16:55
od 3rroR
oki...nebudem sa hadat 8) neviem ako vyzera to naradie, ale aj ked to odsrubujes a nasadis remen zda sa mi, ze by si sa tiez nababral kym by ti chytil zavit na tej vrtuli...ta viskospojka je uplne volna...ale mozno aj na to existuje naradie...peace... :) alebo si myslel naradie na zaistenie tej vrtule resp.spojky???

Napsal: úte 01.05.2007 20:08
od P-J
3rroR píše:oki...nebudem sa hadat 8) neviem ako vyzera to naradie, ale aj ked to odsrubujes a nasadis remen zda sa mi, ze by si sa tiez nababral kym by ti chytil zavit na tej vrtuli...ta viskospojka je uplne volna...ale mozno aj na to existuje naradie...peace... :) alebo si myslel naradie na zaistenie tej vrtule resp.spojky???


Pokud máš visco úplně volnou, tak je v pr... Tím spec. nářadím zajištíš řemenici čerpadla proti pootočení a obyčejným otevřeným klíčem vrtuli povolíš. Našroubovat jde úplně krásně, prtože funkční visco jde trochu ztuha.... :wink:

Napsal: stř 02.05.2007 12:10
od 3rroR
mozno trochu tuha je...neviem, lebo ako som pisal, vrtulu som dole nemal...ale to je vlastne jedno...tema bola ako vymenit klinove remene?? a su tu dve moznosti... :) staci si vybrat...