Stránka 1 z 1
Napsal: ned 11.03.2007 19:05
od Marten
Budu muset za pár tisíc, měnit olej a zajímalo by mne jestli je na měniči výpustný šroub (jako třeba u Mercedesu), nebo se bude muset udělat výplach?? Kolik taková výměna stojí v odborném servisu na automaty i s výplachy??
Napsal: ned 11.03.2007 20:36
od stanley07
O šroubu nic nevím, ale nechal bych to na BMW servis. A z vlastní zkušenosti vím, že v Německu hned za čárou, jsou skoro o půlku levnější, než ty zloději tady u nás. Už jsem to tady psal. Kámoš má Audi A6 a tady mu za výměnu v origo servise řekli skoro 11 tisíc. Pár kilometrů za čárou i s čajem a sušenkama v přepočtu 5,5 tisíce.U BMW je to úplně stejný. I s dílama... Čus...
Napsal: ned 11.03.2007 21:33
od PitDog735
já jsem menil olej dle návodu Fuga a vse ok..
Napsal: ned 11.03.2007 21:46
od Marten
Co to je za návod a kde se dá sehnat?? Předpokládám, že je potřeba nějaká plnička.
Napsal: ned 11.03.2007 22:13
od PitDog735
uz se to tady resilo nekolikrat, staci hledat..... plnicka - já jsem u sedmy pouzil - doplnoval jsem prez merku, plnicka stojí tri kila v obchodech s autopotrebami... já mám dílnu, takze tam máme profi plnicku.

Napsal: ned 11.03.2007 22:21
od Marten
Pošlete mi prosím ten návod nebo odkaz. Hlavně ať je to v češtině!
Napsal: ned 11.03.2007 22:29
od PitDog735
je to nekde na foru, nebo napis sz fugovi..... je super a vzdy poradí!!!
Napsal: pon 12.03.2007 07:44
od Fugo
pokud máš 4 rychlostní automat 4HPxx tak se to dělá takto, vypustíš olej z vany, cca 3-3.5l, měrkou naleješ novej ,pojezdíš aby se to promíchalo, a zase vypustíš, a takhle dokola až je olej OK, krásně červený a není cítit spáleninou, před poslední výměnou sundáš vanu, vyměníš olejový filtr a těsnění vany, hlavně kontrolovat olej - když je to ohřátý,za běhu motoru a na P. Tyto převodovky nemají bohužel na měniči výpustný šroub (já jsem si ho tedy nevšiml), takže olej z něj jinak než demontáží dostat nejde, celkem je v převodovce cca 10-12l oleje ATF Dexron II nebo III.
Napsal: pon 12.03.2007 09:09
od Marten
To Fugo: díky za info, tak nějak jsem si to představoval že se to dělá, akorát mám převovodvku 5HPXX, takže plnění je o malinko složitější. Ještě mám na výměnu nějakej kilometr čas, ale chtěl jsem se už na to připravit.
Díky za informace
Napsal: pon 12.03.2007 21:35
od PitDog735
a kudy se dolejvá do 5hpxx??
Napsal: pon 12.03.2007 21:35
od beefy
Vyuziju tohoto tematu k otazce....v jakych intevalech se vlastne olej v automatu meni? Prosel jsem forum a nazory na toto se celkem ruzni. Mam 4stupnovou prevodovku v 518i. Auto ma jeste z nemecka Inspection I a netusim,jestli byla vymena oleje v prevodovce soucasti.... ma najeto 87t.
Diky za odpovedi.
Napsal: pon 12.03.2007 22:00
od Marten
To Fugo: u 5HPxx je z boku převodovky plnící šroub. Je tam velice špatný přístup, proto se musí použít hadička a plnička
Jinak pokud bych nevěděl jistě v jakém stavu je olej v převodovce, nechal bych každopádně olej vyměnit, tím nic neztratíš. Po vypuštění se teprve zjistí opotřebení oleje a množství otěru, který při tření lamel vzniká. Pochopitelně, že všechen otěr, který v převodovce vznikl olejový filtr nezachytí a to má také vliv na opotřebení převodovky.
Takže pokud si nejsi jistý předchozí výměnou tak olej vyměň!
Napsal: pon 12.03.2007 22:09
od beefy
Jasne, chystam se na to...ale chtel sem vedet ten interval...nekdo tu v diskuzi psal, ze pred vymenou mu automat pred dobrzdovanim pred krizovatkou lehce skubal - jak si podrazoval. Po vymene to pry bylo OK. Tak sem to pozoroval a pri jemnem dobrzdovani taky citim, jak si podrazuje...ale prijde mi to normalni...zadny skubance, jen citim, ze radi,tesp. podrazuje

Jinak radi hladce, zadny problem. Omlouvam se znalcum za mozna blby dotazy, ale automat mam poprvy v zivote

)
Napsal: pon 12.03.2007 22:53
od Marten
No když se nad tím podřazováním při brždění zamyslím, tak musím říct, že to taky občas cítím, ale není to žádný škubání. Po výměně mi to ale tak moc nedělalo. Mám ale do výměny ještě asi 5 tis.. Interval výměny mi mechanik určil na 30 tis.
U novějších převovdovek je to 40-60 tis.
Napsal: pát 11.05.2007 12:54
od 524td
[quote="Marten"]To Fugo: u 5HPxx je z boku převodovky plnící šroub. Je tam velice špatný přístup, proto se musí použít hadička a plnička :wink
Mohl bych požádat o upřesnění jaký šroub to je a na jaké straně? Je jich tam víc a nerad bych rozdělal špatný. Hladina se kontorluje přes plničku, nebo má být zároveň s hranou závitu vypouštěcího šroubu?
Napsal: pát 11.05.2007 14:12
od mike525
524td píše:Marten píše:To Fugo: u 5HPxx je z boku převodovky plnící šroub. Je tam velice špatný přístup, proto se musí použít hadička a plnička :wink
Mohl bych požádat o upřesnění jaký šroub to je a na jaké straně? Je jich tam víc a nerad bych rozdělal špatný. Hladina se kontorluje přes plničku, nebo má být zároveň s hranou závitu vypouštěcího šroubu?
Nevim jak u jinych ale u 5HP18 (A310Z) je plnici sroub zaroven s kontrolnim a neni z boku prevodovky ale uplne vespod na vane...
Napsal: pát 11.05.2007 14:15
od mike525
mike525 píše:524td píše:Marten píše:To Fugo: u 5HPxx je z boku převodovky plnící šroub. Je tam velice špatný přístup, proto se musí použít hadička a plnička :wink
Mohl bych požádat o upřesnění jaký šroub to je a na jaké straně? Je jich tam víc a nerad bych rozdělal špatný. Hladina se kontorluje přes plničku, nebo má být zároveň s hranou závitu vypouštěcího šroubu?
Nevim jak u jinych ale u 5HP18 (A310Z) je plnici sroub zaroven s kontrolnim a neni z boku prevodovky ale uplne vespod na vane...
A jeste jsem zapomel dodat ze se hladina kontroluje pri spustenem motoru a zarazenem P
Napsal: pát 11.05.2007 14:38
od 524td
Děkuji, o víkendu se do toho pustím, ještě se zeptám který olej mám koupit raději, jestli Dextron II, nebo III ?
Napsal: pát 11.05.2007 14:46
od mike525
524td píše:Děkuji, o víkendu se do toho pustím, ještě se zeptám který olej mám koupit raději, jestli Dextron II, nebo III ?
Urcite III a vymen i filtr..
Napsal: pát 11.05.2007 15:59
od 524td
OK, díky za rady.