Stránka 1 z 1

Napsal: pon 26.03.2007 15:27
od micko525
Chtěl bych se zeptat,chci nechat naplnit klimu,ale jelikož jsem auto kupoval v zimě a klima samozřejmě nefunguje tak se chci zeptat co vše a jak mám zkontrolovat před naplněním?Jde i o to abych jí nenechal naplnit a za pár dnů mi přestala zas chodit.Hlavně jsem slyšel o tom že když nefunguje větrák klimy že se může i auto po jízdě a vypnutí motoru uvařit.
Jak odzkoušet ten větrák?Mám ho jen připojit na + a kostru?l

Napsal: pon 26.03.2007 18:57
od BMWAK
mno tak já vím že:na vyzkoušení větráku je za potřebí odpojit konektor od čidla z chladiče a propojit hnědej s jinou barvou (musíš mít puštěný klíček..pokud se rozběhne větrák tak je to ok...druhá všc je klimakompresor....-nastartujes pustíš klimu a pak rozpojíš drátek co jde do kompresoru a napojíš na něj + jde o kabel co jde do elektromagnetický spojky a jestli se rozběhne tak je to snad taky ok...mě se teda u minulého auta rozběhl a furt to nějak škrundalo a zkončilo to utržením silentbloku na spojce..tak jsem musel zakoupit jinej a pak to bylo ok...

Napsal: pon 26.03.2007 21:17
od scepy
ja jen muzu doplnit ze je dobre vymenit ty ventily, v renocaru to stoji 200,- jeden....jinak ten celej system jestli tam neni nekde dira a neuchazi to medium by mela nejakym testem zkontrolovat ta mašinka co to plní...a dale je take dobre s tim plněním tam dat nejakou "latku" ktera popripade zjistuje to ucházení media...konroluje se to myslim pod nejakym modrým světlem a po nějakym týdnu od naplnění....právě řesim takovej problem nekde mi uchazi a nevychytal jsem to...a ted trpím :?

Napsal: pon 26.03.2007 21:28
od Vlasta
Pokud klimu bude plnit odborník s vybavením, tak vakuováním dokáže zjistit, jestli to někde uchází (mimo ventilky, ty je dobrý občas vyměnit). Taky tam může přidat barvící médium, aby se našla případná netěsnost. Pokud to bude plnit "ledničkář" bez vybavení, tak jsou to často vyhozený peníze.

Napsal: úte 27.03.2007 01:15
od matal
Vlasta píše:Pokud klimu bude plnit odborník s vybavením, tak vakuováním dokáže zjistit, jestli to někde uchází (mimo ventilky, ty je dobrý občas vyměnit). Taky tam může přidat barvící médium, aby se našla případná netěsnost. Pokud to bude plnit "ledničkář" bez vybavení, tak jsou to často vyhozený peníze.
Přesně tak.. :wink:

Napsal: úte 27.03.2007 08:30
od micko525
chci to dát naplnit právě někomu kdo tomu rozumí a ne tomu ledničkářovi :) Jinak ty ventily jsou kde?A kolik jich tam je?

Napsal: úte 27.03.2007 16:07
od Vlasta
micko525 píše:chci to dát naplnit právě někomu kdo tomu rozumí a ne tomu ledničkářovi :) Jinak ty ventily jsou kde?A kolik jich tam je?
Měly by bejt dva, jsou na těch trubkách, kterejma se klimoška plní.

Napsal: úte 27.03.2007 17:57
od Miguel
A často bejvá třeba v chladiči dirka od kamínku, takže doporučuju i zkontrolovat chladič.

Napsal: úte 27.03.2007 19:25
od matal
No na to je nejlepší udělat ten vakuový test.. :wink:

Napsal: ned 01.04.2007 19:49
od micko525
Až dneska jsem se k tomu dostal.Rozdělal jsem celej předek abych se pořádně dostal k chladiči atd. Jediné co jsem zatím udělal,že jsem očistil chladič klimy(byl pěkně zaflákanej)a odrbal a natřel všechny kovové trubičky(byli rezaté) K té zkoušce funkčnosti vrtule,našel jsem přímo u vrtule konektor se třemi dráty(modrý,hnědý a tuším černý) Tam mám přímo připojit + ? Žádné čidlo jsem na chladiči nenašel.Akorát jsem našel krabičku přidělanou na chladiči(vodním) nahoře do které vedou dráty od větráku,ale tam už je drátů 5 :/

Napsal: pon 14.05.2007 11:27
od zacik
neviete niekto poradit nejaky dobry a zaroven lacny servis v Prahe+okoli kde sa mi pozru na klimu v E39?? Pri nastaveni minimalnej teploty nefuka studeny vzduch, mozno treba len napln, mozno viac...

dik

Napsal: úte 15.05.2007 08:14
od landys
Vakuový test je dobrý na zjištění, že je únik. Jinak se do systému napouští trocha detekční tekutiny, která je taková svítivě zelená a je ještě lépe vidět detekční lampou. Ventilátor před kondenzátorem (předním chladičem) bývá dvourychlostní a často bývá na něm přepálený ten předřadný odpor pro první rychlost v tom keramickém tělísku. Nejčastější úniky jsou buď na spodku chladiče (dle materiálu) v připojení nebo na spojích trubiček, nebo taky ucpávky kompresoru. Každopádně není na škodu desinfekce výparníku...