Stránka 1 z 1
Napsal: pát 23.03.2007 22:07
od fix
Ahoj mám problém s E39 r.v.1998, při studeném motoru nejde řadit 1 a někdy obtížně i 2. Samozřejmě že silou ji tam narvat jde, ale moc se mi to nelíbí. Když se motor a převodovka trochu zahřejí, vše již fungje jak má.
Před půl rokem jsem z tohoto důvodu měnil v převodovce olej, ale nijak výrazně se to neprojevilo.
Setkali jste se s tím a dovedli byste poradit?
Napsal: pát 23.03.2007 23:05
od stanley07
Taky by mě zajímalo co by to mohlo být. Nedávno jsem měnil olej a mám stejný problém. Po velmi krátké chvíli, už řadím bez nejmenších problémů...
Napsal: sob 24.03.2007 00:40
od starML
Rovnou říkám, že u BMW jsem se v tom ještě nehrabal. Tak mne nebijte.
U předchozích aut jsem se s tím setkal, špatně (=málo) vystavovala, vypínala spojka. Na studeném autě s vypnutým motorem vyzkoušej řazení jednotlivých rychlostí 1-5+R. Mělo by to jít poměrně snadno jako při jízdě i bez spojky. Pokud by náhodou některý kvalt nešel, tak se zařazenou např. 4 posunout kousek auto, aby se zuby, které stojí proto sobě posunuly. Pokud tohle funguje, je převodovka OK a problém hledej ve spojce. V opačném případě budou vymačkané synchrony v převodovce a čeká Tě oprava.
Zkusil bych odvzdušnit hydraulické ovládání spojky a nastavit vůli na vypínacím válečku. Pokud Ti zůstane spojka přilepená a vede, synchrony v převodovce nedovolí zasunutí rychlosti, protože rozdíl rychlostí otáčení převodových koleček je velký. Zkus po nastartování zařadit 3. nebo 4. převodový stupeň (rozdíl úhlových rychlostí je menší), trochu povolit spojkový pedál, aby se spojka utrhla a potom Ti tam už 1. půjde. Nebo startovat se zařazenou 4. a vyšlápnutou spojkou. To je ale řešení na odjetí z místa, seřízení nebo oprava bude nutná.
Napsal: sob 24.03.2007 14:55
od stanley07
Vyčerpávající. Díky.
Napsal: sob 24.03.2007 15:02
od bas
Mne sla tazko radit jednotka, ked som mal v prevodovke klasicky prevodovy olej. Ked som ho vymenil za doporucovany ATF, tak sa to zlepsilo...
Napsal: sob 24.03.2007 16:02
od fix
Díky zkusím co popisuješ, fakt je že spojka už má asi hodně za sebou. Nepociťoval jsem ale žádné jiné problémy tak jsem zatím spojku neřešil. Vlastně ani nevím jak se pozná odcházející spojka?
Ještě jsem se chtěl zeptat na výměnu silonů na tyči řazení. Prý se nedají samostatně koupit, máte někdo možnost je nechat vyrobit nebo znáte správný rozměr?
Napsal: stř 14.01.2009 23:25
od Kami1
fix: 14.1.2009 -jak jsi dopadl(výsledky...)
Napsal: čtv 15.01.2009 02:35
od fix
Kami1 píše:fix: 14.1.2009 -jak jsi dopadl(výsledky...)
po roce nic nového, takže výsledky žádné
co psal starML funguje, když zařadím vyšší stupeň, 1 tam pak jde dát. dělá to ale jen při studeném motoru, pokud tedy odjedu z místa, další problémy už nejsou.
o tomto problému je tu založeno ještě min. 1 téma, zkusím sem dát link nebo pohledej a připiš to sem
související téma zde
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... F8id%9A%ED
Napsal: čtv 15.01.2009 03:18
od BMWPower
Kamarád má e39, dělá mu to to stejný ale jenom v zimě.

V letě pohoda.
Napsal: čtv 15.01.2009 03:46
od airbone
Skus startnut za studena a ak ti nepojde zaradit jednotka, drz saltpaku na "pol cesty" (v mieste kde kladie odpor) a trochu na nu tlac, pritom vypni motor. (samozrejme to robit pri vysliapnutej spojke) Ak ti tam zaskoci kvalt po zhasnuti motora, tak je to chyba spojky. Ak nie, tak nieco s prevodovkou/tiahlami radenia apd.
Napsal: čtv 15.01.2009 13:52
od Brátn
mám naprosto stejný problém a měnil jsem olej v převodovce asi před necelými dvěma měsíci, tak zkusím co tu radíte a uvidím no
Napsal: pát 23.01.2009 16:00
od Simi-chose
Tak mám úplně stejý problém Z3 cupe 2,8 z 1998 za studena a hlavně v zimě 1 a dvojka problém až to prosím někdo pořešíte djte vědět ..
Díkes J.
Napsal: sob 24.01.2009 21:24
od martan
Měl jsem kdysi podobný problém. Vypustil jsem olej z převodovky a zjistil jsem, že tam byl klasický převoďák, i když dle štítku na převodovce tam byl předepsaný ATF (i když to byl manuál). Dal jsem tam ATF a bylo po problému.
Napsal: ned 25.01.2009 18:59
od Maxiczech
To starML.. : tak čéče newim, ale za studena bez puštěného motoru a s nevyšláplou spojkou se ti nepodaří nikdy zařadit všechny kvalty bez větších problémů. Ať jde o Škodéra, Opela, Peugeota, Mergla a nebo BMW. Nesmysl
Nikdy tam nemůžeš v pohodě narvat všechny kvalty.. S vyšlápnotou spojkou to jde lépe, ale v pohodě to jde výhradně s natočeným motorem..
To co ty uvádíš, nemá nic společného se špatnou převodovkou nebo spojkou..

Napsal: ned 25.01.2009 21:21
od Kami1
To co ty uvádíš, nemá nic společného se špatnou převodovkou nebo spojkou..
Ale zjistis tim jestli to jsou treba spatny tahla.
U nekterych aut de radit bez spojky opravdu dobre(u nekterych i za jizdy).
To ze muze byt treba pohnout motorem starML taky napsal.
tak čéče newim
Napsal: pon 26.01.2009 08:20
od bmw525
Prolit hydrauliku od spojky novou kapalinou,pripadne vymenit spojkovy valec na prevodovce.a bude to radit i studene.Zabira ti vice dole,kdyz to mas studene?
Napsal: úte 27.01.2009 15:18
od fix
bmw525 píše:Prolit hydrauliku od spojky novou kapalinou,pripadne vymenit spojkovy valec na prevodovce.a bude to radit i studene.Zabira ti vice dole,kdyz to mas studene?
zabírá to dole pořád
