Stránka 1 z 1

Napsal: sob 21.04.2007 12:41
od berkelay
řeším problém, jak zapojit lambdu k novým dvěma uni katům. Původně je zapojena do jednoho zvojeného origo katu, ale když tam budu mít dva pro každou trubku zvlášť, tak nevím, kam ji mám zapojit... :(

Napsal: sob 21.04.2007 13:07
od Demostenes
No, pokud vim, tak lambda patri pred kat ne? Tak ji dej pred misto, kde se trubky jeste nerozdvojuji.

Napsal: sob 21.04.2007 13:11
od berkelay
no jo, jenze ja je mam rozdovjene uz od zacatku: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=18&fg=05

Napsal: sob 21.04.2007 14:07
od Demostenes
No, na tom obrazku je nakreslene, kam lamda patri (je to cislo 18 ). Nejak nechapu, kde je problem. Pokud tam cpes nejaky dil co tam nepatri, tak ho budes muset upravit tak, aby lambda byla pred tema katama.

Napsal: sob 21.04.2007 18:08
od Fugo
buďto spoj oba svody malou trubkou a do té dej lambdu a nebo to dej jen na jeden svod, ECU ovládá stejně vstřiky buď najednou nebo nejprve 123 a pak 456,takže u seriového auta je to fuk.

Napsal: sob 21.04.2007 20:06
od berkelay
Fugo píše:buďto spoj oba svody malou trubkou a do té dej lambdu a nebo to dej jen na jeden svod, ECU ovládá stejně vstřiky buď najednou nebo nejprve 123 a pak 456,takže u seriového auta je to fuk.
super, to jsem chtel slyset, ja si take zahraval s myslenkou, ze to dam jen na jeden svod, ale nevedel jsem, jestli to nebude problem

Napsal: sob 21.04.2007 20:39
od Demostenes
Fugo píše:buďto spoj oba svody malou trubkou a do té dej lambdu a nebo to dej jen na jeden svod, ECU ovládá stejně vstřiky buď najednou nebo nejprve 123 a pak 456,takže u seriového auta je to fuk.
No, otazka je, jestli pak nebude davat spatne hodnoty. Preci jen je rozdil, jestli tam jdou vsechny svody, nebo jen jen pulka, prinejmensim v tlaku, ten plyn z toho nelita tak rychle ven. Jako nic se tim skazit neda, v nejhorsim stoupne spotreba. Ale osobne si myslim, ze je snazsi tam vrazit origo vyfuk.

Napsal: sob 21.04.2007 22:02
od stanley07
Taky mě napadlo, jestli se nějak při tom spojení do jedný trubky nebude měnit proudění výfukových plynů natolik, aby to ovlivňovalo jak lambdu, tak třeba samotnej výkon motoru. Radši si to ještě rozmysli a poraď se přímo s někym, kdo výfuky dělá.

Napsal: sob 21.04.2007 23:51
od berkelay
Demostenes píše:
Fugo píše:buďto spoj oba svody malou trubkou a do té dej lambdu a nebo to dej jen na jeden svod, ECU ovládá stejně vstřiky buď najednou nebo nejprve 123 a pak 456,takže u seriového auta je to fuk.
No, otazka je, jestli pak nebude davat spatne hodnoty. Preci jen je rozdil, jestli tam jdou vsechny svody, nebo jen jen pulka, prinejmensim v tlaku, ten plyn z toho nelita tak rychle ven. Jako nic se tim skazit neda, v nejhorsim stoupne spotreba. Ale osobne si myslim, ze je snazsi tam vrazit origo vyfuk.
no to jo, ale já nějak nemůžu najít origo první díl výfuku s dobrými katy...jeden kluk prodává na e30 nějaké díly na 535i, uz jsem mu psal, jestli nemá tenhle díl.

Napsal: ned 22.04.2007 07:11
od Fugo
to spojení slabou trubkou v které je lambda běžně používá např favorit či renault, ze svodů jdou 2 trubky z válců 14 a 23 tak aby se zbytečně plyny nepřetláčeli, na litinový svod je přišroubována už plechová trubka a cca 15cm za přírubou je to takto spojeno. Takže jak jsem psal buď tam dej tu trubku a lambdu do ní nebo to dej jen do jednoho svodu. Jednak když jedeš na emise a měl bys 2 trubky až dozadu budou to stejně měřit jen v jedný.

Ono měření bohatosti směsi je docela složitá záležitostí, a se seriovou lambda sondou toho nelze moc naměřit, ta umí pouze indikovat 2 stavy a to chudá nebo bohatá. Na měření nemá vlyv tlak výfukových plynů. Jediné co má na měření bohatosti (A/F) vliv je nějaká dírka před lambdou kudy by plyny jak unikali tak by se do výfuku dostal kyslík a tím rozhodil výsledek měření. atd......

Takže když to zkrátím tak u seriového motoru je to jedno jestli budeš měřit jen jednu větev, protože ECU je již nějak naladěna z výroby a lambda i kdyby snímala A/F ze všech svodů tak není schopna zjistit že např jeden vstřikovač dává méně paliva, a že v tom válci je chudá směs která časem propálí píst, to by se muselo A/F a EGT měřit na každém válci což se dělá tak max při ladění motoru.